हाँस्य निबन्ध : जुम्रा एक अनुभूति

~नम्रता गुरागाईं~Namrata Guragain

जुम्रा सुन्ने वित्तिकै कपाल भुत्ल्याउन मन लाग्दैन ? त्यसलाइ संझिदामात्रपनि दाह्रा किट्न मन लाग्दैन? सायद हामी कोहीपनि जुम्राको बारेमा अनभिज्ञ छैनौ होला छौं त ? हामी सबैलाइ त्यसले कुनै न कुनै उमेरमा सताएको पक्कैपनि होला तर जुम्रो कति दिनमा जन्मन्छ, मान्छेलाइ कति खान्छ,र कतिदिनमा मर्छ थाहा थियो त ?

जुम्राको बारेमा पढनैपर्ने भएपछि मलाइ तपाइहरुलाइपनि अलिकति कन्याउन मन लाग्यो । पढदैजांदा टाउको चिलायो भने मलाइ माफ गर्नुहोला ।

स्कुलमा लिन जांदा छोरीले परैबाटमा “एउटा चिठठी छ तपाइलाइ” भनी । के को चिठठी भनेको “हेडलाइस क्या हेडलाइस” भनी । हेडमास्टरले हस्ताक्षर गरेको एउटा लामो चिठठी हातमा थमाइदिदै मकै पटकेजस्तो पडकिन थाली उ “हेडलाइस एउटा जनावर हो तर त्यो मान्छेको टाउकोमा मात्र बस्छ । मेरो साथीको टाउकोमा आएछ अनि हामी सबैलाइ यो चिठठी पठाएको छ हेर्नु त यस्तो हुन्छ भन्दै” जुम्राको फोटो नै दिइ । कुरा सुन्दा पक्कापनि हेडलाइस भनेको जुम्रा नै हो भन्ने अनुमान गर्दै थिएं त्यसको फोटो नै समातेपछि त जुम्रो कागतबाट उठेर आफनै टाउकोमा पुगेजस्तो गरेर टाउको चिलाउन थाल्यो । जीउपनि चिलाएजस्तो गर्छ हुंदा हुदा खुटटापनि चिलाउन थाल्यो । घर आइपुगुन्जेल सम्ममा शरिरका धेरै भागमा दर्फरयाइसकें मैले । घरमा भए पो तल्लाघरे दिदी अथवा माथ्लाघरे भाउजुसंग कपाल फिजाउदै गएर हेरिमाग्नु । कसलाइ भन्नु र यो शहरी परिवेशमा। छिमेकीलाइ भनौ भने आइज म हेर्दिन्छु भन्नुको साटो बरु पुलिसलाइ बोलाइदेलि मेरो छिमेकीको टाउकोमा जुम्रा छ भनेर, त्यसलाइ पनि भन्न भएन । मनमनै खुब हांस उठयो पनि । के के न होला भनेको त जुम्राका चिठठी… । नाथे जुम्राको बारेमा चिठठी हेर्ने फुस्रद छ मलाइ ? बरु दुइ लाइन मात्र भएपनि ज्ञानगुनका कुरा पढछु नि ? होइन यि मान्छेहरुको दिमाग त कतै सडकिएको होइन ? नत्र अरु केही थिएन त लेख्नलाइ भन्दै अलिअलि झोकिएछुपनि तर हातमा छोराछोरीले लेख नै थमाएपछि खोलेर हेर्नै पर्याे । मन नलागि नलागि भएपनि खोलेंर हेरें ।

जुम्राका पण्डितहरुले जुम्राका चिरफार गरिसकेका रहेछन् । मलाइ मात्र जुम्राका ढाडी चम्कना र लिखा हुन्छन र भेटटाउनसाथ तिनिहरुलाइ मारिहाल्नुपर्छ भन्ने थाहा थियो । यति पनि थाहा थियो कि जुम्राका ढाडी जस्तो लिखा सजिलै कपालबाट निकाल्न सकिदैन ।
लिखा तान्दा कहिलेकाहीं कपाल नै उखेलिएजस्तो भएर टाउको भतभती पोलेको अहिलेजस्तो लाग्दैन ? तर तिनिहरु कतिदिनमा जन्मिन्छन, कतिपल्ट हामीलाइ खान्छन्, कतिदिनमा मर्छन थाहा थियो त ? फेरी जुम्राको नालिबेली किन जान्नुपर्यो र भेटे मारीहाले भइहाल्यो नि भनेर टाउको कन्याउदै हिडको अहिलेजस्तो लाग्दैन ? नुहाउने दिन आएपछि कहां भाग्नुजस्तो हुदैनथ्यो आमाले हप्तैपिच्छे बांसको काइयोमा कहिले लामो दुबो उनेर त कहिले धान काइयोको दांतमा अडकाएर लिखा तानेको सम्झिदा ?

