निबन्ध : मति

~मोहनबहादुर कायस्थ~Mohan bahadur kayastha

शब्दकोशमा ‘मति’ भनेको के रहेछ भनेर मन लगाएँ । यसको शब्दार्थ भनुँ वा भावार्थ रहेछ- बुद्धि, समझ, सम्पत्ति, ज्ञान, राय, मत, इच्छा आदि । एउटै शब्दको बृहत् माने लाग्दोरहेछ । दङ्ग परेँ । अब कस्तो भावार्थ बोकुँ र ज्ञान खुलासा गरुँ । मनमनमा रातभर कुरो खेल्यो र निष्कर्षमा पुग्न सोचे जस्तो त्यति सजिलो भएन । रात छर्लङ्ग बित्यो तर मनले केही ठम्याउन सकेन र एउटा ताप जागेर मनले विहृवल गर्‍यो ।

सानैमा नेवार भाषामा एउटा गीत सुनेथेँ-‘राजमती कुमती जी के वसा पिरती’ । अर्थात् एउटी युवतीप्रति प्रेमीले कोलाहल मच्चाएको प्रेमोद्वार । (यो के भने युवक राजमतीलाई राम्रो मति लेऊ र मसँग प्रेमोत्सर्ग गर । कुमार्गमा नजाऊ, कुमति नलेऊ ।) यस्तो प्यारो रोदनयुक्त गीतले मति शब्दको अगाडि ‘राज’ जोडेर एउटा अर्थ दिएको र ‘कु’ अगाडि राख्दा बेसोमती हुन पुग्ने, कुलत बोक्ने वा अस्वाभाविक माने लाग्ने पाएँ र झनै शब्दप्रति खेल खेल्न मन लाग्यो । नेवार समुदायभित्रको रीतिरिवाज झल्कने फिल्म ‘सिलू’ अर्थात् गोसाइँकुण्ड तीर्थस्थल जसमा श्रीमान् जान हुने तर श्रीमती साथमा लान नहुने परम्परालाई एउटा संस्कार देखाइएको छ । पूर्ण कथा चित्रित छ श्रीमती लान नहुने तर केटी जान्छे र दुःखान्त नाटक बन्छ र यही राजमती गीतको झलकको सबक पाइन्छ ।

रोचक शब्द बन्छ ‘मति’ को अगाडि श्री थपिँदा । ‘मति’ को अगाडि ‘श्री’ शब्द कुँद्न मन लाग्यो र शब्दावली केलाएँ । शब्दकोशभित्र पाएँ- श्री शब्दको माने हो लक्ष्मी, सरस्वती, बुद्धि, रुप, दीप्ति, यश, सजावट, सिङ्गार, गौरव, धन, सम्पत्ति, विभूति, ऐश्वर्य, शोभा, सौन्दर्य, कान्ति र चिठीपत्रमा सम्बोधन गर्दा लेखिने श्रीयुत, श्रीकान्त, श्रीरमेश जस्तो । त्यो बन्ने शब्द हो श्रीमती । मतिश्री भनिँदैन तर श्रीमती शब्दले श्रीमती अर्थात् श्रीमान्को स्त्रीलिङ्गी रुप पत्नी, स्त्रीहरूको नामको अघिल्तिर प्रयोग गरिने सम्मानसूचक शब्द, विवाहित नारी भनी चिनिन्छ । श्रीमान्की श्रीमती हुन्छ तर अदालती शब्दमा प्रयोग हुने ‘श्रीमान्’ की श्रीमती भने होइन । कति कुमारीहरू विवाहपश्चात् नै श्रीमती बन्छन्, अर्थात् कसैकी अर्धाङ्गनिी स्वभावैले बन्छन् । श्रीमान् बितिसक्दा वा जीवित अवस्थामा पनि श्रीमती बन्छन् । परन्तुसम्म अर्थात् नमर्दासम्म यो श्रीमती शब्दले नारीको गर्धनमा बेरिएर शङ्करको मालामा सर्प घुमेझैँ घुमेर बस्छ । यहाँ पनि कम अचम्म लाग्ने होइन, अति नै अचम्म लाग्छ । ‘मति’ मा कत्रो शक्ति रहेछ ‘श्री’ अगाडि लेखिँदा ।

