संस्मरण : निरमायाको भोट

~माधव सयपत्री~Madhab Sayapatri

चैतको अन्तिमसाता भए पनि भौगोलिक उचाइका कारण केही जाडो थियो । रामेछाप, डडुवा गाविस सुर्के–द्यौराली बुथमा संविधानसभाको चुनाव गराउन खटिएका थियौँ । तीनदिनअगाडि हामी बुथमा पुग्यौँ । सुरुमा हामीलाई बसोबासको समस्या प¥यो । सुरक्षाकर्मीलगायत सबै स्कुलमै सुत्ने भयौँ । वरिपरि पसल÷होटेल थिएनन् । दुईसयमिटर तल भकारीको छाप्रो बनाइएको रहेछ । बारीमा गाईवस्तु सारेको होला भन्ठान्यौँ, होइन रहेछ । अस्थायी होटेल बनाइएको रहेछ, चियानास्ताका लागि । बुथ वरिपरि विभिन्न पात्रहरू भेटिए, फरकफरक राजनीतिक पार्टीका । कतिपय मान्छे कुन्नि कस्तो अज्ञात भयले त्रसित भएभैmँ लाग्दथे । रातो फेटा बाँधेका मान्छेदेखि अरू मान्छे डराइरहेका थिए । हामी भकारीको छाप्रोमा गयौँ । त्यहाँ एउटी बूढी आमा र उनकी छोरी थिए । हामीले नाम सोध्यौँ । तिनले नाम बताइन्, ‘निरमाई थामी ।’ शिक्षाको ज्योति नपुग्न नसकेको थामी समुदाय भए पनि तिनले प्रौढकक्षासम्म पढेकी रहिछन् । उनी अलि सभ्य देखिन खोज्दै थिइन् । सभ्यता देखाउँदा उनीमा अतिशयोक्तिपूर्ण व्यवहार देखिइरहेको थियो ।

इतर मातृभाषा प्रयोग गर्दा उनको बोली अनौठो लाग्थ्यो । उनले भनिन्, ‘सर, मैले भुजा तयार गर्नु भो ।’ उनको वाक्यमा कर्ता र क्रियाबीच तालमेल भएको थिएन । ‘भुजा’ भनिरहनु पनि आवश्यक थिएन । निरमाया आधुनिक देखिन चाहन्थिन् तर जबर्जस्ती । सकेसम्म उनी हामीलाई सम्मान गर्न खोज्थिन् तर उनको व्यवहार झनै असभ्यजस्तो लाग्थ्यो । मोजै लगाउनुपर्ने जाडो थिएन तर निरमायाले मोजा लगाएकी थिइन् । मोजा प्वाल परेका थिए । कुर्कुच्चा चर्चरी फुटेका थिए । रातो मोजा काला भएका थिए । उनले मोजा होइन, मानौँ कालो कपडा खुट्टामा बेरेकी थिइन् ।

निरमायाले चुनाव अवधिभरिका लागि उभ्याएको भ्mयाल्टीलाई चलनचल्तीमा ‘हुटेल’ भन्न सकिन्थ्यो । उनको स्तरको होटेल नै थियो त्यो । निरमायाको होटेलको परिवेश बताउँदा शब्दद्वारा चित्रण गर्नुपर्ने हुन्छ । चित्रमा फरकफरक सिद्धान्तको लेप लागेका मानव जीव आउँथे । हामीलाई सहयोग गर्ने वचन दिन्थे । त्यस्मा चेतावनीको गन्ध पनि थियो । प्रतिक्रिया दिनु उचित थिएन । हामी अमूक बनेका थियौँ । मानौँ, हामीले बोल्न जानेका थिएनौँ । चुनावअवधिभर नै हामी कुनै एक दलको परोक्ष निगरानीमा बस्न बाध्य भयौँ । हाम्रो संसार बुथक्षेत्रभन्दा बाहिर जान सकेन । हामी जान पनि चाहेनौँ । जानु हाम्रा लागि खतरा थियो । एउटा स्कुलको चौगिर्दमा हामी कोचारिँयौँ । घरहरू स्कुलबाट अलि टाढै थिए । हामीले त्यही जीर्ण स्कुललाई सेल्टर बनायौँ । अर्को कुरा, हामीलाई कुनै दलविशेषलाई जिताउनु वा हराउनु थिएन । फेरि अर्को कुरा, हामीलाई आप्mनो दायित्व पूरा गर्नु थियो अर्थात् चुनाव सम्पन्न गराएर एकमुठी प्राण जहानपरिवारलाई सुम्पनु थियो ।

