कथा : कब्जा

~लेखनाथ काफ्ले~Lekhnath Kafle

साधुराम चौधरी, वर्ष सन्ताउन्न, मध्यपश्चिमको एउटा गाउँ झिञ्झिनिया ।

साधुरामलार्ई आजकाल राम्ररी निद्रा पर्दैन, त्यस्तो हुनलागेको करिब एक वर्षजति भयो । आज फेरि निद्राले छिट्टै छोड्यो । निद्राले छोडे पनि उसलार्ई खटिया छोड्न मन लागेन । ज्यानमा पूmर्ति नै छैन । ‘बूढो भैइएछ क्यारे !’ सधैँ बिहान उसले एक्लै गन्गनाउने यिनै शब्द हुन् ।

आज शुक्रबार, चार वर्षअगाडि शुक्रबारकै दिन बूढी बिती । सा¥है खोक्थी, एकदिन खोक्दा–खोक्दै रगत नै आयो । धामी–झाँक्री, झारफुक केहीले छोएन । आखिर प्राण छोडी । त्यसै बेलादेखि बिग्रेको घरको आर्थिक अवस्था सुधार गर्ने भन्दै छोरो चिन्का मलेसिया लाग्यो, त्यो पनि थप रिन खोजेर । चिन्का मलेसिया जानु के थियो, वर्ष दिन नपुग्दै बुहारी आइती गाउँकै बुधनासँग पोइल गई ।

‘बूढेसकालमा रात लामा र दिन पट्ट्यारलाग्दा हुँदा रहेछन् ।’ साधुराम त्यहाँभन्दा बढी सोच्न नै चाहन्थेन, तर त्यति कुरा मनमा आएपछि कान्छो छोरो मङ्गलेको सम्झना आउने नै भयो । मङ्गलेको सम्झना त्यो १५ वर्षअगाडिको कालो घटनासँगै आँखा अगाडि आउँछन्् । त्यो कालो दिन झिञ्झिनिया गाउँकै लागि भयङ्कर थियो, जसको असर झिञ्झिनियावासीहरूको लागि आजसम्म पनि उस्तै छ ।

‘घाम पनि लागिसकेछ’ खटिया सार्दै सधँै भन्ने अर्काे वाक्य यही हो उसको । बाहिर आयो ऊ । बाख्राको खाली खोर, रित्तो गोठ र वरिपरि गहुँ, तोरी, मुसुरो, रहर, आलस आदिले भरिएका ग¥हाहरू देखिए । अलि पर पिपलको बूढो रूख र मन्दिर पनि देखियो ।

ती दृश्यसँगै साधुराम फेरि पच्चीस वर्षपहिलेको आफ्नो गाउँमा पुग्यो, मानसपटलमा सबै कुराहरू एकपछि अर्काे गर्दै आउन थाले ।

उही मध्यपश्चिमको भूगोल, सानो थारू गाउँ, करिब सतचालिस घरधुरी छन्् । गुजुमुज्ज परेको गाउँको बीचमा ठूलो पिपलको रूख, त्यससँगै करिब पाँच कट्ठाको पोखरी र पोखरीनजिकै शिव मन्दिर, मन्दिरको ठीक अगाडि इनार, पिपलको रूखको छाया पर्ने गरी मन्दिरको पछाडि रहेको एउटा खुद्रा पसल ।

त्यो पसल पनि अचम्मको छ । त्यहाँ गाउँलेलार्ई चाहिने सबै कुरा पाइन्छ । चिया, लोकल रक्सी, जाँड, चुरोट, सुर्ती, बिँडी र अरू घरायसी समानहरू । गाउँलेहरू आपूmले फलाएका उब्जनीहरूसँग आपूmलार्ई चाहिने समान साटेर लैजान्छन्् ।

पोखरी, इनार, पिपलको रूख त सबै गाउँमा हुन्छन् नै, तर मन्दिर त्यो गाउँमा कसरी बन्यो ? त्यसको पनि आफ्नै कथा छ ।