‘मति’ अगाडि केही शब्दहरू जोडेर बच्चा जन्मँदा न्वारनमा नामकरण गरिने नाम निस्कन्छन्- राममती, राजमती, फूलमती, लालमती, बाग्मती, विष्णुमती, रुद्रमती, कुमति, सुमति, नौमति, रुपमती, भानुमती, इक्षुमती, बुङ्मती, मनमती, पानमती, बेसोमती, चनमती इत्यादि । धेरै छन् यस्ता शब्दहरू तर जति छन् ठीकै छन्, अनि ‘मति’ अगाडि शब्द थपिँदा अर्थको अनर्थ त हुँदैन र ? हुँदैन, झनै स्वाभिमान बन्ने देखिन्छ । रामको जस्तै मती भएको राममती, फूलजस्तै हल्काफुल्का, मनोरञ्जनप्रिय मती, फूलमती । माने लाग्छन् यसरी र कु अगाडि राख्दा शब्द कुरुप हुन जान्छ, माने नै अर्को अर्थमा नेगेटिभ भई अमान्य जस्तो बिटुलो हुन जान्छ । यसैमा सु अगाडि राख्दा सुमार्ग चित्रित हुन्छ । कु र सुमा कति भिन्नता रहेछ भन्ने पनि देखिन आउँछ । शब्दचित्रभित्रका शब्दावली बेजोडले बन्दो रहेछ र शब्दकोशभित्र मति शब्द कोचिएको रहेछ । ‘मति’ शब्दको माने जे जहाँ उपयुक्त हुन्छ त्यस्तै माने दिनका लागि विज्ञ-प्राज्ञले अनेक माने अर्थ्याउने तरङ्ग दिएका रहेछन् र शब्दकोशमा प्रयोगमा आएका रहेछन् ।

बोलीचालीमा छोरी हुर्केपछि बाआमाले शिक्षा दिन्छन्-छोरी, मति शुद्ध राख, नबिगार । मति बिग्रनु एउटा चिन्ताको विषय बन्दोरहेछ । मति बिगि्रनुले छोरीको हुर्कंदो अवस्थामा देखिने अनुशासन, शिष्टता, शालीनता, नम्रता, विनम्रता, सिद्धि, मङ्गलसिद्धि, तत्परता, अग्रसरता, विवेक, गुण इत्यादिमा नयाँ-नौलोपन भनूँ आफ्नै बन्दोरहेछ लिँडेढिपी पनि हुन सक्ने देखिएर नै बाबु-आमा-छोरी-छोराका चिन्तक भएर मति शुद्ध राख भन्ने उपदेश गरेका रहेछन् तर छोराछोरीका अगाडि देखिने यिनको मति भने आफ्नै प्रकारको हुन्छ र अर्कै आकार-प्रकार लिन्छ र तिनीहरू आफ्नै आफ्नै मस्तीमा हिँड्छन्, डुल्छन्, विहार गर्छन् । गिद्धे दृष्टि पनि मनमा उब्जाउँछन् र संस्कार-संस्कृतिभित्र कँजिन नचाहेर यसलाई तोडेर पनि हिँडिदिन्छन् ।

नारी नारीको बीच पनि ‘तेरो मति कस्तो भएको वा नभएको ?’ भनिन्छ यदि पत्यार नलाग्दो गरी उच्छृङ्खलता एकअर्कामा देखियो भने । त्यस्ता तिघ्रेसँग, बुद्धिभ्रष्ट-मतिभ्रष्टसँग पनि तिमीजस्ताले मन दिने हो भनी मति नबिगार, राम्रो सोच र गर भनी हित-अहितको विवरण-विश्लेषण गरिन्छ । कोही नारी त जन्मँदादेखि अरूको मतिमा खेलेर, अरूलाई नचाएर मजा लिन्छन् । केटीलाई ललाई वा फकाएर, उक्साएर पार लगाई पनि दिन्छन् । समाजमा विकृति, विसङ्गति थोपरिदिन्छन् तर फर्किने वा नफर्किने, लोभ-लालचमा पर्ने-नपर्ने, आरोह-अवरोहभित्र आफ्नै मनस्थितिको चञ्चलपनमा निहित रहन्छ । कसैले त्यस्ता मतिप्रतिको आत्मीयताभित्रको नारी वा पुरुषलाई दोष दिने ठाउँ छैन ।

