कथा : हत्या, शहिद अनि सुराकी

~प्रमित आचार्य ‘लिबाङी’~Pramit Acharya 'Libangi'

बिहानै बजारमा एउटा हल्ला चल्यो कि— उ मर्यो, अझ भनौ उ मारियो । उसको निर्जिब लाश चौराहामा पल्टेको छ । हुनत कुरा बुझ्नलाई यति नै काफि नै थियो । आजकल मान्छे मर्नु वा मारिनु कुनै ठुलो कुरा पनि थिएन । कहिले बिद्रोही पक्षले सरकारी सेना, प्रहरी अनि अरु कैयौ निहत्थालाई सुराकीको नाममा मार्ने अथवा बेपत्ता पार्ने गर्थे त कहिले राष्ट्र अनि जनताको सुरक्षा गर्ने कसम खाएको सरकारी सेना प्रहरीले बिद्रोहीलाई दमन गर्ने क्रममा कैयौ निहत्था सर्वसाधारणलाई मार्ने अनि बेपत्ता पार्ने गरिरहेकै थिए । तर उसको मृत्युले यहा गम्भीर अर्थ बोकेको आज मलाई किन हो किन अनुभुति भयो । उ न त कुनै बिद्रोही पक्षसंग सम्बन्धित अझ भनौ कसैको झण्डा बोकेको थियो न कुनै सरकारी सुराकी वा जासुस नै थियो । जसले मारेपनि उ एक निहत्था र निर्दोष थियो । हुनत मृत्युमाथि लेख्ने तर जिवित केहि विद्वान भन्छन, जिबन जस्तै मृत्यू पनि मानबले भोग्नैपर्ने एउटा प्रहर हो ।

केही धर्मभिरु भन्छन, मृत्यु मानब चोलाबाट अर्को चोलामा जाने प्रक्रिया हो । अझ भन्छन मर्ने देह हो आत्मा कहिल्यै मर्दैन तर फेरी जटिल प्रश्न उठ्छ यदि आत्मा जान्छ कहाँ त ? यसको जवाफ फेरि ठ्याक्कै कोही दिन सक्दैन । अर्कोतिर लेखेरै बिश्वका धनिको सुचिमा पर्न सफल लेखिका, जे.के. रोलिङ पनि भन्छिन, जिबन पछिको अर्को रोमान्चक यात्रा मृत्यु हो । अब मृत्यु रोमान्चक हो अथवा दुःखद यात्रा, त्यो पनि कि उनी त्यो यात्रामा गएर फर्केपछि नया किताब लेखिन भने थाहा होला कि आफै त्यो यात्रामा गए थाहा होला । हो यहा धेरैले अरुको मृत्युको बारेमा धैरै थोक भनेका छन । कसैले पनि आफ्नो मृत्यु आफ्नै आखाले देख्न नसक्ने हुदा सायद मान्छे अरुको मृत्युको ब्याख्या गरेर चित्त बुझाउने गर्छन । यहा मानिस जिबनभन्दा मृत्यु र संयोगभन्दा बियोग बढि लेख्छन र बेच्छन । अझ भनौ यसले मानब संबेदनामा खेल्ने हुदा यी चाहिनेभन्दा बढि पनि बिक्छन । यहि तथ्यलाई मध्यनजर गर्दै कैयो मान्छे मृत्यु, बियोग र निराशा मात्र लेखे अनि कैयो प्रकाशक त्यहि कुरा क्याश गरेर रातारात धनि पनि भए । तर तेस्को हामीलाई केहि मतलब नि भएन, कमाउने कमाउन , लुटिने लुटिउन ।

अब हामी प्रसङ्गमा आउदा बेश होला । हो कुरा सत्य रहेछ । उ मर्यो, उ आकाशतिर एकतमाशले हेर्दै सदाको झै निश्चल र निर्दोष हासो लिएर मुस्कुराई रहेछ । मेरो मन एकतमासको निस्तब्ध भयो । एकाएक आखाहरु भिज्न थाले यस्तो लाग्दैथियो, मेरो सदियौ पुरानो आफन्त सदाका लागि छुटेर जादैछ ।

