निबन्ध : छोरी र बिराली

~खगेन्द्र संग्रौला~Khagendra Sangraula

मुसागणको सनातनी आतङ्कले सताइँदा म निरुपाय र हैरान भएको थिएँ । नाथेहरू वस्त्र भेटे वस्त्रै काट्ने । अन्न भेटे अन्नै बिमाख पार्ने । अनुशासन र मर्यादा एक पित्को जान्नु छैन, जथाभावी हगेर लिँडैलिँडको लस्कर बनाउने । हुँदाहुँदा यति अराजक भए, ती त ए रात्तै ! राति सुतेको बेला हेपेर मेरो टाउकै टेकेर हिँड्न पो थाले । मुसिक आतङ्कबाट मुक्तिको खोजीमा मैले जानेसम्मका सबै उपायहरू अबलम्बन गरेँ । धराप थापेँ । जब एक–दुईवटा मुसा धरापबन्दी भए, त्यसको सुइको पाएर तिनका सबै कुल–कुटुम्बहरू चङ्ख भइहाले । चक्की विष राखेँ, एक–दुईवटाले कुनाकानीमा मरेर प्रतिशोधकारी गन्ध फैलाए । बाँकी सबैले हरि रोकाको प्रिय आहानमा झैँ ‘कुरा बुझ्यो कुलेले, खाएन दुध’को कार्यनीति अपनाए । नागरिक सुरक्षाको जिम्मा लिएका गृहमन्त्रीको काम–कर्तव्यको दायराभित्र यो आतङ्क परेन । गणेशथानका अनस्तित्ववासी गणेशजीलाई पुकारेर आखिर केही लछार्पाटो लाग्ने होइन । भन्नुस्त, अब म बेसाहारा मनुवा गुहार माग्न कहाँ जाऊँ ?

थकित, आजीत र पराजित मनोदशामा थिएँ म । एक बिहान कताबाट हो कुन्नि एउटी किशोर बिराली हठात् मेरो आँगनमा आइलागी । त्यो ख्याउटी र निन्याउरी थिई । देखेँ, त्यसका आँखामा आसा र त्रासमिस्रित याचनाकारी भाव छ । लख काटेँ, पक्का पनि यो बिल्ली जगत्की सुकुम्बासी शरणार्थी हो । र, त्यसैत्यसै हौसिँँदै सोचेँ, जसरी हुन्छ मैले यस उद्धारकलाई रत्याउनै पर्छ । अनि परैबाट उसका अगाडि एक टुक्रो मासु फालिदिएँ । नयाँ ठाउँ, नौलो वातारण, नवीन आश्रयपति — के होला, कसो होलाको मनोभावमा भययुक्त सङ्कोच मान्दै गेटभित्र दायाँ कुनामा बसेर बिराली नानीले मासु कुपुकुपु खाई । अनि त्यो किञ्चित् भयमुक्त भएर सुस्त चालले मेरो पिँडीमा आई । मलाई टुलुटुलु हेर्दै त्यसको मुखबाट ‘म्याउँ’को मसिनो आवाज निस्क्यो । त्यो ‘म्याउँ’मा छोरीले बाल्यकालमा मलाई ‘बाउ’ भनेर पुकारेको झल्को आयो । मलाई मुसाहरूको सातो लिने जाँगरिली बिराली चाहिएको थियो, उसलाई मेरो कृपापूर्ण शरण चाहिएको थियो । हामी दुईमाझ ट्याक्क मौन सम्झौता भयो । र, यसरी नवागन्तुक बिराली र मेरोबीचमा छिनभरमै सहअस्तित्वको चौतारीमा अनुरागपूर्ण नाता गाँसियो ।

