कथा : नालायक

~भुपेन~Bhupen

बिरभानका घरमा अस्ति राति एक टुक्रा जून खस्यो । र, त्यस दिनयता आज बिरभानकी बुहारीलाई बिहान ढोका लिप्दै गर्दा कत्ति अल्छी लागेन । भित्ताहरुको धूलो टक्टक्याउँदै गर्दा उसले आफ्नो खुसी पनि लिपपोत गरेकीले हो कि घर झनै चिटिक्क देखियो । बिरभानकी श्रीमतीको सधैं मुर्झाइरहने मुहारमा पनि प्रशस्तै खुसीका रेशा समेटिए ।

हिउँदे चिसोको घाममा खटिया लगाएर दिनैभरि पल्टिरहने बुढीले आज घाँटी तन्काइ–तन्काई घर भित्रिएको बाटो नियालि रहिन् । बिरभानको नाति सुबास नि आज स्कुल जान मानेन । ऊ स्कुल नगएकोमा कसैले चित्त दुखाएन र कर पनि गरेन । बरु उसलाई स्कुले ड्रेसको साटोे नयाँ कपडा लगाइदिएर आमाले चिटिक्क पारिदिइन् । स्वयं बिरभान बुढाले पनि आज बिहान घरको चिया पिएनन् ।

बिहानैदेखि नै उनको हतार नि बढेको थियो । बुढा आज बिहानै बाहिर निस्के र गाउँका ठूलाबडाहरुसँग लिएको ऋणको हिसाब निकाले । जेहोस्, बिरभानको घरमा आज गाउँघरमै कतै नभा’को छुट्टै रौनक महसुस गर्न सकिन्थ्यो । डाहालाग्दो खुसी थियो । उत्सव थियो ।

छ महिनाको लामो अन्तरालपछि बिरभान र साइली बुढीको छोरो, देवकलाको लोग्ने, सुबासको बाउ नारायणले अस्ति कालापहाडबाट आज घर फर्किने जानकारी गराएको थियो ।

तर, आज घर आउँछु भनी अस्ति राति खबर पठाएको नारायणचाहिं कहाँ आइपुग्यो होला ?

बिरभानको घरमा जून खसेको दिन बिहान भारतमा रहेको उनको छोरा नारायण निक्कै हतारमा देखिन्थ्यो । बिरामीले केही दिनयता थला परेको उसको शरीरले पनि आज बिसाउन मानेको थिएन । छ महिना भारतको बसाइपछि घर फर्कन लागेको उसकोे मनले अनगिन्ती चोटी नेपाल–भारत ओहोर दोहोर गरिसकेको थियो ।

त्यसैदिन बिडारी साहुले हिसाब किताब फच्चे गरिएको कागजको टुक्रा उसको हातमा थमाइदिदै यस्तो भनेथ्यो, ‘छोटु तेरा छ महिनेका हिसाब पाँच हजारके दर से तीस हजार होता है । दो दिन बाद मैं तुम्हें पैसे लाकर दुंगा । अभि दवा खाने के लिए ये दो हजार रख लो ।’

भाँडा धसी–धसी काटिएका नारायणका हात हिसाब किताब गरिएको कागजको न्यानोले मात्र पनि सग्ला भए । ‘जी बाबुजी । अच्छी तरफ से बैठीएगा हम दुसरे साल फिर आएगें ।’ साहुप्रति आत्मीयता उसले प्रकट ग¥यो ।

बिडारी साहुसँगको भेटपछि नारायण सरासर आफ्नो डेरामा आयो कालापहाड आउँदा सँगै ल्याएको परिवारको फोटो उसले बाकसबाट निकाल्यो र छातीमा टाँस्यो । यसअघि उसले भारत आइपुगेको साँझमात्र त्यो फोटोलाई चुमेर आँसुसँगै बाकसभित्र बन्द गरेको थियो । आज उसलाई यस कुराको पर्वाह भएन । मनभित्र लाग्यो, परिवारको याद भक्कानिएर आओस् । र, ज्वरोले थला परेको शरीरभित्रसम्म पुगेर त्यसले मल्हमको काम गरोस् ।

नारायणले हुन्हुन्ती ज्वरोका बीच परिवारको फोटोलाई पानीपट्टी गराई तनमनको ज्वरो र हतारलाई थाम्ने प्रयास ग¥यो ।

