संस्मरण : पोखरामा हराउन मन थियो

~गोविन्द खड्का~

‘निता तिमीले यहीँ विवाह गरी बस । हामी कहिले काँहि तिम्रो घरमा भेट्न न्यूले आएर बसौँला । खाने बस्नेको व्यवस्था तिमीले गर्नुपर्छ ।’ ट्याक्सी चढेर पोखराबाट फर्किदै गर्दा कैलाली कि निता विष्टलाई यसरी जिस्काउँदै थियौँ । जति ट्याक्सी स्पिडमा जान्थ्यो । त्यति मन आत्तिन्थ्यो । छोड्नु पर्दाको पछुतोले चिमोटिरहेको थियो । तर दृश्यहरु हेर्दै गर्दा झमक्कै साँझ प¥यो । लोडसेडिङले देखिन छोड्यो मनलाई जबर्जस्ती थाम्नुप¥यो । यस्तै भयो होला । कैलालीकै पत्रकार लोकेन्द्र विष्टलाई पनि पटक–पटक रमाउँदै गफ थपिरहन्थे ।

हो । निताको मन पनि नजितेको थिएन पोखराले । ‘साँच्चै बसु बसु लाग्यो दाई । तपाईहरु आउँदा बहिनीको लागि भनेर के के ल्याईदिनुहुन्छ होइन ? ।’ उनले झर्को नमानेर जवाफ फर्काई रहिन् । फुच्चे टेयाक्सी भित्रबाट दायाँ बायाँ ढल्किदै फोटा खिच्यौँ । होचो ट्याक्सी चढेर ठूलो फोटा खिच्न सम्भव थिएन । वारी पारीको जम्मैकुरा बोकेर ल्याउँ जस्तो लाग्थ्यो । मनले भनेपनि सम्भव थिएन । डाँडा देख्दा पनि बोकेर लैजान्छु, पहाडका थुम्का भेट्दा पनि चोरर भाग्छु । झुलेका धान एउटा पनि रहन दिन्न भन्दै जे जे मन लाग्यो बोल्दै हिँड्थेँ । ल्याएर पनि पहाडमा अर्को पहाड थप्दा झन् के हाला ? यस्तै तर्कैले मन शान्त पार्नु बाहेक अरु के उपायो थियो र ? क्यामेरा विना चाहेको तस्वीर लिनै नसक्दा झन् पछुतो लाग्यो । मन उतै रहेपनि हिँड्नुथियो ।

अघिल्लो दिन साँझसम्म पक्का थिएन जानेकी नजाने । मानव अधिकारका लागि महिला एकल महिलाका कार्यक्रम अधिकृत दिनेश अधिकारीले पत्रकारबाट तपाई जानुपर्छ भनेका थिए । तर फेरी फोन गर्छु भनेर योजना शंकामै राखिदिए । पहिलो पटक पोखरा जाने भनेपछि मन उत्ताउलीएको थियो । आफ्नो तर्फबाट जस्तो सुकै काम पनि छोड्न तयार थिएँ । अफिसको कारण रोकिदा सायद ठूलै झड्का लाग्थ्यो होला । बिहान ६ बजे हिँड्ने भन्दा ठूलै दुर्घटनाबाट बचे जस्तो अनुभूति भयो । बुटवलमा गाडि बिग्रीदा लागेको आघा घण्टा समय आधा वर्ष भन्दा बढि महशुस गरे कति रहर लाग्यो होला ? तर पनि साँझ ६ बजे लेकसाईडको प्यारासाईड होटेलमा पुगियो ।