थारू बस्तीका आफ्नै रीतिस्थिति छन् । गाउँका मुखियाले गाउँलेको प्रतिनिधित्व गर्छन् । मुखिया गाउँलेहरूको नेता मानिन्छन् । उनी गाउँलेको दुःख– सुखमा सामेल हुन्छन् । गाउँलेहरू पनि उनको सम्मान गर्छन् र भनेको मान्छन् । मानवीय त्रुटि त हुन्छ नै, तर पनि मुखियाले सबैलार्ई सकेसम्म सन्तुलित व्यवहार गर्छन् । गाउँलेहरूकै सल्लाहमा सबैले मान्ने मान्छेलार्ई नै गाउँलेहरूले गाउँको मुखिया बनाउने गर्छन् ।

मन्दिरलार्ई सूर्यको बिहानी प्रकाशले अझ उज्यालो र प्रष्ट बनाइरहेको थियो, त्यसपछाडि त्यसकै छाया पनि प्रष्ट हुँदै गइरहेको थियो । त्यत्तिकैमा बिहानीपखको चिसो हावाको एक लहर आयो । खेतका बाली–बिरूवाका बोटहरूमा पनि हावाको लय देखियो । आलीका रहरका बोटहरू पनि हल्लिए ।

‘अहो ! म त कहाँबाट कहाँ पुगँेछु ।’ साधुरामले तर्कना गर्दै पुराना कुराहरूलार्ई फेरि आफ्ना आँखा वरिपरि घुमायो ।

एक शुक्रबारकै रात झिञ्झिनिया गाउँमा उत्तरतिरबाट एउटा चिसो बतास आयो । त्यो बताससँगै एक हुल टोपी लगाएका मान्छेहरू पनि आए । तिनीहरूले वरिपरिका झाडी, जङ्गल फाँडे, रूख काटे, घर–टहरा बनाए । जमीन सम्याए, खेत बनाए । कमिलाहरूको पाराले काम गरेर तिनीहरूले गाउँकै नक्सा फेरिदिए । अब त्यो गाउँ सतचालिस घरधुरीबाट एक सय एक घरधुरीमा पुग्यो ।

मुखियाका नजरमा ती कुराहरू पर्ने नै भए । मुखिया बुद्धिबहादुर चौधरीले ती नयाँ मान्छेहरूलार्ई एकदिन साँझ घरमा बोलाएर छलफल गरे । ‘तपार्ईंंहरू कहाँ–कहाँबाट हाम्रो गाउँमा आएर वरपरका बन–जङ्गल मास्नुभयो, गाउँमा विनासल्लाह घर–टहरा बनाउनु भयो । यो हामीलार्ई चित्त बुझेको छैन ।’ बुद्धिबहादुरले आफ्नो कुरा राखे । ‘हामी सेङु जिल्लाको खामन गाउँबाट खडेरीले भोकमरी लागेर मधेश झरेका हौँ । चारैतिर भौतारिँदा–भौतारिँदै यहाँ आइपुगेका हौँ । टाउको लुकाउन छाप्रो बनायाँै, हात–मुख जोर्न खेत बनायौँ । नसोधेकोमा गल्ती भयो । हामीलार्ई यो गाउँको नियम कानुन थाहा नभएर हो हजूर, त्यसको लागि क्षमा पाऊँ । कसैको बिगार नगरी आफ्नो काम गर्छांै, तपार्ईंँलार्ई मुखिया मानेर यही गाउँमा बस्न पाऊँ ।’

साधुराम त्यस बेलामा पनि त्यहीँ थियो । मुखियाले ‘हामी शरण पर्नेलार्ई मरण गर्दैनौँ । मन मिल्नेलार्ई ज्यान पनि दिन तयार हुने थारू जाति हो हाम्रो । सबैसँग मिलेर, हाम्रो गाउँको रीतिस्थिति मानेर बस्नू’ भनेको उसलार्ई अभैm पनि याद छ ।

