लघुकथा : बन्धन

~हरिहर खनाल~Harihar Khanal

घर अगाडिको जमीनको सानु एक टुक्रा र त्यसमा फुलेका रङ्गी–विरङ्गी फूलहरू, भँमरा एकदेखि अर्कोमा बस्तै र उड्दै, भुइँøयाँ स्वर निकाल्दै छन् । मन्द चलेको हावाले त्यो फूलबारीका प्रत्येक फूल, पात र बिरुवा सुस्त–सुस्त हल्लाइरहेको छ । छेवैमा एउटा धारो छ, र कञ्चन पानी कलकल बग्दैछ । एउटा सुन्दर संसार, एउटा मीठो सपना ।
घरभित्र अनेक कोठाहरू छन् । मूल सडकसमीपको मुख्य कोठा विशेष किसिमले सिंगारिएको छ र त्यहाँ तारा छे । ढोका बन्द छ, बाहिरबाट ह्याण्डल लगाइएको । तारा तिर्खाले व्याकुल छे, चर्को स्वरमा कराउँछे । “पानी ! पानी ! !” को चर्को आवाज झ्यालबाट निस्केर बाहिर छरिन्छ । बाटो हिँड्ने बटुवाहरू त्यो आवाजले एकपटक त्यता खिचिन्छन्, तर कालान्तरमा नबोली बाटो लाग्छन् । “पानी ! पानी !!” तारा झन् जोडले कराउँछे ।
“म बाहिर जान्छु, मलाई तिर्खा लाग्यो ।” चर्को स्वरमा ऊ रुन्छे ।
“तारा !” एउटा चर्को स्वरले उसको सपना भत्किन्छ । ऊ झल्याँस्स हुन्छे । पसीना पसीना भएछ अनुहार । तीव्र गतिमा चलेको मुटुको चाल कति चर्को हो ? ऊ दङ्ग पर्छे । हेर्छे र देख्छे, टेबुल ल्याम्प झ्वाल्ल प्रकाश छरेर बलिरहेको छ । बाहिर झम्झम् पानी परिरहेछ, मेघ कराइरहेछ । भित्र ऊ छे, र उसको श्रीमान् प्रवीण छ । प्रवीणको हातमा कलम छ, टेविलमा कागज र केही अलपत्र कितापहरू । ऊ तारातिर हेर्दै छ ।
“के भयो ? किन डराएको ?” बिउँझेकी तारातिर हेर्दै उसले सोध्यो ।
“उफ् !” तारा एकपल्ट सुस्केरा हाल्छे । “सुत्ने होइन ? यस बेलासम्म पनि बत्ती बालिरहने !” ऊ भित्ते घडीतिर हेर्छे, साढे एघार बजेछ ।
“तिमी सुत न, म एकछिनपछि, अलिकति काम छ ।”
“सुविस्ताले सुत्न पनि नपाउने, उफ् ! कस्तो डर लाग्यो !” ताराको रुञ्चे स्वर निस्कियो ।
“डर ……..?” निधार खुम्च्याउँदै उसले आश्चर्य भावमा सोध्यो – “तिमीलाई आखिर भयो के, हँ तारा ? म यहीँ छु ! भर्खर साढे एघार हुँदैछ । अनि यो भयङ्कर त्रासदी जस्तो के हो ?” प्रवीण अल्लि चर्को र कठिन भयो ।
“कस्तो डरलाग्दो सपना देखें ।” तारा रुनै थाली ।
“प्लिज तारा, मलाई डिस्टर्व नगर । सुत खुरुक्क । म अति जरुरी काममा छु ।”
प्रवीण टेबिलतिर फक्र्यो । ताराले एकछिनसम्म उसलाई हेरिरही । ऊ लेख्नमा तल्लीन भए झैँ अभिनय ग¥यो ।
भोलिपल्ट बिहान थान्कोमान्को गर्दा ताराको दृष्टि एउटा पत्रिकामा प¥यो । प्रवीणको फोटो र एउटा खुशीको समाचार थियो त्यहाँ । गर्दागर्दैको काम एकछिनलाई चटक्कै छाडेर उसले त्यो पढी । हतारहतार पढिसकी, दोहो¥याएर पढी । हो, साँच्चै । त्यो प्रवीणको खबर बोकेको कागज थियो । उसले पत्रिकाको फोटो र ओछ्यानमा सुतिरहेको प्रवीणको अनुहारलाई दाँज्दै हेरी, ठीक उस्तै । फरक यत्ति कि फोटोमा आँखा खुलेका थिए, त्यहाँ बन्द ।
