कथा : माघुरामको माघी

~कृष्णराज सर्वहारी~Krishna Raj Sarwahari

नाम माघुराम थारु, गाउँमा बोलाइने नाम मघुवा, घर कालाबञ्जर, बर्दिया । नागरिकताको उमेर पैतीस तर शारीरिक रूपले एक दशक तानिएर पैंतालिस वर्ष माथि देखिन्छ । उसकी जनेवा (श्रीमती) भेङली र उ समान उमेरका तर जनेवा ऊ भन्दा झन बूढी देखिन्छे । बाह्रैमास चिन्ताको बाक्लो कुहिरोले डम्म ढाकेकाले उनीहरू समयभन्दा पहिले बूढ्यौलीमा प्रवेश गरेझैं देखिन्छन् ।

छ वर्षअघि मुक्ति हुँदा अरु सहकर्मीझैं माघुराम कमैयाबाट मुक्त कमैयाको श्रेणीमा उक्लिएको छ । उसको परिवार कमैयाभन्दा मुक्त कमैया परिवारको रूपमा चिनिएको छ । नाउँ मुक्त कमैया परे पनि उसको परिवार समस्यामा जेलिएर अझैसम्म उन्मुक्तिको सास लिन सकिरहेको छैन । यस्तो लाग्छ, उसका परिवारका सदस्यहरू बाँच्नलाई मात्र सास फेर्ने उपक्रम गरिरहेछन् ।

पछिल्लो पटक नौरंगा गाउँको एक जमिन्दारकहाँ कमैया बसेको माघुरामको बुकुरो त्यही जमिन्दारकै जग्गामा थियो । मुक्ति हुँदा बुकुरोको एउटा खाँबो समेत ल्याउन नपाएकोले हालको उसको बुकुरो कुखुरा बस्ने जस्तो पनि छैन । यो घर जहाँ ऊ बसिरहेको छ । मात्र छ वर्ष अघि तयार भए पनि उसको उमेरभन्दा अझ बूढो देखिन्छ । बरु बञ्जाराहरूको तम्बुवाल घर राम्रो हुँदो हो तर माघुरामको घरमा मात्र घरको अस्थिपञ्जर देखिन्छ, जसमा मासु भर्न सकिएको छैन । फाटेको प्लाष्टिकको छानाले शीतको गाना गाउँदा उसको परिवारको हरेक रात निद्रा बिथोलिन्छ । टुटेको भित्ताले घरमा चिसो सिरेटो हुल्दा उनीहरूको आङमा भ्वाङ पार्छ ।

गेरुवा नदीको किनारमा माघुरामको घर छ । गत वर्षको साउने बाढीले उसको घर बगाएपछि उसको घर नाम मात्रको भएको हो । उसले त्यहाँबाट आफ्नो घर सार्न पनि सकेको छैन । कारण भूमिसुधार कार्यालयबाट रातो कार्ड थमाइएपछि उसलाई बस्ने ठाउँ त्यही देखाइएको थियो । उसलाई देखाइएको जग्गा बाढीको दाइँले बगरमा परिणत भैसक्यो । माघुरामको मन पनि अब त बगरमा परिणत भैसक्यो, उसको मनमा केही उम्रिन सकेको छैन, पूरै बाँझो छ उसको मन ।

केही समय पहिले छेदियाको जंगल क्षेत्र कब्जा गरे मुक्त कमैयाहरूले, बस्ने बासको उचित बसोबासको लागि । दबाबस्वरूप सो जग्गा कब्जा गरेको भनियो । माघुरामले आफ्नो बूढो बाबुलाई अलिकति ठाउँ रोक्न खटायो त्यहाँ । गेरुवा नदीको किनारमा भएको घरमा त उसले फूलबुट्टा भर्न सकेको थिएन । छेदियाको जंगलमा आफ्नो बाबु बस्ने घरलाई उसले के गरी ताजमहल बनाओस् । अजम्बरीको कंकाल त्यही ठड्याइयो र त्यसमाथि परालले जेनतेन छोपियो । उसको बाबुको जेनतेन जीउ अटाउने भयो । उध्रिएको पुरानो कम्बलले माघुरामको बाबुले जाडो थेग्न सकेनन् । उनलाई छेदियामा बसेको अढाई महिनामै यमराजले आफूकहाँ आउने सहर्ष निम्तो दिए ।

माघुरामको बाबु हाँसी–हाँसी यमराजकहाँ गएपछि ऊ रुन पनि सकेन । जेनतेन सतगत, काजक्रिया त ग¥यो तर भोजभतेर समेत दिन सकेन । उसले मृत्यु भोज पनि ख्वाउन नसक्ने छोरो भएकोमा आफूलाई सातपल्ट धिक्का¥यो ।

माघी आएको छ । वर्षदिनको चाडलाई कसरी बिदा गर्ने माघुराम चिन्तामग्न छ । जमिन्दारकहाँ कमैया हुँदाको क्षण माघीको पहिलो हप्ता कम्तीमा निस्फिक्री माघी मान्दथ्यो ऊ । माघीमा नाच्दा नाच्दै त उसले स्वास्नी पनि भित्र्याएको हो । खै त्यो पुरानो माघी ? छ वर्षदेखि उसको बस्तीमा मादलको बोली सुनिएको छैन । माघीमा गाइने मं्रगल गीत धमारको राग उसको मुखबाट झर्नै मान्दैन । उसलाई डर छ, चाडपर्व संस्कृति मेरा छोराछोरीले अब बिर्सिने पो हुन कि !