मेरा लागि मुग्लीनसम्म त नौलो थिएन । गुल्मीतिर लागियो शुरुभयो रहरलाग्दो दृश्य । नयाँ ठाउँले कौतुहलता जगायो । जति हे¥यो उतै हराउँ जस्तो । दमौलीको एकीकृत माओवादीले बनाएको शहिद गेटभित्र छिर्दा सम्म ल परीसकेको रहेछु । कुनै मादक पदार्थले बदले जस्तो एकाएक शहिदलाई सम्झनु पर्दा लामोनिद्राबाट व्यूझे जस्तो भएँ । म कति लोभिई सकेको थिएँ । अगाडि बढ्दै गर्दा खोलाको किनारतिर सुख्खा वगर छ कि भनेर हेर्छु धानबाला झुलेका छन् । हाम्रा खेतहरु पानी नपरेर उजाड छन् । वारीहरुमा धुलो उडिरहेको छ । एक दुई झरी धुलोले त्यसै पचाईदियो । तर पोखरामा, अहँ कतै नाङ्गो देख्न पाए पो । सेती नदीको बाढिले उजाडिएको दृश्य देख्न समयले साथ दिएन । त्यस बाहेक मकैहरु घोगा बोकेर ठडिएका छन् । हरिया रुख र बोट विरुवा नहुने त कहाँ होला र बारी पनि सुन्तला, लिचि लगाएतले ढपक्कै पारेका छन् ।

हाम्रा पहाडहरु मान्छे र जनावर खसाली मार्न बनेका हुन् जस्तो लाग्छन् । म रुकुम घरमा बस्दा जंगलमा गाई चराउन जाने कति पटक गाई खसेको देखेँ, रोएँ । आफै घाँस काट्न गएको कति पटक कालबाट बाँचेँ । मेरो अनुहार छामेँ । अझै पनि दाउराको भारी बाँध्ने लरो तान्दा खसेको घाउ दाग बनेको छ । अहिले पनि महिनौँ जसो भिरबाट खसी मरेका समाचार आई रहन्छन् । त्यहिँ बसेर किसान पेशा रोजेको भए मेरो नाम पनि त्यो लाईनमा आउन के बेर ? अहिले पो पोखरा पुगेर डाँडाहरुलाई तुलना गर्ने अवसर पाएको छु त ? अरु जिल्लाका डाँडा पनि देखेको छु । रुखा धुपी सल्लाले भरिएको हुन्छन् । कुशुममा चिप्लेर कतिको ज्यान गयो गयो । एक चोटि खबर आउँछ इतिहाँस मेटिन्छ । अहिले सम्म कै खसेर मर्नेहरु भनेर कस्ले जोडेर राखेको छ र ?

त्यसो होईन रहेछ । पोखराका पहाडहरु त मनोरञ्जनका लागि ठड्याएका हुन् । एउटा थुम्कोलाई स्वयम्भुको मन्दिर भन्दा रहेछन् । जंगलको वनावट भनौँ कि सजावट त्यस्तै देखिन्थ्यो । साँच्चै घुम्टो ओढेर हलचल नगरी बसेकि बेहुली जस्ती हरेक पहाडहरु देखिन्छन् । कति कति बेला सबैको छेक हेरेर बेहुलीले पुलुक्क निकाल्ने आँखा जस्तै सूर्यले चियाउँथ्यो । अनि आकाश बाट सुन्दर रंगिन टेन्टले सजाईएको मञ्च जस्तै लाग्थ्यो रंगिन बादल मुनीको पोखरामा बस्दा । बजारको छेउछाउमा फलफुलका बोक्रा र कागजका टुक्रा खोजँे कतै भेटे पो ? नेपालको चेरा पुञ्जी भनेर चिनिने पोखरामा नियमित पानी पर्नाले धुलो उड्ने त कुरै भएन ।

हामी त्यहि जमातका सहाभागी भयौँ । जहाँ नेपाली मात्रै होईन विदेशीहरु पनि चर्चामा आएको नयाँँ चिज चाँडो देख्न हत्तारीएका छन् । सडकको दायाँ बायाँ किनारामा लस्करै जोडी मिलाई हिँडिरहेका देखिन्छन् । म त फेवातालसम्म पुग्दा कुन दुनियाँमा छु भन्ने सम्म विर्सीएँ । होटेलका बैठकका अग्ला तलाबाट विदेशिले हेरीरहेका थिए । उनीहरुसंग आँखा जुझाउँदा कतै संकेत गरेका हुन् कि जस्तो भान हुन्थ्यो । कतै पढेको थिएँ नेपाली पुरुषबाट विदेशी महिलाहरुले मनग्य यौन आनन्द लिन चाहन्छन् । उनीहरुले त्यसवापत पैँसा पनि दिन्छन् । कतै उनिहरुको हेराईमा झल्किन्छ की भनेर बडो सजक भएर पाइला नियालें । हुन त म, दिनेश र कैलालीका ईन्द्र थियाँँै । स्टापहुन् उनीहरुका कुरा मिल्ने देखियो म त एक्लीनु स्वाभाविकै थियो । त्यो पनि राम्रै लाग्यो मेरो ध्यान भंग गर्न कसैले पाएन । त्यसैले पनि विदेशी देखि नेपालका विभिन्न ठाउँका व्यक्तिका अलग फेसन, हिडाईको शैली मजाले नियालेँ ।