तारा फुरुङ्ग परी । “छनक्छनक् छम्” गर्दै नाचूँजस्तो लाग्यो त्यसलाई । “त्यसो भए यथार्थ यस्तो छ ?” आफैसित प्रश्न गरी उसले ।
“मेरो प्रवीण यस्तो आमूल परिवर्तनकारी ? ऊ दङ्ग परी ।” उसले प्रवीणतिर हेरी, ऊ मस्त निदाइरहेको थियो ।
“हेलो प्रवीण । मेरो प्यारो पतिदेव !” यसरी बोलाऊँ झैँ लाग्यो तारालाई ! ऊ विस्तारै ओछ्यान नजिकै गई र प्रवीणको निधारमा हात राखी । नारी स्पर्शले ऊ बिउँझ्यो । आँखा खोल्दा देख्यो – तारा ऊतिर हेर्दै मुस्कुराइरहेकी । उसले निधार खुम्च्यायो र ताराको हात पर सा¥यो अनि कोल्टे फे¥यो । तारा खिस्रिक्क परी ।

खानाको परिकार आज अल्लि थपिएको थियो, थप समय पनि केही छिटो । ताराले डाइनिङ टेबुलमा सबै परिकार राखी र ती दुई जोई पोई खान बसे । प्रवीण गंभीर र सौम्य देखियो; तारा प्रफुल्ल सुन्दर; तर कुनै प्रश्नको जवाफ खोज्दै गरेकी जस्ती ।
“राति अबेरसम्म के लेख्तै हुनुहुन्थ्यो ?” नम्र स्वरमा ताराको गलाबाट एउटा जिज्ञासा झ¥यो । प्रवीण खाँदै थियो, केही बोलेन । ताराको अनुहार उसैमा केन्द्रित थियो, अल्लि असजिलो मान्यो र भन्यो – “आर्टिकल, नयाँ रचना ।”
“कविता ? कथा ? कहानी ?” प्रवीणको अनुहारमा आँखा अड्याएर ताराले सोधी ।
“ओ हो ! अब त म हैरान भैसकें । प्लिज डोन्ट् डिस्टर्व मी ! कीप् साइलेन्स ! तरकारी सकियो । अचार थप । अनि खै खुर्सानी छैन ?”
ताराको मुखबाट एक शब्द झरेन । उसले प्रवीणलाई चोर आँखाले हेरी, ऊ खानमा तल्लीन थियो । अचार र तरकारी थपी । खुर्सानीको प्लेट अगाडि सारिदिई । प्रवीण चुपचाप खाँदै गयो ।
“एउटा कुरा भनूँ है ?” प्रवीणको अनुहारमा हेर्दै उसले चम्चा मुखमा राखी ।
“के ?” एक गाँस निलेपछि ताराको मुखमा हेर्दै उसले सोध्यो ।
“मलाई एउटा जागिर खोजीदिनुस् न । दिनभर एक्लै बिना काम यत्तिकै बसिरहन वाक्कै लाग्छ ।” तारा प्रवीणतिरै हेर्दै थिई ।
“तारा । तिमी के भन्दैछौ ?” खाने कामलाई रोकेर उसले तारातिर हे¥यो ।
“हो भन्या साँच्चै । प्लिज, मेरा लागि पनि एउटा जागिर खोजिदिनुस् न । म त बोर भैसकें !”
“तारा !” खाँदै गरेको चम्चालाई प्लेटमा राख्दै स्वरलाई अल्लि ओरालेर प्रवीण बोल्यो – “म भएसम्म तिमीलाई त्यस्तो कष्ट उठाउनु आवश्यक छैन प्रिये । तिमीलाई के चाहियो भन, म त्यो पु¥याउँछु ।”
“मेरो मतलव त्यो होइन श्रीमान् । म आफ्नो प्रतिभाको उपयोग गर्न चाहन्छु । सधैँ यो चुलो–चौकामा सीमित हुने हो भने मेरो बी.ए. को सर्टिफिकेटको अर्थ के भयो हजूर ?”