अभद्र व्यवहार सुसंस्कारभित्र एउटा मति बिग्रेको चरणभित्र पर्दछ । सामाजिक प्राणी हो मानिस र यसले सभ्यता अँगालेर संस्कारभित्र नबसी हुन्न । बन्धन त्यो पनि सामाजिक बन्धनबाहिर बस्न थालेमा चारखुट्टे जनावर, पशु बन्न पुग्छ । पशु र मानवता फरक एउटा चिन्तन गर्न सक्ने अवस्थामा छ । मानिस चिन्तन गर्छ, पशुमा यो चेतना हुँदैन र छाडा रहन्छ । यसैले मानिस सामाजिक सभ्यताको पर्खालभित्र एउटा सभ्य मानिस भएर हिँड्छ, डुल्छ, सोच्छ, पढ्छ, लेख्छ, ज्ञान बटुल्छ, ज्ञानी बन्छ, दह्रो लट्ठी टेक्छ, विचार गर्छ, अहित कसैको गर्दैन, परोपकारी बन्छ र आफ्नो मतिलाई स्थिर आसनमा डेग नचल्ने गरी स्थापित गर्छ । स्वस्थ मस्तिष्क, स्वस्थ आहारविहारभित्र रम्छ । नक्कली मयूर बन्दैन, तर यति भन्दा-गर्दा पनि कोही कोही यस आचरणभन्दा पर पुगेका पनि पाइन्छन् । आफ्नो गति र मति आफ्नै कलाकौशलमा अल्झेर बस्छ मानवको अनि वरत्रपरत्र मतिको भत्र्सना हुन पुग्छ । राम्रो वा नराम्रो दुवै असर ऐनामा हेरेजस्तै छर्लङ्ग आफ्नोपना देखिन्छ र यसबाट शिक्षा ग्रहण गर्नुपर्ने हुन्छ ।

छक्क परेर मैले मत भनेको पट्ट िध्यान दिन थालेँ । मतको शब्दकोशमा माने रहेछ- विचार, राय, सम्पत्ति, आशय, अभिप्राय, भोट इत्यादि । यति धेरै माने लाग्दोरहेछ र त मान्य अमान्य भएर समाज बढ्दोरहेछ । मतगणना, मतमतान्तर, मतलबी, मतवाली यी शब्दहरूभित्र म पौडी खेल्दा गहिरो नदीमा हाम फालेझैंँ डुबेँ । एउटै विचार हुने नहुनेबीचको मतगणना, मतमतान्तर हुने क्रम हुँदा दुनियाँ कति मतलबी हुँदोरहेछ र कस्ता मतवाली पनि मानिस हुँदारहेछन् । गुण र दोषभित्र चन्द्रमाको घेरामा चाँदीको लहर भेटिँदोरहेछ । आफ्नो मात्र सोच गर्ने, अर्काको भलाई नचाहने यस्ता मतलबी मानव हुँदारहेछन् । कोही त जाँडरक्सी पिएर पनि समाजमा विसङ्गति निम्त्याउँदा रहेछन् र विनाकसैको दबाब मानिसमा निहित वाणी पनि सबैलाई चुमनीय नभएर आफ्नो आफ्नो मतको अग्राधिकारको खोजमा रहँदारहेछन् । यिनै विभिन्न दृष्टिकोणलाई समायोजन गर्न मानवले मानवहितका लागि, मानवकै लागि एउटा पं्रणाली चुनेर प्रणालीलाई संस्थागत गर्न मतगणनालाई श्रेयस्कर मानेका हुँदारहेछन् र मात्र राष्ट्रको समुन्नति हुँदोरहेछ । अनि यसै मत शब्दमा घोत्लिँदा व्यक्तिव्यक्तिको मतिको उपज र यसको व्याख्या हुन पुग्दोरहेछ ।

