कथा : घर- ५

~परशु प्रधान~Parashu Pradhan

“बुबा आमालाई तुलसीको मठमा निकालेका छौँ, उहाँको अन्तिम अवस्था छ ।” म पीडापूर्ण स्वरमा बालाई भन्छु । बुबा पलङमाथि बसेर कुनै मोटो अङ्ग्रेजी पुस्तक पढ्न लाग्नुभएको छ । मेरो आवाज सुनेर एकपटक टाउको उठाएर मतिर हेर्नुहुन्छ अनि फेरि पुस्तकका पानामा नै ध्यान दिनुहुन्छ ।

“बा सुन्नुभएन – आमा जान लाग्नुभयो …,” मेरो स्वर काँपेको छ ।तर, उहाँमा कुनै प्रतिक्रिया पाउँदिन । “बा… बा… सुन्नुभएन ” म आफ्नो आवाज बढाउन बाध्य हुन्छु । तर, कुनै रेस्पोन्स पाउँदिन । मलाई लाग्छ, त्यो पुस्तक पढिरहने मेरा बा होइनन्, कुनै जीवित प्राणी होइनन् । कुनै ढुङ्गाका मर्ूर्ति हुन् । मलाई डाँको छाडेर रुन मन लाग्छ तर सक्तिन । बाको अनुहार हेर्छु, कुनै क्रिया-प्रतिक्रिया छैन, केही नलेखिएको खाली कागजजस्तो ।

“बा ! ए बा!! आमा जान लाग्नुभयो, तपाईं एकपटक बाहिर आउनोस् …!” म फेरि अनुरोध गर्छु एकैपटक ३० वर्षघि पुग्छु । एउटा पुरानो सहरमा म जन्मेको रहेछु । अर्थात्, भर्खरै सिमेन्ट र डन्डीको जङ्गल बन्न लागेको, पोखरीको अन्धकारबाट उज्यालो खोज्न लागेको सहर । सानैमा थाहा पाएँ, मेरा आमा, बा र दाजु छन् । बा कुनै स्कुलमा पढाउनुहुन्छ र घरको कामधन्दा आमाको जिम्मा छ । हामी दाजुभाइ त्यही सहरको कुनै पुरानो धर्मशालामा सञ्चालन भएको स्कुलमा पढ्थ्यौँ । स्कुलबाट घर फर्केपछि लाग्ने भोक दही-चिउरा वा मकै-भटमासले टार्थ्यौँ । बा सधैँ साँझपख भन्नुहुन्थ्यो, उमेश र रमेश ! मेरा दुई आँखा हुन्, दुई खुट्टा र दुई हात हुन् । तिमीहरू दुवैले सरकारी जागिर खानर्ुपर्छ । मजस्तो मास्टर वा गुरुजी हुने होइन । यसैले बाल्यकालदेखि एउटा स्पष्ट-अस्पष्ट तस्बिर आउँथ्यो, दौरा-सुरुवाल, कोट र कालो भाद्गाउँले टोपीको । पियन र तल्लो दर्जाका कर्मचारीहरूको प्रणाम र नमस्कारको । एक किसिमले एउटा सानु देशको, सानु सहरको, सानु सामान्य परिवारको गाडा हाँकिइरहेको थियो । कहिलेकाहीँ सिनेमा हेर्नु, पौडी खेल्नु वा फुटबल खेल्नु हामी दाजुभाइको सामान्य दिनचर्या नै थियो । अर्थात्, सानो सपनामा हामी हराउँथ्यौँ ।

