कथा : जून फुलेको रात

~इन्द्रकुमार श्रेष्ठ ‘सरित’~indra k.shrestha sarit

बुङमती क्षेत्रमा निर्माणधिन संयुक्त आवास गृहहरूका प्रत्येक कार्यालयहरूमा उसले चहारेको यो दोश्रो पटक हो । तर जति बिन्तीभाउ गरे पनि आज पनि हात लाग्य शून्य नै । कहीं कतैबाट एउटा पनि विज्ञापनको जोहो हुन सकेन । दिनभरिको मिहिनेतस्वरुप सुका मोहरसमेत उठेन । भोक, तिर्खा र थकानले चुर भएर ऊ रत्नपार्क आउने गाडीमा चढ्यो । उसले झट्ट सम्झ्यो —वागबजारका स्टेशनरी पसलका पुनचा साहुले सानो भए पनि विज्ञापन दिन्छु भनेको थिए, हजार रुपैयामात्रैको बिज्ञापन दिए पनि आज दिनभरिको शास्ति अलिकति त कम हुन्थ्यो कि ?

आः अर्को मनले भन्यो— दिन्छु भन्ने त कति छन् कति । तर गएपछि कि त फेरि अर्कोचोटिका लागि बहाना बनाउँछन् कि त व्यस्तताको बहाना बनाउँछन् । कति निर्घिणी भएर हजुर गर्नु रु गाडीको झ्यालबाट आइरहेको चिसो हावाले चेतनराजको मन अलि शान्त भयो । उसलाई थाहा छ, उसको यो पेशामा धाउन त पर्छ पर्छ । किनकि नधाएर अर्को उपाय नै छैन । बिज्ञापन बिनाको साहित्यिक पत्रिका निकाल्ने कल्पना पनि गर्न सकिंदैन । उसको लागि पद, पैसा, परिचय, प्रतिष्ठा र सम्पूर्ण उद्धेश्य नै उसको साहित्यिक मासिक पत्रिका ‘उज्यालो’ हो । यसकै सहारामा ऊ सम्पादक भएको छ, उसको परिचय बनेको छ । मूलतः उसको घरको चूल्हो ‘उज्यालो’ कै कारणले बल्छ । त्यही बलेको चूल्होले उसको परिवारमा उसको, उसकी अर्धान्गिनी शशिकला, दुई छोराहरू रञ्जन र निरञ्जनको पेट भर्छ । साँच्चै भन्ने होभने पैसाको मह्त्व अचाक्कली भएको यो राजधानी शहरमा उज्यालो त उसको परिवारको मेरुदण्ड नै हो ।

रत्नपार्कमा गाडीबाट ओर्लेर धूलो, मैलो र पुरानो देखिने स्कुले झोला बोकेर चेतनराज लखरखर बागबजारतिर लाग्यो । आज पुनचा साहु भेट भैहाले तापनि उसले बिज्ञापन देला जस्तो चाहिं उसलाई लागेको थिएन । तैपनि उसको स्टेशनरी पसलमा पुगेर नाकको डाँडीमा चस्मा मिलाउँदै र नमस्कारगर्दै उसको मन नहाँसे पनि उसले ओंठलाई चाहिं हँसाए हँसाएजस्तो गर्यो । धेरै बेरसम्म त पुनचाले चेतनराजलाई पुछनी नै गरेन । चालीसेले छुनछुन लागेको, दुव्लोपातलो मुहारले जीवनभरि हण्डर खाएको बिज्ञापन गरिरहेको मुहार बोकेको चेतनराजले नआएको खोकी निकाल्दै पसलअगाडि उभिरह्यो । तैपनि पुनचा आफ्नै सुसेधन्दामा लागेर व्यस्त भइरह्यो । अति भएपछि चेतनराजले सुस्तरी भन्यो ।—‘ लौ त पुनचा साउ म लागें । आज तपैं निकै बेस्त हुनुहुँदो रैुच । ’

