कथा : वेदनामा अल्झिएका दिन

~रुकु कार्की~

पहाडको काखमा पहाडकै धरातल हेटौाडाको पश्चिमपट्ट िअवस्थित लोथर बजार दसकौा बितिसक्यो जस्ताको तस्तै छ । २०५० साल र उनान्साठी सालमा आएको वषर्ात्को भलबाढीले त्यो ठाउा क्षतविक्षत् भयो । एकतीस वर्षअघिको लोथर मेरा आाखामा छ र त्यो बेलालाई सम्भिmादा म सत्र/अठारको जवानीमा साटिन्छु । २०३३ साल मङ्सिरको महिना हो । म अठार वर्ष मात्र पुग्न लागेकी थिएा । त्यति बेला मेरो काखमा ठूलो छोरो थियो ।

त्यसबीचको मेरो जीवनयात्रा कहालिलाग्दो छ । कहीा ताप, कहीा रोदन, कहीा अन्धकारका पाटा छन् । कति दुःख पाएा, त्यसको अन्दाज गरिसाध्य छैन । मुटुभित्र पीडाको समुद्र उर्लिएको थियो, आाधी मडारिएको थियो । त्यो अतीतको विरहलाग्दो, बोझिलो कुरा नसम्झुानसम्झुा भन्दाभन्दै पनि ती सम्झना, बिर्सना र झझल्काहरूमा आइरहन्छन् । कसले रोक्न सक्छ र समयको गतिलाई ? त्यसैले जीवनभोगाइ र अनुभवहरूलाई सम्झेर जीवन चित्रण गर्न मन लाग्छ ।

मेरो माइतीघर त्रिशूली नदीको कलकलमा अवस्थित धादिङ जिल्लाको गजुरी बजार हो । म त्यहाा नगएको पनि झण्डै डेढ वर्ष बितिसकेको थियो । डााडापारि, माइती मेरो हिमालको काखैमा भनेजस्तो बादलपारि माइतीघर अल्पिएको थियो । त्यतिखेर मुग्लिनको बाटो गाडी चलेको थिएन, त्रिभुवन राजपथको बाटो हुादै सात घुम्तीको ओरालो झरेर नौबीसेमा आई बास बसेर भोलिपल्ट गजुरी बजार पुगिन्थ्यो । एक्लै जाने सक्ने कुरै भएन । मन मारेर खुम्चिनै पथ्र्यो । खुरखुरेमा बुबाकी फुपूको घर थियो । चाडबाड आउादा म कहिलेकाहीा नियास्रो मेट्न फुपूको घर जान्थेा ।

मेरा श्रीमान् राजेश कार्की काठमाडौा जानुभएको थियो । आफूलाई कतै जानुपर्दा जेठाजुको अनुमति लिनुपथ्र्यो । म जेठाजुलाई ठूल्दाजु भनेर सम्बोधन गर्थें । एक दिन फुपूको छोरा खुरखुरेबाट मलाई लिन आएका थिए । मैले जेठाजुलाई फुपूकहाा जान भनेर आदरसाथ अनुनय गरेा ।

उहााले रिसाउादै जागेर भन्नुभयो- “अहा, यो हुन सक्दैन । घर छाडेर लखरलखर हिाडेको मलाई मन पर्दैन । के गर्न जाने ? कससाग भेट गर्न जाने ? कि घरको कुरा काट्न जाने ?”

त्यस्तो कटु वचनसाथ सकिएको थियो उहााको भनाइ । एक-दुई दिनका लागि भए पनि घरको सानो घेराबाट उम्किएर जान पाउाछु कि भन्ने खुसीले मन चहचह भएको थियो । मैले फुपूको छोरासाग जाने ढिपी पनि गरेा । तैपनि मलाई पठाउनुभएन । दाजुले घरमा सम्पूर्ण परिवारका सदस्यहरूलाई आˆनो नियन्त्रणमा राख्नुभएको थियो । उहााको बोली र व्यवहारमा गर्‍हौापन झल्किन्थ्यो । आजको परिवेशमा, आजको जमानामा सहर-बजारतिर त्यसअनुरूप चल्न सकिादैन तर त्यस बेलासम्म त्यस्तै हुन्थ्यो ।