परिवारको सारा भार बोकेर हिडेका बिरभान बुढाका पाखुराले बुढ्यौलीले छोप्दै गएपछि बिस्तारै छोरा नारायणको काँधको सहारा महसुस गर्न थाले । बाआमाको जिन्दगीभर आँसु, पसिना र मायाले निखारिएको उसको शरीर र बुद्धिबापतको लगानीस्वरुप उनीहरुले लगाएको ऋण चुक्ता गर्नुपर्ने बेला आएको थियो ।

आफुलाई पढाउनका लागि रामे साहुकोमा बन्धकी राखिएको खेत फिर्ता गराउने बेला पनि आएको थियो । श्रीमती भित्र्याएपछि जिम्मेवारी झनै बढेको थियो । झनै दुई वर्षअघि जन्मिएको सन्तानले पनि तोते बोली बोल्न थालेपछि उ पटक–पटक छोराको निधारमा भविष्यको प्रतिबिम्ब देखेर चिन्तित हुन्थ्यो । तर, यी तमाम जिम्मेवारीको भार आफ्नो काँधमा आइसके पनि उसलाई खुट्टा अडाउने स्थानको भने कुनै मेसो लाग्न सकेन ।

सँगै पढाइ र कमाइकाजको सिलसिलामा सहर छिरेपछि गाउँलाई पराइ बनाउन पुगेको नारायण सहरमा पनि बिस्तारै एक्लिदै गयो । सहरमा उसका कैयन् साथीभाइले राम्रो अवसर नपाएका पनि हैनन् । तर, उनीहरुले जस्तै चोर बाटो समाउन उसलाई मन लागेन या सकेन ? लामो समय बसाइपछि रित्ता गोजीको भार बोकी ऊ घर फर्कियो । छोरो सहर छिरेपछि केही समयमा आफूहरु पनि छोरासँगै बसाइ सर्ने आश पाली बसेका उसका परिवार यसरी छोरा पुनः गाउँ फिरेपछि एकाएक छाँगाबाट खसेझैं भएका थिए ।

पारिवारिक जिम्मेवारीको भारले घाँटी अठ्याउनै लाग्दा पनि कमाइकाजको मेलो मेसो नभेटाएपछि बिस्तारै गाउँका साथीभाइ, गाउँले हुँदै उ स्वयम् परिवारका लागि पनि अर्थहीन बन्दै गयो । केही समय बिहे गरेकी श्रीमती पनि हिजो आज प्रायः मुन्टो बटार्ने भएकी थिई । बाउ देख्यो आँखा तर्काउँथे । आमा प्रायः मौन रहन्थिन् ।

यसै क्रममा एकदिन तीन वर्षे छोरा सुबासले बालाई माया गरेर ‘नालायन’ भन्यो । छेउमा रहेका बिरभान बुढाले त्यसैलाई बङ्गाएर ‘नालायन’ हैन ‘नालायक’ भनिदिए । बाको घोषणामा आमा मौन बसिन् । खाना पकाउँदै गरेकी श्रीमतीले भाँडा ठूलो स्वरले बजाई । यसरी नारायण बनेर जन्मेको २७ वर्षपछि ऊ सिधैं नारायण–नालायक भयो ।

र, स्वदेशमा कुनै सीप नचलेपछि त्यसको केही समयपछि नै कमसेकम परिवारको लागि भए पनि लायक बन्ने सपना पूरा गर्न भारत छिरेको थियो ।

अहिलेसम्म त नारायणले घर फर्कन सबै तयारी पूरा गरिसक्यो होला !

तर, समय र परिस्थिति हामीजस्तै सिधा हिड्ने भइदिए …?

घर फर्कने तयारी गरेको नारायण झोक्राएर बसेको छ । परिवारको फोटा ओछ्यानमा बेवारिसे भई ढलेको छ । अघि बिहानसम्म चुम्न र अँगालो हाल्नबाट नबिसाउने नारायणले किन यत्तिकै त्यो फोटो त्यसरी छोडेको होला ? मुहारतर्फ हेर्दा आँसु झरिरहेछन् । कि मनमा आँसुको पानीपट्टी लगाइरहेको हो ? सँगै मित्र घनश्याम पनि चुप लागेर बसेको छ । दुवैले एक–अर्काका मुहार हेर्छन् र फेरि घोप्टो पर्छन् ।

