संस्मरण : जङ्गलयात्राको संस्कृति र एक्लोपन

~श्रीओम श्रेष्ठ ‘रोदन’~Shree Om Shrestha Rodan

२०५४ सालको नयाँ वर्षे तीन रात काटेपछिको बिहान हो आज । सिक्किमको रिगु बस्तीस्थित के.बी.राईको घरमा हिजो आइपुगेका थियौँ जय छाङ्छा र म । म साथी र जयजी ज्वाइँ यस घरको । बिहान ब्यूँझनासाथ जयजीलाई हेर्छु, उहाँ उठेर बाहिर गइसक्नुभएको थियो । बार्दलीमा आएर हेर्छु जतासुकै अग्लाअग्ला डाँडाहरू देखिन्छन् । बिस्तारैबिस्तारै हुस्सुका झुन्डहरू आरोहण गर्न खोजिरहेका छन् । विभिन्न नाम र जातका चरीहरू चिरबिराइरहेछन्, त्यसैको धुनमा हावा कमर मर्काउँदै ओहोरदोहोर गरिरहेको छ ।

कोठामा चिया आइपुग्छ र म चिया पिएर तल आँगनमा ओर्लन्छु । केहीबेर गफिन्छौँ पहाडको प्रकृति र गाउँलेहरूका प्रवृत्तिका बारेमा । केही सम्झेजस्तै गरी के.बी.दाइले भन्नुहुन्छ – “आज रामनवमी हो, नेपाली वर्षको पहिलो चाड । यता यो चाडमा खाएरपिएर निकै रमाइलो गरेर मनाउँछन् । आजको दिनमा सिकार खेल्नैपर्छ ।

मलाई अचम्म लाग्छ, हिन्दूसंस्कृतिमा त झन् रामनवमीको दिन मांसाहारीहरू पनि शाकाहारी बन्दछन् । आजको दिनमा काटमार गर्न हुँदैन भनी मासुपसलेहरूले पनि पसल बन्द गर्छन् । तर यहाँ काटमार गर्नैपर्ने, एउटै संस्कृतिमा किन यति ठूलो अन्तर भएको होला – म आश्चर्य मान्दै जिज्ञासा राख्छु के.बी. दाइप्रति ।

“आज राम जन्मिएको दिन, उहाँ बाण लिएर सिकार खेल्नुहुन्थ्यो, जङ्गल पस्नुभएको थियो । हामी उहाँकै सन्तति भएकाले हामी यताको सबैजना जङ्गल पस्छौँ । हुनेहरू बन्दुक बोकेर सिकार गर्छन् । नहुनेहरू गुलेलीले भए पनि चराचुरुङ्गी मार्छन् ।”

एकै जाति, एकै संस्कृति भए पनि भूगोलले पारेको प्रभावमा आश्चर्य मान्दै थिएँ म । जयजीले प्रसङ्ग मोड्दै भन्नुहुन्छ- “अहिले जङ्गलमा फूलहरू पूरै फुलेका हुन्छन्, यो समयमा त चराहरू पनि भाका फेरेर मीठो आवाजले गाउँछन् । यस्तो वातावरणमा जङ्गल पस्दा जो पनि टेन्सनमुक्त हुन्छन् ।”

सिकार कस्तो हुन्छ भन्ने चलचित्रमा हेरेको र पुस्तकमा पढेको मात्र छु, त्योभन्दा बढी एउटा भँगेरा पनि मारेको छैन मैले आजसम्म । जे भए पनि जङ्गल घुम्न रुचाउने गरेकोले यस्तो अवसर गुमाउन चाहन्नथेँ म । यात्रा प्रारम्भ हुन्छ । जङ्गलका पातपतिङ्गर टेक्दै, बुट्यानहरू पन्साउँदै घरबाट खोलातिर ओर्लन्छौँ । चिलाउनेका रूखहरू हाम्रो उपस्थितिले सतर्क भएर उभिएका जस्ता छन् । हामी लठ्ठीले झारपातमा हान्दै हिँड्दै छौँ ।