अन्य गाउँलेहरूले पनि खासै नराम्रो प्रतिक्रिया दिएनन् । तिनीहरू र थारूहरूका बीचमा धेरै कुराहरू फरक भए पनि एक वर्षसम्म पनि कुनै तातो—पिरो भएन । थारूहरूले नयाँ मान्छेहरूलार्ई मिलौटे भन्ने नयाँ नाम दिए । नयाँ मान्छेहरूले पनि उनीहरूलार्ई बसौटे भन्ने नामले बोलाउन थाले ।

साधुरामले आपैmँले आपैmँलार्ई सोध्यो– ‘साँच्चै तिनीहरूलार्ई यो गाउँमा बस्न दिएर हामीलार्ई के फाइदा भयो ?’ त्यसको उत्तर पनि फ्याट्टै आयो– ‘तिनीहरूले मकै खेती गरे, विस्तारै हामीले पनि गर्न थाल्यौँ । उनीहरूले गाउँको बीचमा मन्दिर बनाए, मन्दिरमा पूजा–पाठ हुन्छ, मुखियालार्ई फूल–प्रसाद लगिदिन्छन् । हाम्रा मान्छेहरू पनि मन्दिर जान्छन् । जे होस् तिनीहरू आएपछि कुलो पानीमा अलि–अलि समस्या भए पनि गाउँमा त रमाइलै भयो है ।’ त्यो मन्दिर एक किसिमले बसौटे र मिलौटेको मेलमिलापको नमूना पनि थियो । साधुरामले सोच्यो ‘उनीहरूले हाम्रो मुखियालार्ई माने, हामीले पनि उनीहरूको मन्दिरलार्ई मान्यौँ ।’

तर त्यो सन्तुलन सधँै रहन सकेन ।

मिलौटेहरू बसेको करिब ५ वर्षपछि, एक शुक्रबार राती दक्षिणतिरबाट एउटा तातो, कालो आँधी आयो । त्यही तातो हुरीसँगै एक हुल मान्छेहरू त्यस गाउँमा पसे । जहाँ खाली छ, त्यहीँ बसे । तिनीहरू कसैको आँगन, चरन, गोठ जताततै बसे । उनीहरूले कसैलार्ई सोधेनन्, कसैको अनुमति पनि लिएनन् । गाउँमा मालसामान हराउन थाले, केटा–केटी रोएको, चिच्याएको, मान्छेहरूले झगडा गरेको आवाज सुनिन लागे । ती नयाँ मान्छेहरूलार्ई पुरानाहरूले अगौटे भन्ने नाम दिए ।

एकदिन मुखियाले अगौटेहरूलार्ई बोलाए । भेलामा उनीहरू अलि धेरैजना भएर आए । तिनीहरूमध्ये एकजनाले भन्यो–‘म जितेन्द्र कोरवल, म यिनीहरूको नेता हुँ । यिनीहरूले मलार्ई प्रधान मान्छन् । हाम्रा मान्छेले हाम्रै नियम मान्छन् । ल मुखियाजी भन्नुस् तपार्ईंँको कुरा के हो ?’

‘झिञ्झिनिया हाम्रो गाउँ हो, यहाँ हाम्रो आफ्नै रीतिस्थिति छ । तपार्ईंहरूले त्यसलार्ई मान्नुपर्छ । हाम्रो बस्तीको चलनलार्ई आदर गर्नुस्, तपार्ईंँहरूको करणले हाम्रा आइमाई, केटाकेटीहरूलार्ई समस्या भइराखेको छ । गाउँको शान्ति खल्बलिएको छ । तपार्ईंहरू यो गाउँमा बस्न मिल्दैन । तपार्ईंँहरू आफ्नो बाटो लाग्नोस् ।’ मुखिया आज अलि कडारूपमा प्रस्तुत भएको साधुरामले बुझ्यो ।