‘का, ए बाज्या, पख न । टिम्ले भनेको पैसा ट डिन सकेन । आज नाटीको पास्नी । बरु अलिकति हल्वा र पुरी खाुर जाऊ ।’

पुनचा साहुको कुरा सुनेर चेतनराजको भोको पेट बटारिएर हुलुक्क बान्ता होलाझैँ भयो । ऊ केही नबोली त्यहाँबाट फटाफट डिल्लीबजारतिर लाग्यो । उसलाई कतिखेर डेरामा पुगेर खाना पनि नखाई डंग्रङ्ग ओछ्यानमा पल्टिउँझैँ भयो । भोक, तिर्खा, थकाई र ग्लानिले गर्दा सधैं हिंड्ने यो बाटो आज उसलाई कता हो कता लामो लाग्यो । तैपनि जत्ति हिंडदा पनि बाटो छोटिएकै हैन ।

‘हन ए सम्पादकज्यू, कता यतिखेर लमकलमक ?’—एकजना नवोदित कविले कहाँबाट आएर हो चेतनराजको हात झ्याप्पै समात्यो । एकपटक त चेतनराज झसङ्ग भयोभने तुरुन्तै उसलाई झनक्क रिस पनि उठ्यो । के चहिने नचाहिने मान्छे भेट भएको होला बाटबाटै, आफूलाई दिक्क लागेको बेलामा ?

तर नवोदित कविले चेतनराजलाई ज्यान गए छा्ड्ने छाँट देखिएन । उसले चेतनराजलाई बलजफ्ती एक कप चिया खुवायो र चियासँगै ताई न तुईको तीन पेज लामो कविता पनि सुनायो । चेतनराजलाई भाउन्न भएर आयो ।

‘लौ त कविजी, आजलाई छुट्टिउँ । फेरि भेटौंला । चियाको लागि धन्यवाद । ’

‘किन भाग्न खोज्नु भा’ सम्पादकज्यू, मेरो कविता कस्तो लाग्यो ? राम्रो छ ? लौन यसलाई ‘उज्यालो’मा छाप्नु पर्यो । बरु सम्पादकज्यूलाई म यसो चिया खर्च सय पचास पनि टक्र्याउँला नि । ’

चेतनराजको टाउकै फुट्लाजस्तो भयो । —‘हेर्नुस् कविजी, तपाईको कविता असाध्ये उम्दा खालको छ । यसलाई उज्यालोमा हैन कि त मधुपर्क कि त गरिमामा छपाउनुस् । यस्तो स्तरीय कविता जता पायो तेतै छपाउनु हुँदैन क्याः ।’

नवोदित कविको हात झट्कार्दै चेतनराज अगाडि बढ्यो । बाटोमा चिनेको कोही नभेटिउन् भन्ने उद्धेश्यले उसले राति पनि कालो मास्क लगायो । शिरमा भने सधैंझैँ ढाका टोपी छँदै थियो । कसैले चिनेर फेरि रोक्ला कि भनेर उसले टोपी झोलामा कोच्यो । बाटोभरि दायाँबायाँ करिब करिब ऊ दौडिरह्यो ।

