कथा : दिदी

~दिल महरा~Dil Mahara

जुम्ल्या भाइहरुले बटुकाको भात छोडेर थालमा भात खानका लागि झगडा गर्ने भए । अनि, एक दिन कालो सुँगुरको एउटा पाठो बेच्नुभो बाले । दुइवटा सिलबटको नयाँ थाल किन्न भनी ।

बा, अर्को दिन बिहानै गुजुरे बजार जानु भो । थानाभन्दा उत्तरतिरको ढक्कल पसलबाट । हाम्रो घरमा सिलबटको दुइवटा नयाँ थाल आयो । जुम्ल्या भाइहरु धेरै खुसी भए ।

०००

म आठ/नौ बर्षकी हुँदी हुँ । हाम्रो घरमा बाआमा, बाजेबज्यै, दिदी, दुइटा भाइ र म थियौं । डेक्चीमा साँझ बिहान दुइपटक मात्र भात पाक्थ्यो हाम्रो घरमा । कराइभरि झोल हुने तरकारीमा पिरो बढी हुन्थ्यो । हामी सबैले मीठो मानी खान्थ्यौं । कुनै–कुनै दिन खाइ नसकेको जुठो भात । थालसँगै लुकाएर राख्थें मैले । भोक लाग्दा खाने भनी ।

तर, लुकाएको भात भोक लाग्दा हुन्थेन । कहिल्यै पनि थालमा । लुकाएको ठाउँ वरिपरि खोजिरहन्थें मैले । भात भेट्दिनथें । थाल रित्तै हुन्थ्यो । त्यसपछि खुब रुन्थें म । आमाको हात समाउँदै । चिच्चाइ–चिच्चाई । आमाले मेरो आँसु पुछि दिदै भन्नुहुन्थ्यो ।

“भुट्वा भात खाइस्याकल । जिन रोओ । जिन रोओ ।”

म भूत भनेसी खुब डराउँथें । अनि मनमनै भूतले नसुन्ने गरी भूतलाई गाली गर्थें ।

“भुख लागि ट खइम कहिके ढैलक म्वार डुठा भात । खइया भुट्वा मर्जाइस ! आबह् मरजाइस ।”

त्यहीबेला आँगनमा भाइहरु पनि कराइरहेका हुन्थे ।

“डाई हमन भुख लागटा ! भुख लागटा ।”

(एक दिन । अधिकारी बाजे हाम्रो घरमा आएका थिए । हामीहरुले सुँगुरको मासु खाने भएकोले घरभित्र बस्न मानेनन् उनले । सिसौको रुखमुनि बासँग के–के कुरा गरेर आधा घण्टापछि अधिकारी बाजे गए । जाने बेला अधिकारी बाजेको खुट्टामा बाले घप्लक्क टाउको राखेको देखेको हुँ मैले । त्यसरी बाले कसैलाई ढोगेको देखेको थिएन कहिल्यै पनि । अधिकारी बाजे गएपछि बा हाँस्दै घरभित्र आउनु भो । त्यो दिन बाको अनुहार बढी नै उज्यालो देखिन्थ्यो ।)

चार घोंगा मकै

हाम्रो घरमा धानको भकारी रित्तिएको पाँच दिन पुगेको थियो । अधिकारी बाजेको घरमा बाआमा चार पटक धान लिन भनी गइरहे । चारै पटक फर्केर रित्तै आइरहे । आज पनि बिहानै बाआमा धान लिन गएका थिए । चामल सकिएकोले दिदीले आगो बालिनँ चुलामा । मैले एउटा घैंटोमा पानी भरें । दुइटामा भरिनँ । भान्सामा नआएरै बाजेबज्यै ग्वाला हिड्नु भो ।