हुनत मैले मृत्युको खबर पाएको यो पहिलो पटक अबश्य नि होइन । आजसम्म कैयो मृत्यु देखेकै हो । कैयौको चितामा आगो झोसेकै हो । हो सानोमा म मृत्युदेखि धेरै डराउथे, अझ भनौ मृत्युभन्दा नि मृत्युको खबर र मृतकको लाश देखेर डराउथे । मृत्युसंग त म आजपनि डराउछु । यदि मृत्यु मलाई भेट्न आफै आएँन भने म सकेसम्म मृत्युसंग सितिमिति भेट्ने पक्षमा पनि छैन । हो मैले यो भन्दा अगिपनि कैयो मृत्यु देखेकै हो । ति मर्नेहरुमा कैयौ आफन्त पनि थिए, कैयौ साथीसंगी पनि थिए, कैयौ मैले थानेका आदर्श थिए, कैयो मैले सजाएका सपना पनि थिए, अनि कोहि म जस्तै गुमनामहरु पनि थिए । हो मान्छे मर्दा पिर लाग्छ अनि एकछिन मान्छे संयम गुमाउछ । आसु मैले पनि अबश्य बहाए हुला । तर आज उसको मृत्युको खबरले जति मलाई कहिल्यै बिचलित अनि दुःखी अरु कसैको मृत्युले पारेको थिएन । हुनत ऊ मेरो आफन्त थिएन । सायद उसको मेरो जात नि मिल्दैन थियो । अझ त्यसमाथी उसलाई शुद्द नेपाली पनि बोल्न आउदैनथ्यो अनि कति ठाउमा उसले बोलेको कुरा म बुझ्दैनथे । हो उ मेरो आफन्त थिएन न मेरो उमेरको दौतरी नै थियो । हो उ म भन्दा कथित जात अनि बर्गमा सानो थियो होला तर उमेर, सिद्दान्त अनि आदर्शमा मभन्दा कैयौ गुणा ठुलो थियो । उ मेरो आफन्त थिएन तर आफन्तभन्दा माथि थियो । उ उमेरका हिसाबले साथी भन्ने जस्तो थिएन तर आम साथीभन्दा ठुलो थियो । उ मेरो आदर्श थियो । हिजसम्म ऊ मेरा लागिमात्र होइन, धेरैका लागि समाजको अभिन्न अङ्ग थियो । एउटा आँधी आयो अनि उ यस समाजका निम्ति बिखण्डनकारी, अराष्ट्रिय तत्व अनि आतङ्ककारी भयो । त्यही समाजमा, जसले हिज उस्लाई वाह वाह गर्थ्यो, तर आज उ मर्यो- अझ भनौ ऊ मारियो ।

उ कहाबाट आएको हो, त्यो कसैले भन्न सक्दैन । उसले पनि कहिल्यै खुलस्त भनेन । हामीले चिनेको उ मात्र उसको नाममा मात्र सिमित थियो । उ आफ्नो नाम कर्मबिर बताउथ्यो । उसको यो नाम साचो हो या होइन कसैलाई थाहा थिएन । जे होस् मेरो लागि उ कर्मबिर थियो । तर मान्छेहरुले उसको शारिरिक बनोट र रङ्गकै भरमा उसको जात र धर्म छुट्याउने जस्तो निच कार्य गरिरहे तर उ सधै मौन बसिरह्यो । जस्तो उ कुनै मानब नभएर कुनै अमुख प्राणी हो । उसको शारिरिक बनोट हेर्दा उ तिख्खर कालो थियो । त्यसैले कतिले उसलाई दलित भन्थे, कतिले मधेसी भन्थे । उसले दाह्री पाल्थ्यो, शुद्ध नेपाली बोल्न सक्दैनथ्यो कतिले उसलाई अनपढ गवार अनि पाखे भने । उ मन्दिर जादैनथ्यो त्यसैले कतिले पाखण्डी नास्तिक पनि भने । तर त्यो सदाझै मुस्कुराई रह्यो केबल मुस्कुराई रह्यो । अब राज झन उसको मृत्युसंगै उसको त्यो राज पनि उसंगै गयो । उ गाउको पुछारमा एउटा सानो झुपडीमा एक्लै बस्थ्यो । उ उसको बिगतबारे सितिमिति कुरा गर्न चाहदैन थियो । कति पटक मैले उसको बिगत कोट्याउन नखोजेको होइन । तर उ हरेक पटक अनेक बहाना बनाउदै यो बिषयबाट पन्छिने गर्थ्यो । एउटा कुरा के चाही प्रष्ट थियो भने उसको बिगत त्यति सुखद थिएन किनकि उ हरेक साझ र बिहान प्राय टोलाएर बसेकै देखिन्थ्यो । उसका बारेमा गाउँमा अनेक हल्ला अफबाह नचलेका होइनन तर उ त्यसमा कहिल्यै कुनै प्रतिक्रिया जनाउदैनथ्यो । त्यस बिषयमा मैले कहिले काहि उसंग बुझ्न नखोजेको भने होइन । तर उ त्यस बिषयमा यत्ति भनेर मुस्कुराउथ्यो कि ‘मेरो बिगत मरिसकेको छ, त्यसलाई सम्झेर दुःख मनाउनु व्यर्थ छ । भविष्य जन्मेकै छैन त्यसमा टाउको दुखाउनु मुर्खता हो । म जे छु अनि जे हु त्यो बर्तमानमा तिमीहरु देखिरहेछौ ।’ उ जहाबाट आएपनि उसले यहि गाउलाई आफ्नो ठानेको थियो । यहाको माटोलाई यहिका मान्छेले झै माया गरेको थियो । यहाका मान्छेको दुःखमा दुखि र सुखमा उ पनि रमाएको थियो । उ यहा आएको खासै धेरै पनि भएको थिएन । तर उ लगभग एक दशकको समयमा धेरैको ह्रिद्यमा स्थान बनाउन सफल भएको थियो ।