बिराली आई र मेरो घरको वातावरण चैनयुक्त एवं जीवन्त भयो । हुर्मतकारी मुसाहरूलाई भूमिगत हुन विवश तुल्याउन बिरालीको मसिनो म्याउँम्याउँ, उसको गन्ध र उसको क्रियाहीन उपस्थिति नै मनग्गे भयो । माथि जस्तापाताको छानो र तल प्लाइउडको ढकनीबीच अनामन्त्रित पाहुना टाइपका परेवागणको ज्यादती खपिनसक्नु भएको थियो । तिनले घुरेर, जुधेर र बिस्ट्याएर तलामाथिको वातावरणलाई बसिनसक्नु हुने गरी अशान्त र अस्वच्छ तुल्याएका थिए । मैले फुच्ची बिरालीको भरपूर उपयोग गर्ने जुक्ति रचेँ । र, भाँटाका टुप्पमा मासुको टुक्रो उनेर लोभ्याउँदै उसलाई मैले लिस्नोबाट माथि चढाएँ । बस्, परेवा आतङ्क पनि चट् भयो । यसरी अतिथि बिरालीको गुनप्रति म हृदयदेखि नै कृतकृत्य भएँ । र, सट्टामा उसले अगाध मायाँ पाई । हामी बुढा–बुढीबीच बात मार्ने विषय निख्रिँदाका क्षणमा त्यो एकाघरको प्रिय सन्ततिझैँ बात मार्ने प्रीतिकर विषय पनि बनी । जब त्यो आई, त्यसले परदेशबासी छोरीको बाल वयको याद मेरो हृदयको झनै नजिक ल्याई ।

कथाको यो प्रकरण बडो स्वादको छ । म पिँडीमा पढ्दै, हाते फोनमा संवाद गर्दै वा अगाडिको आरुको बोटमाथिको प्रदूषित आकास हेर्दै जब बस्छु, बिराली मेरो दायाँतिरको गोलो टेबुलमा लुसुक्क उक्लिन्छे । टेबुल र मेरो काखबीचको दुरी एक हातजति छ । बिराली लोभी नजरले मेरो काख हेर्दै अनुमति माग्न विनयशील भाकामा ‘म्याउँ’ गर्छे । उसलाई आश्वस्त तुल्याउन म हल्का औँलाले उसको ढाड मुसार्छु । र, निर्भयसाथ फुत्त उफ्रेर ऊ मेरो काखमा छोरीझैँ मग्नसँग बस्छे । काखमा बस्नु के छ, डल्लो परेर पलभरमै ऊ उसैगरी भुसुक्क निदाइहाल्छे जसरी छोरी निदाउँथी । लाग्छ, मानिसको सामीप्यताको चाहना गर्ने र मानिससँग यति साह्रो झ्याम्मिने घरेलु चौपाया बिरालै हो । छोरी मेरो काख छाडेर, बढेर, पढेर एवं ज्ञान र सीपका किञ्चित् आत्मनिर्भर पखेटा हालेर उड्दै सात समुन्द्रपारिु गई । ऊ पैत्रिक सम्पत्तिको बन्धनकारी प्रलोभन र पराश्रयको अभिशापबाट मुक्त भएर आफ्नै मुक्त आकासमा उड्दै गई । र, मेरो न्यास्रिएको रित्तो काखमा बस्न बिराली आइलागी । मलाई हेरेर त्यो ठान्दी हो, यो मेरो बाउ हो र मेरो सेवक पनि । आखिर सानी फुच्ची छँदा चुल्बुले छोरी पनि त यस्तै ठान्थी ।

छोरीलाई झैँ पात्तिएकी बिरालीलाई छेकथुन र निषेध केहीमा छैन । मन लागे ऊ लुसुलुसु भान्छामा जान्थे । मन लागे ऊ फुक्काफाल ओछ्यानमा उक्लेर सिरकभित्र गुँडुल्किन्छे । त्यसो त ऊ ज्ञानी पनि छे । र नै त ऊ राति दराजको तल्लो खापामा थाक लाएका लुगामा पसेर मस्तसँग निदाउँछे र दिउँसो टन्न गोजेरो भरेपछि पिँडीमा वा आँगनमा तातेका ढुङ्गा वा सिमन्टीको तप्त लेपनमाथि मस्तसँग सुत्छे । हेर्छु, उसको सुताइका उदेकलाग्दा मुद्राहरू विविध छन् । कहिले ऊ अगाडि र पछाडिका दुबै जोर खुट्टा तनक्क तन्काएर सुत्छे, कहिले नाक र चाक जोडेर शङ्खे किरोझैँ हाँसउठ्दो आकारमा ऊ डल्लो पर्छे । जब भोक लाग्छ, ऊ अतिशय चाकरीमय मुद्रामा हल्का ‘गुर्र’ आवाज निकाल्दै शरीर डोलाएर मेरा खुट्टा स्पर्श गर्दै पटक–पटक परिक्रमा गर्छे । ऊ नङ्ग्राले भुइँको कार्पेट वा मेरो ट्राउजर कोतर्दै मेरो ध्यानाकृष्ट गर्छे अथवा कारुणिक आवाज निकालेर ऊ रुन खोज्छे । ऊ छोरीको रिक्त स्थानमा छे । र नै त ऊ मौन अभिनय गर्दै छोरीले पाएका सबै सेवा–सुविधाहरू भोग–चलन गर्ने हकको हाक्काहाक्की दाबी गर्छे । ऊ आई र हाम्रो परिवारमा एकजना अनपेक्षित नयाँ सदस्य थपियो । ऊ आई र हाम्रो परिवारमा नव–जीवन सञ्चार भयो । ऊ जीवनको एउटा पाठ भएर आई र उसले मलाई मानिस, पशु र वनस्पतिको सह–अस्तित्वको अनिवार्य पाठ पुन:स्मरण गराई ।