डेरामा पुगेर उसले ठूलो श्वास फेर्यो र लुगा नै नफेरि बंगालीको ढिकी लडेझैँ ओछयानमा डंग्रङ्ग पल्टियो । शशिकलाको सोधाईमा उसले खाना नखाने इशारा गर्यो । रञ्जन र निरञ्जन अघि नै सुतिसकेका रहेछन् । कतिखेर ऊ निदायो, उसैले चाल पाएन । आधारातमा व्युँझिदा पेटमा ढाडे बिरालो र डुहुरे मुसाको लडाइँ परिरहेको रहेछ । उसलाई थक्कथक्क लाग्यो । बेलुकी थकाई र दिक्दारीले खान मन लागेन । अहिले भोक समन गर्ने उपाय के होला र ? तै शशिकलाले केही राखेकी छ कि भनेर उसले स्टोभको वरिपरि चियायो । पुरानो डबकामा शशिकलाले उसको जम्मै भाग एकै ठाउँ राखदिएकिरहिछ । उसको मनमा श्रीमतीप्रतिको माया भुलुक्क उम्लियो । श्रीमती त मैले पाएकै हो बा । हेर त, पोइलाई राति भोक लाग्ला भनेर कस्तरी जतन गरेर मेरो भाग जस्तोको त्यस्तै राखिदिएकि रहिछ । उसलाई निदाइरहेकी श्रीमतीलाई मनमा उम्लिरहेको माया व्यक्त गरुँ कि झैं लाग्यो । फेरि सोंच्यो, आः होस् बिचरीको निद्रामात्रै खलबलिन्छ । मन्सुली चामलको अररिएको भात, मस्यौराको चिसो तरकारी र एक टुक्रा प्याज उसले स्वाद लिई लिई खायो र आफ्नो भोकक्षुधालाई मेटायो । खाइसकेपछि एउटा लामो सन्तुष्टिको डकार लिएपछि ऊ पनि श्रीमती नजिकै घुस्रिन पुग्यो । किनभने एउटा कोठाको डेरामा खाट जम्माजम्मी एउटा छ र त्यसमा पुत्रदय रञ्जन र निरञ्जन मस्तसँग सुनिरहेका छन् । स्टोभ नजिकै भइूँमा लाएको ओछ्यामा ऊ पल्टेको मात्र के थियो अचानक उसलाई पेट कट्टी होलाझैँ भयो । आः हैन होला । यो आधी रातमा को शौचालय गइरहन्छ रु फेरि शौचालयमा कहिल्यै पानी हुँदैन । आफैले व्यवस्था गर्नुपर्छ । उसलाई आफैसँग झर्को लाग्यो । मनमनै कामना गर्यो, यो आधी रातमा शौचालय जान नपरोस् । तर पेटले चेतनराजको पुकार कत्ति पनि सुनेन र उसलाई एकपटक, दुईपटकगर्दै पेटले विहानसम्ममा छसात पटक शौचालय पुर्याइसकेको थियो । बिहानीपख शौचालय जानेको ताँती हुन थाल्यो । चेतनराजलाई लाज र डर एकैपटक लाग्यो । पेट कटक्क भएको बेलामा शौचालय जान पाइएन भने त लुगै फोहोर हुने डर हुन्छ । यदि त्यस्तो भयोभने श्रीमती र छोराहरूको अगाडि कसरी मुख देखाउनु रु एउटा शौचालयमा डेराभरिका मान्छेको लर्को हुन्छ ।

‘ल उठ्नुस्, यो जीवन जल पिउनुस् । एक भाँडा स्वाट्टै पिए पनि हुन्छ । मैले अर्को प्याकेटको पनि बना’की छु । बेलैमा खानुस्भन्दा नखाने, आधारातमा उठेर चिसो भात खाएपछि पेट नदुखेर के दुख्छ त रु’—शशिकलाले लोग्नेसामुँ स्नेहालु माया भरिएको नक्कली रिस देखाइन् । चेतनराजले केही नबोली अलि अलिगरेर जीवन जल पिइरह्यो । जीवनजलसँगै शशिकलाले देखाएको स्नेहले ऊ तृप्त भइरह्यो ।

पेट सञ्चो भएपछि पनि चेतनराज तीन चार दिन कतै जान सकेन । कमजोरीले ओछ्यानमा पल्टिएर बस्नुर्दा उसको मनभने भतभती पोलिरहेको थियो । कोठाको भाडा नदिएको तीन महिना हुन लागिसक्यो । भरिसक्ये भरबेटीसँग जम्काभेट नहोस् भनेको बेलामा झन बढी जम्काभेट भइरहन्छ । त्यस्तो बेलामा घोसेमुण्टो लाउनु वा घरबेटीको भाषण सुन्नुको अर्को बिकल्प नै हुँदैन । श्रीमतीले यसो पोतेसोते उनेर दुईचार पैसा जोहो गर्ने प्रयत्न गर्छे । तर महंगीले थिचेको यो शहरमा उसको मिहिनेत हात्तीको मुखमा जिरा प्रमाणित भैदिन्छ ।