भाइहरु खै कहाँबाट खेलेर आए ? हात–हातमा थाल समाएर भात माग्न थाले । दिदीले चामल छैन भनी । बाआमाले धान लिएसी भात खाम्ला भनी । भाइहरुले मानेनन् । दिदीको केही कुरा सुनेनन् । जेठो भाइले दिदीलाई थालले हिर्कायो । कान्छो चाहिँ भूइँमा सुतेर रुन थाल्यो । दुबै भाइ भोक लाग्यो भनेर खुब रुन थाले ।

घरबाट निस्केर कहाँ हिडिहाली दिदी ? भाइहरु भोक लाग्यो भनेर रोकोरोइ थिए । मलाई नि खुब भोक लागेको थियो । तर म रोइनँ । भाइहरु रोएको देखेर खुब टीठ लाग्यो । थाकिसकेका थिए भाइहरु रोइ–रोइ । सानो भाइ बैठक कोठामा लम्पसार थियो चुप लागेर । ठूलो भाइ भान्साकोठामा घुक्क–घुक्क गरिरहेको थियो उत्तानो परेर । एकछिनपछि दिदी आइछे । दिदीले मलाई आँगनबाटै बोलाई ।

“जुनु आगी बार ट । हाली बार ट ।”

दिदीले चारवटा मकैको घोगा छोपछाप पारेको रुमालबाट झिकी । मैले निधारमा पसिना आउने गरी आगो फुके । पुत्ताउँदै गरेको गुइठाबाट धिपधिप गरेको आगो बल्यो । दिदीले दुइ/तीनवटा सिसौको साना–साना दाउरा भाँचेर जोरी । आगो घन्कियो ।

मकै पड्किन थालेपछि सानो भाइ आयो । कराइबाट उछिट्टिएर भूइँमा खसेको पहिलो मकै सानो भाइले नै मुखमा हालेर चपायो । अर्को गेडा ठूलो भाइले खोसेर घुरुम पा¥यो । एउटा मैले नि चपाए । कस्तो मीठो भयो । सानो भाइले म धेरै खाने हुँ भनेर दिदीलाई हेर्दै हाँस्यो ।

मकै भुटेर सकेपछि दिदीले आठ भाग लगाइ भूइँमा । सानो भाइले रोजेर लग्यो आफ्नो भाग पहिले । अनि ठूलो भाइले रोज्यो । दिदीले मलाई रोज्न भनी । मैले नि रोजेर लगें ।

साँझ घरमा भात पाक्यो । सबैले भात खाँदै थिइम् । बुझौनाको बा सरासर घरभित्र आए । दिदीलाई दुई झप्पु हिर्काए । बोल्दै नबोलेर । दिदीले मुखभित्रको भात हुलहुलु वाकी । कोही बोलिनम् हामी । जाने बेला बुझौनाका बाले बातिर फर्केर भनेका थिए–

“टै गरिब ! त्वार छाइ म्वार गठ्वमसे चार ठ्वाठा क्वक्न्नी चोरडिहल । टै सस्सुर । टै गरिब ।”

०००

त्यो दिन हाम्रो घरमा सबैले थालको भात अलि–अलि खाएर फालिम् । रातिसम्म बा सिसौको रुखमुनि घुक्क–घुक्क गरेको मैले सुनेको हुँ । त्यस दिन बा धेरै रुनु भो ।

दिदी कमलरी बस्न जाने दिन

अधिकारी बाजेको घरबाट लिएको चार कोसा मकै । आमाले बिहानै बुझौनाको बालाई लग्दिनु भो । त्यसदिन बाले सुँगुरको सानो चाहिँ पाठा काट्नु भो । भाइहरु मासु खाने कुराले निकै खुसी थिए । पराल बालेर सँुगुर पोल्नु भो बाले । दिदी घाँस काट्न बारीमा गएकी थिइ । मैले दुइ घैंटो पानी बोकें । बाजेबज्यै भेडाको ऊनमा मिसिएको कुरो छुट्टाउँदै हुनुहुन्थ्यो ।