उमेश भन्थ्यो, “म परराष्ट्रमा जागिर खाएर राजदूत हुन्छु । “

म भन्थेँ, “म पनि बडाहाकिम हुन्छु र कुनै जिल्ला हाँक्छु । “

तर, जिन्दगी त्यसरी कहाँ चल्ने रहेछ र ! हामीले सोचिरहेका समानान्तर रेखाहरू, भित्र कहीँकतै बक्ररेखामा साटिइसकेका हुने रहेछन् । जिन्दगीको अग्लो पहाडमा कहीँकतै पहिरो जाँदा रहेछन् । म्याटि्रक पास गर्नासाथ उमेश दाइ खरदिार भए, परराष्ट्रमा होइन स्वराष्ट्रमा अर्थात् भूमिसुधारमा । दाइको जागिरसँगै ठाउँठाउँबाट बिहेका प्रस्तावहरू आउन लागे, केटीका फोटाहरू खात लाग्न थाले । घरमा एक किसिमको रोमान्टिक वातावरण भयो । दाजुभाइ दुवैको क्रियाकलापमा अर्को ‘ओभरटाइम’ थप भयो, केटीहरूका अनुहार हेरेर मूल्याङ्कन गर्ने । अझ दाइलाई केही प्रेमपत्रहरू पनि आउन लागे । त्यसमा लेखिएका शब्दहरू, सिनेमामा हिरोले बोल्ने शब्दहरूसँग मिल्थे, माई डियर, मेरो राजा ! मेरो देवता आदि, इत्यादि । दाइलाई मन परेको फोटो मलाई मन पर्दैनथ्यो भने मैले ओके भनेको केटीलाई उहाँ झुर भन्नुहुन्थ्यो । यस्तै सामान्य फूल र काँडाको जिन्दगीमा हामीले आफूलाई अगाडि बढाइरहेका थियौँ ।

अचानक बाले आँखा खोल्नुभयो । मेरो ध्यान भङ्ग भयो । उहाँका आँखा बाघका झैँ चम्केका थिए । ती आँखामा घृणा थियो, पश्चात्ताप थियो र आक्रोशका ज्वालाहरू थिए । ती हेर्दै डर लाग्ने आँखाहरूसित मेरो जिन्दगीका लगभग ३० वर्ष बितेका थिए, कहालीलाग्दो, सङ्कटपर्ूण्ा र भयभीत समयहरू ।

धेरै वर्षघिको त्यो अप्रत्यासित समयले मलाई छोयो । त्यस प्रसङ्गलाई मैले कहिल्यै सम्झन चाहिन । त्यस असत्यलाई मैले सदाका लागि बिर्सन चाहेँ । तर, आज आमाको अन्त्य-दिन मभित्र त्यसले अनायास प्रवेश गर्यो । हो, त्यो एउटा कालो दिन थियो, हाम्रो परिवारकै लागि । कुनै पुरानो सिनेमा हेरेझैँ, कुनै घतलाग्दो पुस्तक पढेझैँ, त्यसलाई आफ्नो मानसमा मैले रििमक्स गरेँ ।

हो, त्यो वषर्ाको समय थियो । हुनसक्छ असार-साउनको महिना । त्यो दिनभरि पानी परेको थियो र म चुटिँदै घर पुगेको थिएँ । केही दिनका लागि दाजु काजमा कतै बाहिर जानुभएको थियो । तर, घरमा न बा हुनुहुन्थ्यो, न आमा । धेरैबेर म अलमलमा परेँ । तर, थाहा पाएँ, आमा र बा अलग-अलग कोठामा भित्रबाट आग्लो लाएर बसेका थिए । कहिले आमा र कहिले बाको ढोका ढकढकाएँ । तर, दुवै खुलेनन् । धेरै प्रयासपछि आमाले ढोका खोल्नुभयो र मलाई छाँद हालेर रुन लाग्नुभयो । “आमा ! के भयो आज – मैले त केही बुझिनँ,” मैले सोधेँ । तर, उहाँ रोई मात्र रहनुभयो । मलाई पनि लाग्यो, घरमा कुनै अप्रिय घटना घटेको छ, सोच्नै नसकिने, अस्वीकारयोग्य दुर्घटना भएको छ । हाम्रै सानो परिवार नयाँ मोड वा सँघारमा उभिएको छ ।

आफ्नो बाल्यकालदेखि नै आफ्नो घर मलाई खास घरजस्तो लागेको थिएन । यसभित्र केही शङ्का, अविश्वास र हीनताबोधको आभास मलाई भएको थियो । सपना हो कि विपनामा, मेरो मानसमा रेकर्ड भएका ती वाक्यहरू एक्कासि आए, सम्झिए ।