दश वर्षअगाडि रामेछापबाट राजधानी आइपुग्दा भाषा र साहित्यको क्षेत्रमा के के न गरुँला, कहाँ न कहाँ उडुँला भन्ने उसको सपनालाई राजधानीले कहिल्यै उकेरो लाग्न दिएन । दिन परदिन उसको सपना ख्याउटिन थाल्यो । तैपनि सपना फुल्ने कुनै उपाय निस्किन्छ कि भनेर ऊ आफ्नो जिल्लाको सभासदकहाँ पुग्यो । तर आवश्वासन बाहेक केही हात लागेन । उसले आफू आबद्ध पार्टीको आफूले चिनेको सबैभन्दा ठूलो नेतासामुँ बिन्ती बिसायो । तर नेताको प्रतिक्रियाले उसलाई स्तव्ध बनायो ।

‘खै, के सायता के गर्ने तपाईलाई रु’—नेताले अलि जंगिएजसरी भन्यो । —‘तपाईमा बैचारिक स्पष्टता नै छैन भन्छन् साथीहरू । त्यसमाथि तपाईको स्वभाव नै ढुलमुले खालको छ भन्ने सुनिन्छ । खै, बैचारिक स्पष्टता र पार्टीप्रति समरपन नभको मान्छेका लागि केइ गर्न सकिन्छ जस्तो मलाईृ त लाग्दैन । ’

‘मलाई सहयोग गर्न नसके नगर्नुस् सर, त्यो सरको खुशी । तर मेरो बैचारिकता र मेरो निष्ठाप्रति शंका नगर्नुस् । चाएको भे’ अन्तरसंघर्ष चर्केको बेलामा पल्लोघरतिर सर्दा मैले पनि ठूलै भाग भेट्नसक्थें । तर आफूले अंगालेको विचार प्रति दृढ र निष्ठावान भएकैले म पल्लो घरमा होइन आज यहाँ छु र तपाईंसँग सयोगको याचना गरिरहेको छु । ’

‘तपाई धेरै बोल्नुहुँदो रै’छ ।’— नेताजी जंगिए ।

‘म धेरै हैन साँचो बोल्छु, कमरेड । माफ पाउँ, कमरेडलाई सत्य कुरा पचेनजस्तो छ । ढुक्क हुनुस्, म यस अघि पनि सयोग मांग्न कइँ गा’थिन र अब उप्रान्त पनि कइँ जान्न । धन्यवाद कमरेड । आज तपाईले मलाई भ्रममुक्त गरिदिनु भो । नेताको आशीर्वाद प्राप्त नगर्ने र गर्न नसक्ने कुनै पनि व्यक्तिले कुनै पनि पार्टीको झोला बोक्नु बेकार रुछ । — ’ झोला बोकेर चेतनराज लमकलमक बाहिर लम्कियो । मस्तिष्क नै शुन्य भएझैँ लाग्यो चेतनराजलाई । माइक्रो बसमा बसेर उसले आफ्नो टाउको थिचिरह्यो । नेताले कार्यकर्तालाई कहिल्यै नचिन्ने । तर त्यही पार्टीले आदर्श, सिद्धान्त र विचारको खेती गर्छ‘ु भन्छ । उसलाई हाँस्न मन लाग्यो । उसलाई थाहा छ पत्रकार संघमा पनि उसको नाम रहन दिने छैनन् । किनभने जुन पार्टी, जुन समूह भए पनि यहाँ सम्पर्क नै बिक्दोरहेछ, चाकरी नै बिक्दो रहेछ । योग्यता, क्षमता र योगदान अमावश्याको रातमा जून हराएझैँ हराउँदोरहेछ ।