आमाले सुँगुरको रगत भुट्नु भो । दिदी नि घाँस लिएर आइपुगी । घाँस देखेर काली गाई फनफनी किलामा घुमी । काली गाईजस्ती अरु गाई नि घुम्न थाले । भेडाहरु तनतनी तानिए । उल्टी माउले चल्ला जति खेरेर दिदीले लिएको घाँसतिर लगी । सेती गाईको बाच्छा दिदीलाई हेरेर ड्वाँ ड्वाँ करायो । दिदीले एकमुठो घाँस सबैलाई बाँडिदिई । आमाले सुँगुरको रगत आठ भाग लगाएजस्तै । थोरै–थोरै ।

रमाउँदै हामीले सुँगुरको रगत खाइम् । बाले दिदीलाई आफ्नो भागको रगत थप्दिनु भो । आमाले नि थप्दिनु भो । बाजेबज्यैले पनि दिदीलाई “ल” भन्दै हुनुहुन्थ्यो । दिदीलाई भाइहरु र मैले चाहिँ दिएनम् । बरु दिदीले हामीलाई दिनु भो । डेक्चीभरि भात पाक्यो । कराइभरि मासु पाकेको थियो । धेरैपछि मासु र भात थपी–थपी खायौं हामीले । खुसी मनले ।

०००

दिउँसो दिदीले आफ्नो सबै कपडा बोराको झोलामा कोची । घुँडामा फाटेको हरियो रङको एउटा मेक्सी । धरधरी च्यातिएको टाउको छोप्ने एउटा रुमाल । बैठक कोठाको एक कुनामा झुन्डाएर छोडी । मलाई दिदीको फोटोजस्तै लाग्यो । ती दुबै दिदीको कपडा । तुर्लुङ झुन्डिएको ठूलो फ्रेमजस्तो भित्तामा । त्यो मेक्सी । त्यो रुमाल । अनि मैले दिदीको मेक्सी र रुमाल एक–एक पटक छोएँ । फेरि दिदीको मेक्सी हेरें । रुमाल हेरें । दिदीको माया एकाएक धेरै लागेर आयो । माया लागेर दिदी भनें ।

हाम्रो घरको सबै ठाउँ ! कोठा बढारेर पिंढीसम्म पुगेकी थिइ दिदी । पिंढीबाट दिदीले घरभित्रको धूलो उडाउँदै परपर पु¥याई । मैले हेरिरहें । दिदी नि धूलोजस्तै परपर जान लागेको जस्तो लाग्यो मलाई । मैले फेरि दिदी भनें । दिदी हाँस्दै मतिर आई । म खुसीले चङ्गा बनें ।

दिदी र म कुवामा पुगिम् । कुवाको पश्चिमतिर मेवाको रुख थियो । दिदी र म त्यसैको छायामा बसेर मुख धोइम् । तीन पटक मैले । दुई पटक दिदीले । कुवाबाट भरि–भरि जर्किन पानी तानिम् । मेवाको रुखमा भँगेरा आए । चिरचिर गरेर गए । भँगेरा भन्दा नि मेरो ध्यान दिदीमाथि थियो । भँगेरा उर्दा मैले दिदीको हात चपक्क समाउँथें । भँगेराको शरीर कस्तो थियो खै । मलाई के थाहा ? दिदीको चाहिँ तातो थियो । न्यानो थियो ।

आँगनमा सँगै पुगिम् दिदी र म । भेडाको सानो पाठा बज्यैको काखमा थियो । सिसौको रुखमुनि लम्पसार परेर उत्तरदक्षिण फर्किएर सुत्नुभएको थियो बा । भाइहरु आफ्ना दौतरीसँग थिए । बाजेको आँखा रुखबाट झरिरहेको सिमलको पाततिर एकतमास थिए ।

बोराको झोला बोकेर आमा आँगनमा आउनु भो । छिटो–छिटो सबैको आँखा दिदीमाथि लागे । आमाले दिदीलाई छोड्न जानु भो अधिकारी बाजेको घर । आमा अघि–अघि । दिदी पछि–पछि । सबैको आँखा दिदी गएतिर थियो । मैले हाम्रो घरको झ्यालबाट देखिदासम्म दिदीलाई हेरिरहें ।

