संस्मरण : जागिर

~जोतारे धाइबा~Jotare Dhaiba

काम गरेको वर्ष दिनपछि पत्रिकाका मालिकले एक दिन भने, “तिमीले पत्रकारिता गरेर खाँदैनौ ।” साक्खै छोराको चिन्ता गरेझैँ जुँगे ओठ खुम्च्याउँदै उनले तीतो पोखे । त्यो जँुगाले मलाई सिस्नुले घोचेजस्तै रनक्क पार्‍यो । ढंग पुर्‍याएर लेख्न नजानेको भन्दै उनले मेरो जीवनयात्राबारे भविष्यवाणी नै गरिदिए ।

एक दशकअघि पत्रकारितामा जागिरे यात्रा सुरु गरेको थिएँ । काम थियो, आर्थिक पत्रिकामा फिचर समाचार र बजारभाउबारे लेख्नु । आफ्नै बजारभाउ भने दयनीय थियो । तलब थियो, ४५ सय रुपियाँ । तैपनि, तलब हात लाग्ने सम्भावित गतेहरूमा कुवेरको थैलो पाउन लागेजस्तै मन एकतमासले रसाउँथ्यो । तलब पाउनेबारे पत्रिकाको लेखा शाखामा फोनबाट सोधेर हातैमा नगद बुझ्नुपर्ने रीत थियो । लेखामा फोन गर्दै ‘आज त्यहाँ आउँदा हुने हो हजुर ?’ भनेर सोध्दा सकारात्मक जवाफ आएमा खुसीले मन फुरुंग हुन्थ्यो ।

ती दिनमा म कसै गरी पनि एउटा जागिरमा झुन्डिनैपर्ने दबाबमा थिएँ । खास गरी, यसले केही गर्ने भएन भनेर कचकच गरिरहने बाको मुखमा बुजो लगाउन । “फलाना र ढिस्कानाका छोराहरूले आफ्नै बलबुताले काठमाडौँमा जागिर खाएर कहाँ–कहाँ पुगिसके,” बा गलाको नसा फुलाउनुहुन्थ्यो । हामी दिमागमा प्रेसर फुलाउँथ्यौँ । त्यही भएर पूर्वी नेपालबाट राजधानी हान्निएर क्याम्पस शिक्षाबाट उकालो चढ्दै गर्दा जागिरमा अल्झिनुपर्ने ध्याउन्न थियो ।

पत्रिकाका सम्पादक/प्रकाशक एकै व्यक्ति थिए । खल्तीमा जागिर बोकेर हिँड्ने हैसियत राख्ने । उनीहरूका लागि तल्ला तहका कर्मचारी त झन् खल्तीका कलमजस्तै हुने भइगए । मन लागेका बेला बाटोबाटै टिपेर भिरिहाल्छन्, नलागेका बेला फुत्त निकाल्छन् । सिस्टम, तौरतरिका ओठ र आँखामा अडेको हुन्छ । बोल्यो कि नियम, हेर्‍यो कि आदेश ∕ मैले पनि एक भेटबाटै जागिर पाएको थिएँ । बिस्तारै तलब बढाउने गुलियो आश्वासन पनि मिलेकै थियो ।

बढी तलबको मिश्री पाउने/नपाउने ठेगान नभए पनि म कमिला भएर काममा जुटेको थिएँ । कामको लहरा अफिसदेखि झ्यांगिँदै गएर मेरो डेरासम्म पुग्थ्यो । अफिसमा नसकिएको काम कोठामा लगेर गर्थें । अन्तर्वार्ता अडियोबाट सुन्दै कागजमा उतार्दा मध्यरात कट्थ्यो । कुनै कुराकानीलाई लेखको स्वरूपमा ढाल्नुपर्ने, कुनैलाई अन्तर्वार्ताकै रूपमा उतार्नुपर्ने ।