“तिमीलाई जागिर खाइरहनु पर्ने आवश्यकता छैन तारा । यस जिन्दगीको लागि हाम्रो बाउकै छाला यथेष्ट छ । त्यसमा थप, मेरो आम्दानी पनि छँदैछ । आजसम्म हामीलाई राम्रै चलेको छ, हैन र ?” एप्रोनले हात मुख पुछ्दै प्रवीणले भन्यो – “फेरि, हेर प्यारी, हाम्रो कुल जागिर खानुपर्ने त्यस हैसियतको पनि होइन नि !” ऊ मुस्कुराउने प्रयत्न ग¥यो ।
ताराको हातबाट चम्चा एकाएक छन्द्रङ्ग गर्दै टेबिलमा खस्यो । ऊ एकदमै झस्किई ।
“तपाईं के भन्दै हुनुहुन्छ श्रीमान् ? मलाई त ताज्जुब लाग्दैछ ।” ऊ जुरुक्क उठ्यो । ऊ पनि उठी ।
“कृपया मलाई डिस्टर्व नगर तारा, म असाध्यै व्यस्त छु, मलाई हतार छ ।”
“के कुनै प्रोग्राम छ ?” तारा तातेकी छे, ऊतिर हेर्दै छे ।
“हो प्रिये ! आज मेरो कृति ‘नारी मुक्ति’ बारे मलाई एक समारोह बीच पुरस्कृत गरिँदैछ ।” भित्ताको ऐनातिर हेरेर टाई मिलाउँदै ऊ बोल्यो ।
“अनि के एक्लै जानुहुन्छ ? म नजाने ?” ताराले आत्तिएर प्रश्न गरी ।
“ओहो तारा । त्यो तिम्रो काम होइन” ऐनाबाट अनुहार हटाएर तारातिर हेर्दै ऊ बोल्यो – “खाना राम्रो बनाएर राख, भरे पार्टी हुनेछ । थुप्रै लेखक साथीहरू आउने छन् । नारी मुक्तिको गीत गाइने छ । मेरी प्रिये । म तिमीलाई विशेष उपहार लिएर आउने छु ।” ताराको गालामा म्वाई खाला कि झैँ गरी फिल्मी शैलीमा प्रवीण मुस्कुरायो ।
“आडम्बर !” चर्को रोदन मिश्रित स्वरमा तारा कराई । “मलाई यो थोत्रो आडम्बर चाहिँदैन । म आफ्नै खुट्टामा उभ्भिन चाहन्छु । म आफै बाँच्न चाहन्छु । गर्ने एक थोक, भन्ने अर्को । यो पाखण्ड हो, अन्याय हो, अत्याचार हो ।” ऊ ह्वाँ ! ह्वाँ गर्दै रोई ।
“तारा !” प्रवीणले विस्तारै ताराको कुम मुसा¥यो ।
“मलाई नछुनोस् !” कोलाहलपूर्ण स्वरमा झर्किँदै ऊ कराई – “तपाईं स्वार्थी ! तपाईंको नक्कली स्वभाव मलाई मन पर्दैन ।” तारा अझै चर्को स्वरमा जंगिई ।
“ह..ँ ह.. !” अलिअलि हाँस्तै प्रवीण बोल्यो – “तारा ! तिमी इन्दिरा गान्धी वा चियाङ चिङ, गोल्डामेयर वा भण्डारनाइके, म्याडम अक्किनो वा श्रीमती थ्याचर कोही पनि हुन सक्तिनौ । तिमी त तारा हौ तारा, मेरी प्रियसी !”
“थु !” क्रुर अनुहारमा तारा बोली – “तिम्रो स्वार्थी घमण्डमाथि म थुक्छु !” दुई पाइला पछाडि सरेर प्रवीणको अनुहारमा आँखा अड्याउँदै दरो स्वरमा ऊ बोली ः
“माक्र्स र लेनिन्, लिङ्कन र गान्धी, माओ र चाओ, हो चिमिन्ह र स्तालिन, गङ्गालाल र भगतसिंह जन्माउने आमा हुँ म ! सृष्टिकी प्रथम मुहान म हुँ । तिम्रो थोत्रो संस्कार र जन्जाललाई लात हानेर म धुजाधुजा बनाइदिन्छु ।”
“त्यो त तिम्रो भनाइ मात्र हो प्रिये ! जे हुँ, म हुँ । म त लोग्ने हुँ प्यारी ।” प्रवीणले एउटा व्यङ्गात्मक हाँसो फुस्कायो । “तिमी नोरा१ वा हेलेन२ केही पनि होइनौ ।”
“तिमी मूर्ख हौ, अधम । स्वतन्त्रताको गीत गाउँदै झ्यालखाना बनाउने दुष्ट !” तारा पड्किई ।