अर्को अर्थ नलागेमा मतिको रुपान्तरणमा मतिभ्रष्ट, मतियार र मतैक्यजस्ता शब्द अलङ्कारित रहेछन् । मति अगतिलो भए अर्थात् सज्जन व्यक्तिको आचरण दूषित भएमा उनको सोच, विचार, राय, सम्मति, बुद्धि, ज्ञान इत्यादि भ्रष्टको रूपमा परिणत हुने भएर मतिभ्रष्ट भनिने रहेछ । यस्ता मतिभ्रष्टका साथ लाग्ने बुद्धिमान् व्यक्तिहरूको यस दुनियाँमा कमी रहेनछ भन्ने हुन्छ । यस्तै मतियारको जमात समाजमा विकृत अवस्थाका मण्डले, ठग, भ्रष्ट, चोर, डकैत, ज्यानमारा, अर्काको हुर्मत लिने, विचलनमा पार्ने व्यक्तित्व पनि जग बसालेका रहेछन् र अपहरण भइरहेछ कसैको कहीँ-कतै । समाजमा बहुरङ्गी मानवमस्तिष्कलाई एउटै धारामा प्रवाह गर्न कठिन रहेछ, जसरी देशमा उच्चस्तरको संयन्त्र बन्न कर लागेको छ तर जब वाद र प्रतिवादका धेरै आँकुराहरू भेटिन्छन्, तिनमा मतैक्य हुन कठिन छ । थरीथरीका चाहनाभित्र वाद र विवादका कुराभित्र मतमतान्तर हुँदा मतैक्य असम्भव हुन पुग्दोरहेछ । यसरी मतबाट मतिभ्रष्ट शब्दको माने खुल्दोरहेछ ।

बुद्धिमती भन्ने शब्द हो कि होइन ? शब्द बन्छ कि बन्दैन ? रहस्यमय देखिन्छ । बुद्धिमान की श्रीमतीलाई बुद्धिमती भन्न मिल्छ कि मिल्दैन ? तर यो समाजभित्रका बुद्धिमती नकहलिने नारीभित्र पनि दुर्गाभगवती बन्ने चरित्र देखिन आउँछ र मौकाविशेष रणचण्डी नाच हृदय खोलेर असङ्गत वृत्तिले साथ दिएर समाजलाई कलुषित पारेको हुन्छ अवश्य । मतिको यो गाताभित्र विमति पाइन्छ तर धेरैको सहमतिभित्र लीलामती चियाएर रङ्गमञ्च हेर्दै, चहार्दै दिन गुजारेका भित्र पर्दछन् । धन्य मति र सम्मति !

देशमा साहित्यका अग्रजहरूले आफ्नो साधना अगाडि सारेर मृत्योपरान्त पनि एउटा जीवन्त हुने इतिहास छोडेका छन् । भानुभक्त, मोतीराम, राजीवलोचन जोशी, लेखनाथ, सम, देवकोटा आदिआदि । सबैका आ-आफ्ना चरित्रभित्र आ-आफ्ना मति झल्किन्छन् । देवकोटाको मति जाँच गर्दा क्रान्तिकारी, मानवतावादी, स्वच्छन्दतावादी, प्रजातन्त्रवादी सबै देखिन्छ भने अवसरवादीपन कहीँ कतै झल्कँदैन । धेरै भने कि भनी जाँच्दा पनि म यसै प्रसङ्ग जोड्छु कि देवकोटा १०४ वर्षे राणाकालीन युगभित्रको कठोर प्रशासन प्रणालीमा अल्झेको र राणाहरूका एकतन्त्री शासनका अनुयायी नभएको कारण देवकोटा देश छाड्ने मति निम्त्याउँछन् र भारतमा पलायनसम्म पनि हुन्छन् । सहिष्णुताभित्र घोर अन्याय सहन गर्नुपर्दा सुध्रने मति पनि निस्कँदोरहेछ ।