अन्तर्वार्ता लिने र रेकर्ड गर्ने मान्छे अर्कै हुन्थ्यो । त्यसलाई लिखित रूपमा उतार्न म फेला पर्थें । अरूले लिएको अन्तर्वार्तामा कुनै बेला प्रश्न त कुनै बेला जवाफ राम्ररी नसुनिए/नबुझिएपछि कनेर दोहोर्‍याई–तेहेर्‍याई सुन्दासुन्दै दिमाग तनावले लोथ हुन्थ्यो । हरेक साताको यो सिलसिलाले मगज भुत्ते खुकुरी राख्ने म्यानमा परिणत भइरहेको अनुभूति हुँदै थियो ।

कहिलेकाहीँ लाग्थ्यो, जिन्दगी भन्नु जागिर त रै’छ ∕ जिन्दगी चलाउन जागिर खाइन्छ कि जागिर खान जिन्दगी चलाइन्छ, एकरत्ति भेद नभएजस्तो । र पनि, जिन्दगीको पाठशालामा संघर्षलाई साथी नबनाए फेल खाइन्छ भनेर डुंगा खियाउँदै बढिरहेथेँ ।

आदर्शमा ओठ तौलनेहरू भन्छन्, ‘आफ्नो रुचि अनुसारको पेसा अपनायो भने त्यो बोझ हैन, रमाइलो कर्म बन्छ ।’ तर, अनेक उल्झनमा र नानाभाँतीका मान्छेको माझमा काम गर्दा रुचिको पेसाले कुनै पनि बेला स्वाद गुमाउन सक्छ । त्यतिबेला आदर्शको कुरा भद्दा व्यावहारिक पाटो बनिदिन्छ ।

कर्मचारीहरूबीचमै अलिक सिनियरले जुनियरसामु मै हुँ मालिकझैँ गरी देखाउने धमासले युवा उत्साह धूलिसात् हुनु स्वाभाविकै हो । तर, मालिक त मालिक नै हो । कुनै कुरामा चित्त नबुझे पनि ऊसामु प्रतिवादमा केही बोल्न हत्तपत्त शब्द फुट्दैन । ‘पत्रकारिता गरेर खाँदैनौ’ भनेर ओठ लेप्य्राउने मालिकसामु म पनि त्यो दिन नाजवाफ थिएँ । सायद मेरा ओठ–तालु नै सुकेका थिए । तर, मनले चाहिँ एकोहोरो भनिरहेथ्यो, पर्ख, म गरेर, खाएर देखाउँछु !

सामुन्नेको मानिसको मौनतामा हरेक घमण्ड थप भुक्दै जान्छ । पत्रकारितामा मेरो अशुभ भविष्यवाणी गरिदिएका मालिक पनि मेरो थप चिना–टिपन केलाउँदै थिए । जीवन गुजाराको कुरा पैसामा जोडियो ।
‘पैसा कमाउन त तरकारी बेच्नुपर्छ भैया । बढी पैसा त्यसमा छ ।’ उनले यो अर्ती पनि बोनसस्वरूप दिए ।

यथार्थमा एउटालाई अर्को पुस्ता वृद्ध र बेकामे ट्याक्टर लाग्छ, जसले गतिको तुलनामा बढी हल्ला मात्र गर्छ । अर्कोतिर, अनुभवले पाकेको आँखासामु भर्खरको पुस्ता हिजोको चल्ला देखिन्छ, जसको कुनै कुरामा पनि ढंग र अदब छँदै छैन ∕ नेपालका धेरै पत्रकारमा ग्यास्ट्रिक रोगको सानोतिनो घर छ । न खाना–खाजाको ठेगान, न त सुत्ने समयको पालना । दुवै आँखाको छेउमा पर्दा लगाएर सीधा बुर्कुसी मारिरहेको रेसको घोडाजस्तो दैनिकी । खल्तीमा परेको प्वालबाट घरको सामानको लिस्ट हराएर देशको अर्थतन्त्रबारे बहस छेडिरहेको बबुरो बुद्धिजीवी ।