“रूखमा उक्लेर सुनाखरी कसरी फुलेको होला ?” म प्रश्न गर्छु।

“खोइ, फुल्छ जसरी फुले पनि ।” जयजी ठट्टैमा टारिदिनुहुन्छ ।

उहाँ अघिअघि र म पछिपछि छु । अलि अप्ठेरो ओरालोमा डराईडराई ओर्लँदै थिएँ । जयजीले आत्तिएजस्तो गरी कराउनुभयो -सर्प, सर्प ! म डराएर कालो हुन्छु, पछि उहाँ मरीमरी हाँस्न थाल्नुहुन्छ । केको सर्प हुनु, उन्यूका काला लहरा हुन् भन्दै समाउनुहुन्छ ।

“श्रीओमजी, हेर्नुस्, उः त्यो फलेदाको रूख हो, ऐँसेलु चिनिहाल्नुहुन्छ, त्यो कुकुरडाइनो, त्यो धूपीको बोट हो ।”

जयजी चुप लाग्नासाथ के.बी.दाइ आएर बताउनुहुन्छ- “हामी बसेको ठाउँ रिगु हो । लेप्चा भाषामा रि भनेको डाँडा र गु भनेको नौ अर्थात् यो बस्तीको नाम नौ डाँडा हो ।” हामी गफिँदै सानो झोलुङ्गे पुलमा आइपुग्छौँ । पुलको वारि दक्षिण रिगु र पारि उत्तर रिगु बनेर छुट्टिएको रहेछ । अब हामी एकदम सानो एकजना मात्र हिँड्न मिल्ने गोरेटोमा आइपुगेका छौँ, गोरेटाको दाहिनेतिर ठूलो डाँडो छ र देब्रेतिर भीर छ । हामी कमिलाझैँ लाइन लागेर हिँडिरहेका छौँ । यही बेला केही घोडाहरू दुई-दुई बोरा बालुवा र लामालामा काठ बोकेर आउँछन् । डाँडाकाँडाको एक मात्र भरपर्दो यातायात हो यो हाम्रो देशको । केही अगाडि समथरमा पुगेपछि जयजी र म मात्र बाँकी हुन्छौँ । अन्य अन्यत्र लाग्छन् । हामी प्रकृतिलाई खोजेजस्तो गरी हेर्नका लागि अग्लो डाँडामा उक्लिन्छौँ र नदीमाथिको भीरतर्फ लाग्छौँ । जयजी फटाफट अगाडि हिँड्नुहुन्छ, मचाहिँ बसेर घाँसहरू समाउँदै बिस्तारै सर्न थाल्छु । जयजी मस्तले हाँस्दै भन्नुहुन्छ- “के डराउनु भा’ तपाईँ, मलाई त पटक्कै डर लाग्दैन । यस्तै भीरभीरमा गएर घाँस काट्नुपर्थ्यो ।

कुथर्के चराको क्वारक्वार आवाज र खोलाको आवाजले वातावरण सोचेभन्दा साङ्गीतिक बनेको छ । लामिडाँडाका दुई डाँडाबीच माथि नीलो आकाश र सेता बादलहरू हामीलाई चियाइरहेका जस्ता छन् ।
हलेदाको रूखमुनि अलिकति घाम र बढी बतासमा झ्याउँकीरी नजिक आएर जोडजोडले कराएजस्ता छन् । जुका लाग्ला भन्ने शङ्का मनमा पिङ बनेर मच्चिरहेको छ । जोडी न्याउलीको आवाजले मनोरम र सन्त्रास दुवैलाई बढावा दिइरहेको छ । जयजी आफ्नै धुनमा लेखिरहनुभएको छ, हामी प्रकृतिको सौन्दर्यपान गर्न नभई लेख्नका लागि आ’ जस्ता भएका छौँ । उकालोमा हिँड्दा पनि कहिले उहाँ कापी झिकेर लेख्नुहुन्छ र पछाडि पर्नुहुन्छ कहिले म लेख्न थाल्छु र पछाडि पर्छु।