राजा त्रिभुवन आफैँ राजकाज छोडी भारतको शरणमा पर्ने मति अपनाए । राणासँग मिल्न सकेनन् । राणाको शक्ति हत्याउन सकेनन् । भारतकै बलबुतामा २००७ फागुन ७ गते राजा त्रिभुवनले प्रजातान्त्रिक नेपालको घोषणा गरे, संविधान दिने भने तर कहाँबाट राजाको मतिमा के दाग लाग्यो, संविधान बनेन र संविधानसभाको चुनाव गडगडायो । त्रिभुवनपछि राजा महेन्द्रले त एकतन्त्री शासन व्यवस्था भने हुने गरी पञ्चायत प्रणालीको वीजारोपण गरे । बहुदलीय व्यवस्थाप्रति घृणा गरी बन्देज गर्ने मति लिए र हृदयचापका कारण मृत्युवरण गरे ।

उता पार्टीका नेताहरू आफैँ आफैँ झगडा गर्ने तौरतरिकाको मति लिएर भाँडिए । राणाका चाकडीदार भारदारले देवकोटाका आफ्नै चेला भएर पनि देवकोटाप्रति सहानुभूति मात्र दिने मति गुरुभेटी पुस्तकमा देखाए । व्यक्तिहरू कति स्वार्थी बन्दारहेछन् भन्नै सकिन्न । देवकोटाले काव्य प्रतिष्ठान खोले, नेपाल ऐकेडेमी बनाउने मति लिए, मन्त्री बने अनि विश्वविद्यालय स्थापनाका लागि कीर्तिपुर क्षेत्र छाने । राम्रो मतिको राम्रै भन्नुपर्‍यो । ऐकेडेमीमा उनलाई सदस्य मात्र बनाइयो नेतृत्व दिइएन । कतिसम्म भने साहित्यकै लागि तासकन्द सम्मेलनमा पुगे, नेपालको इज्जत राखे तर उनलाई नसिहत दिई एक महिनाको तलब दिइएन । नसिहत दिने मति राजा महेन्द्रले लिए । बिन्तीपत्र तामेलीमा रहृयो । सिफारिस गर्नेको हालीमुहाली रहृयो ।

अन्तर्मनको यात्रा जोसुकैको आफ्नै पीडाभित्रको यातना झेलेको कहानी हुन्छ तर जगदीश घिमिरेले वर्णन गरें- ‘उनलाई उनकै निकटतम व्यक्ति गिरिजाबाबुले कृष्णप्रसाद भट्टराईलाई हराऊ भनी आदेश दिए ।’ यो के-कस्तो नेताहरू फुटाउने मति हो र अन्तर्मनको यात्राभित्र यस भनाइबाट घिमिरेजीलाई के कस्तो चिन्ता पर्नु परेछ । घिमिरेको मति धेरै किमती भएको पाएँ । मदन पुरस्कार पाए उनले तर गुरुभेटीले देखाइसकेको प्रमाण छ, राणाको पालाका भारदार, गुरु, पण्डित, सरदार, मीरसुब्बा इत्यादि खानगीकाले काङ्ग्रेसभित्र कलह मात्र जगाउँछन् । उही काङ्ग्रेस राजा मान्छ, उसैलाई पर राख्छ । शाही मति र गति ! मैले त काङ्ग्रेसको विकसित मतिभित्र के छ, बुझ्नै सकिनँ, सकिनँ ।