बिराली पुल्पुलिई जसरी हाम्री छोरी पुल्पुलिएकी थिई । यी दुबै पुल्पुलिनुका उचित कारण छन् । छोरी हामी जोई–पोइको युवा रहरको पहिलो सन्तान थिई । मोहवश हामीलाई ऊ संसारभरिकी सबैभन्दा राम्री र अनमोल बालिका लाग्थी । यसै पनि ऊ हाम्रो जीवनको निरन्तरता र अमरत्वको प्रतीक त थिई नै । हाम्रो त्यो मनोहारी र अनमोल मणिलाई नौ महिनाको निम्छरो उमेरमा निमोनियाले डरलाग्दो गरी गाँज्यो । कल्कलाउँदो जिउ सुकेर सिठ्ठा भयो, ख्याउटे गाला कान्तिहीन भए, छातीबाट डरलाग्दो घ्यार्घ्यार् आवाज आउन थाल्यो र आँखा रसातलमा भास्सिए । उसका रुग्ण आँखामा मृत्युको घातक छायाँ देखेर म अताल्लिएँ । तर, संयोग र सौभाग्यले गर्दा भनुँ, उसले नर्स आमा पाएकी थिई । त्यसैले त कालको मुखैनेर पुगेको उसको क्लान्त जीवन हरियो र रसिलो हँुदै पुन: आरोग्यपथमा फर्कियो । यसरी हामी आमा–बाकालागि गुम्नै लागेको अनमोलको त्यो चीज काखैमा र साथैमा रहिह्यो । र, अतिशय लाड–प्यारले स्वभावत: ऊ पुल्पुलिई जसरी हाम्रा झन्झटहरू हरिदिन आइलागेकी बिराली पुल्पुलिई । जसरी छोरी खानमा नाकनिक गर्थी, उसैगरी बिराली नाननिके निस्किई । दुध दियो फर्केरै नहेर्ने, खालि मासुमै हत्ते हालिरहने । मासु नपाए चाकरी गरेर, घुर्की लाएर, रोएर हैरान पार्ने । पुल्पुलिएकी छोरीलाई उसकी आमाले ‘अल्छी’को उपाधि दिएकी थिइन् । पराश्रयी बिराली त झन् महाअल्छी निस्किई । यो छौँडी ध्यान मुद्रामा मुसाको सिकार गर्न मरेकाट्टे जाने होइन । डर लाग्यो, यसले अस्तित्व धान्नका लागि मुसा मार्न बिर्सने पो हो कि † कतै यो पराश्रयी अल्छे जातिच्यूत पो हुने हो कि ! त्यसैले अब आफैँ गरिखाओस् भनेर उसलाई मासु दिन चटक्कै छाडियो । अनि एक दिन त मेरी बास्सै, एकाध घन्टाको अन्तध्र्यानपछि घरमाथिको झ्यासबाट जङ्गी कालो मुसो मुखमा च्यापेर हल्लाउँदै शानका साथ सिकारी बिरालीको गृह आगमन भयो । आँगनको बीचमा मृत मुसो राख्दै त्यसको छेवैमा बसेर उसले गर्वोन्नत दृष्टिले मलाई अपलक हेरी । आफ्नो पौरख देखेर ऊ आफैँ फुरुङ्ग परेकी थिई जसरी जागिर खाएर पहिलो महिनाको तलब थाप्दा हाम्री छोरी फुरुङ्ग परेकी थिई । बिराली नानीको भङ्गिमाले मानौँ भनिरहेको थियो — आफ्नो यत्नको फल हातलागी हँुदा जुन आत्म–गौरव र आनन्दको अनुभूति हुन्छ, पारश्रयबाट हात लाग्ने नाथे कृपा वा भिक्षादानमा कहाँ हुन्छ त्यो ?