जेठाजुको शब्दवाणको धारिलो प्रहारले मलाई निर्घात चुटिरहृयो । मलाई लैजान नपाएपछि फुपूको छोरा त्यहीा दिन निराश भएर खुरखुरे गए । मलाई मनमा पीर लाग्यो । फुपूको नियास्रो पनि लागिरहेको थियो । फुपूलाई भेट्न पाइना, के गरी जाने, कसो गरी पुग्ने, मनमा चस्का परिरहृयो । एकपल्ट त्यहाा पुग्न नपाए खुत्रुक्कै पो हुन्छु कि जस्तो लाग्यौ मलाई । यसै रुमलोमा सोचेा- अब भोलि बिहानै उठेर भागेरै भए पनि जान्छु । फुपूसाग भेटघाट गरेर उज्यालैमा घर र्फकनुपर्ला । जेठाजुले गाली गरे सहन्छु । मलाई छट्पटी बढ्न थाल्यो । बाध्यताको भुमरीमा कसैले किचिदिएको जस्तो, मरीमरी बााचेजस्तो, बााचीबााची मरेजस्तो, भोलि कतिखेर उज्यालो होला र हिाडौला भन्ने विचारले म रातभरि निदाउन सकिना ।

रात गयो, उज्यालो भयो । बिहानै आˆनो कामधन्दा सिध्याएा । अाध्यारो काटेर बिहानीको प्रहरमा, रविले आˆनो घुम्टो खोले । धरती र आकाशको मिलनमा हरियाली डााडापाखा हाासिरहेका थिए । प्रातःकालको रक्तिम क्षितिजसागै सूर्य मुस्कुराइसकेका थिए । घरपछाडिबाट लोथर नदी गण्डकीको तरङ्गमा सुसाउादै निर्मल बगिरहेको थियो । दाजु बिहानै उठेर नदीतटमास्तिर हातमुख धुन जानुभएको मौका पारी छोरालाई लुगा लगाइदिएा र आफूले पनि लगाई कजवे पुल तरेर पारिपट्ट िपुगेा । घुाडाघुाडासम्म खोला तर्दा पानीले भिज्यो, छोरा पिठ्युामा बोकेकी थिएा ।

त्यतिखेर वीरगन्जदेखि अमलेखगन्ज, हेटौाडा, भण्डार, खुरखुरे, पर्सा, टााडी, भरतपुर, नारायणघाट आदि स्थलहरूका लागि बस, मिनीबस सेवा सञ्चालित थियो । वीरगञ्ज-नारायणगढसम्म चल्ने बस आइपुग्यो र खुरखुरेमा बस रोकिदनु भनेर बस चढेा । एक्सप्रेस बस रहेछ । बिहानी भएकाले बसभित्र यात्रुहरूको त्यति चाप थिएन । ठाउाठाउाको बस्ती छिचोलेर बस गुड्दै गयो । बसको घुर्रघुर्र, हर्नका पीापीा र टिाटीा-ढोकामा खलासीले यात्रुहरूलाई बोलाइरहेको थियो । खुरखुरेको बस बिसौनी आइपुगेको मलाई थाहै भएन । ड्राइभरले बस रोकिदिए, म त्यहााबाट हिाडेर फुपूलाई भेट्न पुगेा । फुपु घरभित्रै हुनुहुादोरहेछ, म पनि भित्रै गएा ।

“फुपू, नमस्कार Û”

“नमस्कार नानी, आऊ बस । ” फुपूले भन्नुभयो ।

उहाालाई देखेपछि मेरो सारा पीडा हटेर गयो ।

“अनि उताको हालखबर के छ ?”

“सबै ठीक छ । ” मैले भनेा ।

उहााले फेरि सोध्नुभयो- “तिमी हिजो किन नआएकी हौली भन्ठानेकी थिएा, अहिले आयौ र खुसी लाग्यो । पहिला खाना खाऊ, पछि कुरा गरौाला । “

“मलाई हिजो दाजुले पठाउनुभएन, उल्टै हपार्नुभयो । म घर गरेर खान सक्दिना होला फुपू Û” अतिशय पीडा भरिएको स्वरमा मैले भनेा । मेरो आाखाबाट खहरे बगिरहृयो । मेरो अवस्थाले नै सबै कथा बताइरहेको थियो । म आˆना पीडाका पोकाहरू फुकाउादै विचलित स्वरमा गुनासाहरू पोख्तै गएा ।

“छोरो जन्मिएको छ, किन पीर गर्छेस् नानी ? सुखका दिन पनि पक्कै आउाछन्, सहनुपर्छ । ” फुपूले भन्नुभयो । उहााको फूलजस्तो कोमल मन ज्यादै उदासी भएर आयो ।