अगौटेहरू त्यो गाउँमा त्यसै आएका थिएनन् । एउटा योजनासहित आएका थिए वा कतैबाट पठाइएका थिए । त्यसैले, उनीहरूले कुनै न कुनै बहाना बनाएर मुखियालार्ई बर्खास्त गर्ने, अनि अगौटेहरूकै आफ्नो मुखिया बनाएर गाउँ नै कब्जा गर्ने योजनासहित त्यहाँ आएका वा कसैद्वारा पठाइका थिए । पल्लो गाउँमा पनि तिनीहरूकै मान्छेले गाउँ कब्जा गरेको हल्ला चलिरहेको थियो ।

‘गाउँ हाम्रो कब्जामा छ । आज, अहिल्यैबाट म यो गाउँको प्रधान भएँ । सबैले मेरो आदेश मान्नू’ जितेन्द्रले कडा स्वरमा भने । वरपर अगौटेहरूका मान्छेहरू हातमा लौरा, भाला, हँसिया, कोदालाहरू बोकेर उग्ररूप धारण गरी बसेका देखिए ।

त्यसै रात तिनीहरूले बसौटे र मिलौटेहरूका घर–घरमा गएर आइमाई, तरूनी छोरी, बुहारीहरूलार्ई जथाभावी गरे, जवान वा लोग्ने मान्छेहरूलार्ई पिटे, गाउँबाटै लखटे । धेरै युबाहरूले प्रतिरोध पनि गरे तर गहिरो चाल, छल र योजनासहित आक्रमणमा आएका अगौटेको अगाडि निहत्था गाउँलेको केही लागेन । गाउँमा एक किसिमको लडाइँ नै भयो । आखिर अगौटेहरूले गाउँ नै कब्जा गरे । त्यो कालो रातले साधुरामको कान्छो छोरो मङ्गलेलार्ई पनि लिएर गयो ।

त्यसपछि गाउँमा अगौटेहरूको चहल–पहल पहिलेभन्दा धेरै बढ्यो । बसौटे र मिलौटेहरू हारेका सिपाहीजस्ता भए ।

समय क्रमसँगै विस्तारै–विस्तारै गाउँमा मान्छेहरू आ–आफ्ना काममा फर्के, बाहिरी स्थिति सामान्य हुँदै गयो । भित्र–भित्रै भने भुसको आगो जस्तै प्रतिशोधको भावना बल्दै गयो ।

बसौटे र मिलौटेहरूका मनमा अगौटेहरूप्रति आक्रोश र घृणा एकदम गहिरो गरी बस्यो र त्यो दिन प्रतिदिन बढ्दै गयो, कम हुने कुनै सङ्केत देखिएन ।

‘मेरो मङ्गले सम्झनामा मात्रै सीमित भयो ।’ साधुरामले मन अमिलो बनायो ।

गाँउ कब्जा भएको छ महिनामा नै प्रधानले मन्दिरको मिलौटे पूजारीको सट्टामा अगौटेको पूजारी राखिदिए । नयाँ पूजारीले बसौटे र मिलौटेहरूलार्ई मन्दिरभित्र पनि जान नपाउने गरी नयाँ नियम बनाइदिए । त्यस घटनाले बसौटे र मिलौटेहरूलार्ई अझ अक्रोशित बनाइदियो ।

प्रत्येक घटनाको प्रत्यक्ष वा परोक्ष प्रतिघटना, क्रियाको प्रतिक्रिया त हुनु नै थियो । त्यसको लागि उपयुक्त समय र परिस्थितिको पर्खाइ मात्र थियो ।

त्यसै क्रममा एकदिन बसौटे र मिलौटेहरूका युवाहरू मुखिया बुद्धिबहादुरलार्ई भेट्न गए । बुद्धिबहादुरका आँखामा पहिलेजस्तो चमक थिएन । लालटिनको मधुरो उज्यालोले उनका अव्यक्त पीडाहरू अनुहारका चाउरिएका रेखाहरूसँगै गहिरो गरी देखिइरहेको थियो । बुद्धिबहादुर गाउँमा भएको त्यो पुरानो लडाइँदेखि नै बिरामी परेको थियो । ‘हामी यो गाउँ, आँगन, खर, खलिहान, पोखरी, पानी, जङ्गलका मालिक हौँ । तिमीहरूले हार नमान्नू । म बूढो भएँ, बिरामी पनि भएँ, यो साधुराम गाउँको पुरानो मान्छे हो, सबै कुरा थाहा पनि छ । म नभए पनि