‘मलाई त पहिल्यै शंका थियो यो मान्छेको गतिलो छाँट छैन ।’ घनश्याम यति भन्दै आँसु र सिरानी च्याप्छ । ‘यस्तो भए त अस्ति नै पूरा माग्थे नि । साला यिनलाई ठग्नका लागि नि हामी मजदुर नै चाहिने ?’ नारायण गुनगुनायो ।

उनीहरुको कुरो बुझ्दा स्पष्ट थियो । दुई दिनपछि पैसा लिएर आउँछु भनी हिडेको बिडारी साहु फर्किएन । ‘हेर नारायण म त अब घर जान सक्दिनँ यार यतै बस्छु । एक वर्षको कमाइ नै खाइदियो । घर गएर त्यत्रो ऋण के गरी तिरुँला ?’ घनश्याम निष्कर्ष सुनाउँछ ।

नारायण मौन छ । केही बोल्न मन लाग्दैन । टाढा आँखा डुलाउँछ । र, फेरि त्यही फोटोलाई समाएर टोलाउँछ । एक मन सोच्छ यतै बसुँ । तर, बिरामीले दिनानुदिन गल्दै गएको शरीर सम्हाली कसरी त्यहाँ बस्न सकिएला ? फेरि रित्तो हात घर पनि कसरी जानु ? मन दोधारे हुन्छ । उठ्छ । झ्याल खोल्छ । र, फेरि बस्छ । तनमा मनको ज्वरो थपिएपछि सम्हाल्न धौ हुन्छ । कसले सम्हाली देला उसलाई ? परदेशले या स्वदेशले ? घरले या पराइले ? साथीले या परिवारले ? समयले या परिस्थितिले ? वर्तमानले या भविष्यले ? आफैले या अर्कैले ? प्रश्नहरुको बाढीले बगाउन खोज्छ ।

गोजीमा औषधि खाऊ भनी दिएको दुई हजार जस्ताको तस्तै छ । मनको ज्वरो पनि दोधारे छ । दुई हजारले नि झनै दोधारे बनायो । औषधि खाउँ या टिकट काटेर घर पुगुँ ? बाआमा र श्रीमतीको मुहार आँखाभरि छाउँछ । लोलाउँदै काखमा आई पल्टिने छोरो सम्झिन्छ । मुन्टो बटारे नि साँझ दुई छाक खुवाउने श्रीमती सम्झन्छ । जति गाली गरे नि काँध थाप्ने बाउ सम्झन्छ । गोजीको दुई हजारले औषधि नखाई घर फर्किने निधो गर्छ ।

चिसो हिउँदमा चिसो मन बोकी नारायण घर पुग्यो । घरका चिरा परेका घाउ निको हुन सकेका थिएनन् । घरको छानो अड्याउन प्रयासरत टेकासो उसैगरी जोडबल गरिरहेथ्यो । बारीमा छाक टार्न लगाइएको सागबाहेक सबैथोक उस्तै छ । उसले अझैं घर त्यसैगरी नियाल्थ्यो होला । तर कताबाट छोरो सुबास बतासिदै आइपुग्यो र बाको घुँडा समातेर घोप्टो प¥यो । नारायणले बोलाउन धेरै प्रयास ग¥यो तर छोरोले मुन्टो उठाए पो ! साँच्ची कहिलेकाहीं दुःखजस्तै खुसी पनि मौन बसिदिन्छन् । बरु छोरासँगै आएको काले कुकुरले नारायण वरिपरी घुमेर काँइकुइ ग¥यो । दुबैका काँध केही समय नारायणले थपथपायो ।

‘कान्छा आइपुगिस् ?’ निदाएकी आमा ब्यूँझिइन् । ‘ए ल यो त आइपुगेछ’ बाको अनुहार उज्यालियो ।

श्रीमान् श्रीमतीका मनले टाढैबाट एकले अर्कालाई अँगालो मारेर मिठो चुम्बन गरे ।

अघिदेखि मौन नारायणलाई ज्वरोले खपी नसक्नु पारिरहेकै थियो । र, सँगै बाआमाका उज्यालिएका अनुहारको भित्री अर्थ पनि उसलाई बिझाइरहेथ्यो । कसरी सुनाउने होला ? तर नभनी सुख नि नपाइने । खाना खाने क्रममा बाले भारतको बसाइबारे सोधेपछि जसोतसो सुस्तरी गुनगुनायो । ‘बा जस्तो गएको थिएँ उस्तै आए विदेश नि मलाई फापेन ।’