बिरालीको जीवनमा नयाँ आयामको थालनी भयो । मलाई लाग्छ, त्यो अपरिपक्व र असामयिक थालनी थियो । तीनवटा कामातुर र लुब्ध ढाडे तीन दिशाबाट उसलाई ताकेर आउन थाले । एउटा सेतो, एउटा खैरो र एउटा पाङ्ग्रे । कचेरे सेतो बृद्ध र शुष्क थियो । ख्याउटे खैरो थियो अलि सङ्कोचशील । तर, बलिष्ट पाङ्ग्रे भने एकदमै आक्रामक थियो । आलोपालो गरी जब ती आउँथे, बिराली अताल्लिँदै घरभित्र पस्थी । मौका पर्दा उद्दण्ड पाङ्ग्रे बिरालीलाई पन्जाले झ्याप्प हान्थ्यो । पाङ्ग्रेको अथक र आक्रामक प्रणय–निवेदनबाट अन्तत: बिराली बशीभूत भई । र, विवशतायुक्त समर्पणको मुद्रामा ऊ उसको पछि लागी । तीन दिनपछि जब त्यो फर्की, त्यसको स्वभावमा मैले परिवर्तनका स्पष्ट लक्षणहरू देखेँ । ऊ थकित तर सन्तुष्ट थिई । उसले सदाको लागि मेरो काख परित्याग गरी । ऊ झुम्म नशा लागेभैँm भएर मदेखि अलग्गै बस्न थाली । ऊ अचम्मसँग अन्तर्मुखी भई । त्यो सब उसले गर्भ धारण गरेको यथार्थको नि:शब्द उद्घोष थियो ।

बिरालीको त्यो परिवर्तित औतारले मलाई फेरि छोरीको सम्झना गरायो । छोरीले न्यूयोर्कमा नाति पाएकी थिई । स्नेह र सेवा चाहिने उसको दोजिया अवस्थामा हामी आमा–बा ऊदेखि धेरै टाढा थियौँ । त्यसैले हामीमा पछुतोको तिक्तता थियो । तर, बिराली भने हाम्रो काखको समीपमा थिई । छोरीलाई दिन नपाई सञ्चित भएको स्नेह र सेवा पनि यही भाग्यमानीले पाई । पेट ढुस्स फुलेकी बिराली एक दिन सुइत्त गायब भई । सोच्यौँ, त्यसले कतै एकान्त र सुरक्षित कुनो रोजेर छाउरा पाई होली । बडो खुल्दुलीसाथ मैले भुइँतालका सबै कुनाकानी चियाएँ । अहँ, बिरालीको चालचोल छैन । तलामाथि भित्तामा ठड्याइएका प्लाइउडमुनि झुत्राझाम्रा लुगाफाटा, झोलासोला, पुस्तक–पत्रिका आदि अलपत्र र अस्तव्यस्त थिए । मैले त्यहाँ पनि दृष्टि डुलाइहेरेँ । अहँ, सुत्केरी बिराली मेरा स्थूल दृष्टिमा पर्दै परिन । तर, आमा बिरालीको गुप्तबास आमा जातकी घरबूढीका सूक्ष्म दृष्टिमा भने परिनै हाल्यो । त्यसले प्लाइउडको रक्षाकवचमुनि झत्ता लुगाको थुप्रोमा तीनवटा छाउरा पाइछ । सुत्केरी बिराली बल्ल तीन दिनपछि तल प्रकट भई । हामीले दुध र मासुको मात्रा बढाएर मातृ बिरालीको हार्दिक स्वागत गर्‍यौँ । पाँचौँ दिनमा बिरालीले छाउरा अलि कम गोप्य ठाउँमा सारी, र मैले पनि देखेँ । आँखा अझै राम्रोसँग खुलिनसकेका चिल्ला चिन्डे शरीर भएका सुकसुकाउँदा तीन थान छाउरा हृदयभरि नै करुणाभाव जगाउने खालका थिए । बिरालीले मलाई चिन्ता, त्रास र क्रोध घोलिएका आक्रामक नजरले यसरी हेरी, मेरी आमा † म तर्सिँदै हत्तपत्त पछि हटेँ । जजसका सन्तान बेपत्ता पािरएका छन्, ती आहत आमाहरूको मलाई सम्झना भयो । तिनले पनि त आफ्ना ती सन्तानहरूलाई अनिष्टहरूबाट यसैगरी जोगाएर हुर्काएका हँुदा हुन् ।