“ज्वाइालाई सोधेर आएकी भए हुन्थ्यो नि Û” उहााले भन्नुभयो ।

“ज्वाइा काठमाडौा हुनुहुन्छ । उहाा घरमै भए पनि दाजुको अगाडि केही बोल्न सक्नुहुन्न । उहााको र मेरो सम्बन्ध नजिक भए पनि आकाश र धर्तीजस्तो, सागर र किनाराजस्तो छ । बोलचाल हुनै गाह्रो । के भनुा खै म त, ओठ खोलेर हाास्न सक्दिना । शीतल छहारी पाउन सक्दिना । जून अटाउने मेरो मन, फूल फुलाउने मेरो मन पीडाले भारी भइरहेछ । यो पीडाको भारी खै कहाा लगी बिसाऊा ? यो संसारमा म किन जन्मिएकी हुाली ? बरु ढुङ्गामाटो भइदिएको भए हुन्थ्यो । झारपात, कााडा भइदिएको भए हुन्थ्यो । जिन्दगी भनेको एउटा लामो सुस्केरा रहेछ । यतिखेर म सबैका लागि धूलो र कसिङ्गर भएकी छु । “

“तिम्रा कुरा मनमा गड्छन् । हामी आइमाईको हालत यस्तै छ, सहेर पचाउनुपर्छ । ” फुपूले मलाई थुमथुम्याएझैा गर्नुभयो ।

म बिहेको बेला सम्भिmन पुगेा । घर भित्रिादा जेठाजुले मलाई भन्नुभएको थियो- “बुहारी त बेसैजस्ती छिन् । पढेलेखेकी सुशील रहिछन् । कतै जागिर लगाइदिन पाए पनि हुने । ” अहिले भने किन त्यस्तो भएको होला भन्ने लागिरहृयो ।

जेठाजुको रूपरङ राम्रो थियो । खाइलाग्दो शरीर देखिन्थ्यो । शान्त, सौम्य व्यक्तित्व थियो । आˆना साथीभाइ र इष्टमित्रसाग बोल्दा उहाा मधुर वाणी बोल्न खप्पिस हुनुहुन्थ्यो तर भाइबहिनी र बुहारीसाग बोल्दा भने जहिले पनि उत्तिकै आवेग, उत्तिकै आक्रोश र उत्तिकै चर्को स्वर हुन्थ्यो उहााको, साह्रै मापाको ।

फुपू र मैले निकैबेरसम्म सुखदुःखका कुराकानी गर्‍यौा । दिनको पााच बजिसकेछ । समय बितेको पत्तै भएन ।

“तिमी बस्दै गर बहिनी, म खाजा बनाएर आउाछु । ” फुपूले भन्नुभयो ।

“पर्दैन फुपू, मेरा निम्ति दुःख नगर्नुहोला । बरु बाबुलाई एक गिलास दूध खुवाएर लैजानुपर्ला । ” मैले आत्मीय भाव देखाउादै भनेा ।

“के भनेकी बहिनी तिमीले ? बाबुलाई मात्र किन ? तिमीलाई पनि भोक लागिसक्यो होला । चियाखाजा बनाउन पनि दुःख हुन्छ र ?” यति भन्दै फुपू भान्सामा जानुभयो । एकछिनपछि उहााले खानेकुरा ल्याएर मेरो अगाडि राखिदिनुभयो । खाइसकेर मैले बिदा माग्दै भनेा- “हवस् त फुपू दिदी, म बिदा हुन्छु, नमस्कार Û”

म हस्याङफस्याङ गर्दै खुरखुरेबाट बस चढेर बेलुका घर पुगेा । मनमा त्रास त छादै थियो । तुरुन्तै कपडा फेरेर भान्सा कोठामा गएा र खाना बसालेा । मलाई देखेपछि जेठाजु भान्साकोठामा आउनुभयो र चुलोमा बसालेको खाना झिकेर भुइामा राखिदिनुभयो । दाजुको पारो चढिसकेको थियो । उहााको बोलीचाली र क्रियाकलापमा अनौठो परिवर्तन आयो । ठूलल्ठूला आाखा बनाउादै मलाई तथानाम भन्नुभयो ।

“भन तिमी, दिनभरि कहाा घुमेर आयौ ? अबदेखि यो घरमा बस्नुपर्दैन । जहाा मन लाग्छ त्यहीा जाऊ । ” यति भनेर मलाई बाहिर निकाली ढोका ढ्याम्म पारी उहाा भित्रबाट चुकुल लगाएर बस्नुभयो । समय रातको आठ बजिसकेको थियो । मेरो अनुहार त्रास र भयले कालोनीलो भइसकेछ । म चेपेमा परेकी थिएा । त्यसलाई मैले ठानेा- दाजुको रिस, आˆनो भूल । मैले आˆनो ठूलो गल्ती महसुस गरेा ।