हेड लाइस भनेको जुम्रो नै रहेछ । कति महत्वपुर्ण कुराहरुको अर्थ हेर्न समय पुगेको थिएन नाथे जुम्रालाई जुम्रालाई के भन्लान भनेर संझिने आवश्यक नै परेको थिएन किन हेर्नुपनि र तर छोराछोरीको स्कुलबाटै आएपछि चािहं त्यसको बारेमा हेर्न पर्ने नै भयो मैले । छोरीले जुम्राको जीबन मरणको कुरा मलाइ निकै सिर्यस भएर पढेर सुनाइ । सुन्दै जांदा झनझन दाह्रा किटन थालें । जुम्रो त्यो कागजमाथि टाउको खोज्दै हिडिरहेको छ कि जस्तो लाग्न थाल्यो । चिठठी पढिसकेपछि “मेरो कपाल हेर्दिनु भन्नुभाछ मेरो मिसले” भन्दै कपाल फिजाउदै आइ । मैले केहीपनि भेटिन उसको कपालमा बरु आफैलाइ दरफहरयाइरहें केहीबेर ।

जुम्राको बारेमा पढन पटक्कै मन मान्दैन नपढे छोरीले मारिहाल्छे । बल्लबल्ल मनलाइ बांधेर जुम्राको लेख पढन थालें । बेलाबेलै मन झोकिन्छ , होइन…के नचाहिने काम गरेर समय वर्बाद गरेका होलान यि विदवानहरुले खोजिनिति नै गर्नुछ भने जुम्राबाहेक अरु केही छैन कि क्या हो यो संसारमा कुकुरको विरालोको बारेमा त पढदै थिएं अब हुंदा हुंदा जुम्राको बारेमापनि पढन पर्ने भयो मैले ? भन्दै । लेख पढुन्जेल रिसको पारो बढदै घटदै गरिरहयो । पारो घटेको बेला फेरी सोचें पक्कैपनि यिनिहरुलाइ जुम्राले कुनैबेला सताएको हुनुपर्छ नत्र कसरी लेखे त ? निक्र्योल निकाल्दैथिएं छोरीले “के सोचेर बस्नुभाको यो पनि पढनु” भनेर अरु २ पन्ना पो ल्याएर दिइ ।

अमेरिकाको नाम चलेकेा हार्बड बिश्वबिद्यालयमा जुम्राको बारेमा राम्रैसंग अनुसन्धान भएको रहेछ । दुइ तीनवटा संस्थाले जुम्राको चिरफारपनि गरेका रहेछन । धेरै कुराहरु थाहा पाएकै भएपनि साच्चै जुम्राको बारेमा लेखेको कुरा पढेकी थिइन मैले । विदवानहरु भन्दै थिए-
“जुम्राहरु मात्र हिडेंर एउटा मान्छेबाट अर्को मान्छेमा पुग्छन । एउटै ओछयान काइयो लुगा टोपी सिरानी हुंदा जुम्रालाइ एक ठाउंबाट अर्को ठाउंमा सर्न सजिलो हुन्छ । तिनिहरु मान्छेहरुको भींडबाट, लुगाको थुप्रोबाट एक अर्कोमा सजिलैसंग सर्छन” । उनिहरुले जुम्रा र तिनिहरुको अण्डा कुसर्ीमाथि ओछयाइएको कपडामा गलैंचामा र कारको सीटमा बस्न सक्छन भन्दा मैले हामीले ओछयाउने गरेको गुन्द्री, कुसर्ीमाथिको चकडी र बसको घुइचोमा जोडिएका टाउकालाइ संझिएं । जुम्रा गाडी पाए त झन धेरै कोस हिडेर नयां टाउका खान जांदा रहेछन नि हगी ? पढदै जांदा रिसले मुर्मुरिन्छुपनि आफुले पैसा तिरेर जुम्रालाइपनि संगसंगै हिडाउनुपर्ने कुरा संझिएर । गांस, वास, कपास सबै सुबिधा कपालमा पाउनेरहेछन उनिहरु किन नहिडुनपनि र होइन? मान्छे वर्षौ भयो जुलुस बोकेर िहंडेको त्यसैको लागि । आफनो भएभरको श्रम बेच्दापनि अझै न सबैले पेटभरी खान पाएका छन, न राम्रो वास पाएका छन, न त नच्यातिएको लुगा लगाउन पाएका छन् तर जुम्राले भने उनिहरुका आधारभुत आवश्यक्ता सबै पाएका रहेछन । त्यसो त हामी मान्छे भेटन जांदारहेछौं जुम्राहरु नयां नयां टाउको खान जांदारहेछन । बास्तबमा मान्छे त जुम्राका घोडा पो रहेछन । जुम्राले टोकेर हटहट गरेपछि मान्छेलाइ नकुदेर सुख र चिलाएको रनाहालाइ मार्न ? मान्छे जति कुदयो जुम्रो मान्छेसंगै त्यति नै टोक्दै कुददोरहेछ । नयां ठाउमा नयां टाउको भेटे खाइपनि हाल्दारहेछन न लाज न संकोच न डर उसलाइ ।