जागिरमा लागेको सुरुआती दिनहरूमा मेरो हालत त झन् खल्तीमा प्वाल परेको होइन, बिनाखल्तीकै कमिजको जस्तो थियो । अफिसबाट खाजा खान साथीहरू निस्किन लाग्दा सकेसम्म टार्ने गर्थें । तर, पैसा नभएका बेला त झन् भोककै यादमा पेट देवदास भएर हायलकायल पाथ्र्यो ∕ अलिक पछिको समयमा तारेको तोफु (भटमासको दूधबाट बनाइएको परिकार)मा बढीभन्दा बढी मन लगाइयो । किनभने, त्यो सस्तोमा पाइन्थ्यो । मीठो पनि लाग्थ्यो । सस्तो भएकाले पनि त्यसमा थप मिठास थपिएको हुँदो हो ।

फिचर रिपोर्टका लागि राजधानी सहरको एक कुनादेखि अर्को कुनासम्म पैदल दगुर्थें । कुकुरका सोखिनहरूका लागि केनल क्लबको सेवादेखि जुत्ता र क्यामेराको बजारमा डिजाइन र ब्रान्डको घनचक्करसम्ममा दिमाग पौडी खेल्थ्यो । मान्छेहरू जुत्ताको समाचार लेखेर बकसस्वरूप जुत्ता नै पाएर उन्थे । पुरानो जुत्ताले नै साथ दिइरहनु मेरा लागि भाग्य थियो । परिश्रमको कमाइले सुक्खा तोफु टोक्दा पेट राम्ररी नरमाए पनि मन भने मजासित भरिन्थ्यो ।

तिनताक प्रेममा थिएँ म । कहिले साप्ताहिक बिदाको दिन आउला र मायालुसँग एक झप्को भेटमा साताभरिको थकान बिर्सिन पाउँला भनेर व्यग्र पर्खाइमा बस्थेँ । हरेक सोमबारे छुट्टीमा स्वतन्त्रता दिवस र प्रेम दिवस एकै दिन पथ्र्यो । एक घन्टाको बाटो धाएर जाँदा देउतै भेटेजस्तो तृप्ति मिल्ने ∕ तीन–चार हजारको जागिर खाँदा पनि उसको मोबाइल फोनमा पैसा हाल्दिन खोइ कताबाट जङ चल्थ्यो ।

उसले छिटफुट लेख्ने लेख/कविताको म अघोषित सम्पादक नै थिएँ । शीर्षकदेखि विषयवस्तु र बुनाइमा तेल–पालिस घस्न पाउँदा आफ्नै सिर्जनामा लीन भइरहेझैँ खुसी मिल्थ्यो । कवितामा ऊ भावना लेख्थी, लेखहरूमा महिला सशक्तीकरण र आत्मनिर्भरताबारे वैचारिक पाटो केलाउँथी । जे लेख्थी, मन छुन्थी । उसले कोरेका अक्षरमा म आफ्नै आवाज चिर्बिराएको पाउँथेँ ।

प्रेमीको साइनोसँगै जीवनमा उसले मलाई सम्पादकको रूपमा नियुक्त गरेकी थिई, मैले भने मनमनै उसलाई सिन्दूर हालिसकेको थिएँ । एउटै काठमाडौँ खाल्डोभित्र म नक्सालमा बस्थेँ, ऊ बस्थी सानेपा । एउटै घरको दुई बार्दलीको बीचमा पुल नभएजस्तो मात्र थियो । एक्लोपनले खाइरहेको मेरो जीवनमा उसले परिवारको ठाउँ लिँदै थिई । ऊ पनि कम गम्भीर थिइन । भन्थी, “तिमी पैसा यस्सै के–केमा खर्च गरेर सक्छौ । मलाई देऊ । म राख्दिन्छु बैंकमा । पछिका लागि साँच्नुपर्छ ।”

उसको यस्तो सपना र योजनाको चुल्ठोमा पिङ खेल्दै म परसम्म बत्तिन्थेँ र हुरुक्क हुन्थेँ । बचत गर्न पुग्ने पैसा हुने त्यस्तो जागिर नै कहाँ थियो र आफ्नो ! तर, उसको सपनामा युगल पखेटा थपिदिन तोफु खाने ३०–४० रुपियाँ पनि जोगाएर राखूँजस्तो हुन्थ्यो ।