“ऐया…. सातचोटेले टोक्यो ।” म अलमल्ल पर्छु र सोध्छु – “सातचोटे कमिलाले टोक्यो – यस्तो अप्ठेरो ठाउँमा नजाऊँ त म भन्दै थिएँ ।” मेरा लागि होइन तपाईँका लागि हो भन्दे अगाडि बढ्नुभएको थियो उहाँ।

एउटी बूढी बजै घाँसको भारी बोकेर बाटो लाग्छिन् । दुईजना स्कुलड्रेस लगाएका केटाकेटी सम्भवतः घरटिर फर्कँदै छन् । एउटी केटी भने अलैँचीको झाङवरिपरि घाँस काट्दै डोकामा राख्दै गरेको देखिन्छे। यतिन्जेलसम्म पनि दाइहरू नफर्कनुभएकाले सुनसान जङ्गलमा यताउति भौँतारिएर खोज्न थाल्छौँ । केहीबेरपछि म भुइँमा बस्छु थकाइ मार्न । जयजी यताउता गर्दागर्दै देखिनुहुन्न । एक्लो भएपछि त्यसैत्यसै आत्तिन थाल्छु म । यता हेर्छु उता हेर्छु कतै देख्दिनँ। जयजीले मलाई तर्साउन खोज्नुभएको होला भनेर मन बलियो गर्छु तर जयजी कतै देखा पर्नुहुन्न । ठूलो ढुङ्गामाथि उक्लेर जोडले सिटी बजाउँछु, आफ्नै आवाजबाहेक केही सुनिँदैन । के गर्ने के – स्वाराक्क हावाले पात हल्लाउँछ, त्यतै फर्कन्छु । हावाले पातहरू बज्न थाल्छन्, त्यतै हेर्छु कुनै जनावर आयो भने के गर्ने – अर्को डर पस्छ मनभित्र । जाऊँ भने कता जाऊँ – कहाँसम्म जाऊँ – फर्कूँ भने कसरी – छाती ढुक्क फुल्छ, पानी छिट्याउला जस्तो हुँदै थियो । केहीबेर अत्तालिएरै बित्यो । मन दरो पारेर चिच्याउँछु जयजीको नाम लिएर । त्यति नै बेला टाढाबाट जयजी हतारिँदै आउँदै गरेको देख्छु । खुसीले दौडेर अगाडि पुग्छु । उहाँ त दाइहरूलाई खोज्दैखोज्दै निकै टाढा पुग्नुभएको रहेछ र म पछिपछि आउँदै छु भन्ने ठानेर ढुक्कसँग अगाडि बढ्नुभएको रहेछ ।

मान्छेलाई मान्छेको साथ कत्तिको महत्त्वपूर्ण हुँदो रहेछ भन्ने ठूलो ज्ञान भयो मलाई । सधैँ काठमाडौँमा मान्छेको जङ्गलमा घुम्ने मान्छे भएकाले मान्छेको महत्त्व यसरी बुझ्न सकेको थिइनँ। मान्छेलाई चिन्न मान्छे भेटेर हुँदैन, मान्छेलाई जान्न मान्छे जोखेर हुँदैन रहेछ ।

पानी पर्न थालेकाले ओत लाग्नका लागि ठूलो रूखको छहारीमुनि जान्छौँ । त्यही बेला दाइहरू पनि दौडँदै त्यही रूखमा ओत लाग्न आइपुग्नुहुन्छ । हामी सबैजना खुसी हुन्छौँ । पानीलाई बेवास्ता गरेर केही समय कुरा गर्छौँ तर पानी रोकिने छाँट पटक्कै देखिँदैन । साँझ पनि पर्न थालिसकेको थियो, बाटोमा अप्ठेरो हुन सक्ने भएकाले पानीमा रुझ्दै घर फर्कन्छौँ पहिलेकै बाटो पङ्क्तिबद्ध भएर । वर्षको पहिलो पर्व रामनवमीको संस्कृतिले दिनभरिको जङ्गलयात्रा र साँझभरिको मुसाचुटाइ जहिले पनि हिजै जस्तो लाग्छ अहिले पनि ।

-हिमाली गुराँस, २०५५

(स्रोत : Nepalisahitya.webs.com )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.