पुस्तक समीक्षा : ‘फ्लानरको डायरी’मा पिनासवाला निबन्ध

~सरोज जीसी~

अभि सुवेदीको सामान्य कुरालाई सैद्धान्तिकीकरण गर्ने सीप अब्बल छ । माइकल दी सर्तुले हिँडाइलाई यसै गरी सैद्धान्तिक रूप दिएका थिए । खास गरी ‘वकिङ् इन द सिटी’ निबन्धमा । काठमाडौँलाई धेरैपटक हिँडेरै सर्जरी गरेका सुवेदीको फ्लानरको डायरीले एउटा फिरन्ते, लोफर र ड्यान्डीका अहिलेसम्म नगनिएका दिनचर्या र अनुभवलाई सौन्दर्य र सैद्धान्तिक आयाम दिएको छ ।

‘फ्लानर’को साहित्यिक र काव्यिक स्याहारसुसार फ्रान्सेली कवि चाल्र्स बदलेयरबाट भएको हो, द पेन्टर अफ मोडर्न लाइफमा । सरल भाषामा फ्लानर भनेको एउटा फिरन्ते, घुमन्ते, लोफर र साथै लोइटरर पनि हो । तर, फ्लानर धेरै प्रकारका हुन सक्छन् । सुवेदीको फ्लानर साहित्यिक परसोना, अवलोकनकर्ता, दार्शनिक, घुमन्ते–फिरन्ते र अन्य पनि हो ।

यो फ्लानरले तेह्रथुमका टोपी अभि सरलाई काठमाडौँमा हिँडेका, देखेका, सुनेका अनुभवलाई सैद्धान्तिक दृष्टिकोण दिई पाठकलाई शयर गराएको छ । पुस्तकको फ्लानर पुरानो काठमाडौँलाई आधुनिक bookcover - Flaanar ko Diary - Abhi Subediराजधानीसँग जोड्ने सेतु हो । त्यस्तै सिद्धिचरण श्रेष्ठ, बालकृष्ण समदेखि तुलसी दिवस, सौगात मल्ल र त्यसपछिको पुस्तालाई जोड्ने फ्लानरसँग मठ, मन्दिर, राजनीति, साहित्य, इतिहास, ग्रीक मिथकका पात्र, भूगोल, हिन्दु मिथकका आकाश, पाताल आदिका बारेमा केही न केही टुक्रे अनुभव छन् ।

सहर कथैकथाले भरिएको छ । ती कथा बडो दार्शनिक छन् । ती कथाका पात्र निबन्धकारका आँखामा मठमन्दिरमा दर्शन त छँदै छ, काठमाडौँमा थुप्रिएका फोहरका जुर्रो र सहिदको सहादतले उठाएको स्वाभिमानको जुर्रोबीचको सम्बन्धमा पनि दर्शन र काव्य छ । फोहर वास्तविक हो र सांकेतिक पनि । पहिलो जुर्रोले पछिल्लो जुर्रोको खिल्ली उडाएको छ ।

त्यस्तै ‘वाग्मती महायात्रा’ पनि यो विम्बात्मक फोहरबाट अछुतो छैन । फ्लानरलाई वाग्मती पाठजस्तो लाग्छ, पढिरहने, घोत्लिरहने, जसबाट अनगिन्ती निष्कर्ष र अर्थ निस्किन्छन् । वाग्मती सहरले मानिसलाई कालिक चेतना र मिथकसँग जोड्छ । तर, वाग्मतीलाई मिथक र पुराणमा मात्रै सुन्ने र देख्ने अनि वास्तविक दुर्गन्धित वाग्मतीलाई नदेख्नेप्रति फ्लानर रूष्ट छ ।

फ्लानर राजनीति र इतिहासको गम्भीर अवलोकनकर्ता र आलोचक हो । उदाहरणका लागि : ‘अनशन एक रंगमञ्च’मा डा गोविन्द केसीको अनशनमा ऊ जैविक राजनीति देख्छ । इटालीका दार्शनिक गियोर्गियो आगम्बेनको दर्शन–मानिसको शरीर र राजनीतिको सम्बन्धको चरितार्थ देख्छ । केसीको स्वास्थ्यसँगै देशको स्वास्थ्य बिग्रेको जिकिर गर्छ ।

समसामयिक राजनीतिप्रति टेढो आँखाले हेर्छ र ‘मृगमरिचा’ मा भन्छ, वर्तमान राजनीति विपन्न र गरिबलाई देखाउने ‘मृगमरिचा’ अर्थात् युटोपिया भएको छ । राजनीति विपन्न चेतनामाथि गरिएको राज हो, सपना र आश्वासनको खेल । ऊ भन्छ, ‘ख्याउटे नै भए पनि शक्तिको सपनाका खेती गर्नेहरू सबैले आफ्नो सपना र आफ्नै ऐंठनबाहेक अरूको कुरा चाख दिन छोडे ।’

इतिहास सोझो लेखिन्छ, त्यसैले फ्लानर यसलाई कर्के आँखाले हेर्छ । समाज परिवर्तनलाई बीपी कोइरालाले निम्त्याएको क्रान्तिको बीउ कालान्तरमा धेरै राजनीतिक दलले अँगाले पनि त्यसको सामाजिक शाश्वतता र महत्त्वबोध क्रान्तिको म्युजियममै अन्तरघुलन भएको देख्छ । खण्डीकृत इतिहासको अध्ययनकर्ता फ्लानर भन्छ– नेपालमा कालक्रमको व्याख्या नै समस्यामा पर्न थालेको छ । इतिहासको व्याख्या मात्र होइन, प्रयोग गर्नेहरूका भ्रम, वा भिजनको खडेरी देख्दा उसलाई लाग्छ, देशको दीर्घकालीन अस्मिता अहिलेको अवस्थामा नरहन सक्छ ।

छैटाँै इन्द्रिय प्रयोग गरेर लेखिएका जस्ता लाग्ने फ्लानरका निबन्धको चूरो कुरो खुट्याउन वा कलम–कटाक्ष खोज्न पाठकलाई, लेखककै शब्दमा भन्दा पिनास पर्छ । पर्फर्मेन्स र रंगमञ्चका विम्बले निबन्धकारका भित्री कुरालाई सतहभन्दा धेरै तल लुकाउँछन्, त्यसको वस्तुत: विचारको एपिसेन्टर भेटाउन रंगमञ्चका ज्ञान नहुने पाठकलाई हम्मेहम्मे पर्छ ।

त्यसो त सबै प्रसंग पिनास पार्ने कहाँ छन् र † अंग्रेजी केन्द्रीय विभागमा अध्यक्ष हुँदाको स्मरण, गोबर र अग्निको विवरण, ‘बोराको अतीतमा मीतको सम्झना’का रोचक प्रसंग र फ्लानरका नयाँ कोइनेजजस्तै, देब्रे ढल्कुवाले त्यो पिनासबाट मुक्तिको हाँसोको गुदगुदी पनि लगाउँछन् । यद्यपि, चिया कर्नरमा ‘समय–रेखा’ र ‘वर्डज एन्ड इकोज’का पाठकको गुनासो सुन्छु– यी निबन्धलाई कसैले सरलीकरण गरिदिए कस्तो हुन्थ्यो होला ?

फ्लानरको डायरी
स्रष्टा    :    अभि सुवेदी
प्रकाशक    :    बीएन पुस्तक संसार
पृष्ठ    :    २६८
मूल्य    :    २९९ रुपियाँ

प्रकाशित: भाद्र २४, २०७२

(स्रोत : कान्तिपुर – नेपाल साप्ताहिक )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in पुस्तक समीक्षा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.