कथा : रंगहरूको संगीत

~भूपिन व्याकुल~

Bhupin Byakul

छुक्छुक्–छुक्छुक् छुटिरहने जीवनको लिक समात्न कुनै स्टेसन ताकिरहेका हजारौँ यात्री बोकेर मिथिला एक्सप्रेस कलकत्ताबाट रक्सौलतिर दौडिरहेछ रफ्तारमा । रेल यात्रामा मलाई सधैँ आफ्नो मनको रफ्तार नाप्न मज्जा लाग्छ । रेल छुट्नुभन्दा धेरै अघि छुटिसक्छ मन । रेल रोकिएको स्टेसनभन्दा धेरै अघि पुगिसक्छ मन ।

सामुन्ने बर्थमा क्याण्डी क्रस खेलिरहेको कवि निमेष निखिललाई भन्छु, ‘ए निमेष, चितवन फर्किएपछि कुनै सार्वजनिक पर्खालमा कला सिर्जना गर्ने सपनाले सताइरहेछ । तँ के भन्छस् ?’

‘भन् न निमेष, कसो होला ?’ म कोट्याएरै सोध्छु उसलाई ।

‘गजब हुन्छ । तँ चितवनमा चित्र कोर, म हेटौँडा रंगीन बनाउँछु ।’ आफ्नो ब्रान्डको मुलायम बोली र चोसो निकालेर निमेष मलाई हौसाउँछ ।

चितवन फर्किएको दुई दिनपछि सगुन टेन्ट हाउस छिरेँ गजलकार प्रभाकर पण्डितलाई भेट्न । कलकत्ता यात्राका कुरा भए । मैले प्रभाकर पण्डितसँग पर्खालमा कला सिर्जना गर्ने सपना सुनाएँ । सन २०११ मा अमेरिकाको बाल्टीमोरमा यसरी नै कलाले सिंगारिएका पर्खालहरू देखेर यताका पर्खालमा कला सिर्जना गर्ने सपनाको बीजारोपण भएको थियो । अचम्म भो, उहाँले सहयोगको पहिलो बोली लगाइहाल्नु भो । म आत्तिएँ ।

कवि कुनामा कवि ईश्वर कँडेलसँग यही कुरा गरेँ । दोस्रो बोली आइहाल्यो । म अझ आत्तिएँ । एक मनले भन्यो, ‘ला फसिस् अब ।’ अर्को मनले चुनौती स्वीकार गर्न आदेश दियो ।

अक्षर समूहको बैठकबाट ‘पर्खालमा कला अभियान’ पारित भएपछि फेसबुकमा राख्यौँ । प्रयास नेपालका अमर घिमिरे, कवि सुमन घिमिरे, गायकर संगीतकार सहन प्रधान, कवि सरिता तिवारी, एच लामा, द्वारिका नेपाल आदिबाट सहयोग रकम जुटिहाल्यो । अक्षर समूहकै साथीहरूबाट सिड मनी जम्मा गर्यौँ । देश विदेशबाट सहयोगका निम्ति हातहरू बढ्न थाले । लाग्यो, अभियानको अवधारणा नयाँ भएकाले यसले धेरैलाई आकर्षित गर्यो ।

यद्यपि गतिलो कला सिर्जना गर्ने सीप हामी कविहरूसँग कहाँ हुनु ? अभियानले कुशल चित्रकारहरूको मेहनत माग गथ्र्यो । अब कसलाई पो भन्नु ? हामी अर्को तनावमा फस्यौँ । आफैले छानेको तनाव । अनायास चित्रकार मनिष हरिजनलाई सम्झिएँ, जसलाई मैले गाउँको स्कुलमा पढाउने अवसर पाएको थिएँ, जो अहिले युवावयमै चर्चित कलाकार बनिसकेका छन् ।

म दुनियाँको त्यस्तो अभागी गुरु हुँ, जसले आफ्नो विद्यार्थीसँग गुरुदक्षिणा मागेको छ । मनिषलाई फेसबुक सन्देश लेखेँ, ‘पर्खालमा कला सिर्जना गर्ने सपना छ । के तिमी सहयोग गर्छौ ?’ मनिष खुसी भए । दुई दिनपछि उनले फोन गरे, ‘छ जना चित्रकार लिएर म चितवन आउनेछु सर । यो आर्टिस्टहरूको दायित्व पनि त हो ।’ हामी खुसीले गद्गद् भयौँ ।