म माथिको यातना नै थियो त्यो । त्यतिबेला भने बाहिर आागनमा छोरो काखमा लिएर टुक्रुक्क बसिरहेा । नबसेर पनि कहाा जानु र ? मङ्सिर/पुसको ठिहिर्‍याउने जाडो, धर्तीलाई बिछ्यौना बनाएर कोप्चिनुसिवाय अरू उपाय पनि त थिएन । एकतमासको स्यााठ चलिरहेको थियो । आफूभित्रको नियति भनौा या चक्रव्यूह, बााच्नुको विषाक्त द्वन्द्वसित जुध्दाजुध्दै वेदनाले छट्पटी गरायो । म फेरि दोजिया भएकी थिएा । एउटी गर्भवतीको प्रसव पीडाजस्तो संवेदनशील अवस्थाबाट महिला कति पीडित हुनुपर्छ ? त्यो कसैलाई थाहा थिएन ।

चुक घोप्ट्याएकोजस्तो अाधेरी रात, जून हराएको थियो । नीलो आकाश डम्म कालो बादलले ढाकिएको थियो । त्यो कालो रातमा पनि कताकति ताराहरू मधुरो प्रकाश छरेर टिमटिमाइरहेका थिए । गाउा भएकाले बिजुली र टेलिफोनको लाइन आदि साधन-सम्पर्क केही थिएनन् । मन कहालीकहाली रोयो । भित्रभित्रै शरीरमा करेन्ट लागेझैा झन्झनाइरहृयो । छातीमा कुनै ठूलो पहाडले किचेझैा, सगरले थिचेझैा भयो । जेलका कैदीहरूले रातभरि चीसो भुइामा सुतेर रात गुजारेर सजाय पाएजस्तो सम्झना भइरहृयो ।

घरिघरि भुस्याहा कुकुरहरू जोडजोडले भुक्तै यता र उता दगुर्दै थिए । म भने अव्यक्त पीडामा केही कुरा सोचिरहेकी, गमिरहेकी थिएा । मन र आाखाबाट सारा जिन्दगीका पीडा गुजुल्टिएर गााठो परेर आए । हीनताबोध भयो । के गरेर जिन्दगी बिताउने ? यो लामो जिन्दगीको यात्रामा म किन एक्ली भएा ? खै त मेरो आˆनो अस्तित्व ? मनमा अनेक हुन्डरी चलिरहृयो । कहाा जाऊा, कुन बाटो समाऊा ? आˆनो गन्तव्य आफैालाई थाहा भएन । आाखाबाट एकाएक वषर्ाको भेलजस्तो फेरि आासु बग्न थाले । आासु बगिरहे छाती भिजाउादै ।

यस्तो असहज परिस्थितिमा मैले ईश्वर पुकार्दै भनेा- “हे भगवान्, दुःखबाट छुटकारा पाऊा । जसरी तिमी प्रत्येक प्राणीको श्वास-प्रश्वासमा बहन्छौ त्यसरी नै मेरो अन्तस्करणमा आई बसिदेऊ । मानवमनको अन्तःस्तलबाट स्वार्थ र क्रोधको बास उठाइदेऊ । कसलाई दोष दिऊा ? भगवान्लाई, समयलाई या त सृष्टिलाई ?

भोक, तिर्खा, इच्छा, निद्रा सबै हृदयबाट फालेर ईश्वरको नाम जपिरहेा । कलिलो प्युसो साथमा थियो । ऊ आमाको न्यानो शीतल काखमा सुतिरहेको थियो । मलाई चाहिा कोपिला पनि नफुली सुक्छ कि भन्ने लागिरहृयो ।

दाजुको मनको कुनामा अलिकति दया बााकी रहेछ । उहााले रिसाउादारिसाउादै ढोकाको चुकुल खोलेर “अब भित्र आउा” भन्नुभयो । चार घण्टा बाहिर बसिसकेपछि म घरभित्र पसेा र निहुरिएको मुन्टोलाई सीधा पार्दै दुई हात जोडी माफी मागेा- “अबदेखि कहिल्यै गल्ती गर्ने छैन । हजुरको भाइले थाहा पाए मार्नुहुन्छ । यो कुरा उहाालाई नभनिदिनुहोला । ” मानसिक सास्तीले कैदी बनेको शरीर थरथराउादै म कोठामा गएर भुइामा थचक्क बसेा ।

मुटुको धड्कन बढिरहेको थियो । मेरालागि घर कैदखानजस्तै भयो । झ्यालढोकाहरू पनि कारागारकाजस्ता लागिरहेका थिए । अरूका लागि भार भएको जीवनमा कठोर मानसिक र शारीरिक वेदना झेली बााचिरहनुभन्दा मर्न पाए मुक्ति मिल्थ्यो भन्ने लागिरहृयो । फेरि मरणको कामना गर्दैमा कोही मरिहाल्ने पनि कहाा हो र ? कसरी त्यति सजिलै मर्न सकिन्छ ? सन्तानप्रतिको जिम्मेवारीले पनि मैले मर्नु भयो र ?