निरमाया पनि संत्रस्त थिइन् । तिनले डराउँदै त्यो भ्mयाल्टी ठड्याएकी रहिछन् । तिनले मलाई दाजुजस्तो मानिन् । भ्mयाल्टी ठड्याउन पनि उनलाई निकै गाह्रो परेको रहेछ । अवरोध गरिदिएका रहेछन् । निरमायाको खुलस्तीले हामीलाई त्यहाँको राजनीतिक वातावरण र बाहुल्यको आँकलन गर्न सहयोग ग¥यो । एककिसिमले हामी उनै निरमायाको सल्लाहमा चल्यौँ ।

दिउँसो घामले पोल्थ्यो भने राति जाडोले टिप्पा दिन्थ्यो । पाँच दिन बिताउन हामीलाई पाँच महिना बिताएभैmँ भयो । दिनमा आलस्यले सताउँथ्यो, रातमा संत्रासले । हुन त कुनै दलविशेषले हामी कर्मचारीलाई दुःखै दिने नियत त राखेका थिएनन् होला । हामीलाई आपूm खटिएको बुथमा चुनाव गराउनु थियो । कसैप्रति होचीअर्घेली देखाउनु थिएन । तर, चैत २८ हाम्रा लागि दुर्बासा, सुरसा, वृत्रासुर, वा बकासुर भएर पनि आउन सक्थ्यो ।
निरमाया हाम्रा लागि अत्यन्त सहयोगी भइन् । स्वास्थ्यसेविका पनि भएकीले उनका कुरा महिलामण्डलीले राम्ररी नै सुन्दा रहेछन् । आवेगमा आउनेहरूलाई उनी आप्mनो मातृभाषामा नै सम्झाउने प्रयास गर्थिन् । यद्दपि उनमा एकप्रकारको भयत्रस्तका कायमै देखिन्थ्यो । हामी सम्साँभैm चिनीमायाको होटेलमा एकत्रित हुन्थ्यौँ र भातको प्रतिक्षा गथ्र्यौँ । उनकी आमा हतारहतार भात, तरकारी तयार गरिहेकी हुन्थिन् । भात अधकल्चो हुन्थ्यो । कटमेरो हुन्थ्यो । आधा पाकेको र आधा काँचो । भोकले लखतरान भएका बखत त्यो हाम्रा लागि पाँचतारे होटेलको ‘भिआइपी’ खाना हुन्थ्यो । हामीलाई भात काँचो भएको भन्दा पनि कतिबेला गाँस टिपेर आप्mनो खोपीमा पुग्नुजस्तो हुन्थ्यो ।

देशमा संविधानसभाको चुनाव हुँदैथियो । संविधान लेख्ने प्रक्रियाको थालनी चुनावमार्पmत् हुँदैथियो । हामी एउटा पवित्र कार्यमा जुटिरहेका थियौँ । त्यस्तो शुभकार्यकार्यमा आप्mनो उपस्थिति हाम्रा लागि गर्वको अनुभूति पनि थियो । निरमायाले पनि हामीलाई राम्ररी सघाइरहेकी थिइन् । (त्यो ‘शुभकार्य’ होइन रहेछ । ‘अशुभ कार्य’ रहेछ । नेपाल र नेपालीका लागि चैत्र २८ ‘कालो दिन’ भएको प्रमाणित भइसकेको छ ।)
चुनावको अघिल्लो दिन म अरू साथीहरूभन्दा केही अगाडि निरमायाको होटेलमा पुगेँ । उनले विनम्रभाव देखाउँदै नमस्कार गरिन् । मैले फर्काएँ । तिनले आमालाई चिया बनाउन अर्डर गरिन् । निरमायाले नै मेरो हातमा चिया थमाइन् । गिलास हेरेँ । लेग्रैलेग्रा । दागैदाग । चियामा सिँगान तैरिएजस्तो केही तैरिएको थियो । चिया पिऊँ कि छाडूँ भयो । बेन्चीमा चिया राखेँ र पारिपट्टि हेर्न लागेँ । त्यो देखेर निरमायाले मलाई सोधिन्, ‘सर, चियामा चिनी लाग्नुभएनछ कि क्याहो ?’