बैरीका आँखा छलेर सन्तानको जोगाउ गर्ने सहज चेतनाबाट डोरिँदै बिराली बच्चालाई तलामै यहाँबाट त्यहाँ, त्यहाँबाट उहाँ, कहाँबाट कहाँ सारिरही । अलि दिनपछि बिराली खान्की माग्न तल झरेको मौका छोपेर मैले छाउरा त्रयको सुटुक्क निरीक्षण गरेँ । कोमल भुवादार रौँ पलाएर ती त निकै ठूला पो भइसकेछन् बा । दुईटा खैरा छन्, एउटा पाङ्ग्रे । बलात्कारी बाबुको सम्झना गराउने त्यो पाङ्ग्रे बिछट्टै राम्रो देखियो । त्यसको हप्ता दिनपछि बिरालीले गोप्य गुँडबाट छाउरा बाहिर निकाली । म हेर्दैछु, बिराली बडो सतर्कता साथ आफ्ना नवजात सन्तानहरूको रखवारी गरेर बसेकी छे, छाउरा लुला खुट्टा चाल्दै यताउति हिँड्दा छन्, आपसमा जिस्किँदा छन्, लुछाचुँडी गर्दै आमाका थुन चुस्दा छन् । तिनका आँखामा म बिरानो छु, मेरो छेउ पर्न ती हच्किन्छन् । तिनको त्यो चन्चल क्रिडा हेर्दै म परदेशबासी मेरो नाति आकासलाई सम्झन्छु । र, आनन्दित हँुदै तिनको बालक्रिडामा म उसको न्यास्रो मेट्छु ।

बिस्तारै–बिस्तारै झलक्क हेर्दैमा म्वाइ खाउँजस्ता लाग्ने अबोध छाउराहरू मेरो छेउमा आउन र मलाई स्पर्श गरेर खुर्र दगुर्न थाले । मन रित्तो भयो कि म तलामाथि जान्छु र छाउराहरूको बालक्रिडा हेर्दै धीत मर्ने गरी मन बहलाउँछु । तर, मन बहलाउन एक बिहान तलामा जान्छु त मातृ–शिशुहरू सबै गायब छन् । निम्छरो शरीर भएकी अनुभवहीन मातेले ती चिचिलाहरूलाई कसरी कहाँ सारिहोली ? मनभरि चिन्तायुक्त जिज्ञासा मडारियो । दुई दिन बिते, तैपनि मातृ–शिशुहरूको नाक–मुख देखिएन । तेस्रो दिन बल्ल सन्तान पछि लाएर बिराली मेरो लौहद्वारबाट बडो शानले भित्र पसी । म देख्छु, भाले पाङ्ग्रे सैबभन्दा ठूलो छ । अनि चञ्चल र फुर्तिलो पनि त्यत्तिकै । पोथी खैरी अलि सानी छे । तैपनि ऊ स्वस्थ र प्रसन्न देखिन्छे । बरा लघुकाय खैरे भने ख्याउटे र फुकिढल छ । शरीरका लक्षणहरू हेरेर मैले तिनका नाउँ जुराएँ । पाङ्ग्रेको नाउँ शैलेन्द्र उर्फ ठुटे । खैरीको नाउँ चेली । र, ख्याउटेको नाउँ च्याँसे ।

