कथा : दिलमाया

~प्रा. डा. सुषमा आचार्य~

वातावरण निकै रमाइलो थियो । क्याम्पस छोडेको दस वर्ष पछि पुराना साथीहरूसँग भएको भेटघाटमा खुसी साटासाट गर्न सबै व्यस्त देखिन्थे । धनकुटा बहुमुखी क्याम्पसले आयोजना गरेको पुनर्मिलन समारोहमा अधिकांश पूर्व विद्यार्थीहरू तेह्रथुमको तीन जुरेको जङ्गलमा भेला भएका थिए । जहाँ अट्ठाईस भन्दा बढी प्रकारका गुराँस फुल्थे र आफ्नो सौन्दर्य विश्वभरी नै छर्थे । वसन्त ऋतुको आगमनसँगै पर्यटकहरूको आगमन पनि बढ्थ्यो । धनकुटादेखि नै बाटाघाटो र हिले, बसन्तपुर बजार दुलही झैँ सिँगारिएका हुन्थे । स्थानीयबासीहरू आफ्ना उत्पादन विक्री गर्नमा तल्लीन देखिन्थे ।

वैशाखको धूपमा पनि यहाँ आएपछि चिसो हावाले डाँडामा उडाएर ल्याउने कुहिरो स्थानीबासीको मृदु मुस्कान, प्रदुषणमुक्त वातावरण र पहाडै रङ्गीन बनाउने गुराँस हेरेर मन्त्रमुग्ध भई, कतिपय विदेशीहरू त आफ्नो देश फर्कनु पर्दा रुँदा रहेछन् । यस्तै ठाउँमा हुर्केकी दिलमाया निकै हँसिली, रसिली र पुखली थिई । बान्की परेको गोरो अनुहार, सिरूपाते ओँठ, गुराँसझैँ गाला र मत्स्याकार आँखाहरू देख्दा उसलाई एकपटक देखेपछि फर्केर नहेर्ने कुनै युवक हुँदैनथ्यो ।

दस वर्ष अगाडि दिलमाया र लालबहादुरको अध्ययनको क्रममा धनकुटा क्याम्पसमा भेट भएको थियो साँस्कृतिक कार्यक्रममा । दुवै मिठासपूर्ण स्वरका धनी भएकाले युगल गीत प्रस्तुत गर्ने सन्दर्भमा नजिकिन पुगे । सबैको ताली र प्रशंसाको ओइरोले दुवैको हृदय ठोक्किन पुग्यो, घाइते भए मुटु र कलेजाहरू शल्यक्रिया भई साटिएछ दुवैको मन ।

बाबुको मृत्यु पश्चात भोजपुर घर भएका लालबहादुर आमासँग धरान झरेका थिए । आमाले एउटा छोरालाई जसरी पनि पढाउँछु भन्दै पहाडको सबै बेचेर धरानमा घर घडेरी जोडी सानोतिनो व्यापार गर्थिन् । लालबहादुर सानैदेखि पढ्नमा तीक्ष्ण र मिहेनती भएकाले धनकुटा क्याम्पसमा शिक्षा डिप्लोमाको पढाइ पूरा गर्दै थिए । यसैबीच प्रमाणपत्र तहमा पढ्ने वसन्तपुर निवासी दिलमायाको सुरिलो स्वर, फस्र्याइलो बोलीवचन, चुम्बकीय रूपले गर्दा लालबहादुर दिलमाया विना बाच्नै नसक्ने भइदियो । दिलमायाले डिप्लोमासम्म पढ्ने रहर गर्दागर्दै पनि दुवै विवाह बन्धनमा बाँधिए । आज यही कार्यक्रममा दिलमाया र लालबहादुर पनि आएका छन् र आ–आफ्नै साथीहरूको माझ अतीतमा डुब्न व्यस्त छन् । आफ्नै साथीहरू मध्ये कतिपयले निकै उन्नति गरेको देख्दा दिलमायालाई आपूmले पढाई पूरा गर्न नपाएको, घरको सबै जिम्मेवारी बहन गर्नु परेको, एक छोरा र छोरीको दायित्व समेत बढिसकेको र लालबहादुरको मात्र शिक्षकको एक्लो जागिरले जीवन कष्टप्रद भएको देख्दा आपूm आर्थिक, सामाजिक र शैक्षिक कारणले धेरै पछि परेको अनुभव भई ग्लानी भयो । यद्यपि ती साथीहरू भन्दा ऊ केहीमा कम थिइन । अझ सुरिलो स्वरको बरदान त उसमा छँदै थियो । साथीहरूको हाँसोले बनै रन्किन्थ्यो तर दिलमायाको मन त्यति खुल्न सकेन । सबै आ–आफ्ना अतीतमा व्यस्त थिए । कसैले कसैको चासो राख्ने फुर्सद थिएन ।