मनोदशा पूरै कलामय भयो । पर्खालको खोजी गर्न थाल्यौँ । चितवनका सार्वजनिक पर्खालहरू यसअघि कहिल्यै यसरी नापजाँच गरिएन । लाग्थ्यो, पर्खालहरू लाहुरे हुने लाममा उभिएका गोर्खे ठिटाहरू हुन् र हामी गल्लाहरू आँखाको फित्ताले तिनीहरूको लम्बाई र छातीको नाप लिइरहेछौँ । हामी अग्लो, फराकिलो र धेरैले देख्ने पर्खालको खोजीमा थियौँ, तर अधिकांश पर्खाल होचा ? जिल्ला प्रहरी कार्यालयको पर्खालको लागि निवेदन दियौँ । भर पनि पर्यौँ तर अन्तिम समयसम्म पनि सम्पर्क नगरेर जिप्रकाले हामीलाई निरास बनायो । मनले धेरै चित्रहरू कल्पेर पनि जिप्रकाको पर्खालमा कुनै तुलिकाघात नहुने निश्चित भयो । तीन पटक अनुरोध गरेर धर्ना दिएपछि मुस्किलले जिल्ला विकास समितिको पर्खाल उपलब्ध भयो । हामी अब सपनाको नजिक पुग्यौँ ।

चित्रकारहरूले पहिले पर्खालमा सेतो रंग पोते । चित्र निर्माणका लागि पर्खाल तयार भयो । अनि हामीले बल्ल प्रमुख अतिथि खोज्न थाल्यौँ । ठूला पद र प्रतिष्ठाका मानिसबाट धेरै कामको उद्घाटन भए देशमा । कैयौँ कामहरू बिग्रिए, भ्रष्टाचारको भारीले हल न चल भए, थला परे । हामीले उद्घाटनका लागि कथित ठूलो मान्छे खोज्न जाँगर लगाएनौँ । मेडिकल रोडमा ग्राहक खोजिरहेका पचपन्न वर्षीय रिक्सा चालक राजेन्द्र सिंहलाई लिएर आए अमर घिमिरे । उनलाई नै कार्यक्रमको प्रमुख अतिथि बनायौँ । सिँहले अप्ठ्यारो मान्दै ब्रस पक्रिए, रंगमा चोपे र पर्खालमा गाढा रातो रंगको स्ट्रोक दिए । हामीले ताली बजायौँ ।

त्यसपछि दुई दिन लगाएर काठमाडौंबाट आएका मनिष हरिजन, रामबहादुर ठाडा, लक्ष्मण श्रेष्ठ, अमृत सुनारी मगर, दिनेश थापा, आसुतोष श्रेष्ठ, प्रदीप राईले पर्खालको उत्तरी छेउ र चितवनका लालकाजी लामा, प्रकास थापा, डी बराल, तमबहादुर पुन, राज कुनार चन, टिकाराम मानन्धर, माया थापा, सावित्री मगर, राम भट्ट र सागर कार्कीले दक्षिणी छेउ सम्हाले । पर्खालभरि रंगहरूको तुलिकाघात सुरु भयो । रंगहरूको संगीत सुरु भयो, हामीहरू झुम्न थाल्यौँ ।

उत्तरतिर बहुरंगिन दुनियाँमा राज्यका वञ्चनामा परेर ब्ल्याक एन्ड ह्वाइट जीवन बाँचिरहेकी नेपाली महिलाको अनुहार बन्दै थियो, दक्षिणतिर भत्किएको पर्खालबाट आमाको हात समाउँदै स्कुल छिरीरहेको बालकलाई हेरिरहेका सडक बालबालिका उभिन थाले । रिक्सा चलाइरहेको चित्रमा मैले राजेन्द्र सिँहको अनुहार देखेँ, जो सर्लाहीबाट आएर स–साना सपना पूरा गर्न संघर्ष गरिरहेछन् । हेर्दाहेर्दै नारी पुरुषको हातले थामिरहेको पृथ्वीमा एउटा रुख हुर्कियो, त्यसमा पृथ्वीले भोगेको ग्लोवल वार्मिड्ंको प्रभाव पर्‍यो र आधा रुख सुक्यो । माया थापाको उक्त कला हेर्ने क्रममा मैले संरक्षण कविता आन्दोलनसँग जोडिएको अनुभव गरेँ ।

पर्खाल अघि जम्मा भएका केटाकेटीहरूले रंग र कुचि खोसाखोस गर्न थाले । उनीहरू पनि कला भर्न चाहन्थे । उनीहरूका लागि पनि हामीले खाली ठाउँ उपलब्ध गरायौँ । जब उनीहरूका कलिला हातले पर्खालमा जथाभावी रंग पोत्न थाले, फेरि संगीत बज्न थाल्यो । एकदम आनन्ददायक थियो त्यो नजारा । के थाहा उनीहरू भोलीका कलाकार पो हुन् कि ?