माघीको पहिले शुरुवात सुवर मर्ना दिन (सुँगुर मार्ने दिन) । अहँ उसले छोराछोरीलाई एक टुक्रा मासु पनि ल्याउन सकेन । १ गते माघे संक्रान्तिका दिन एकाबिहानै, गेरुवा नदीमा नुहाउन हिड्यो । उसले जलदेवतासँग प्रार्थना ग¥यो– ‘हे जलदेवता, मेरो कल्याण गर्ने भए मात्रै पानी भित्रबाट निस्किन्छु होइन भने, तिम्रै शरण परेर जलसमाधी लिन्छु । मलाई मारेको पाप तिमीलाई लाग्नेछ ।’

एक मिनेट पनि नहुँदै ऊ पानीभित्रबाट आथा थु थु गर्दै किनारमा आइपुग्यो । एक हूल मान्छे किनारमा आगो ताप्दै गफिरहेका थिए । धेरैजसोले गए राती माघी मनाएको, सुँगुरको मासु अघाउन्जेल खाएको डकारेर वर्णन गरिरहेका थिए । हुलमध्ये केहीको भने उसको झैं निन्याउरो अनुहार थियो । उसले तुलना ग¥यो– म खानै नपाएर बोल्न सकेको छैन, उनीहरू राती बढी खाएर बोल्न नसकिरहेका होलान् ।

माघुराम गह्रुंगो मन लिएर घरतिर पाइला डो¥यायो । माघी कसरी मनाउने भनी तनावले उसको पाइला उठ्न सकिरहेको थिएन । के सुरले हो, ऊ गेरुवा नदीको पन्टुन ब्रीज पार गरेर कोठियाघाट बजारमा छि¥यो । बजारमा खासै चहल पहल थिएन । दुई साल पहिले माघुले एक होटेलमा दुईदिन काम गरेको थियो । ‘पाछे कौनो दिन काम कै देम वेन आझ माघी मनाइक लग सय रूपैयाँ सापटी दि मालिक ।’ माघुले होटलेसँग सय रूपैयाँ सापटीको अनुनय ग¥यो तर होटलवाला गलेन । उनीहरूको वार्तालाप एक बयोवृद्धले सुनिरहेका थिए ।

मानपुर टपराका जमिन्दार थिए वयोबृद्ध जमुनासिंह । उनले माघुरामसँग अनौठो प्रस्ताव राखे– ‘तिमीलाई रकमको खाँचो रहेछ, मलाई काम गर्ने मान्छे । तिम्रो घरमा दश बाह्र वर्षकी छोरी छे ? नभए मकहाँ कमलहरी पठाइदेऊ । म तिमीलाई भने जति रकम दिन्छु ।’ माघुराम अनखनायो– वा टे हजुर, लकिन भख्खर सात वरस लग्लिस । औरे घर का काम करे सेकी ?’

छोरी भख्खर सातौं वर्षमा टेकेकीले अरु घर काम गर्न सक्दिनँ कि ! भन्ने माघुरामको भनाइलाई भुइँमा झर्न नदिदै जमुनासिंहले सय सयका दश थान ताजा गैंडा उसको हातमा थमाइदिए– के धन्दा मान्छौ तिमी । काम गाह्रो छैन, नेपालगञ्ज मेरा छोरीज्वाँइ कहाँ बस्छे तिम्री छोरी । हाम्रो नातिसँगै तिम्री छोरी पनि बोर्डिङ स्कुल जान्छे । बिस्तारै भात भान्साको काम सिकी हाल्ली । जम्मा तीन जनाको परिवारमा त्यहाँ काम नै के छ र ? लौ तिम्री छोरीको तलब बार्षिक पाँच हजार भयो । खुशीले माघी मनाऊ ।

हजार रूपैयाँ माघुरामले धेरबेर ओल्टाई पल्टाई हे¥यो । भारी मनले बोल्यो– ‘छाई कमलह्यिा लगैना, एकचो जन्नीसे सल्लाह लेहे परि कि हजुर ।’ जमिन्दार जमुनासिंहले उसको काँध थमथमाउँदै भने– स्वास्नीसँग के सल्लाह गर्नुप¥यो, मैले तिम्री स्वास्नीलाई पनि चिन्छु नि, कति सोझी छे, बिचरी । तिमीलाई आफ्नै मान्छे ठानेर पो भनेको त । नत्र त आफ्नी छोरी कमलहरी दिने कति छन् कति !