“मलाई तिम्रै अनुहार हेर्न यो घरमा आउन मन लाग्दैन,” यो कुनै पुरुष स्वर थियो । अहिले मलाई स्पष्ट भयो, यो मेरो बा मास्टर रामप्रसादको रहेछ ।

“सधैँ तपाईंको गाली र दुर्र्व्यवहारले मलाई यो घरबाट कहिले भागूँ भन्ने लागिरहन्छ,” यो कुनै नारी आवाज थियो, जसभित्र अलिकति घाँटीको हिक्का पनि गाँसिएको थियो ।

आठ-दस वर्षै उमेरमा मैले थाहा पाइसकेको थिएँ, मेरा आमा बाको सम्बन्ध खराब छ । ती सधैँ कुकुर-बिरालाझैँ लडिरहन्छन् । कहिलेकाहीँ यो लडाइँ शारीरकि द्वन्द्वमा पनि पुग्छ । अनि, आमाका रुवाइसँग मिसिएका स्वरहरूले मेरो रातभरिको पढाइ र तिम्रालाई अप्रत्यक्ष बाधा दिइरहन्छ । आमाका ती पीडाका स्वरहरूले मलाई धेरै वर्षम्म टेलिफोनका घन्टीझैँ यसरी बजिरहे, कस्तो घरमा परेछु ! के हेरेर आमा बाले मलाई यस्तो नरकमा दिएछन् । कुनै दिन शान्तिको सास फेर्न पाएको हुन्न । सधैँ कचकच, सधैँ यातना र पीडा । कस्तो अभागी कर्म मेरो ।

यसरी हप्तौँसम्म आमा बाको बोलचाल हुँदैनथ्यो । हामी दाजुभाइ कहिलेकाहीँ निराश भएर यसको रहस्य खोल्न खोज्थ्यौँ । दाइ भन्नुहुथ्यो, “हाम्रा बा सधैँ पिएर आउनुहुन्छ र आमालाई नीलडाम हुने गरी पिट्नुहुन्छ । ” म अबोध भाइ भएर प्रश्न सोधेँ, “यसको कारण के हो नि दाइ -“

“यकिन त म भन्न सक्दिन । तर, सुरुदेखि नै दाइजो कम हो कि जस्तो लाग्छ । अनि, बाको स्कुलमा कोही अर्की मास्टर्नी छे कि भन्ने लाग्छ,” दाजु बुझाउन खोज्छन् । म बुझ्ने प्रयास गर्छुर खास जरो पत्ता लगाउने क्षमता ममा छैन । जेहोस्, हाम्रो घर कलह र झगडाको आगोले दनदनी बलिरहेको छ, कुन दिन खरानी हुने हो भन्ने मलाई सधैँ लागिरहन्थ्यो । त्यो खरानी हुने दिन, कालो दिन आजै आइपुगेछ । त्यही कालो साँझ बाले घोषणा गर्नुभयो, “अब म तिमीहरूकी आमासँग बस्न सक्तिन । यत्रा वर्षरू मैले सहेँ, अत्यन्त सहेँ । तर, आजका दिनदेखि हाम्रै बाटो अलग । हाम्रो सम्बन्ध समाप्त भयो । तिमीहरू कोसँग बस्छौ बस । “