पर मोडमा आउँदै गर्दा अदृश्य औँलाहरूले मुटुमा काउकुती लाउने सामथ्र्य राख्थी ऊ । उसले मुटुमा लगाइदिएको काउकुती सर्दैसर्दै अनुहारमा मुस्कान भएर भरिन्थ्यो । तर, मेरो त्यस्तो मुस्कानलाई जागिरले टोक्दै गइरहेको थियो । आर्थिक पत्रकारिताको अंकगणित र जोर कि बिजोर हिसाबमा मेरो जीवनको ज्यामिति खुल्न सकिरहेको थिएन । खुसीको सीधा रेखा त्रिकोणमा फन्को मार्दै, रिंगटा छुटाउँदै जिल्लिरहेको थियो । मन निस्ताउँदै थियो । दिमाग थाक्दै थियो ।

पत्रिकामा मैले तयार पार्ने स्तम्भ कहिले आउँथ्यो, कहिले पूरै हापिएर जान्थ्यो । काम लगाउनुअघि कुनै सुझाव नदिने तर तयार पारेर बुझाइसकेपछि यो भएन र त्यो भएन भन्दै गुनासोको चाङ लगाउने क्रम बढेपछि मन दिक्किँदै पनि थियो । त्यसमाथि नयाँ आएका दाइ पत्रकार बलजफ्ती सम्मान पाउन आफ्नो वरिष्ठता प्रदर्शन गरिरहेथे । उनले बडप्पन देखाएपछि ममा भने उल्टो असर पर्दै थियो । उनी आफ्नो शैली लाद्न खोज्थे, म हरेक मान्छेको आफ्नो शैली हुन्छ भन्थेँ । एकदिन मालिकले फेरि बोलाए ।र भने, “तिम्रो काम पनि खस्किँदै गएको छ । तिम्रो तलब अबदेखि चार हजार रुपियाँ मात्र । फेरि राम्रो हुँदै गयो भने बढाउँला ।”

पहिलो जागिरमा संघर्ष गरिरहेको युवा पहिलोपटकमै असफल हुँदै थियो । जागिरमा बढुवा हुन्छ भन्नेबारे काका, मामा र दाइ–दिदीहरूबाट सुनेको थिएँ धेरै । आफैँले स्वाद चाखेपछि भने घटुवा पनि हुँदो रै’छ भनेर पहिलोचोटि थाहा भयो । तलब घटेको परमादेश मालिकबाट सुनिरहँदा प्रेमिकाले ‘भविष्यका लागि पैसा साँच्नुपर्छ’ भनेको कुरा कानमा झङ्कृत भयो । अब झन् बचत गर्ने पैसा फुकी–फुकी खोज्नुपर्ने दिन आयो । आवेगमा तातो निर्णय सुनाएँ मालिकलाई, “जागिरबाट अब हात धुन्छु । सुक्खा हात नै बस्छु ।”

जागिर छोड्ने निर्णय लिइरहँदा आफैँभित्र डराइरहेको थिएँ, बेरोजगार प्रेमीबारे प्रेमिकाले के धारणा बनाउली भनेर । जागिर छाडेको पीडाभन्दा उसले निरुपाय र कमजोर रूपमा हेर्ली भनेर असुरक्षित महसुस गर्दै थिएँ । कमाइबाट प्राप्त हुने आत्मबल कस्तो चीज हो, त्यो दिन बुझ्दै थिएँ । त्यो रात अडियो अन्तर्वार्ता कागजमा उतार्न अनिदो बस्नु परेन । जागिर खाने कसरी भनेर मनभित्रैको आफ्नै वार्ताले हल्ला मच्चाइरह्यो । बत्ती निभ्यो । तर, मध्यरातपछि पनि आँखा निभेन ।

प्रकाशित: आश्विन २१, २०७२

(स्रोत : Nepal Saptahik)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.