व्यङ्ग्य निबन्ध : कविताको कमाल

~रामकुमार पाँडे~Ram Kumar Pande

हेर्नोस्, सबै रोगको अचूक औषधि भनेजस्तै हो कविता ! क्रान्ति गर्नेदेखि शान्ति भर्ने काम कविताले गर्छ । नपत्याए हेर्नोस् कविताको कमाल ।

कहाँको बहुलट्ठी कुरो गर्छ भन्नु होला ! बहुदलमा एकलठ्ठी भए त अधिनायक भइहाल्यो नि ! बहुलठ्ठी भए पो एउटाले लठ्ठी चलायो कि अरू लठ्ठी लठ्ठक बन्दैनन् र उस्तै परे लठ्ठीको झट्टी वर्षन बेर हुन्न । यही लठ्ठी अर्थात् पौरुष्यमा पट्टी पठ्ठासँग लठ्ठी कट्टी प्रदर्शनमा पछि पर्दैनन् । नपत्याए डान्सका डनसँग सोध्नोस् । पठ्ठा पनि ठट्टै ठट्टामा चट्टीको झट्टीको भय नआउने भए पठ्ठीसँग लठ्ठी लट्टपिट्ट िपार्न बेर हुन्न ।

उदण्डलाई दण्ड ! अर्थात् लठ्ठीको झट्टी ! लठ्ठी पनि हेर्नाका छन् । कुनै लामा, कुनै छोटा, कुनै सिकुटे, कुनै मोटा । लठ्ठीको प्रमोशन भएर छालाले मोडे छडी सुनको भए दण्ड । त्यही दण्ड लिने दङ्ग पर्दै जङ्ग गर्न बेर हुन्न । दण्ड भएपछि दण्डवत् गर्नेको लहर लागि उदण्ड भएको पत्ता पाइन्न । लठ्ठीको काम पशु तह लगाउन गोठालाले प्रयोग गर्न लाग्दा पशु अधिकारवादीले ड्रममा लठ्ठी पडकाइ हाल्छन् । अनि ठटाउने भनेको लठ्ठी नहुने अर्थात् दण्डवत् नगर्नेलाई नै हो । नत्र पुलिसले थोडै फुलिस हुन लठ्ठी समाउँथे ? लठ्ठी समाउँदा किन रमाउँथे ? लठ्ठी समाउँदा हात कमाउनेले किन कमाउँथे र जमाउँथे ? अझ भेडाको बगालझैँ ठूलो भीड देखे लाठो नै उचाल्छन् ।

लठ्ठी पक्डने मास्टर पनि हुन्छन् । वेनमास्टर त अझ लठ्ठीले नै लत पर्दै पार्दै धुन तर्काउँछन्, मर्काउँछन् र चर्काउँछन् । लठ्ठी लिनुभन्दा कलम लिनु जाति ! कलमले उस्तै परे छाती चिर्छ र सात पुस्ता पिर्छ । कलमले तरबारको घरवार उडाउँछ । नपत्याए हेर्नोस् पत्रकारको पत्रिका र पत्रिकाको पत्रकार ! मान्छेलाई ठीक ठाउँमा ल्याउन कलमले मल्हम लगाउन पछि पर्दैन । नपत्याए नेताको पछि बुद्धिजीवी वा बुद्धीजीवीको पछि बुद्धिजीवी हेर्नोस् ! लठ्ठीको झट्टी हैन लठ्ठीको कविता पड्काएपछि लठ्ठी हाल्छ मान्छे । नपत्याए एउटा गीत नै सुन्नोस् –

काली तीरमा पहिरो गयो
थुन्यो खोलो खोल्ने को हो ?
पहरा फोर्ने मान्छे को हो ?
छिटो छिटो भन्दाभन्दै
बगायो नि ढुङ्गा मूढा
फूर्ति गर्ने पट्ठा पनि
भएछन् नि खुम्रे बूढा !