फेवातालमा पुग्दा अँध्यारोले दिनको घाँटि च्यापीरहेको थियो । दिउँसै भएपनि तालको सबैतिर एकै दृश्यमा भ्याउन सकिने अवस्था होइन । डुङ्गा चढ्दा पनि टिम बनाउनु पर्ने रहेछ । केही भारतीय र केहि नेपाली सहित ८ जनाको टिम बन्यो । बाराहि मन्दिर पुगियो । समय छैन भनेर चाँडै फर्किन माझिले उर्दि जारी गरेपछि केही फोटा हान्न बाहेक अरु अवसर पाएनौँ । साँझको समय मुसा र परेवा मन्दिरमा लुकामारी गरीरहेका थिए । देखिने भगवान उनैलाई माने । त्यो तालको विचमा रहेको मन्दिरमा पुजा गरे पुण्य हुन्छ भने पनि पत्याउनै सकिने । खै किन हो पुजा संंग कुनै अपेक्षा गर्ने लत बसेको छैन । श्रम बाहेक अन्यबाट केहि पाउँछु भन्ने भरोसा कहिल्यै लागेन । पुजा गरीन । संरचनाको सम्मान गरेँ । चारैतिर घुमेर अवलोकन पनि । तर नियम मान्दै जुत्ता नखोलेर बाहिर बाहिरै सबैतिर च्याउँदै फन्को लाएँ ।

बिहान तोकेको समयमै कार्यक्रम हलभित्र पुगियो । टेलिभिजनमा हेरेको संसद भवन जस्तै बत्तिले सजाईएको कान्तिपुर होटेलको सुन्दरहल भित्र नास्ता खानै धौ भयो । अरुले लाएन छन् । मैले मात्रै सुटलाउँदा हेरिरहेका होलान् जस्तो लाग्यो । काँटा प्लेट अनि के ले के खाने ? कति त थाहै नभएका परिकार पो रहेछन् । धौ भयो । लगतै शुरु भयो कार्यक्रम निकै रमाईलो दोहोरो छलफलका साथ बढ्यो । स्वास्थ्यका लागि मानव संसाधन कार्यक्रमा विभिन्न तहका डाक्टरहरुले विभिन्न अध्ययन प्रतिवेदन पेश गरे । तर टिप्पनण्ी गर्ने देखि छलफलमा भागलिने सबै अंग्रेजी बोल्न लागे । भयो फसाद । अनुमान गर्दै बुझ्न मनलाई हृदयको दोभासे बनाउनु प¥यो ।