स्वार्थभन्दा माथि उठेर काम गर्नेको सङ्ख्या नामुद संस्था धेरै भए पनि कमै हुने रहेछ । स्वार्थस्वार्थले गर्दा अहंपना बढेर आफ्नो कुल अर्थात् वंश पनि नाश गर्नसम्म पनि व्यक्ति पछि नहट्ने जङ्गबहादुरको भण्डारखाल पर्वले देखाएकै इतिहास अद्यावधि छ । रणोद्दिपसिंहको हत्या गरी सत्ता हडपेको समूह र देवशमशेर पनि हुत्याइकन चन्द्रोदय भएको पनि मतिमति अर्थात् अहंको राजनीति हाबी भएको पाइन्छ । चन्द्रपछि भीम र लामो समय जुद्धोदयपश्चा्त पद्योदय र मित्र मोहनपछि त नेपालको प्रजातन्त्र उदायो तर फस्टाएन । वर्तमान अवस्थामा २५ पार्टीको नियतभित्र कम मतमतान्तर हुनुले व्यक्ति व्यक्तिको स्वार्थभित्रबाट जनताहरूले दुःख झेल्नुपरेको छ ।

अमेरिका, बेलायत, फ्रान्स, जर्मनी, रुस, जापान, चीन, भारत, इरान, अरब, पाकिस्तान, बङ्गलादेश जहाँ जस्तो अवस्थाको राज्य सञ्चालन हेर्दा पनि दलदलको अस्तित्व र उनकै दिग्दर्शनभित्र प्रगतिभन्दा बढी मानवीय पक्षको कुरा ओगटेको भए पनि नरसंहारको प्रत्यक्ष-अप्रत्यक्ष असर देखिन्छ । मानव स्वतन्त्र अभिव्यक्ति र स्वतन्त्र दिनचर्याभित्र मानव भने स्वतन्त्र वाक्स्वतन्त्रता चाहन्छ, तर देशभित्र-बाहिर सन्तुलनको नाउँमा यस्तो स्वतन्त्रताको कुरा सत्यताको मूल संयन्त्र भए पनि व्यवहारमा त्यस्तो देखिन्न र आजसम्म पनि एक देशले अन्य देशलाई नियन्त्रणमा राख्न अधिकार जमाउँछ । मध्यपूर्व अर्थात् खाडी क्षेत्रको तनावमा पश्चिमा मुलुक जसले मानवअधिकारको नारा दिन्छन्, उनीहरू नै असन्तुलनका पक्षधर भएका छन् । मानिसलाई झुण्ड्याई मार्ने वा सैनिक प्रयोग र बम प्रहार गरी शत्रु नाश गर्ने, अर्काको एकीकृत राज्य विखण्डन गरी मूल साँचो आफैँ कब्जा गर्ने दाउपेचको स्वार्थ उनीहरूमा यथावत् पाइन्छ ।

अरब देशको तेलमा लालयित छन् विकास र विलास चाहने राष्ट्रहरू । नेपालका हिमनदी र यसबाट अविरल वहने नदी एउटा प्रायश्चित्तको पथमा रहेको छ भने नेपाल, भारत, बङ्गलादेश पानीको विवादमा मुछिएका छन् । भारत-पाक तनाव उस्तै चर्को छ । इराक त खै कहाँ कसरी चलेको छ सद्दामलाई झुण्ड्याएपछि ! अफगानिस्तान उस्तै छ । जताततै सभ्यताको सुसंस्कृत मति पाउन दुर्लभ छ, मानिसको केवल स्वार्थले गर्दा र मानवचेतना उग्रभन्दा उग्र, भ्रष्टभन्दा भ्रष्ट हुन्छ, विलासी बन्दा र अत्याधुनिक भन्दाभन्दै अर्को पक्ष किनारा लाग्दा भयभीत अवस्था सिर्जना भएको छ । हेर्न पर जानुपरेन, अमेरिकाको ‘ट्वीन टावर’ सम्झे पुग्छ ।

नेपालको भूराजनीतिभित्र खण्डन, विखण्डन, जात, जाति, धर्म, भाषा, संस्कार, संस्कृति इत्यादिको उर्लंदो तनावभित्रको लहरभित्र वैदेशिक हस्तक्षेप निहित भएन कसरी भन्ने र नेपालीहरू उचालिएर थचारिएका छन् किन नभन्ने ? यसै सत्यतथ्यभित्र गौर गरेर मतिभित्र स्वाट्ट डुबेँ र पौडी खेलेर उक्त भीषण पोखरीबाट पार हुन शक्ति केन्द्रित गर्दै छु । कहीँ कतै मेरो मतिमा आँच नआओस् र सोच, खोज तथास्तु होस् मेरो । विमतिको कुरामा मन लगाउँदालगाउँदै देशबाट पिरोलिएर विदेशको रणनीति, राजनीति, कर्म, कुकर्म सोच्न पो पुगेँछु ।

