कथा : जमाना र मान्छे

~डा.सुधन पौडेल~Dr Sudhan Paudel

पहिलो दृश्य

पशुपतिमाथि एउटा डाँडो छ र यसलाई कैलाश भन्छन् । फराकिलो चौर, उत्तरतिर फर्केपनि जाडो कमै हुने किसिमको, तर

हावा चलिरहने गर्छ यो डाँडामा । मान्छेहरू आउँछन् किनभने पारि मृगस्थली, उता विश्वरूप, पल्लोपट्टि किराँतेश्वर र सूर्यघाटको माथि रमाइलो डाँडो छ यो ।

साँढेहरू स्वच्छन्द घुम्ने; पानी, बदाम र चटपटे बेच्न बसेकाहरूको व्यापारको चहलपहल । रुखका स-साना पोथ्रा-पोथ्रीमुनि र डाँडामा राखिएका फलामका बेन्चीमा बसेर मायाप्रिति गाँस्नेहरूको अलग्गै संसार ।
होलीको दिन थियो । कैलाश डाँडामा पनि तरुनी तन्नेरीहरू रातो अबिरले रङ्गिएका हुलका हुल आइरहेका थिए । बिदाको दिन यहीँको कृष्ण मन्दिरको पेटीमा बसेर म केही लेखपढ गरिरहेको थिएँ । उताबाट ऊ आई । सोधी “के लेख्दै हुनुहुन्छ दाइ, भगवानको कुरा हो कि आफ्नै कुरा ?’’

प्रश्न अप्रत्याशित थियो, तर पनि मैले सहज रूपमै भनेँ “सबै भगवानकै त हो नि, पढाइ-लेखाइ पनि आफ्नो हुन्छ र ?”

“सबै भगवानको कहाँ हुन्छ ?” उसले प्रतिवाद गरी ।

“लौ, लेखपढ गर्ने भनेको सरस्वतीको उपासना त हो नि, अनि यो भनेको सबैलाई ज्ञान बाँड्ने कुरा हो । त्यसो भएपछि सबै भगवान्को भएन त ?” मैले स्पष्टीकरण दिएँ ।

“अहँ, सबै भगवानको त हुँदै हुँदैन । जाली काम गर्नेहरूले गर्ने लेखपढ पनि भगवानको हुन्छ त त्यसो भए ? सबैभन्दा बढी लेखपढ त तिनीहरू नै गर्छन्” उसले भनी । उसको भनाइबाट म अलिक सतर्क भएँ । कतै मलाई नै जाली काम गर्न लागेको त ठानिन यसले ?

मैले यसो फर्केर हेरेँ । मसँग अपरिचित भए पनि ऊ एकदमै परिचितले जस्तो कुरा गरिरहेकी थिई । उसको भावभङ्गीमा निर्भिकपन देखिन्थ्यो । मलाई उसको जिज्ञासा मन पर्‍यो । मैले भनेँ “जाली काम सरस्वतीको वरदानको दुरुपयोग हो । यस्ताले गर्ने काम सरस्वतीको उपासना होइन, राक्षसको पूजा हो । तिनीहरूले ज्ञान होइन, भ्रम बाँड्छन् र मान्छेलाई छल्ने गर्छन् । मैले मान्छेलाई छल्न चाहन्नँ ।’’
मेरो कुराले सायद उसको मन छोयो क्यारे !

“तपाईँ त धेरै कुरा जानेको मान्छेजस्तो पो हुनुहुन्छ त” उसले भनी ।

“त्यस्तो ज्ञानी त म होइन, मैले आफूलाई लागेको कुरामात्रै गरेको” मैले भनेँ ।

“तपाईँको घर !” उसले सोधी ।

“मेरो पहिलेको घर कपिलवस्तु ।’’मैले बताएँ र सोधेँ “अनि तपाईँको नि ?”