जत्तासम्म फर्केर हेर्दा हाम्रो घर देखिन्थ्यो, हामी देखिन्थिम् । दिदी बेला–बेला पछि फर्केर घरतिर हेर्थी । एकछिन उभिन्थी । सिमलको रुखले दिदीलाई छेक्यो । दिदी देखिन छोडी त्यसदिन ।

कालो भालेको मासु

दिदी कमलरी बसेको एक बर्षपछि हो । दिदीसँग म पनि एकदिन अधिकारी बाजेको घरमा गएको थिएँ । दिनभरि दिदी र मैले दुइटा भैंसी र दशवटा गाईका लागि घाँस काटिम् । भकारोको मल बोकेर बारीमा लगिम् । पूर्वतिर फर्किएर दुइटा ठूल–ठूला काला ड्रमभरि पानी भरिम् । मैले त्यतिका जुठा भाँडा कहिल्यै देखेको थिएन त्यो भन्दा पहिले । थाल, प्लेट, कचौरा, चम्चा, कराइ, डेक्ची, पराट । दिदी र मैले माझिम् । ग्वाला जानुभन्दा पहिले दिदी र म । पेटीमा बसेर चिसो भात, दाल । थोरै–थोरै मोही जस्तो दही खाइम् ।

साँझ म घर फर्किने कुरा हो । तर अधिकारी बाजेले नै आज दिदीसँगै बस । भोलि जालिस् भने । म दिदीसँगै बसें ।

अधिकारी बाजेको बास र सिसौले पश्चिमको घाम छेकिदियो साँझको । बाँसको रुखमा सारौंहरु च्याङच्याङ गर्न लागे । अधिकारी बाजेले दुइ–चारवटा कागती टिप्न अराए मलाई । म कागतीको बोट पछाउँदै हिडें । आमा ! कस्तो फलेको कागती । मैले दुइटा कागती टिपें ।

अर्को दिन बिहानै एउटा कालो भाले लिएर म घर फर्किएँ । बाले घरमा पाल्नलाई भाले लिन पठाउनु भएको थियो मलाई ।

०००

अधिकारी बाजेको घरमा कमलरी बसेदेखि अठार महिनामा चारपटक हाम्रो घरमा आई दिदी । एकपटक माघीमा अधिकारी बाजेले नै पठाएका रे । बाँकी तीन पटक भने भागेर ।

(दिदी धेरै सोझी थिइ । दायाँ गालामा दिदीको कालो दुइटा कोठी थियो । बायाँ खुट्टामा दुइटा नै कालो कोठी । त्यही भएर बज्यैले भन्नुहुन्थ्यो । फहरियाले जिन्दगीमा धेरै दुःख पाउँछे ।)

बाले तिनै पटक दिदीलाई पु¥याउन जानु भो । अधिकारी बाजेको घरमा । त्यसपछि दिदी छ महिनासम्म, एकपटक नी आइनी हाम्रो घर ।

एक दिन हाम्रो कालो भाले म¥यो । आँखा पाक्ने रोगले । बाआमा, बाजे, बज्यै सबैले भालेको मासु दिदीलाई लगेर पठाए मलाई । म मासु बोकेर अधिकारी बाजेको घर हिडें । दिदीले कमलरी बस्न जाने दिन । हाम्रो घरको बैठकमा झुन्डाइ छोडेको दिदीको मेक्सी र रुमाल सम्झिदै हिडें । म बाटाभरि । घरि सम्झिएँ दिदीले के गर्दै होली यतिबेला ? घरि सम्झिए काँ गाकी होली यो समय दिदी ? म पुगें भने कत्ति खुसी होली । बिचरी दिदी । म बाटामा खुसी भएर भन्दा नि दुःखी भएर पो हिडें । लुखुर लुखुर ।