प्रत्येक पलक जहीँतहीँ मति झल्किने र मन टल्किने सक्कली- नक्कली आवाजसँग तर्सिन पुग्ने अवस्था आएछ, जसरी मेरा अग्रज साहित्यकारहरू दरबारको छायाँमा लडन्तभिडन्त गर्न पुगे-पाण्डेहरू, आचार्यहरू, दीक्षित भएकाहरू र सम, लेखनाथलगायत चाप्लुसीभित्र दरबारमा पुगे, नवयुवतीझैँ पसे तर हाय ! देवकोटा दरबार छिरेर पनि भेडाको बीचको बाघझैँ आफ्नै स्वतन्त्र अभिव्यक्तिपट्ट िलागे र दरबारबाट बाहिरिए । यिनको पछाडि एकेडेमीका हूल सदस्य यिनकै सीआईडी खोजी-नीति गरेर अनुसन्धान गर्न पुगे । धन्य देवकोटा, पागल देवकोटा ! मति शुद्ध राख्नुपर्छ पछिका लागि एउटा दर्शन तेस्र्याउन जुन देवकोटाले पूर्ण गरे, गरे ।

घरिघरि मेरै मति पनि बाङ्गोटिङ्गो मात्र देख्ने गर्न पछि परेन । भ्रष्टहरू मौलाएका, अत्याचार गर्ने, धम्की दिने, ज्यान मार्ने, अपहरण गरी कुटपिट मात्र होइन, अत्यधिक पीडा दिने र बलात्कारभित्रका यौनपिपासुहरूले ज्यानै लिने, तर्साउने, भड्काउने, भत्काउने, विद्रोह गर्ने, विवादमा आउने, शोषण गर्ने-गराउने, फाइदाका लागि परपीडामा लाग्ने प्रवृत्तिका लठैतहरूको मतिप्रति रोष प्रकट गर्ने मति बन्न गएछ र मतिबारे सोच्दासोच्दा थकित बन्न पुगेँछु । देवकोटालाई झैँ पागल भनी राँची पुग्नु नपरोस् देवकोटाले झैँ प्रभु अलापी आफूलाई भेडो बनाऊ भन्नु नपरोस् । संयोग हो, देवकोटाको मति चन्द्रमा पुग्ने एक यात्री बने । गम्दागम्दै शाह खानदान विनाश भएको रातको हल्ला, होहल्ला त्यतिबेला मेरा कानमा पर्न आयो । जीवितमध्येका प्रति मति दान गर्न मन लाग्यो तर समय निकै गुज्रेछ, अब मति होइन अवनति हेर्दै छु तिनको । टाँसिएका लहरैका फोटोहरूमा धूलोमैलो, फाटेको वा कीरा लागेको यही सहिद दिवसको दिन सहिदको मतिपट्ट िअध्ययन र अनुसन्धान गर्दैछु ।

सहिदको पवित्र मतिलाई जेलनेल, हतकडी र झुण्ड्याइएको र मारेको दिव्यदृष्टिभित्रकाको मतिभित्र चहार्दैछु मेरो शोध पूरा गर्न, तर शोध भने सोचमा थिगि्रएर बस्न पुगेछ । खै मेरो मति ! अनि एकाबिहानै श्रीमतीलाई निद्राबाट जगाएर धुनी बाल्दै मनको बह कहँदै बिलाउँछु । विश्वब्रहृमाण्डमा छलकपटका कथनहरू रामायण, महाभारतलगायतका कथामा सबका मति देखिन्छन् र यसैलाई मति जोगाउन नैतिक शिक्षा दिएका छन् । यिनै साक्षरताका वचन पढाउने धृष्टता गरेको हुँ ।

(स्रोत : मधुपर्क २०६७ जेठ)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in निबन्ध and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.