“मेरो त नुवाकोट” उसले भनी ।

मैले राम्ररी हेरेँ । कुनै सुन्दर आइमाई होइन ऊ । बेल्थरी बेल्थरी र उमेर पनि पैँतीसको हाराहारी पुगेकी । हातमा मोबाइल र पैसा राख्न मिल्ने एउटा थैली झुण्ड्याएकी थिई । थैली मैलो–मैलो थियो र अनुहार पनि सङ्घर्षले पाकेजस्तो, चाया भरिएको र कालो–कालो भैसकेको ।

एउटा बाँदर सानो बुट्यानमा चढेको छ र पातहरू खाइरहेछ । भोको बाँदरले पात खाएर जिउ पाल्दो रहेछ । भर्खरै एउटा केटाले सूर्यघाटतिरबाट एउटी केटी लिएर डाँडामा उक्ल्यो र म्यालको बुटामा अडेस लागेर अँगालो हाल्यो । उहिल्यै देवताका पालामा महादेवले पार्वतीलाई चुमेझैँ हामीले देखेको देख्यै उसले पनि केटीको ओँठमा दुई पटक म्वाइँ खायो । यस्ता दृश्यहरू यहाँ सायद महादेवकै पालाबाट देखिँदै आएका छन् ।

म वार्धक्यका कारण यस्ता कुरालाई सामान्य ठान्न थालेको छु र मेरो नजिक बसेकी नुवाकोटकी यो महिला सधैँ देखिरहेका कारण यसलाई खासै अनौठो नमानेझैँ गर्छे । दुइटा पुलिस पनि आउँछन्, हामीले हेर्दाहेर्दै । मलाई थाहा छ, रुखले छेलिएर प्रणयक्रीडा गर्ने केटाकेटीलाई समात्छन् वा भगाउँछन् यिनीहरू ! पुलिसलाई गएर भनौँ भनौँ लाग्यो, भो नसमात यिनीहरूलाई । जिन्दगी के छ र मान्छेको ? पूरा गर्न देऊ सबैलाई आफ्ना रहर र तृष्णाहरू ! के तिम्रा मनमा छैनन् र यस्ता कुनै रहर ?

मनमा यस्तो सोचे पनि त्यसरी रजनीश–दर्शन नै त म कहाँ फलाक्न सक्थेँ र ? त्यसैले बाहिरी दृश्यबाट आँखा हटाएर म उसलाई सोध्छु-“तपाईँ यहाँ के गर्नुहुन्छ नि ?”

“गौशालाबाट पशुपतितिर आउने बाटैमा बसेर फूल बेच्छु ।’’ ऊ भन्छे ।

“पसल छ तपाईँको ?’’ म सोध्छु ।

“आफ्नो ठूलो पसल थियो पहिले, तर अहिले त नाङ्लोमा फूल राखेर बेच्ने गर्छु ।’’ ऊ बताउँछे ।

“पसल किन बेचेको नि ?’’ म कुरा खोतल्न चाहन्छु ।

“कुबेत जाँदा रिन लाग्यो, त्यसैले ।’’ ऊ भन्छे ।

“ए, त्यसो भए कुबेत जानुभएको थियो तपाईँ ? अनि कति वर्ष बस्नुभो त ?’’ म फेरि सोध्छु ।

“दुई वर्ष बसेँ ।’’ उसले भन्छे ।

“कुबेत कस्तो रहेछ त ?’ म सोध्छु ।
“कस्तो हुनु अर्काको देश ? दलालबाट ठगिएँ र पासपोर्टसमेत उहीँ छाडेर आएँ !’’ उसले भनी ।

“के पर्‍यो र त्यस्तो ?’’ मैले फेरि प्रश्न गरेँ ।

“यस्तै त हो, खै के भन्नु र ?’’ उसले बताउन चाहिन ।

उसको जिन्दगीको कथा एकदमै रोचक हुन सक्छ । ऊ कुबेतमा कुनै मुस्लिमको घरमा काम गर्दा बलात्कृत पनि भएकी हुन सक्छे । राम्रो ठाउँमा जागिर लगाइदिन्छु भनेर लगेको दलालले उसलाई अलपत्र पारेर कुनै बदमाससँग भिडाइदिएको पनि हुन सक्छ । तर कसैले नचाहँदा नचाहँदै उसको कथा ओकल्न लगाउने काम मलाई ठीक लाग्दैन ।

फेरि एकदमै अन्तरङ्ग नभईकन मान्छेहरू आफ्नो कथा अर्कालाई बताउन पनि त चाहँदैनन् । एकैछिन भेटिएको मलाई कस्तो विश्वासमा भनोस् उसले आफ्नो मनभित्र लुकेको दर्दको कथा ? म कुनै जोड गर्दिनँ, उसलाई ।