हेर्नोस् कविताको कमाल ! कविता पनि हेर्नाका छन् । कुनै लामा, कुनै छोटा, कुनै टाक्सेका कुनै मोटा,कुनै टोटा कुनै लोटा कुनै छन्दका कुनै छन्द न बन्दका । कुनै द्वन्द्वका कुनै दुर्गन्धका । कुनै रङको, कुनै ढङ्ग न रङ्गका । कविताको प्रयोगबाट रुन्चेलाई हँसाउनेदेखि मोहजालमा फसाउने काम तमाम । नपत्याए हेर्नोस् शोषकलाई हाइकुले हृवाइचेट पार्छ-

रगत चुस्यौ
करङ बाँकी भयो
भरेङ चढ ।

अझ हनिमुन हाइकु झन् कमालको हुन्छ । यौनवादी भए नभएको व्याख्या गर्दा बर्बादी हुन्छ । नभए यो प्रगतिवादी हो-

कस्तो रोग यो
दूध पिएको थिएँ
जरो चम्कियो ।

नेतालाई दे दनादन गर्न हाइकु नै दन्काउनुपर्छ-

हाम्रो देशमा
पशुपति कृपाले
गोरु मन्त्री छ ।

अरू त छँदै छ कविताबाट सम्पूर्ण संस्कार सम्पन्न गर्न सकिन्छ । अक्षतापाती र खेतीपाती उस्तै हो-

हलो जोतेर
बीउ रोप्ने त्यो हली
हिलोमा डुब्यो ।

शिक्षा नदिदा पनि आफै जान्ने प्राथमिक संस्कारलाई अर्को हाइकुले ठाउँमै पुर्‍याउन सकिन्छ-

पोखरी छेउ
डिलमा चिप्लेकीरा
तर डुब्दैन ।

मान्छे भनेको एउटै स्वादमा नरम्ने अजीव जीव हो । हाइकु मात्र हैन मुक्तक पनि कम्ता छैन । मुक्तक ठाउँमा पर्‍यो भने मुक्तकण्ठले प्रशंसा नगरी सुख ? व्रतवन्ध गर्दा यही मुक्तकको मन्त्र दान गरे उन्मुक्त भइन्छ-

जगल्टा लामो गजल्ट
जोगी जस्तो
मुन्द्री कानमा उभयलिङ्गजिस्तो
बाँदरझैँ स्वभाव संस्कारमा विकार
मान्छे हेर्दा खोई के हो हान्ने गोरुजस्तो ।

व्रतवन्ध गरेपछि बिहे गर्ने चलन उहिलेको छ । व्रतवन्ध अघि हनिमुनको जात्रा सकेर झ्याइँकुटी झ्याइँ हैन झ्याइँकुटी पार्दै फुटी झ्याइँ पारेपछि विवाह गर्ने चलन आजको । यस्ता बिहेमा वैदिक विधिको साटो विधिअनुसार कविताले नै गिरि लिदीको भेद नपाउनेको झाँको किन नझार्ने ?

बिहे त भयो लाटाको अनुभव कस्तो
श्रीमान् पर्‍यो हिजडा नपुंशकजस्तो
हनिमुनमा मह चाट्छ चन्द्रमा हेर्दै
जग्गे
नै बनेछ प्रसूतिको बेडजस्तो ।
गजल ठोकेपछि बिहेमा पजल नहुने कुरै छैन ।

बिहे सक्न पाएको छैन अङ्ग्रेजीमा उल्था र उल्टा हुँदै बिहे हेवी अर्थात् गह्रौं हुँदाहुँदै त्यसैले थिचेर बाँचुञ्जेल नर्क भोग गरे पनि खुस्केपछि अर्थात् सास फुस्केपछि स्वर्गारोहण हुन्छ, हुन्छ । जसरी राजनीतिका नेताको शक्ति खुस्केपछि स्याप्रे बेलुन बन्छ ।

बाँच्दा गरेको कालो करतुतले भुँडी फुटुन्जेल हसुर्नेले नर्कको पुर्जी पाइसक्दा पनि कतै त्यसलाई वर्खासत गर्न सकिन्छ कि भनी