मैले उत्तर दिइनँ । नखाऊँ सम्मानसाथ दिएको चिया, खाऊँ खाइसक्नु छैन । मलाई बडो दिगमिग लाग्यो । भनेँ, ‘बैनी, म बाहिर गएर चिया पिउँछु है !’ उठेँ र बारीको पाटातिर लागेँ । निरमायाको आँखा छलेर भर्खर टुसा उम्रिएको मकैबारीतिर चिया ढोलिदिएँ । चियामायाका अगाडि रित्तो गिलास ओठमा लाउँदै छोड्दै गरेँ । उनलाई परोस्, म चिया मिठो मानेर पिउँदै छु । मैले चिया पिइनँ, गिलास पिएँ ।
म फेरि होटेलभित्रै पसेँ । निरमायाले कुरा झिकिन्, ‘सर, यो गाउँमा त उर्दी छ । उनीहरूले भनेको ठाउँमा भोट हालेन भने कारबाही गर्छन् रे ।’ त्यसमा पनि म केही बोलिनँ । उनले मलाई अझ धर्मसंकटमा पारिन्, ‘सर, यसपालि केमा भोट दिने होला ? कुनमा दिए के हुन्छ, हामीलाई त केही पनि थाह छैन ।’ म अभैm केही बोलिनँ । शंकालु मनले भन्यो, ‘कतै कर्मचारीको सुराकी गर्न निरमायालाई खटाइएको त छैन ?’ निरमाया केके केके बोलरहिन् ।

पार्टीको चुनावचिन्ह अंकित टोपी लगाएका कार्यकर्ता देखिए । तिनीहरू वरिपरिको परिवेश आपूmआपूmमा बताइरहेका थिए । विपक्षी पार्टीहरूले गरेका बितण्डाको फेहरिस्त बताइरहेका थिए । ती मनजिकै आए र मसँग दह्रो मुठ्ठी कसेर अभिवादन गर्दै हात मिलाए । तिनले विपक्षी पार्टीले आचारसंहिता उल्लंघन गरेका घटना बताए । तर पनि मौन बसेँ । बोल्नु त्यहाँ किमार्थ उचित थिएन । त्यही सिँगाने चिया पिएर दह्रोसित हात मिलाउँदै मसँग छुट्टिए ।

निरमाया म्लान देखिइन् । एकछिनमा मौनता तोडिन्, ‘सर, म भोट हाल्न जाँन्दिन होला । सिकाइदिनू है ! तपार्इंले जेमा भन्नुहुन्छ, म त्यैमा भोट हाल्छु ।’ तिनले मलाई झनै संकटमा पारिन् । मलाई निरमायाको भोटले चिमोट्न थाल्यो । त्यो अन्तर्मनमा गएर कताकता च्वास्स बिभ्mयो । मैले निरमायाको शरीर तलदेखि माथिसम्म निहालेँ । कहिलेदेखि पानी नदेखेका लुगा । लट्टा परेको कपाल । खिया लागेका दाँत । बोलीमा भाषिक कठिनाइ । तथापि आधुनिक देखिने उनको चाहना उत्कट थियो ।

भोलि भयो । अर्थात् २०६४ साल चैत २८ गते । बिहानैदेखि बुथमा खट्नुपर्ने कारणले निरमायाको होटेलमा जान पनि भ्याइएन । कर्मचारीहरूलाई एउटा दलका कार्यकर्ताहरूले अघोषितरूपमा कब्जामै लिए । बुढाबुढी र महिलाको मतपत्र उनीहरूले नै लिएर स्वस्तिक छाप हानिदिए । उनीहरू कर्मचारीलाई पनि रिस गरिरहेका थिए । दसबजेतिर निरमाया मतदाता क्रमसंख्या लिएर लामो लाइन पार गर्दै मसामु देखा परिन् । मैले उनको ल्याप्चे लिएर हरियो मतपत्र च्यातेर दिएँ । उनले त्यही प्रश्न दोहोर्याइन्, जुन प्रश्नले मलाई पहिल्यै धर्मसंकटमा पारेको थियो । ‘सर, भोट केमा हालूँ ? तपाईं नै मेरो भोट राख्दिनू न । भोट बिग्रिनुहुन्छ कि !’ तिनले भोटलाई ‘तपाईं’ भनिन् । साथै निरमायाले मलाई अक्करबाट सोभैm चट्टानमा खँदारिन् । मैले उनका आँखामा पनि हेर्न सकिँन । मैले वास्ता नगरेपछि निरमाया मतपत्र लिएर हिँडिन् । रातो फेटा बाँधेको एउटा केटाले ‘यता लेऊ दिदी’ भनेर उनको मतपत्र खोस्यो र भ्mयामभ्mयाम छाप हान्यो । मतपेटिकामा खसालिदियो । रातो मतपत्रमा पनि त्यसै गर्यो । पछि थाह पाएँ, निरमायाले किन मलाई नै भोट हालिदिन भनेकी रहिछिन् ।

sayapatrim@gmail.com

(स्रोत : Commanderpost.com )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.