उ सधै मानब सेवा नै ठुलो धर्म हो भन्थ्यो । आफ्नो ठाउको बिकास गर्न अरुको मुख नताकी आफै गर्नुपर्छ भन्थ्यो । उ अनेक सुधारका कुरा गथ्र्यो । पढाई र घोकाई होइन शिक्षा र ज्ञानको कुरा गथ्र्यो । उ अरु झै केबल न माक्र्स,लेलिन,माओ को मात्र नाम जप्थ्यो न उ केबल बि.पी को नाम मात्र जप्थ्यो न कुनै सामन्तलाई जि हजुरी नै गर्थ्यो । न त उ कुनै कथित बर्गीय क्रान्ति गर्छौ भन्ने नाम मात्रका पार्टीको झण्डा बोकेको वा ओडेको नै थियो । उ एक आम नागरिक थियो तर उसको ज्ञान र अध्ययन नेपालका कैयौ कथित नेताभन्दा धेरै गुणा माथी थियो । उ ब्यक्ति पुजाभन्दा धेरै माथि पुगेर समावको अध्ययन गथ्र्यो, ज्ञान बटुल्थ्यो । उसको ज्ञानको दायरा न शास्त्रिय दर्शनमा थियो न उत्तर आधुनिक साहित्यसम्म नै थियो । तर उसको ज्ञान यहि समाजलाई देखेर, भोगेर, सुनेर बिकसित भएको थियो । उ सधै बिकास, संघर्ष अनि परिवर्तनको कुरा गथ्र्यो । उ मन्दिरलाई ठगको डेरा भन्थ्यो । उ धेरैले भगवान भनेर पुज्ने ढुङ्गालाई ठग्ने साधन भन्थ्यो । उ ठुला बडासंग खासै बाद प्रतिबाद गर्दैनथ्यो । जति हेपे पनि बरु हेपिएर बस्थ्यो । तर उ निमुखा, उत्पिडित, शोषित बर्गमा चेतनाको दियो बाल्ने प्रयासमा थियो । उ हरेकलाई बालबच्चा पढाउन प्ररित गरिरहन्थ्यो । बिस्तारै उ गाउका केहि सदियौ देखि शोषण गर्दै आइरहेका बर्गको आखामा तारो बन्दैथियो । यस कुराको बारेमा उसलाई पनि थाहा थियो । तर पनि उ निस्फिक्री आफ्नो कर्ममा लागिरहेकै थियो । उ गाउका असहाय तथा शोषित मान्छेहरुको ज्ञानको दियो बन्दै थियो । उ असहायको सहारा बन्दै थियो । अन्धकारमा उनिहरुको आशाको ज्योती बन्दै थियो । अब बिस्तारै बिस्तारै उ पनि समाजको अभिन्न अङ्ग बन्दै थियो । एकदिन उ देखिएन भने धेरैलाई नियास्रो लाग्ने भईसकेको थियो । पहिला पहिला उसको लामा दाह्री देखेर डराउने गाउका बालबच्चा पनि अब उसंग जिस्कन झ्यामिन थालिसकेका थिए । उ धनिभन्दा गरिब, सुखिभन्दा दुःखी अनि बुढाभन्दा बालकको दिन प्रतिदिन प्रिय बन्दैथियो । बिस्तारै देशमा नया क्रान्तिको दियो नि बल्दै थियो । बिद्रोहीहरु क्रमशः गाउ पस्दै थिए । अब उ पनि बिस्तारै गाउका शोषक सामन्तको लागि अघोषित खतरा बन्न लागेको उनिहरुलाई भान पर्दैथियो । तर फरक यत्ति थियो कि उ ति बिद्रोहीको हत्या रणनितिको सधै बिरोध गर्थ्यो ।