ऊ आफै भन्छे “अब फेरि उतै जाने भनेर पासपोर्ट बनाएकी छु । बौद्धमा मेनपावर भएको नवलपरासीतिरको एक जना मदिसेले साउदी पठाइदिन्छु भनेको छ ।’’

“कुबेत गएर भएन, अब साउदी जाने ?’’ म थोरै व्यङ्ग्य मिसिएको बोलीमा प्रश्न गर्छु ।

“अनि के गर्ने त ? अरू उपाय नै छैन । कुबेतबाट फर्किँदा रिन लागेपछि र केही कमाई नभएपछि श्रीमान् पनि राम्ररी बोल्दैनन् ।’’ ऊ भन्छे ।

उसलाई साउदी जानु ठीक छ भनौँ कि ठीक छैन भनौँ, म आफै अलमल्ल पर्छु । साउदी गएका अनेकौँ नेपाली महिलाहरूको दर्दनाक कथा उसले नसुनेकी हुन सक्छे, तर आफै कुबेत गएर आइसकेकीलाई मैले के सिकाउनु ? त्यसैले भन्छु “अहिलेको नाङ्लो पसलबाट गुजारा चलेको छैन ?’’

“छ अलिअलि, दिनमा ५००–१००० को व्यापार हुन्छ, तर त्यसबाट चार जना छोराछोरी कसरी पाल्नु ? सानोमा पढ्न पाइएन, अब कर्मले जस्तो–जस्तो पारिल्याउँछ, त्यै त्यै गर्छु ।’’ ऊ भन्छे । लाग्छ, जिन्दगी चलाउँदै जाँदा बाटोमा आइपर्ने हरेक पर्खालसँग जुध्न ऊ तयार भैसकेकी छ ।

तर उसले आफ्ना विवशतासामु आत्मसमर्पण गरेर नरकमा जान समेत तयार भएको घोषणा गर्दै छे कि सङ्घर्षको नयाँ बाटोमा अघि बढ्ने साहस सँगालेर उभिएकी छे, म कुनै निष्कर्ष निकाल्न सक्दिनँ । मलाई उससँग के भनौँ के भनौँ हुन्छ । कुरा अन्तैतिर लैजान म सोध्छु “अनि श्रीमानको कमाई छैन ?’’ “ छैन ।’’ऊ छोटो उत्तर दिन्छे र घडी हेर्दै भन्छे “तीन बज्न लाग्यो, अब एकछिन राम मन्दिरमा सत्संग गर्न जान्छु । तपाईँ पनि जानुहुन्छ?”

“अहँ म जान्नँ, मलाई केही लेखपढ गर्नुछ” म भन्छु । ऊ मेरो उत्तरको खासै वास्ता नगरेर आफ्नो बाटो लाग्छे । म पछाडिबाट उसको अनौठो हिँडाइ हेरिरहन्छु ।

दोस्रो दृश्य

म पेटीमा बसेकै छु । एकजना बूढा यतै आउँदैछन् । यो मान्छेहरूको घना चहलपहल हुने ठाउँ । तर यहाँनेरको वातावरण एकान्त र शान्त छ । बूढा मैले लेखिरहेको देखेपछि एक नजर मतिर फ्याँक्छन् । तर म अनुभव गर्छु, खासै उत्सुकता छैन उनको अनुहारमा । राम्ररी महसुस गर्छु म, यदि मैले खासै चासो दिइनँ भने उनी यहाँ धेरै बेर अडिँदैनन् ।

त्यसैले उनलाई सम्बोधन गर्दै म भन्छु “कहाँबाट आउनु भो ?’’ आउनोस् न बसौँ ।’’

मेरो आग्रहपछि उनी थोरै उत्सुक देखिन्छन् र अलिक गह्रौँ पाइला सार्दै मेरो छेउमा बस्न आउँछन् । म अनुभव गर्छु, यी बूढामा जिन्दगीका अधिकांश जिज्ञासाहरू सकिइसकेका छन् । मैले बोलाइनँ र कुरा झिकिनँ भने यिनी धेरैबेर यहाँ बस्नेवाला छैनन् । त्यसैले म सोध्छु-“घर कहाँ पर्यो नि तपाईँको ?’’