दिदीले सबभन्दा पहिले बाजे र बज्यैको हालखबर सोधी । बा, आमा र भाइहरुको नि सोधी । अनि काली गाई, भेडाहरु, पोहोर सिसनियाँबाट लिएको सँुगुर पाठा । घरको उल्टे माउ । कुवा छेऊको मेवाको रुख । दिदीले पोहोर आफै रोपेको गुलाबको खबर नि सोधी ।

आकाशमा झलमल्ल ताराहरु आए । दिदी र मैले थोरै थोरै चिसो भात, मुसुरोको दाल । मोहीजस्तै दही । सुरुप सुरुप पारेर सुत्न हिड्यौं ।

कोठामा पुगेपछि दिदीले टुक्की सल्काई । टुक्कीको उज्यालोमा दिदीको अनुहार धित मर्ने गरि हेरें मैले । दिदीको गालाको कोठी उस्तै कालो कालो थियो । दिदीका आँखा उस्तै लागे मलाई । नाकमा भने खै के भएछ दिदीको । कालो–कालो धब्बा थियो ।

मैले दिदीलाई घरबाट लगिदिएको मासु झोलाबाट झिकेर खान भने । दिदी निकै खुसी भई । पोहोर यहींबाट लगेको कालो भाले मरेको कुरा गरें मैले । दिदीले उदास भएर मलाई हेरी । मैले आँखा पाकेर मरेको घटना भने । दिदी सुस्तरी बोली ।

“उह मुरघक शीकार हो ?”

मैले टाउको हल्लाएर हो भने । दिदीले मासुको पोका परतिर सारी । फेरि मसिनो स्वरमा दिदीले भनी–

“मै नि खइम यी शीकार ।”

दिदी र म सुत्न भनी पल्टिइम् ओछ्यानमा । म खुब खुसी खुसी थिए । धेरैपछि दिदीसँग सुत्न पाएकोमा ।

(दिदीले घरमा हुँदा कहिलेकाहीं भन्ने गर्थी । म जो पायो त्यहीसँग बिबाह गर्दिनँ जुनु । तेरो भेनाजु यस्तो होऊन्, धेरै मेहनती होऊन् । तितो मिठो जे पाक्छ घरमा खुसी मनले खाऊन् । रक्सी खाए नि झगडा नगरुन् । माइतीलाई सहयोग गरुन् । घरमा बाआमाले भनेको मानून् । अनि सुन जुनु, अरुको भेनाजुजस्तो । तँ साली होस् भन्दैमा जे पायो त्यै व्यवहार नगरुन् ।)

टुक्की निभेपछि अँध्यारो भो । हामी सुत्ने कोठा । म दिदीको नजिक–नजिक सुत्न चाहन्थे । तर दिदी त रुन पो थाल्नु भो । सुक्क–सुक्क । घिक–घिक ।

रात रोएर बित्यो । आँसु पुछेर बित्यो । दिदीले आफ्नो जीवन फुकाउँदै गई । तातो दुई जोर आँखाको आँसु बर्षाको राप्ती बन्यो । कल्पनामा कैयन् खेतहरु बनेका थिए होलान् दिदीको । ती खेतहरुमध्ये कुनैमा बडेमानका पत्थर राखिदिएछ राप्तीले । कुनै ती खेतहरु कटान गरेर लगेछ राप्तीले । मैले केही भन्नै सकिनँ । बोल्नै सकिनँ ।

“डिडी । डिडी ।”

रातभर दिदीलाई समाएर रोइरहें मात्र । त्यही रात मलाई थाहा भो । मान्छेको आँखामा आँसु धेरै हुँदोरहेछ । समुन्द्रको पानीभन्दा धेरै । धेरै–धेरै ।

धनीका कुरा

बाआमालाई सुनाउनु थियो दिदीको डरलाग्दो हालखबर । छिटोभन्दा छिटो मैले । अनि म बिहानै घर फर्किएँ । हतार–हतार ।