मैले दाजु उमेशको अनुहार हेरेँ । ऊ कालोनीलो मात्र भएको थिएन, आँखाभरि आँसु थिए । हामी दुई दाजुभाइ एकअर्कालाई अँगालो हालेर कतिबेरसम्म रोइरह्यौँ । भोलिपल्ट बिहानको उज्यालोसँगै हामीले थाहा पायौँ, दाजु बाको भागमा पर्नुभएछ र म कान्छो आमाको भागमा । उता बा पनि कमाउने, दाजु पनि कमाउने । यता न मेरो आम्दानी, न आमाको । सानै उमेरमा जीवनसँग सङ्घर्ष गर्न म बाध्य भएँ, विवश भएँ । आमा दिनभरि बाहिर जानुहुन्थ्यो, कुनै विदेशी एनजीओमा काम पाएँ भन्नुहुन्थ्यो । म दिनभरि स्कुल र साथीभाइसँग । राती सुत्ने बेलामा त्यस दिनको कमाइको रकम वा नोटहरू मुट्ठीमा कसेर उहाँ धेरै घन्टासम्म एकनास रोइरहनु हुन्थ्यो । म त्यसको कारण सोधेर आमाको चित्त दुखाउन चाहन्नथेँ । अनि, भोलिपल्ट बिहान खाना खाएपछि हामी दुवै आ-आफ्नो गन्तव्यमा जान्थ्यौँ । हाम्रो एउटै घर, चार कोठा, अब दुई घर अर्थात् दुई-दुई कोठामा बाँडिएका थिए । लाग्थ्यो, हाम्रो अघोषित युद्ध छ । अब न आमा केही बोल्नुहुन्थ्यो, न बा । म र दाजु पनि आमा र बालाई छलेर कहिलेकाहीँ दुःख-सुखका कुरा गथ्यौं, त्यो पनि डराएर । अनि, बाहिर म हाम्रो परिवारबारे विभिन्न टिप्पणीहरू सुन्थेँ, मास्टरजी जँड्याहा भएर छुट्टिएका हुन् ।

मास्टरले आफ्नै स्कुलको मास्टर्नी राखेको छ ।

मास्टरलाई पहिलेदेखि श्रीमती मन परेको थिएन ।

अनि, आमाका बारेमा पनि छरछिमेकी कुरा काट्न किन पछि पर्थे । विशेषतः धारा र पसलमा ती टिप्पणी गर्थे मास्टर्नी पनि अरूसँग लागेकी थिई रे ! त्यसैले अलगअलग बसेका ।

कान्छो छोरो मास्टरले मेरो होइन भन्यो रे !

मास्टर्नी खराब व्यवसायबाट पैसा कमाउँछे, आदि इत्यादि । यस्ता अनेकौँ क्रिया, प्रतिक्रिया र टिप्पणीहरूले म अत्यन्त पीडित हुन्थेँ । म भित्रसम्म खलबलिन्थेँ, आफू भित्रभित्रै मृतवत् हुन्थेँ र धेरैपटक आत्महत्या गरेर यो इहलीला समाप्त पारुँ भन्ने सोच्थेँ । तर, मर्न पनि कहाँ सजिलो रहेछ र ! यो जिन्दगी भनेकै मर्नु र बाँच्नुको सीमा वा दोसाँध रहेछ । हामी सबैले जिन्दगीको गाडी हाँकिरह्यौँ, केही होसमा, केही बेहोसमा ।

एक बिहान अचानक दूध लिने बुथमा दाइसँग भेट भयो । उहाँले मलाई एकान्तमा लगेर सुटुक्क कानमा भन्नुभयो, “सुन कान्छा ! बा मेरो बिहे गरििदने सुरमा हुनुहुन्छ । तर, म यो जीवनमा बिहे गर्दिनँ, अविवाहित नै बस्छु । ” मेरो किनको जवाफमा उहाँका यी पीडायुक्त स्वरहरू अहिले पनि मेरो कानमा झङ्कृत भइरहेका छन्, “हाम्रै आमा बाको लडाइँबाट मैले निर्णय लिएको हुँ, बिहे गरेर म त्यस नरकमा डुब्न चाहन्न । “

मलाई थाहा छ, आँगनमा आमा आफ्नो अन्तिम सास फेरिरहनुभएको छ । बालाई म अन्तिम मौका दिएर सोध्छु, “बा ! तपाईं अन्तिम अवस्थामा पनि एकपटक आमाको अनुहारसम्म हेर्नुहुन्न । तपाईं यतिसम्म क्रूर र निष्ठुर हुनुहुन्छ ! मलाई त्यस्तो पिताको पुत्र हुनुपरेकामा सबभन्दा ठूलो दुःख छ । “

उहाँ केही बोल्नुभएन । मैले उहाँको अनुहार हेरेँ, अत्यन्त गम्भीर र भावुक । उहाँले पुस्तक थन्क्याउनुभयो र उठ्नुभयो । हामी बाहिर निस्क्यौँ ।

आँगनमा आमाका प्राणपखेरु उडिसकेका थिए ।

(श्रोत:- नेपाल साप्ताहिक)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.