उसको र मेरो मित्रता अचम्मको थियो । हाम्रो सम्बन्ध कहिलेबाट भयो भन्ने कुरा म पनि ठ्याक्क यकिनसाथ भन्न सक्दैन । हाम्रो मित्रता पनि अचम्मको थियो । हाम्रो बिच चलन चल्तीको जस्तो दोस्ती हुनलाई कुनै पनि समानता थिएन । हामी दुइको उमेरको अन्तर लगभग मेरो उमेर जति नै थियो । रङ्गको कुरा गर्दा उ तिख्खर कालो अनि म गोरो थिए । उ साचो रुपमा भन्नुपर्दा एक बिशुद्द सर्बहारा थियो भने म सामन्ती समाजको एक अबशेष थिए । म नेपाली राम्रोसंग बोल्न सक्थे भने उ त्यति शुद्घ नेपाली बोल्दैनथ्यो । यदि सम्बन्ध स्थापित हुनलाई यि कुरा अनिबार्य हुन भने हाम्रो सम्बन्ध एक अपबाद थियो, भन्दा फरक नपर्ला । हो पहिला पहिला उसलाई देख्दा म तर्कने गर्थे । खै किन हो कुन्नी उसलाई देख्दा पहिला पहिला खासै चासो नि कहिल्यै जागेन । हुनसक्छ त्यहा मलाई यो समाजले दिएका अनेकथरि मान्यताहरुले प्रमुख भूमिका खेले होलान । हामीलाई यो समाजले कहिल्यै पनि साधारण देखिने ब्यक्तिमा असाधारण क्षमता हुनसक्छ भनेर कहिल्यै सिकाएन । यो कुरा साचो हो कि प्रारम्भिक चरणमा यस कुराको प्रभाब म मा बलियो गरि परेको थियो । तर जब म त्यो साँघुरो घेरा तोडेर आए तब उ मलाई कैयौ कथित महानभन्दा कैयौ गुणा महान लाग्न थाल्यो । हुनत उ कुनै नेता पनि थिएन न समाजले पुझ्ने कुनै कथित बिद्घान ज्ञानी सन्त नै थियो । तर मलाई ति ठुला ठुला किताबमा लेखिएका क्लिष्ट सिद्घान्तका कुराभन्दा उसका ठेट कुराहरु धेरै गुणा नेपाली सामाजिक धरातल नजिक र बढि सान्दर्भिक लाग्थे । कैयौ कथित प्रा.डा.हरुले काठमाण्डौंको चार दिवारभित्र बसेर अन्तराष्ट्रिय किताब हेरेर गरेको नेपाली समाजको बिश्लेषनभन्दा धरातलमा रहेर नेपाली समाजको बिश्लेषन ठेट भाषा अनि बोलीमा गर्दथ्यो । हो यिनै कुराले मलाई उ प्रति झन नजिक तान्दै थियो । म मा उसका कुराको गहिरो छाप बस्दै थियो, जो आज नमेटिने गरेर मेरो मष्तिस्कमा अझै ताझा छ । त्यहि क्रममा एउटा आँधी नमजासंग आयो । अनि उसलाई सदाका लागि उडाएर लग्यो । केबल उसले छाडेको छापमात्र मेरो मष्तिस्कमा झनपछि झन ताजा बनेर बाकी छ ।