माघुरामले हजार रूपैयाँ बडो जतनका साथ लिएर हिड्न थाल्यो । जमुनासिंहले भने– ए पख, पख, लौ एक बोत्तल रक्सी लैजाऊ । अनि यो गेरुवा नदीको ठूलो माछा पनि लैजाऊ । एक किलो भन्दा बढी छ । यत्ति भए तिमीलाई माघी मनाउन पुगिहाल्छ नि । यो चाहिं मेरो तर्फबाट तिमीलाई सित्तैमा । माघी धुमधामसाथ मनाएर भोलि ठीक १० बजे यहीं होटेलमा आउनू छोरीलाई लिएर ।

माघुरामले माछा र रक्सी लिएर घरतिर पाइला बढायो । यसपालि उसको वेग रेलको इञ्जिनझैं दौडियो । टाढैबाट जनेवालाई हका¥यो– ‘सुन्ले हेर मै का नल्ले बटुँ ? सुख्लीक डाई ।’ उसको छोरीको नाम सुख्ली रहेछ । आफूले ल्याएको माघीको सामग्री जनेवाको अगाडि राख्यो । बूढासँग एक रूपैयाँ पनि थिएन । बिहान बिहानै माछा र बोत्तलको रक्सी कसरी आइपुग्यो ? स्वास्नीले ईशारामै प्रश्न गरी । माघुरामले धेरैबेर छोरीलाई बन्धकमा राखेर आएको भन्न सकेन ।

उता होटलेले जमुनासिंहलाई भन्दै थियो– ‘त्यति सात वर्षकी फुच्चीलाई बार्षिक पाँच हजार रूपैयाँ ज्याला त धेरै भएन र हजुर । फेरि बोर्डिङ पढाइदिने कुरा पनि गर्नुभयो ।’

जमुनासिंहले जुँगामा ताउ लाउँदै भने– ‘तपाई पनि साहुजी । यी सोझा थारुहरू यस्तै हुन् क्या । भन्नु र गर्नुमा त फरक छ नि । उसकी छोरीलाई भोलि ल्याउन त दिनोस् । कसरी काम गराउनुपर्छ, हामीले जान्या छ । उसलाई अब कुनै थप रकम पनि दिनुपर्दैन । देख्नु भएन बोनसमा रक्सी र माछा दिएको । त्यही उसको छोरीको बार्षिक ज्याला पनि भयो । उसको छोरीको भाग्यमा बोर्डिङ त के सरकारी स्कुलमा पनि पढ्ने लेखेको छैन । बिचरी कसरी पढ्छे । हा हा हा !’ ठूलो स्वरमा हाँस्दै जमुनासिंहले अगाडि भने– ‘खै ल्याउनुहोस् एक बोत्तल वियर र फ्राई माछा । हामीले पनि त माघी मनाउनुप¥यो नि ।

यता असलियत थाहा पाएपछि अश्रुमिश्रित स्वरमा माघुरामको जनेवा आफ्नो थरुवा (लोग्ने)लाई सत्तोसराप गर्दै थिई– ‘कुछ काम नै पाके छाई बेंच्के अइलो । जाऊ यी रूपियाँ घुमा आऊ । मैं भुँखे मर्जैम वेन अपन छाईहे नै बेचम ।’ अरु केही काम नपाएर छोरी बेचेर आउनुभयो । म बरु भोकै मरुँला, अरु घर छोरी कमलहरी पठाउँदिन । जनेवाले त्यसो भनेपछि माघुरामले सम्झायो– ‘कर्रा काम नै हुईन, स्कूल फेन पढा डेहक लग बटाँ (गाह्रो काम छैन रे ! फेरि स्कूल पनि पठाइदिने भनेका छन् ।)

माघुरामकी स्वास्नी सिंहनीझैं गर्जिन्– ‘हुइल, हुइल मैं अपन आँखीले देख्ले बटुं । आनक घर कमलहिया लागल छाईनके दशा । अगर रुपिया नै घुमैवो टे मोर मरल मुह देख्वो । आब फेन ऋणके बोझा नै बोकजाई ।’ (भयो, भयो मैले आफ्नै आँखाले देखेकी छु । अरु घर कमलहरी लाग्ने छोरीहरूको दशा । यदि रूपैयाँ फर्काएनौ भने मेरो मृत शरीर देख्नेछौ । अब फेरि ऋणको भारी बोक्नु छैन हामीलाई ।)

माघुरामको जनेवा अलाप विलाप गर्दै रुन थालिन् । मौकाको फाइदा उठाउँदै बिरालोले माछा उडायो । माघुरामले बिरालो धपाउन जाँदा बोतलको रक्सी ढल्यो । बिरालोको मुखबाट माछा त फिर्ता ल्याउन सकेन माघुरामले । यता बोतलको रक्सी पूरै निख्रिसकेको थियो । माछा खाएर सन्तुष्ट देखिने बिरालो, ढलेको रक्सीको बोतल, फर्काउनुपर्ने हातको रूपैयाँ हेर्दै माघुरामको मनले भन्यो– यी वरषके माघ फेन फिक्कल हुईना हुइल । (यो वर्षको माघी पनि अलिनो हुने भयो ।)

(स्रोत : Nayayougbodh)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.