दिलमाया त्यहाँबाट बिस्तारै उठी र उसले पनि केही गर्नुपर्छ, अर्थपूर्ण जीवन बाँच्नुपर्छ, खान त पशुले पनि खाएकै हुन्छ तर यो मात्र जीवन होइन भन्ने लाग्यो । उसलाई उन्नति गर्नमा रोक्ने पनि त कोही छैन । एकपल्ट घरलाई सम्झी— आमातुल्य सासू, दुईवटा मुनाहरू, आपूmभन्दा हुरुक्कै हुने पति, घरधन्दा सिवाय काम पनि त केही छैन । यति काम त जुनसुकै घर परिवारका व्यक्तिले पनि त गर्नु पर्छ नि । यति सुखी परिवार हुँदाहुँदै पनि केही नगर्नु भनेको मेरो आफ्नै कमजोरी र अल्छीपन हो । दिलमायाले एकपल्ट आफ्नो शरीरलाई हेरी— हात खुट्टा सग्लै छन्, रोग छैन, प्रमाणपत्र सम्मको अध्ययन छ केवल अभाव भनेको जोश जाँगर मात्र रहेछ भन्ने लाग्यो । उसले पनि मिहेनत गरेर केही गर्ने हो भने आर्थिक अभाव पूरा हुने र ती साथीहरूको भन्दा कुनै कुरामा पनि कमी नहुने देखेर र दृढइच्छा शक्ति लिई काम खोज्न थाली ।

दिलमाया एक दिन काम खोज्दै जाँदा एउटा म्यानपावर कम्पनीमा पुगी । खाडी मुलुकमा घरेलु कामदारको रूपमा जाने खर्च हाल्नु नपर्ने गरी पन्ध्र दिन भित्रै उडाइदिने शर्तमा दिलमायाले हात खर्च मात्र बटुल्न थाली । उसको जोश जाँगर देखेर लालबहादुर र उसकी आमा छक्कै पर्थे । कसैले नजाउ भन्लान् भनेर ऊ पहिले नै भनिदिन्थी— तीन वर्ष मात्र हो । अनि त आफ्नै देशमा त्यहाँ कमाएको पैसा ल्याएर काम गर्छु । बच्चाहरू ठूलो हुँदा पढाउन सजिलो हुन्छ । कसैले नसोधिकनै आश्वस्त बनाउन चाहन्थी । म अरूजस्तो कहाँ हो र बन्द बाकसमा आउने । म त पैसा कमाएर ल्याउँछु भन्दै धारा प्रवाह बोलिदिन्थी ।

बुहारीको जाने दिने, चङ्गा जस्तो हलुको भएको सासूको जीवन अब जाँतोले थिचिएजस्तो भयो, मन अन्योलग्रस्त । त्यसैले मुखले व्यक्त गर्न सकिनन् । लालबहादुरले अनुहारमा खुसी देखाए पनि बिछोडिनु परेको पीडाले मनमनै रोएको थियो । केटाकेटी आमा कहिले आउने भन्दै सामानको फर्माइस गर्दै यताउता भौँतारिन्थे । दिलमायाको मन गह्रौँ भएपनि शरीरमा जोश जाँगर थियो ।

हात हल्लाउँदै, आँसु पुछ्दै दिलमाया हवाइजहाजमा उडेपछि मूर्ति नभएको मन्दिर झैँ खाली मन लिएर लालबहादुर घर फर्कियो । दिलमाया जानु ठीक भयो कि बेठीक केही भन्न सकेन र लालबहादुरले खुइइ्य गर्दै सम्झाउँदा पनि केही लागेन भन्दै लामो सुस्केरा हाल्यो ।