अँ, शैलेन्द्र उर्फ ठुटे † यो नाउँ जुराइको कथा बडो रोचक छ । पाङ्ग्रेको अनुहारमा आँखा गाडेर एक दिन घरमूलीले भनिन् — छ्या: यो कति नराम्रो ! हेर हेर, यसको छाँट न छन्दको नाक ! नियालेर नाक हेरेँ । मेरो दृष्टिमा पाङ्ग्रेको नाक गजब छ । श्री शैलेन्द्रकुमार उपाध्यायको जस्तो । उपाध्यायजीको दैहिक निजत्वको निथार उनको नाकमा छ । उक्त नाकबारे एउटा मनोविनोदी किस्सा छ । सृष्टिकर्ता चतुर्मुखी बह्माजीलाई लाग्यो, नरलोकमा नाकको विविधता पुगेन । र, विविधतामा मौलिक बान्की थप्न उनले नाकको नयाँ कारखाना खोले । तर दुर्भाग्यवश, नयाँ कारखानामा एउटै नाकको उत्पादन लागत यति धेरै भयो कि बरा ब्रह्माजी टाट पल्टिए । संयोगवश, नरलोकमा जन्मिने पालो शैलेन्द्रजीको परेछ, र ब्रह्माजीले उनको अनुहारमा त्यही दुर्लभ र विलक्षण नाक थपक्क टाँसिदिएछन् । नाकको विलक्षण निजत्व बृद्ध पर्वतारोही शैलेन्द्रजीको परम् सौभाग्य हो । कसैले एक पटक उनलाई देख्यो कि जिन्दगीभरि बिर्सँदैन । यो अविस्मरणको कारण उनका नाकको अधिकतम् निजत्व नै हो । पाङ्ग्रेको नाकले मलाई शैलेन्द्रजीको याद दिलायो र नै यस मूलाको नाउँ पनि मैले शैलेन्दै्र राखिदिएँ ।

पिँडीबासी बिल्लीगणको गतिमान् दिनचर्याले मेरो घर झनै रसमय र जीवन्त भयो । कुर्सीमा बसेर म हेर्छु, छाउराहरू अनेक क्रिडा प्रदर्शन गर्दै मलाई दङ्गदास तुल्याउँछन् । ती एकअर्कालाई पन्जाले हान्छन्, टोकाटोक गर्छन्, ङ्याक्छन् । चिथोरिएर चोट लाग्ला कि भनेर म त्यसैत्यसै पिरोलिन्छु । तर, तिनमा पीडाको अनुभूति दृष्टिगोचर हँुदैन । त्यो झम्टाझम्टी, त्यो लुछालुछ, न्यो ङ्याकाइ — त्यो सब आत्मरक्षा र सिकारको सीप सिक्ने सहज अभ्यास हो । अभ्यासमा च्याँसे कान्छो कमजोर छ । त्यसो त ऊ जेमा पनि कमजोर छ । ठुटे र चेली तँछाडमछाड गर्दै आमाको दुध चुसिसक्छन्, च्याँसे कान्छो हेरेको हेर्‍यै हुन्छ । च्याँसेलाई छेउ पर्नै नदिई मातेले मारेको मुसो तिनले खाइसक्छन्, बरा च्याँसे फेरि पनि फुस्रा ओठ लिएर हेरेको हेर्‍यै । त्यसको दुर्दशा देख्दा मेरो सम्झनामा चाल्र्स डार्बिन आए । लौ, प्राकृतिक छनोटमा यो च्याँसे नालायक ठहरिएर मर्ने भो ! दुई दिनको पाहुनो हो, मेरो पिँडीमा यसको चोला उठ्नु हुन्न । यसरी गम खाँदै च्याँसे दु:खीलाई मैले खान्कीको अलग्गै चाँजो मिलाएँ । अलि दिनमै त्यो यसरी पुष्टियो, अब त त्यो शैलेन्द्र र चेलीलाई आक्रामक क्रिडामा हाक्काहाक्की हाँक दिने पो भयो ।

छाउरा बढ्दै जाँदा आमा चाइने सुकेर सिद्रो हुन लागी । दुध दियो, ऊ केवल सन्तानले खाएको टुलुटुलु हेरिबस्छे । मुसो ल्याउँछे, गर्धन कुटुकुटु काटेर टाउको छुट्याउँछे र सन्तानलाई सिङ्गै सुम्पिदिन्छे । हदै भए उसले खाने सन्तानले छाडेको रहलपहल हो । छाउराका पेट बढ्दै जाँदा ऊ त्यही रहलपहलबाट पनि वञ्चित भई । तैपनि गए बरु प्राणै जाओस्, सन्तानका पेट काटेर ऊ केही नै खान्नँ । मलाई फेरि बेपत्ता पारिएका नागरिकहरूका उत्सर्गकारी आमाहरूको याद आयो । तिनले पनि त आफ्ना प्रिय सन्तानहरूलाई यसैगरी आप्ू: भोकभोकै बसेर खुवाएका हँुदा हुन् । कत्रा दु:खले हुर्काएका तिनका सन्तानहरूलाई रक्षक नाउँका क्रूर व्याधाहरूले कसरी भक्षण गरे † अनुरागमयी बिरालीमा ती शोकाकुल आमाहरूको कल्पना गर्दै म भावुक र उदास हुन्छु ।