“गीत र नाटकका कुरा छोड प्रिये । नाटक नाटक नै हो । जीवन, अझै भनौं यथार्थ जीवन त त्यसभन्दा फरक छ प्यारी । तिमी यो तथ्य बुझ ।” प्रवीण अझै गम्भीर भयो ।
“ओहो प्रवीण । तिम्रो सक्कली रूप त मैले आज प्रष्ट देखेंँ । यसको घुमलो आभास मैले यस घरको पिँंढीमा पाइला राखेकै दिनमा पाएकी थिएँ ।” अल्लि सानु तर दृढ स्वरमा तारा बोली । ती दुवै एक अर्कालाई हेरिरहेका थिए ।
“जे भन प्यारी, म सहन्छु, तर यति विघ्न नरिसाऊ ।” स्वरलाई अझै तल झारेर प्रवीण बोल्यो – “तिमी यहीँ बस प्रिये, आऊ । तिमी बाहिर निस्कनु हुन्न । तिमी कोमल छौ र कमजोर छौ । तिम्रो जाति, सम्पूर्ण नारी जाति कमजोर छ, तिमी फराकिलो आकाशमा उड्न सक्षम छैनौ प्यारी ।” अरू गंभीर हुँदै विस्तारै ऊ बोल्दै गयो – “सृष्टिको इतिहास अनेक उतार–चढाव पार गर्दै यहाँसम्म आइपुगेको छ तारा, त्यो तिमी बुझ । तिमीले कमसेकम बुझ्ने प्रयत्न गर । हज्जारौं वर्ष पुरानो संस्कारले तिमीलाई र तिम्रो जातिलाई, कमसेकम हाम्रो आकाशमुनिका नारी जातिलाई थिचिरहेको छ । तिम्रा पँखेटा कुजिएका छन्, तिनले उडान भर्न निक्कै समयसम्म पूर्वाभ्यास गर्न जरुरी छ प्यारी ! त्यो तिमीले गर्न जरुरी छ प्यारी ! त्यो तिमीले गर्न सक्तिनौं । विस्तारै युग आउने छ त्यस्तो !”
“त्यो युग कहिले आउँछ ?” अनौठो मान्दै भ्रमपूर्ण स्वरमा ताराले एउटा प्रश्न गरी ।
“समय लाग्छ प्यारी ! त्यस्तो हुन अझै केही समय लाग्ने छ ।” उसले गम्भीर अनुहारमा हल्का मुस्कान छर्दै बोल्यो । “तर त्यो आएरै छाड्नेछ, धैर्य गर ।” यसो भन्दै ऊ बाहिर निस्कने ढोकातिर बढ्यो । “लौ त प्रिये, ऐलेलाई बस, म गएँ, हतारमा छु ।”
तारा झट्ट अगाडि बढेर उसको बाटो छेकी । ऊ बिना शब्द तारालाई हेरिरह्यो एकछिन । ताराले कम्मरबाट साँचोको झुप्पा झिकेर अल्ली साह्रै त्यसलाई प्रवीणको हातमा थमाउँदै बोली – “लौ लिनोस् श्रीमान् तपाईंको साँचो, र घर समाल्नोस्, अब पुग्यो, म अघाएँ ! बाई ! बाई !” प्रवीणको नाकैनेर हात फु¥याएर हत्केला हल्लाउँदै ताराले उसलाई एकपटक गहिरिएर हेरी र फरक्क फर्केर ढोकाबाट बाहिर निस्किई ।
“तारा !” अल्लि कडा स्वरमा, अनुहारलाई सकेसम्म गम्भीर बनाएर ऊ बोल्यो – “तिमीले के गरेको यो ?”
तारा आँगन कटेर सडकमा ओर्ली र पछाडि हेर्दै नहेरी सरासर अगाडि बढेर गै । प्रवीण आँगनमा निस्केर हे¥यो । तारा पछाडि हेर्दै नहेरी सरासर अगाडि जाँदै गरी ।
वातावरणमा लागेको कुहिरो विस्तारै हट्न थाल्यो र घाममा किरणहरू चारैतिर छरिँदै गए । प्रवीण दङ्ग पर्दै तारा गएको बाटोतिर हेर्दै धेरै बेरसम्म टोलाइरह्यो ।

२१ श्रावण, २०४५
भरतपुर क–१२÷१५
भरतपुर, टाउन, चितवन
………………………………………….
१. नोरा ः– नर्वेली प्रसिद्ध नाटककार हेन्रिक इब्सेनको ‘कठपुतलीको घर’ नाटककी नायिका ।
२. हेलेन ः– गोपालप्रसाद रिमालको नाटक ‘मसान’ की नायिका ।

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in लघुकथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.