सरसफाइमा अलि ध्यान दिन सके हटाउनपनि सकिनेरहेछ जुम्रो तरपनि परिवारका सदस्यहरु आमा, दिदी, भाउजु, हजुरआमा, माइजुले मायां गरेर सुताउंदा जुम्रापनि मायां गरेरै एउटा टाउको टोकेर
अर्को टाउको टोक्न सर्दारहेछन । एउटै ओछयान भएपछि जुम्राका पुलहरुनै जोडिएका टाउकाहरु हुदारहेछन । तिनै टाउका जोडेर सुतेपति कति मज्जा त उनिहरुलाइ एउटा टाउकोबाट अर्कोमा तर्न र सर्न ।

जुम्राका ढाडी त काला मात्र देखेकी थिएं मैले । तिनिहरुलाइ निदयाएर हेर्ने फुस्रदपनि थिएन तर यि बिदवानहरु जुम्राको शरिरको धेरै भाग सेतो र थोरै कालो हुन्छ भन्छन । ६ वटा खुटटा भएको त्यो जनावर उज्यालोमा धेरै छिटो हिडने भएकोले मुस्किलले मात्र भेटिन्छ रे । एउटा मान्छेको टाउकोमा २८ देखि ३० दिन सम्म बांच्छ रे । सबैभन्दा धेरै रिस उठने कुरा चाहि जुम्राले दिनको ५ पटकसम्म मान्छेलाइ खान्छ रे अर्थात
मान्छेको रगत खान्छ रे । हिसाब गरौ त ३० दिनमा टाउकाभरीका जुम्राले कति खांदारहेछन मान्छेलाइ । त्यो कुरा सुन्दामात्रपनि दाह्रा किटन मन लागेन ? त्यो सम्झदा जुम्रामाथि दया पलाउछ त ? फेरी कति चािहं ज्याद्रो रहेछ त त्यो कपालबाट खसेको २४ देखि २८ घण्टासम्म टाउको खोजेर हिडछ रे । त्यति बस्दापनि टाउको भेटेन भने मात्र मर्छ रे । वास्तबमा जुम्रा र हाम्रो नारा एउटै रहेछ नि । हामी स्वस्थ खाना खानुपर्छ भन्छौं, उनिहरुपनि मान्छेले नभेटाएसम्म स्वस्थ टाउको खानुपर्छ भन्दारहेछन ।

जुम्राको अण्डालाइ लिखा भन्थ्यौ हामी अंग्रेजीमा निट भन्दारहेछन । लिखा यति साह्रो टासिएका हुन्छन कि चुम्बक त के कडा हुन्छ होला र । तिनिहरुलाइ निकाल्न यति गाह्रो हुन्छ कि कपाल बाट भनेर के साध्य छ र । सजिलै आउने भए त्यति निर्दयीपनि हुदैनथ्यो होला मान्छे तर बांसको काइयो त्यसैपनि कपाल कोर्दा दुख्ने त्यसमाथि धान अडकाएर तानेपछिमात्र क्रेनले ढुंगा तानेजस्तो त्यो काइयोले लिखा तान्थ्यो कपालबाट । त्यो दुखाइ सम्झदा त्यसलाइ नमारे कसलाइ मार्नु र होइन ?

जुम्राले कपालको जरैमा लिखा पार्दोरहेछ । कपाल संगसंगै लिखाहरुपनि बढदारहेछन र ७ देखि १० दिनभित्रमा फुटेर चम्कना भएपछि लिखा मर्दारहेछन । पढदै जांदा झनै अचम्म लागेर आयो जुम्रालाइ महत्व दिएको देखेर । दुख दिने वस्तुको जरैमा पुगेर उखेल्न सके फेरी आफुले दुख पाउन पर्ने रहेनछ तर हामी कसलाइ फुस्रद थियो र जुम्राको अपरेसन गर्न । टाउको चिलाएर उखरमाउलो हुंदा आमाले नभ्याए ठुलीआमा नत्र माइजुकहां कपाल फिजाउदै गए भइहाल्थ्यो । त्यतिमै मात्र सिमित हुँदा त जुम्राले स्थाइ घर नै बनाएका हुंदारहेछन नि मान्छेको टाउकोमा । खोलाले हाम्रो घर बगाउंदा, पहिरोले हाम्रो घर पुर्दा, आगोले गाउं नै जलाउंदा, हामी सिकिस्त विरामी हुंदा के फरक पर्यो र जुम्रालाइ हामी खोलामा नबगेसम्म, हामी पहिरोले नपुरिएसम्म, घरसंगै हामी नजलेसम्म र हामीले संसार नछोडेसम्म ।

नर्थक्यारोलाइन, अमेरिका, १८ जुलाई

(स्रोत : Nepalipost.com )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in निबन्ध, हास्य - व्यङ्ग्य and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.