खान खाइसकेपछि शशिकलाले धन्दा सिध्याउञ्जेलमा उसले रञ्जन र निरञ्जनलाई गृहकार्य गर्न सघायो । गृहकार्य सक्याएपछि दुई छोराहरू सुतेको उसले हेरिरह्यो । धन्दा सिध्याएर छेउमा बस्न आएकी शशिकलाको हात समातेर चेतनराजले भन्यो । — ‘शशि, अब ‘उज्यालो ’ बन्द गरेर अरु नै केइ काम गर्नु परो । बेपार सेपार गर्नु परो, तिमी के भन्छ्यौ रु’

‘बेपार गर्नलाई त निकै पैसा चाइन्छ नि । हामीसँग पैसा काँ’ छ र रुफेरि अचानक पेसा फेर्ने विचार काँ’ट आयो रु’ शशिकलाको आँखा र मुहारका रेखाहरूमा पनि प्रश्नैप्रश्न थियो ।

‘यो पेसाले नाम त देला तर जीवनभरि अभाव बाएक केइ नदिने भो, शशि । नेतालाई हेरें, पार्टीलाई पनि हेरें, मोर्चालाई पनि हेरें । सप्पै पैसा हुनेकै लागि रुछन् । चाकरी गर्नेकै रुछन् । याँ’ योग्यता, छेमता, योगदान केइ नचाइने रुछ केवल नेताको नजिक हुन जाने पुग्ने र‘छ । ’—चेतनले शिर निहुराएर भन्यो । —‘अन्यथा नठान, पैसाका लागि हामीसँग अरु केइ छैन । तिम्रो त्यो तिलहरि बेचेर आ’को पैसाले सानो चिया पसल खोलौंन । अलिकति थपथाप गर्नका लागि तेइ एउटा कम्प्युटर पनि बेचौं । अरु के के बेच्दा दुईचार पैसा आउँछ, तिमी नै विचार गरन । ’

‘तेसो गर्ने र …र<’—शशिकलाको आँखामा शंसय देखियो ।

‘तेसै गरौं, शशि,’—चेतनराजले आफ्ना कविताहरूको डायरी पुरानो ट्यान्कामा थन्काउँदै भन्यो । —‘जूठा भाँडा माझेर एकपेट खाँदै हाम्रा छोराहरूको भविष्य बनाउँन सकिन्छभने कम्मर कसौं, शशि । नत्र धेरै ढिलो हुन्छ । ’

‘अनि पत्रकारिता… साहित्यप्रतिको तपाईँको मोह…<’—शशिकलाको गला अवरुद्ध भयो ।

‘चिया फिट्दै र जूठा गिलासमाझ्दै भए पनि कविता लेखुँला नै । समय र परिस्थिति अनुकुल भएछभने पत्रकारिता पनि गरौंला । जत्ति नै अभाव खेपेर पनि विचार र्मन नदिन तेइ पार्टीलाई भोट हालौंला । तर अइले भोक नजिती नहुने युद्ध बनेर हाम्रो अगाडि उभिएको छ, शशि’

चेतनराजको कुराले शशिकलाको घाँटीमा केही अडकिएझैँ असजिलो भयो । आँखामा पानी भरिएर आँखाले धमिलो धमिलो देख्न थाल्यो । धेरैबेरसम्म दुवैजना मौन रहिरहे । कसोकसो चेतनराजलाई आफू हल्का भएको अनुभूति भयो । उसले शशिकलाको हात समातेर भन्यो ।—‘शशि, ऊ हेर त, जून निस्केछ । बाइर कत्ति शित्तल छ आऊ न । ’

आज शशिकलालाई चेतनराजको हाउभाउ कसो कसो अनौठो लाग्यो तर रमाइलो पनि लाग्यो । मुसुक्क मुस्कुराउँदै उनी पनि जून हेर्न बाहिर निस्किइन् ।

तरहरा (सुन्सरी) हालः काठमाडौं

(स्रोत : Majheri)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.