“उ…त्यहीं पारि बौद्ध टुसाल’’-कैलाशबाट बौद्ध टुसालतिरको भेग अलिअलि देखिन्छ र उनी त्यतै औँलो सोझ्याउँछन् ।

“पशुपति, कैलाश र वरिपरिको ठाउँको बारेमा कत्तिको थाहा छ तपाईँलाई ? के सधैँ घुम्न आउनुहुन्छ यतातिर ?’’ म सोध्छु ।

“म पनि नयाँ नै हुँ यहाँका लागि l जम्मा एक वर्ष भयो यता घुम्ने गरेको l फेरि पढाइ लेखाइ छैन, त्यसैले खासै थाहा छैन ।’’ उनी भन्छन् ।

“पहिलेको घर ?’’ म सोध्छु ।

“धादिङ सुनौलाबजार’’ उनी उत्तर दिन्छन् ।

“उता जग्गाजमिन छ कि छैन त ?’’ म अर्को प्रश्न गर्छु ।

“अहँ, केही छैन । सबै छोराहरूले बेचिसके ।’’ उनी भन्छन् ।

“छोरा कति जना नि तपाईँका ?’’ म सोध्छु ।

“जन्मेका तीन वटा, तर अहिले एउटा’’ उनी भन्छन् ।

“भन्नाले ?’’ म स्पष्टीकरण चाहन्छु ।

“माइलो छोरो पोहोर साल खस्यो । कान्छो छोरो बेलायत गएको भन्छन्, कुनै समाचार छैन, यहाँ जेठो छोरोमात्रै छ, अनि जन्मेका तीन वटा अहिले एउटा भएन त ?’’ उनी भन्छन् ।

“त्यसो भए टुसालमा छोराले घर बनाएका छन् ?’’ म सोध्छु ।

“छन्’’ उनी भन्छन् ।

“बूढाबूढी दुई जनै हुनुहुन्छ कि तपाईँ एक्लै ?’’ म प्रश्न गर्छु ।

“बूढी खसिसकी’’ उनी छोटो उत्तर दिन्छन् ।

“त्यसो भए गाह्रै रहेछ तपाईँलाई l अनि पहिले केही जागिर थियो ? पेन्सन छ कि छैन नि ?’’ म सोध्छु । मलाई थाहा छ, नेपालमा बूढाबूढीको जिन्दगी विस्तारै नरमाइलो र एक्लो हुँदै गएको छ ।

“केही थिएन, कहाँबाट पेन्सन हुनु ? त्यही पाँचसय रुपियाँ वृद्धभत्ता पाउँछु त्यत्ति हो ।’’ उनी बताउँछन् ।

“त्यसो भए पूरै छोराबुहारीको भरमा ? जिन्दगी त अलिक दुःखिया नै रहेछ तपाईँको l छोरो त आफ्नै सन्तान भयो हेर्ला पनि, बुहारी आफ्ना हुँदैनन् क्यारे !’’ म सोझै कुरा गर्छु ।

“आफ्नो सन्तान भएर के गर्नु ? बरू बुहारी लाजकाज पाँडे बोली भए पनि बोल्छे, आफ्नो त छोरै बोल्दैन, के गर्नु ?’’ उनी भन्छन् ।

“एक त कुनै कमाइ–धमाइ नभएको मान्छे, अर्को बूढो भैसकेको र सबै हेरविचार आफैले गर्नुपर्ने, किन बोल्थे आजको आर्थिक जमाना चिनेका छोराहरू ?’’ म व्याख्या गर्छु । मेरो व्याख्या सुनेपछि बूढा केही खुल्न खोजेको म अनुभव गर्छु । भन्छन् “साँच्चै बाबु, बरू राँडी आइमाई जाती, राँडो लोग्नेमान्छे पाल्नु त पाल्नेलाई पनि गाह्रो हुँदो रहेछ l’’

“त्यसो त अलिक होइन कि ? मान्छेहरू त राँडी आइमाईभन्दा राँडो लोग्नेमान्छे पाल्न सजिलो पो भन्छन् त, किनभने एक्लो लोग्नेमान्छे यताउता डुलिरहन्छ, अन्तै समय बिताउँछ, राँडी सासूले जस्तो बुहारीसित झगडा गर्दैन, होइन र ?’’ म जिज्ञासा राख्छु ।