दर्खास्त हाल्छ सतसङ्गतमा सत्सङ्गतबाट सद्गत हुने ठानी स्वजनसँग भजन पाटीमा छिर्छ-

म्याद हो नै दुवै दिनको तैपनि दम्भ कस्तो
देखिन आँखा प्रभो कुन महँगो कुन सस्तो
पैसा, पद र प्रशंसाले बिर्सिए राम नाम
न घरको भएँ न घाटको प्रभो गधा जस्तो ।

खुस्केपछि सम्झनु पर्‍यो । श्राद्ध गर्नैपर्‍यो । पिण्ड दिने काम चाहिँ हास्यबाट गर्नु जाति । कविताको पिण्ड-

खुस्केपछि के को प्रीत
श्राद्धमा बज्यो फिल्मी गीत
प्रदूषण बढ्दै छ
नुहाउने कुन कुण्ड
भोलि महँगीले पिर्छ
खाउ जीउँदै पिण्ड ।

हेर्नोस्, कविताले र्फम चलाउने काम उहिले नै भानुभक्तले गरेका हुन् । ढिलासुस्तिको सास्ति पाएपछि अड्डाको फन्को मार्दा कुन रन्को निस्केको कुस्ती खेल्ने मस्तिको कविता कोरेका हुन् । भोलि भोलि भन्दै सब दिन वितिगो बक्सियोस आज झोली नै कवितामय बनाएपछि मान्छेको टोकसो माथि जरुर साथी म पागल भने देवकोटाले हेर्नोस्, आफै माथि व्यङ्ग्य महान् मान्छेले मात्र गर्न सक्छ । त्यसै मैले आफैमाथि कविताको व्यङ्ग्य बजारेको हुँ र ?

झुकेन शिर कतै पद र पैसामा खाली
भ्रष्ट भाँड भरौटेलाई दिएन कतै गाली
खाने एक पेट नै हो लाइन्न दुइटा टोपी
मरिचजस्तै भए मान्छे बोल्दैन मन खोली ।

कविताले दोहरी खेली श्रीमती भित्र्याउने काम उहिल्यै भएको हो । अहिलेका कवि लाछी परेछन् कि क्या हो ? कविताले भित्र्याउनु त कता हो कता भएकै पनि बाहिरिन बेर हुन्न । यसको प्रमाण कवि सम्मेलनमा कविता वाचनलाई पाचन गर्न नसकी जर्‍याकजुरुक दर्शक उठ्दै कुलेलम ठोकेबाट पनि पाइन्छ ।

कविता लामा जामाजस्तो बनाएपछि कसले हेर्छ ? हट प्यान्टीजस्तो ताङ्का चाहिन्छ-

अघि जानिन
पछि राँड मानिन
बाघ झम्टियो
राँड त्यसै चिच्याइ
बाघ लग्यो घिच्याइ ।

यो त तान्का तन्काउने काम भयो । पुरानो उखानलाई रिमिक्स गरेपछि कमालको कविता भइहाल्यो । अब हर्नोस्, यो जमाना नै मिक्स र रिमिक्सको हो । अनमेल विवाहदेखि राजनीतिमा बेमौसमी गठबन्धन भएपछि कवितालाई पाइला पाइलामा प्रयोग गर्न नसकिने कुरै भएन । कविता र जाँड, जाँड र राँड, राँड र माड, माड र गाँड, गाँड र भाँड, भाँड र जाँडमै घुम्छ तान्त्रिक कवि अर्थोक त अर्थोक कविता माथिको मिश्रण कवितामा नै हुन्छ भने यसपछि अरू कुरै नगरी कविताको कमाल कस्तो हुन्छ भन्नै परेन-

कविता रोप कविता खाउ
कवि नै छोप्छ कविता दाउ
कवि नै हो है कविता साहू
कविता बिक्छ कौडीको भाउ ।

(स्रोत : मधुपर्क )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in निबन्ध, हास्य - व्यङ्ग्य and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.