दिलमायालाई गएको तीन दिनपछि घरेलु कामदारको रूपमा एउटा घरमा पु¥याइयो । घर कम्पाउण्ड निकै ठूलो, तीन–चारवटा गाडी देख्दा दिलमायाको आशा पलायो । बिहान उठेदेखि बेलुकी झण्डै एघार बजेसम्म एकोहोरो काम गरिरहनु पर्दा केही दिनमा नै दिलमायाको शरीर दुखेर चलाउन नहुने भयो । दिनमा चौध पन्ध्र घण्टा काम गर्नु पर्ने, खाने समयसमेत नपाइने र आँखा साउन भदौ भई बर्षिरहने गर्दा उसको शरीर शिथिल हुन थाल्यो । समय–समयमा घर मालिक्नीले काम विस्तारै गरी भनेर गाली मात्रै गर्ने होइन, पिट्न पनि बाँकी नराखेको देख्दा दिलमायालाई अब यो ज्यान फर्किएलाजस्तो लाग्न छाड्यो । कुन ग्रह दशा बिग्रिएर त्यस्तो घर छोडी यहाँ आइपुगेँ भन्दै बच्चाहरू सम्झी आँखाबाट मूल फुटेझैँ गरी आँसु वर्षन्थे रातैभरि पनि । विस्तारै शरीर त अभ्यस्त हुँदै गयो दिलमायाको । एकदिन कोठा सफा गरिरहँदा घर मालिक कोठाभित्र प्रवेश ग¥यो र दिलमायाको प्रशंसा गर्दै अघि बढ्न थाल्यो । हेर्दै डरलाग्दो ज्यान र अनुहार आपूm नजिक आउन लागेको देख्दा बेतोडले मालिक्नीको कोठामा गएर भन्न थाली तर मालिक्नीले सुनेको नसुनेझैँ गरी टारिदिई । उसलाई भन्नु नै व्यर्थ लाग्यो । त्यस दिनदेखि उसको मन निकै आत्तिन थालेको थियो । घरमा कोही नभएको मौका पारी एकदिन भान्छामा काम गरिरहँदा छोरा आएर उसलाई समाएर कोठामा लान खोज्यो । दिलमाया आत्तिदैँ तल ओर्लेर ढोका बाहिर निस्कन खोजी तर त्यहाँ पनि घरभित्र पस्न लागेको अर्को मान्छेले उसलाई अँगाल्न खोज्दै मसँग बिबाह गर भन्न थाल्यो । दिलमाया हत्तारिँदै ढोका बाहिर निस्की र चारैतिर हेर्न थाली । कोही नेपाली भेट भए पनि हुन्थ्यो भन्ने लाग्यो तर विरानो ठाउँमा को भेटिन्थ्यो र ! यस्तो ठाउँमा बसेर पैसा कमाउनु भन्दा आफ्नै घरमा एकछाक खानु वेश, अब त कुनै हालतमा यहाँ बस्दिन भन्ने अठोट गरी । यही समयमा घर मालिक्नी आइपुगेर किन काम नगरी बसेको भित्र हिँड भन्दै माथि लगिन् । दिलमायाले छोराको कुरा भन्न खोज्दा उल्टै उसलाई राम्रो काम नगरेको भन्दै गाली गरिन् । अब यहाँ कसैले कुरै नसुन्ने भएपछि बस्नु नै धिक्कार छ भन्ने लाग्यो दिलमायालाई । जे पर्ला, जहाँ पुगिएला भन्दै त्यहाँ नबस्ने उसले अठोट गरी । बेलुका सबै सुतेपछि उसले ढोका खोल्न खोजी तर ढोका खोल्दा आवाज आउने भएकोले बिस्तारै झ्याल खोली र चारैतिर हेर्दै वरण्डाको रेलिङ्गमा टेक्छु भन्दाभन्दै खुट्टा चिप्लिएर एकैपल्ट तल सिमेन्टमा बजारिन पुगी । के को यति ठूलो आवाज आयो भनेर सबै हेर्न आउँदा दिलमायाले संसार छोडिसकेकी थिई ।

केही दिनपछि त्यहाँ भएका नेपाली र नेपाली दुतावासको सहयोगले दिलमायाको लाशलाई नेपाल पठाइयो । गोलभेँडाझैँ राता आँखा लिएर साथीहरूको सहयोगमा लालबहादुर बिमानस्थलमा उपस्थित थियो । अरूजस्तो म बन्द बाकसमा आउँदिन भन्थी तर आज यो के देख्नुप¥यो भन्दै लालबहादुर डाँको छोडी रुन थाल्यो ।

एक हुल साथीहरूले एÓ दिलमाया किन एक्लै बसेकी भन्दा पो बलिन्द्र धारा आँसु बगाएकी दिलमाया झसङ्ग झस्की । अस्मिताले के भो किन रोएकी भनेर सोध्दा पो उसलाई लाज पनि लाग्यो र मनमनै आफ्नै देशमा रहेछु भन्दै खुसी पनि लाग्यो । गुराँसको फेदमा बस्दाको आनन्दले म त निदाएर सपना पो देख्न पुगिछु भन्दै साथीहरूलाई टारिदिई ।

पुनर्मिलन समारोहबाट घर फर्किएपछि दिउँसोको सबै घटना र तर्कना लालबहादुरलाई सुनाई । आँखाभरि आँसु पार्दै दुवैले विदेश नगई आफ्नै देशमा काम गर्ने भन्दै नछुट्टिने प्रण गरे ।

पाँच वर्ष पश्चात दिलमायाको हातबाट मोबाइल भुइँमा बस्न पाउँदैन । घरको चारैतिर पूmलैपूmलको संसार छ, सुगन्धित वातावरण छ । उसको गाडीलाई रोकिएर बस्ने फुर्सद छैन । घरमा दस–बाह्रजना कामदार छन् । कहिले होटेल, कहिले पार्क, कहिले घर–घरबाट पूmल विरुवाको अर्डर आउँछ । स्वदेशका विभिन्न ठाउँमा मात्र होइन विदेशको पनि अर्डर आउँछ । पुष्प प्रदर्शनीमा दिलमाया फ्लोरीकल्यरको नाउँले प्रसिद्धि कमाएको छ । दिलमायालाई कसैसित गफ गरेर बस्ने फुर्सद छैन । पूmलप्रेमी धरानबासीहरू आफ्ना सन्ततिहरूलाई नाम कमाउन र धन कमाउन विदेश जानु पर्दैन भन्दै दिलमायाको उदाहरण दिन्छन् ।

(स्रोत : INA)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.