घर पुगेर आमालाई सबै कुरा भनिदिएँ । दिदी र म भन्दा नि बढी रुनु भो आमा । साँझपख बालाई आमाले पठाउनु भो अधिकारी बाजेको घर । बालाई पर्खेर बसिरह्यौं हामी । दिदीलाई कुरेर बसिरह्यौं हामी । राती बा एक्लै पो आउनु भो ।

ओहो ! जब बालाई एक्लै देखें । मनमुटु दुखेझैं भयो । खुत्रुकै भयो । दिदीले चाँडै उन्मुक्ति पाउली भन्ने आस गरेको थिएँ । अच्चम । बा त घरभित्र पसेर रुन पो लाग्नु भो ।

बा केहीबेर धर्धरी रुनु भो । बाजेबज्यै, आमा, भाइ र म हेरेको हे¥यै । बिस्तारै बाको आँसु थामियो । बाको थामिएर के गर्नु । अब आमाको खस्दै थियो । बाजेको खस्दै थियो । बज्यैको खस्दै थियो । मेरो अघि नै भूइँ पुगिगयो । भाइहरु पिलपिल गर्न सिक्दैथे कुनामा ।

बाले निसाना ताकेरै हिर्काउनु भो । हाम्रो मुटुमा आँसु झार्ने तीर । अचानक बिहानबाट दिदी हराइ रे । रिसाउँदै अधिकारी बाजेले बालाई भने रे । दिदीले खै कुन अधियारा थारुको भूँडी बोकी थिइ रे । घरमा देखिने लाजले दिदी भागेकी हो रे । खै कहाँ पो भागी रे ?

(राती दिदीले मलाई भनेकी थिइ । अधिकारी र उसका दुई भाइ छोराले निकै सताउँछन् मलाई । बारीमा घाँस काट्न जाँदा । गाईको गोठ पुग्दा । बाहिर सर्दा । कहिल्यै छोड्दैनन् पापीहरु । म मर्छु कि भन्ने कत्ति डर लाग्छ मलाई । पेट बोकेदेखि त झन अधिकारी रक्सी खाएर आउँछ । मारदिन्छु भन्छ । राती उसको दुई भाइ छोराहरुले उस्तै व्यवहार गर्छन् । यस्तो कष्टकर जीवन कसरी बाँचू म । छिट्टै यो नरकबाट कुलेलम ठोक्न चाहन्छु । टाढाको बाटो । धेरै टाढाको बाटो । भोकभोकै मर्न तयार छु म । तर बाँच्नकै लागि कसरी बाँचू म एउटा दासताको जुनी । म निर्दोष छु । मेरो निर्दोष पेटभित्र अधिकारीको अहङ्कारजन्य पुरुषत्व भयङ्कर ठूलो हुँदैछ । दिनदिनै । अब म के गर्न पो सक्छु ।)

हामी सब्बै धेरै रोयौं । दिदी हराएको कुरा सुनेर । बा, बाजे, गाउँका अरु मानिस त्यस रात हराएकी दिदी खोज्न गए । म दिदीको अनुहार सम्झी–सम्झी रोएँ । धर्धरी रोएँ । त्यो रात नि । रातभर रोएँ ।

मान्छेको आश

भेटिदै भेटिइन दिदी । कतै पनि भेटिइन । हामीले काँ–काँ खोजिनम् ? जताततै उधुम गरिम् । अझै नि खोजिरा’छम् । काँ भेटिली दिदी ? कहाँ देखिली दिदी ? आँखाको नानीअघि ठिङ्ग उभिएर हाँसेको हेर्न मन छ अझै । देख्न मन छ अझै । दिदी कहाँ भेटिएली ? कहिले भेटिएली । एउटा आकाशे बेलीको त्यान्द्रो छ हाम्रो मनभित्र । धेरै पहेंलो । न त सुक्छ । न त जाग्छ ।

(स्रोत : नयाँ युगबोध दैनिक – शनिवार सौगात)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.