खान्कीको दुखले बिराली हाड–छालामात्र भइसकी तैपनि ऊ आफ्ना अबोध शिशुहरूलाई अस्तित्व रक्षा गर्ने सीप र कौशल हस्तान्तरण गर्न अहोरात्र यत्नशील छे । ऊ तिनलाई घरमाथिको झ्यास र छरछिमेकको सेरोफेरोकोपरिक्रमा गराउँछे, जुध्न इख्याउँछे र रुख चढ्न सिकाउँछे । जब ती फुर्सदमा हुन्छन्, उही गोलो टेबुलको बाटो गरी उफ्रेर मेरो काखमा गुडुल्किन आइहाल्छन् । ठुटे शैलेन्द्र यो क्रिडामा पनि रोलनम्बर वानको स्थान कब्जा गरिहाल्छ । यो ठुटे हरिप छ । म जे खान्छु, ऊ त्यही खान्छ । उसको रुचिमा बिल्ली प्रजातिको खाद्य संस्कृतिमा विचित्रको विचलन गोचर हुन्छ । आलु पाए ऊ आलु खान्छ, हरिया मकै पाए त्यही कुटुकुटु चपाउँछ । चेली र च्याँसे छक्क परेर उसलाई हेर्छन् ।

कतै बास फेर्न गएका माते र शिशुहरू एक बिहान हरिबिजोकको रुप लिएर फर्के । हेर्छु, सबैको चाल सुस्त छ, अनुहार खिस्रिक्क छन्, भुँडी सारङ्गी भएका छन्, आँखामा मृत्युको छायाँ छ । दुध, मासु केही खानु छैन । खालि भुइँको पानीमात्र ल्याप्प–ल्याप्प चाट्छन् । कसैले विष खुवायो कि अथवा विष खाएर मरेको मुसो पो खाए कि † मेरो घरै अँध्यारो, मनै अँध्यारो भयो । हिजोसम्म कस्तो चहलपहल र उमङ्ग थियो, आज यो कस्तो सन्नाटा र उदासी †

बेलुका चारै थान चौपाया पुन: गायब भए । दुई दिन बिते, तैपनि ती फर्केनन् । सबै मरे हुनन् ! सुस्केराको भाकामा मैले आत्म–संवाद गरेँ । तर तेस्रो दिन ती किञ्चित् तङ्ग्रिएर फर्के । र, तीसँगै मेरो हराएको खुसी पनि फर्कियो । दिनानुदिन छाउराहरूको आहार बढ्दै गयो, आमाको दुध सुक्यो र मेरा थाप्लामा तिनको भरणपोषणको बोझ झनै बढेर गयो । यहाँ मलाई फेरि डार्बिन बाजेकृत शास्त्रको सम्झना भयो । आफ्नो अस्तित्वलाई निरन्तरता दिन के अब यी योग्यतम् भइसके ? थाहा छैन । तर, म भने अब यिनलाई ‘लौ आफैँ गरिखाऊ’ भनेर बिदा गर्न विवश भएँ । शैलेन्द्र ठुटेसँग मेरो प्रगाढ ममता थियो । त्यसैले त्यसलाई मैले काखैमा राखिछाडेँ । घरधन्दामा सघाउ–पगाउ गर्ने चमेली नानीले चेली र च्याँसेलाई भत्केको पुलवारि कतै लगेर छाडिदिइन् । भनेको थिएँ — कतै घरछेउमा छाड्नू । मजस्तो कोही मुसा–पीडितले भेटे यिनलाई माया गरेर भित्र्याउला । पछि सुनेँ, संयोगवश भएछ पनि त्यस्तै ।

दुई सन्तान अलप हँुदा आमा बिराली अत्यन्तै शोकाकूल भई । ऊ कतै झ्यासबाट मुसो मारेर ल्याउँछे । खान आऊ भनेर करुण स्वरमा छाउराहरूलाई डाक्छे । आसालु दृष्टिले चारैतिर हेर्छे । तल्लो घर, माथ्लो घर, ओल्लो घर, पल्लो घर, ऊ विदिर्ण चित्कार प्रकट गर्दै चारचौरास चाहार्छे । र, त्यसैत्यसै थकित र उदास भएर ऊ फर्किन्छे । ठुटे एक्लै मुसो खान्छ । क्लेशको करौँतीले रेटिएको हृदय लिएर आमा छेउमा बसेर ठुटेलाई अपलक हेरिरहन्छे ।