मैले धेरै कुराको उपलब्धि भएको महशुस गरेँ । सरकारी अस्पतालमा घोटाला कसरी हुँदो रहेछ ? गण्डकि अञ्चल अस्पतालमा रहेको फार्मेशि (मेडिकल) को भाडा मासिक २२ लाख रहेछ । त्यो डाक्टरहरुलाई चलखेल गर्ने ठाउँ हो रे ? अनि सरकारी अस्पतालको महत्व निजी क्लिनिकमा झल्कीदो रहेछ । कुनै अस्पतालको वरिष्ठ फलानो पद, जस्तो वरिष्ठ छाला, दाँत, यस्तै रोग विशेषज्ञ वा यस्तै केहि लेखेर बोर्ड टंगायो नै विरामी ह्रवार ह्रवार्ति आउने । त्यस्तै कुनै अस्पतालमा यति वर्ष सेवा गरेको भने नै सक्षम डाक्टर सम्झीने पैसाको खोलो बगाउने चलन देशभरिकै रहेछ । तर सरकारी अस्पतालप्रतिको विश्वास भने जनतामा हुँदै नहुने रहेछ । मलाई साह्रंै छोयो । किन भयो यस्तो ? नेपाल सरकार यही कुरा किन जान्दैन ?
विरामी उहि हुन्छ डाक्टर संग निजी क्लिनिकमा खुल्न सक्छ । सरकारी अस्पतालको आला पहिरीएका बेलामा हतियार सम्झन्छ । उसले लगाउने सरकारी सिरिन्ज घोच्ने संगिन बुझ्छ तर निजीमा सितलो पार्ने जिवन दाता सम्झन्छ । सरकारी अस्पतालको औषधि विष बराबर हो फाईदा गर्दै गर्दैन उल्टो नोक्सान हुन्छ भन्छ । निजीमा त्यहि ट्याब्लेट खायो भने काँडा निकाले जस्तै हुन्छ । देखे भोगेकाहरु यस्तै भन्नथाले । मलाई यसले विचलित बनायो । सरकारी अस्पतालमा स्वास्थ्यकर्मी शासक हुन्छन् । औषधि खाने तरीका र अपनाउनु पर्ने सजगता बताउँदैनन् । लेखेर जवर्जस्त हुत्याईदिएको चरक्क आत्मा काट्ने गरी एक शब्द बोलेको व्यवहार विरामीलाई पच्दैन । उनिहरुको पेशागत हकहित पाउन देखि शुरुभएको राजनीति गरीवको सरकारी कोटामा आफन्तलाई पार्छन् वा वेचिखान्छन् । आफ्नो सागो सन्तान आफन्तजन कोहि कसैले दुःख र खर्च व्यहोर्नु पर्दैन । गरीव बरु मरेपछि उसका अंग र हाडखोर बेचेर पैँसा पाईने थियो भन्ने सपना देख्छन् । सेलाउन समेत रकमले नधान्ने गरीवका लाँसमाथि लाखौँको दलाली चल्छ रे ? ठूला अस्पताल वरपर लास खोसा खोस् हुन्छ रे ? यस्तै सुनाए ।

यसरी गोष्ठिमा कुरा सुनिरहँदा आफू कुन संसारमा छु भन्ने भेउ पाउन धौ भयो । सुन्दर मनोरम दृश्य एकातिर नाचेको छ । अर्कातिर नेपाल सरकारका कर्मचारी हाम्रो कर काटेर बाँचेका सेवकहरुको त्यस्तो अत्याचार घिनलाग्दो प्रवृत्ति देखिन्छ । आफूलाई सम्हाल्न असाध्यै धौ भइरह्यो । अपच भएजस्तो दिमाग अटेस मटेस छ । कसरी अभिव्यक्त गर्नु । झन् मन्त्रालयका जिम्मेवार अधिकारीले निरासाजनक कुरा सुनाए । मन्त्रालयको कुन कर्मचारी कहाँ गएको छ थाहै हुन्न रे ? १६ वर्षपछि मेरो हाजिर खै भन्न भर्खर स्वास्थ्य मन्त्रालयमा फार्मेशी अधिकृत आएका छन् भन्नलागे । यसो त तलकाले विरामीलाई छुँदा खेरी मयल सर्ला भन्ने जस्तो गर्ने, विरामीलाई सल्लाह सुझाव दिँदा बोलि महंगो पर्छ जस्तो गर्ने, दुर्गममा जानै नमान्ने, सरकारी अस्पताल जसले पद र पैँसा दिएको छ त्यहाँ बस्नै नमान्ने, अवसर खोज्दा जे सम्झौता पनि गर्ने, नपाउँदा लम्पसार पर्ने पाईसकेर वाचा पुुरा गर्दा पैसामा हिसाव गर्ने घुसबाट मिलाउने, यहि यस्तै डरलाग्दा कुरा सुनेर झनै अन्यौलमा परेँ । कार्यक्रमबाट बाहिरिदा साँझ परी सकेको थियो । तर दृश्य सबै देख्न मिल्थ्यो । सबै कुरा भुलेर उतै हराउने मन थियो ।

(स्रोत : Ganatantradaily)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.