“कहाँ त्यस्तो हुनु ? आइमाई भएपछि घरको काममा सहयोग हुन्छ । भातभान्सा गरिदिन्छे, भाँडा माझिदिन्छे, बालबच्चाको स्याहार गरिदिन्छे, तर राँडो लोग्नेमान्छे, त्यसमा पनि कमाइ केही नभएकोले के गर्नु ? भान्सामा भात पकाउन जाऊँ, ढङ्ग छैन । बुहारीसँग कोठामा बसेर गफ गरौँ, त्यो पनि सुहाएन । यस्तो जिन्दगी त बोझ पो हुँदो रहेछ’’ उनी भन्छन् ।

“तपाईँको पनि कमाईको केही बाटो भएको भए राम्रो हुन्थ्यो होला, छोराले पनि खातिर गर्दा हुन्’’ मैले भनेँ ।

“त्यसो भए त पक्कै अर्कै हुन्थ्यो, तर के गर्नु- उमेर छँदा खेतीपाती र गाईभैँसी पाल्नेमा लागियो । सन्तानका लागि केही गर्न पनि खोजियो । मान्छेहरूले दश वर्षअघि स्वास्नी बितेपछि बूढेसकालमा दुःख हुन्छ है अर्को बिहे गर भनेका थिए, तर छोराछोरी छँदै छन्, अब केका लागि बिहे गर्नु भनेर गरिएन । अहिले त्यही कुराले चिमोटिरहन्छ ।’’ उनले भने ।

“त्यसो भए एक्लो जीवन गाह्रो छ है !’’ मैले साँच्चै नै सुस्केरा तानेर भनेँ ।

“गाह्रो मात्रै हो र ? यो त नरकजस्तै हुँदो रहेछ । बुहारी खाना पकाएर खान बोलाउँछे । के मिठो लाग्छ, केले हित गर्छ, आफ्नो चाहनाको कुरै हुँदैन । भान्सा जान्छु, मुन्टो पूरै निहुराएर जे पस्केका छन्, चूपचाप खान्छु र उठ्छु । कतै बोल्यो भने मुखबाट खाएको कोखाबाट निकाल्नुपर्ने हो कि भन्ने डर लाग्छ । मान्छे कमाई नभएपछि आफ्नै सन्तानबाट पनि यसरी डराउनु पर्दो रहेछ ।’’ उनले भने ।

साँच्चै जिन्दगी कष्टकर छ मान्छेको ! तर यो त बूढाको कुरा मात्र न हो । यिनका छोराबुहारीको पनि त केही भोगाइ होला । कति बूढाबूढी त असाध्यै अर्छट्याहा हुन्छन्, कसैले गरेको राम्रो नमान्ने । यिनका छोराबुहारीको कुरा पनि सुन्न पाएको भए बल्ल मेरो कथा आयामिक हुन्थ्यो होला, मैले सोचेँ ।

“आज तपाईँसँग भेट भएर यति कुरा सुनाउन पाउँदा पनि मन सारै हल्का भयो l भगवानले सुबेलामै भेटाइदिए तपाईँसँग’’ अहिले चाहिँ उनको अनुहारमा अपार सन्तुष्टि झल्किएको अनुभव गरेँ मैले ।

“घरमा यति सारै दुःख भए सन्यास लिएर कुनै आश्रममा बस्नोस् न त’’ मैले भनेँ ।

“त्यो चाहिँ म गर्दिनँ’’ उनले रुचि देखाएनन् ।

“किन ?’’ मैले प्रश्न गरेँ ।

“किनभने आफ्नै सन्तानले गरेको हेरविचार र दिएको खानपिन त हामीलाई मन पर्ने किसिमको हुँदैन भने अर्काले गरेको झन् कसरी चित्त बुझ्ला ? जस्तो गर्छन् उनीहरूसितै बस्ने र त्यहीँ मर्ने । कहिले एउटा रुखमा, कहिले अर्को रुखमा हाम्फाल्दै हिँड्ने बाँदर म होइन ।’’ बूढाले भने ।

मलाई लाग्यो, आज दुई जना ज्ञानी मान्छेसँग भेट भयो । यी जमानाले बाध्यतावश ज्ञानी बनाएका मान्छेहरू ।

(स्रोत : Chakrapath )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.