कार्यक्रम स्थलमा हामीलाई आफ्नो कलेज र स्कुलका पर्खालहरूमा कला सिर्जना गरिदिन अनुरोध आउन थाले ।

दोस्रो दिन कलाकार रामबहादुर ठाडाको नेतृत्वमा जिविसको गेटमा विशाल कला बन्यो । राप्तीको कञ्चन पानीमाथि डुब्न लागिरहेको घाम । तल नदीमा डुंगा खियाइरहेको माझी । त्यो कलाले सबैलाई सम्मोहित तुल्यायो । बटुवाहरू चकित परे । रफ्तारमा कुदेका सवारीहरू घच्याक्क रोकिन्थे । हामीलाई कला क्षेत्र दुर्घटनास्थल बन्छ कि भन्ने त्रास भयो ।

दुई दिनमा चौधवटा चित्र बने । पर्खालको अनुहार बदलिएर त्यसमा गजबको चमक र सौन्दर्य थपिएको थियो । कमजोर कला सिर्जना गर्नुभन्दा पर्खाललाई यथास्थितिमा छोडिदिनु राम्रो हो । हामी बच्यौ । त्यहाँ सन्देशसहितका जीवन्त चित्रहरू बने । कवि समालोचक मित्र संगीत श्रोताले पाब्लो पिकासोको उद्धरण सम्झाए, ‘पर्खालहरू गरिबका नारा लेख्ने उपयुक्त स्थल हुन् ।’

विश्लेषण गर्दा पाउँछु, कलाका विशिष्ठ अर्थहरूमा समाज, जनता र समयका नाराहरू नै अभिव्यक्त भएका हुन्छन् । कुनै विशिष्ट विचार वा सन्देशको प्रवाह साहित्यको झैँ कलाको पनि धर्म हो । यसले कुनै पार्टी वा कविलाको नारा मात्र नबोक्न पनि सक्छ । जसरी जनता कुनै पार्टी, धर्म, सम्प्रदाय आदिका कार्यकर्ता भएर पर्खालमा नारा लेख्न स्वतन्त्र छन्, त्यसरी नै पार्टी, धर्म, सम्प्रदाय आदिका कार्यकर्ता नबनी कला सिर्जना गर्न पनि स्वतन्त्र छन् । उपन्यासकार उमा सुवेदीको मेसेज पाएँ, ’भूपीनजी कति ठूलो र लोभलाग्दो उपद्रो मच्चाउनुभएको ?’ जवाफ लेखेँ, ‘वास्तवमा यो उपद्रोको सिंगो जस कलाकारहरूलाई जान्छ । हामी त माध्यम बनेका मात्र हौँ ।’

मलाई सधैं लागिरहन्छ कि हाम्रो देशमा सिर्जनात्मक रुपमा फरक सोच्नेहरूका लागि त्यति अनुकूल पर्यावरण छैन । एउटै ठाउँमा अनावश्यक भीड छ । सबै एउटै क्षेत्रमा लुँडो परेर बसिरहेका छौँ । मारामार गरिरहेका छौँ । शक्ति र पैसा आर्जन गर्न क्षमता नहुँदा नहुँदै सबैलाई जुनसुकै तिगडम अपनाएर भए पनि राजनितिक पार्टीको शीर्ष पदमा पुग्नु छ कि डाक्टर बन्नु छ कि बोर्डिङ स्कुल खोल्नु छ ।

अभियानमा लाग्ने क्रममा मैले सोचेँ, हामीले ठूल्ठूला योजनाहरूका बारेमा धेरै सोच्यौँ । समाजमा कोही त हुनुपर्छ जो कसैले ध्यान नदिएर छुटेका कामहरूमा आफूलाई समर्पित गरोस् । सभ्यताको समग्र विकासमा यही बढी महत्वको हुन सक्छ । पर्खालमा कला अभियान यसैको सुरुवात हो । हामी त यस्तै सामान्य कामहरू गर्छौं । तिहार पछि फेरि थप कला सिर्जना गर्नेछौँ, अरू सहरहरूमा पुग्नु त छँदैछ ।

प्रकाशित: कार्तिक ८, २०७२

(स्रोत : कान्तिपुर – साप्ताहिक)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.