आमा सिकार खोज्न जाँदाको क्षणमा दिदी–भाइसँगको वियोग व्यथाले एक्लो ठुटे साह्रै न्यास्रिन्छ । ऊ ‘म्याउँ–म्याउँ’ गर्छ, यता खोज्छ, उता खोज्छ, सहयात्रीहरूलाई कतै देख्दैन । र, फेरि ‘म्याउँ–म्याउँ’ गर्दै ऊ रुन्छ । उसको न्यास्रो मेटिदिन मैले एउटा क्रिडा रचेँ । म क्रिकेटको बल हुत्त फाल्छु, कुद्दै गएर ठुटे बल च्याप्प समात्छ । हँुदाहँुदा त्यसको बल पक्राइ यति अच्चुक भयो, मलाई अकालमै कालको मुखमा पर्न विवश महावीर टिमका मेरा सहपाठी अनुप राणाको गोल्की–कलाको याद आयो । र, ठुटेको नामको लहरमा शैलेन्द्रपछि अनुप राणा थपियो ।

एक्लो ठुटे मेरो छायाँतुल्य भयो । उसको अन्नदाता, सँगी, सेवक जे जे हो त्यो सबै मै भएँ । म कम्प्युटरमा बस्छु, ठुटे झ्यालबाहिरको जालीमा चढेर ‘म्याउँ–म्याउँ’को भाकामा मलाई ‘बाउ–बाउ’ भन्छ । म ढोका खोलिदिन्छु, ऊ दगुर्दै आएर कम्प्युटरको पर्दामाथि थपक्क बस्न पुग्छ । म तल लेखनमा मग्न हुन्छु, ऊ माथि सुकलामा मस्त हुन्छ । बायाँपट्टि दराजमा नातिको तस्बिर छ । त्यो पनि चतुर आँखाले एक टकले मलाई हेर्दै ‘बुढा बाउ’ भनुँलाझैँ गर्छ । त्यसको भावमय अनुहार हेर्दा त्यसले आफ्नो जन्मभूमिका आँडु मनुवालाई यसो भन्ला कि झैँ लाग्छ — जुनियर जर्ज बुस बाजे † काका होचि मिन्हले धुलो चटाए, तर केही सिकेनौ । इराक र अफगानिस्तानमा लोकतन्त्र र शान्तिका नाउँमा अतिक्रमण र लुटको ताण्डव नृत्यपछि अब तिमी हार्दैछौ । तिमीजस्ताका दिन अब गए ! ठुटेलाई सोध्छु – ऊ त्यसो भन्दैछ, तँ के भन्छस्, बाबु ? ठुटे फुत्त उफ्रेर मेरो टाउकोमा अवतरण गर्छ । र, हल्का चालले मेरो टाउको कोतर्दै ऊ खान्की माग्छ ।

एक बिहान घरबूढीको खटनबमोजिम उनी आफू र चमेलीले ठुटे आमा–छोराका उपियाँ मार्न तिनलाई कपुरजलले स्नान गरिदिएछन् । मैले चाल पाउँदा आमा कतै गायब भएकी थिई, मधौरु ठुटे भुइँमा मडारिँदै र्‍याल काडिरहेको थियो । दिनभरि ऊ केही नखाई पिँडीमा झोक्राएर लतारियो । राति हरायो । पछि थाहा भयो, तल्लाघरे छिमेकी मनराम भण्डारीकहाँ गएर त्यसले प्राणपखेरु त्याग गरेछ । जब त्यो सुनेँ, म त्यसैत्यसै सङ्ज्ञाशून्य भएँ । दराजको नातिलाई हेरेँ, ऊ उस्तै प्रसन्न थियो । तर, कम्प्युटरमाथि ठुटे थिएन । छोरी अमेरिकामा सकुशलै होली, यता बिराली सके कतै झ्यासमा लुकेर मरिसकी ।

जीवनको समापन आखिर दु:खान्त न हो !

(स्रोत : Recordnepal

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in निबन्ध and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.