उसको सल्लाह मान्नू अब अधिकार फिर्ता लिने जिम्मा तिमीहरूको भयो । मैले सकिनँ, मलार्ई माफ गरिदेओ ।’ मुखियाले भनेका ती वाक्यहरू साधुरामका कानमा आज पनि त्यत्तिकै प्रष्टसँग गुञ्जिइ रहन्छन् ।

ती युवाहरूले त्यो भेटघाटपछि नयाँ दिशा र उदेश्य पाए । परदेशी प्रधानलार्ई हटाएर बसौटे मुखियाको स्थापना र मन्दिरमा मिलौटे पूजारीको बहालीका लागी उनीहरू एकजुट भए । ओल्लो–पल्लो गाँउहरूमा पनि पीडित रैथानेहरूको भेला, भेटघाट भित्र–भित्रै चलिरहे । उनीहरूभित्र बलिरहेको उत्पीडन विरूद्धको आगो पनि उपयुक्त तरिका र समयको पर्खाइमा लप्किरहेको थियो, जसरी ज्वलामुखी फुट्नुअगाडि लाभा जमिनभित्र उम्लिरहेको हुन्छ् ।

सतचालिस साल ।

बसौटे र मिलौटेहरूले पहिलोपटक शान्तिपूर्णरूपमा सतचालिस सालको विजया दशमीको दिन साधुरामको नेतृत्वमा आफ्नो गाउँको मान्दिरमा प्रवेश गर्ने गोप्य निर्णय गरे । यदि त्यस काममा अवरोध गरिएमा बसौटे र मिलौटे युवाहरू प्रतिरोधका लागि तैयार राखिए ।

मन्दिर प्रवेश कार्यक्रम धुमधापूर्वक सफल भयो । त्यसको तयारी यसरी गरिएको थियो कि अगौटेहरूले त्यसको सुइँकोसम्म पाउन पनि सकेनन् । विजया दशमीको दिनमा सबैका अगाडि बसौटे र मिलौटेहरू मन्दिर पसे । त्यस घटनाले सम्पूर्ण रैथानेहरूमा उत्साह र आत्मविश्वासको नयाँ रक्त सञ्चार गरायो ।

त्यत्तिकैमा नेपालमा सतचालिस सालको बहुदल आयो । अगौटेहरूका नेता र कार्यकर्ताहरू अचानक गाउँबाट हराए । सरकारी नाप–नक्सामा झिञ्झिनिया गाउँ र ओल्लो–पल्लो बस्तीहरू मिलाएर एक गाविस बन्यो । स्थानीय चुनावमा साधुराम गाविस अध्यक्षमा निर्विरोध निर्वाचित भए । मिलौटेहरूमध्येबाट शान्तिराम न्यौपाने झिञ्झिनिया मन्दिरका पूजारी भए ।

छिमेकीका एक बथान परेवा बिहानको उडानमा साधुरामको नजिकैबाट उडे । अर्का छिमेकीको कालो कुकुर पनि उनकै अगाडि पुच्छर हल्लाउँदै आयो । साधुरामको मनमा भने अभैm धेरै कुराहरू खेलिरहेका छन्, ‘नयाँ परिस्थितिमा यतिले मात्रै गाउँमा खुशी र शान्ति आउला र !’ साधुरामले परको मन्दिर हेरे, सूर्यको प्रकाश झन् झन् गाढा बन्दै गइरहेको छ, मन्दिरको छाया झन् सानो सानो हुँदै गइरहेको छ ।

भिञ्झिनिया गाउँबाट अगौटेहरू हराएपछि गाउँमा एउटा खबर आएको थियो—‘बहुदल आउनासाथ अगौटेहरू त काठमाडौं पो पसे अरे ! अहिले अगौटेहरू काठमाडौंमा के गर्दै होलान् ?‘

– ताइवान

(स्रोत : Gfnl.org.np)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.