अघिदेखि तिर्नुपर्ने ऋणका हिसाब गन्ती गरिरहेका बिरभान बुढाका औंला टक्क रोकिए । ‘के रित्तै आइस् त मोरा ?’ नारायणले छ महिना भारत बस्दाका घटनाक्रम छोटोमा सुनायो । र, अन्त्यमा यति भन्न सक्यो । ‘यसपालि नि त्यस्तै भयो, अब छिट्टै अरु काम थाल्छु ।’

‘यो नाथे नालायकले कहिले पो राम्रो ग¥या’थ्यो र ? जाँड खाएर उडायो होला । के को साहुले ठग्नु नि । तँ सधैं ‘नालायक’ नै रहने भइस् नाथे ‘नारायण’ !’ बुढा एकाएक गर्जिए ।

नारायणको मन अमिलो भयो । तनमनको ज्वरो झनै बढ्यो । आमा फेरि मौन बसिन् । श्रीमतीले उसैगरी ठूलो स्वरले भाँडा बजाई । छोरा आएर काखमा बस्यो र बाका लामा भइसकेका दाह्री खेलाउन थाल्यो । बच्यो त मात्रै मौनता ।

सबै सुतिसक्दा पनि आज त्यो घरमा नारायणलाई निन्द्रा परेन । छेउमा सुतेका श्रीमती र छोरालाई एकपटक सरसर्ती नियाल्यो । घाँटीभित्र उकुसमुकुस महसुस भयो सायद घर बाहिर निस्क्यो । काले कुकुर उसैगरी पुच्छर हल्लाउँदै छेउमा आउन थाल्यो ।

‘नालायक कुकुर !’ नारायणले रिस र उकुसमुकुस संगालेर कुकुरमाथि ढुङ्गा प्रहार ग¥यो । काले कुकुर मुन्टो बटार्दै भाग्यो ।

आज किन–किन उसलाई आफनो बाल्यकालको साह्रै सम्झना आइरहेथ्यो । बाल्यकालको नि अमूल्य क्षण जब बा काँधमा बसाएर उसलाई जुन बाटो विद्यालयमा पु¥याउँथे, उसलाई त्यही बाटो हिड्न मन लाग्यो । आमाले कान निमोठी–निमोठी स्कुल पु¥याएको बाटो पनि त यही हो । अझ हाल श्रीमती भइसकेकी देवकलालाई जिस्काउन पुग्दा उसका दाजुले लखेटेको बाटो यही थियो । उसका मनमस्तिष्क सबथोक सुम्सुम्याए र राहत दिलाए ।

आकाशमा टल्किएको जूनतर्फ हे¥यो । किन–किन आज त्यो जून पनि त्यति धेरै ताराहरुका बीच एक्लै गजधम्म परेको उसलाई सुहाँउदो लागेन । झनै जूनमा देखिएको दागलाई अन्य ताराहरुले गिज्याइरहे जस्तो दृश्य उसले देख्यो । यसै–यसै बाल्यकालका कैयन् घटना मस्तिष्कमा ओहोर दोहोर गर्दागर्दै आफू पढेको विद्यालयमा उसले जीउ बिसायो । र, बढ्दो चिसोलाई दबाउन हातखुट्टा एक ठाउँ पा¥यो ।

यतिञ्जेल अघि लखेटेको काले कुकुर पनि कताबाट छेउमा आएर पुनः उसको शरीरमा लुटपुटिन थाल्यो । कुकुर पनि नारायणझैं मौन बस्यो । बाल्यकालमा सधैं आफ्नो पछि लागेर ठाउँठाउँ घुम्दासाथ दिने कुकुर आज पनि आफूजस्तै मौन देखिएपछि नारायणलाई सबैभन्दा प्रिय लाग्यो ।

रातसँगै छिप्पिदै गएको चिसो साह्रै बिझाएपछि नारायणले कुकुरलाई काखमा बसायो । स्पर्शले न्यानो महसुस भएको हुनुपर्छ कुकुरलाई अंकमाल ग¥यो । कुकुरले पनि कुनै अवरोध जनाएन । नालायकहरुको अंकमालले हिउँदे चिसोलाई चुनौती दियो ।

(स्रोत : नयाँ युगबोध दैनिक – शनिवार सौगात)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.