खै किन हो मलाई केहि दिन अगाडी देखि नरमाइलो महसुस भइरहेको थियो । नराम्रा सपनामात्र देख्न थालेको थिए । केहि दिन अघि देखि गाउमा दिनभरि सरकारी सेना प्रहरी अनि रातमा बिद्रोही जनसेनाको अघोषित गस्तीको क्रम बढिरहेको थियो । यो अवस्य पनि गाउमा राम्रो घटना घट्ने सङ्केत त थिएन । यसरी नै त्रासै त्रासमा जिन्दगी बितिरहेको थियो । रातमा वा दिउँसै अब दुइ चार राउण्ड गोली चल्नु कुनै अचम्म थिएन । प्राय जसो रातमा एक दुइ राउण्ड गोली र केहि थान बम पड्केका आवाज सबैका लागि सामान्य झै हुदै थिए । बिहान बाहिर निस्केको मान्छे बेलुका घर नफर्केसम्म उ र उसका परिवार पूर्ण असुरक्षित महसुस गर्थे । हो यस्तै एक रात त्रासदीपूर्ण रातमा उ मर्यो । अझ भनौ मेरो एक निर्दोष साथी मारियो । बन्दुकका नालमुनि सुरक्षित महसुस गरेर सुत्दा कस्लाई पो मिठो निन्द्रा लाग्दो हो र । म त्यहि परिबेशमा थिए । त्यस दिन म अलिक अबेला उठें । अनि आफ्नो नित्यकर्म तिर लागे । त्यसैक्रममा एउटा नमिठो खबर कानमा ठोकिन आयो । अनि म लागे गाउको पुछारतिर । उसको क्षत बिक्षत लाश उसको घर बाहिर पल्टेको थियो । आकाशतिर एकतमाशले हेर्दै सदाको झै निश्चल र निर्दोष हासो लिएर मुस्कुराई रहेको झै मलाई भान पर्दै थियो । उसको लास वरपर बिस्तारै भिड जम्मा हुदैथियो । त्यतिकैमा केहि भ्यानमा तत्कालिन राज्य पक्षको शाहीसेना आयो अनि सबैलाई केरकार गर्नलाग्यो । सबै बेकारमा फसिने डरले तितरबितर भए । उसको त्यसगाउमा हुनपनि कोही आफन्त नि थिएन, लासमा उत्तानो परेर रुनलाई अनि लास दाबी गर्नलाई । म पनि आखिर यहि स्वार्थी समाजको अङ्ग न परे, बिस्तारै उसलाई मनमनै अन्तिम बिदाई गर्दै भिडसंगै ताप कसे । अनि लास लिएर सेना गयो । साझ रेडियोले माओबादी बिद्रोही द्वारा आज राती सनाखत हुन नसकेका एकजनाको सुराकीको नाममा हत्या भनेर फुक्यो । म समाचार सुनेर एकट्वाकले रेडियोलाई हेरिरहे । मलाई हत्या कसले गर्यो थाहा नभएपनि के चाही थाहा थियो कि उ कुनै सुराकी थिएन । जब बिस्तारै रातमा निशाले छोप्दै आयो । गाउमा बिद्रोही पक्षले सभा राखेको र जानैपर्ने खबर आयो । म मन नलागी नलागी पनि सभातिर लागे । त्यहा पुग्नासाथ मेरो होशोहवास झण्डै उड्यो । ठुलो तुलमा अरु के के लेखिएको थियो तर तेस्को मुनि ‘बिर शहिद क.कर्मबिर अमर रहुन’ लेखिएको थियो । म आश्चर्यचकित भए । कहिले कुनै पार्टीको सदस्यता नलिएको मेरो साथी मृत्युपश्चात कुनै बिद्रोहीको अमुक शहिद भएको थियो । अनि उसको गुनगान गाइयो । अन्त्यमा शाहिसेनाले बिभत्स रुपमा मारेको टुङ्गो लगाई सभा सकियो । यसरी २४ घण्टामै उसको दुई पक्ष हत्यारा घोषित भए । साचो हत्यारा को हो भनेर कसैलाई थाहा भएन । यो राज पनि उ संगै मर्यो । म चुपचाप उसलाई फेरी मनमनै सम्झिदै घर फर्के ।

(स्रोत : रचनाकारको ब्लगबाट सभार)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.