त्यो बेलाको कथा मनमा बााकी थियो । एक दिन मैले मेरो श्रीमान्लाई आˆनो मनको वेदना पोख्तै भनेा- “मैले यो घरको मानसिक र शारीरिक यातना खपेर कसरी बसुा ? बरु छुट्टएिर बस्न पाए पनि हुने थियो । “

उहााले आक्रोश पोख्तै भन्नुभयो- “ता यो के भन्दैछेस् हा ? घरमा बस्न नसके जा माइतीमा गएर बस् । म घरपरिवारबाट एक्लिएर कदापि छुट्टएिर बस्न सक्दिना । दाजुभाइले जेजे भने पनि सहनुपर्छ, तालाई मात्र ताडना खप्नुपर्ने हो र ? अरू भाउजू-बुहारीहरूले पनि यो घरको बुहार्तन सहेर बस्न बाध्य भएका छन् । अहा, मलाई तेरा कुरा सुन्नु छैन । “

स्थिति त्यस्तै भयो । जीवनलाई शीत प्रकाश दिने हुनुपथ्र्यो दाम्पत्य जीवन तर दाम्पत्य जीवन त्यस्तो हुन पाएन र ती दिनहरू उल्लासपूर्ण हुन सकेनन् ।

आˆनो जीवन भोगाइका कथाव्यथाहरू कसैलाई सुनाउन पनि नपाइने ? मेरो मनोव्यथा आˆनै श्रीमान्बाट पनि हल्का हुन सकेन । मलाई बालकृष्ण समले ‘धु्रव’ नाटकमा भनेझैा भयो- सहू सहू सहू बाबु, सहनै नसके पनि सहू । मान्छेको सबैभन्दा ठूलो दुश्मन पनि मान्छे नै हुादोरहेछ । महिलामाथि हुने गरेको पितृसत्तात्मक शोषण मलाई मात्र होइन, सबै महिलालाई थियो ।

मलाई लाग्छ- पारिवारिक द्वन्द्वभित्र महिलाहरूले भोग्नुपर्ने दुःखान्त परिस्थिति र लैङ्गकि आधारमा गरिने विभेदले समाजमा विद्यमान सामाजिक, आर्थिक, धार्मिक, शैक्षिक र राजनीतिक आदि अवस्था बिगि्रएर नारीहरू पिछडिएका हुन् । सम्पन्न र सम्भ्रान्त परिवारका महिलाहरूलाई समेत सिन्दूर र पोतेले जिन्दगी तहसनहस बनाएको छ । पतिको सेवा-सुश्रूषादेखि लिएर परिवारका सदस्यहरूलाई खाना पकाएर खुवाउने, घरायसी कामकाज जति गरे पनि सासू, ससुरा, देवर, जेठाजुले गरेको व्यवहार र झमेला नबेहोरी हुन्न । यो सत्य हो । जबसम्म परिवारमा, घरमा, समाजमा, महिलाको स्तर माथि उठ्दैन, तबसम्म महिलाहरू शोषणबाट मुक्त हुन सक्दैनन् ।

जेठाजुको स्वभाव त्यसताकाको संस्कारको एउटा नमुना थियो । त्यही संस्कारबाट पिाधिएकी थिएा म । उहाा बााचेको भए पैासठ्ठी वर्षमा प्रवेश गर्नुहुन्थ्यो । उहाा चिनीरोगले ग्रस्त हुनुभयो । एक दिन अचानक उहााको स्वर्गवास भयो । दाजुको अशेष सम्झना मसितै रहिरहेको छ । जेठाजु र मेरो बीचका संवादहरू अझै पनि मेरो मानसपटलमा ताजै छन्, त्यो अाध्यारो ठाउामा बसेर दस वर्षको निरीह जिन्दगी कसरी बिताएा होला ? आजकाल मलाई ती स्मरणपुञ्जहरू सपनाजस्तै लाग्छन् । आˆना गाउाघरका विषयमा लेखिएका संस्मरणहरू सम्झादा अहिले पनि मलाई त्यहाा बसेर रोएको अनुभूति हुन्छ । मेरोजस्तै जीवन भोग्ने दिदीबहिनीहरू कति होलान् हाम्रा गाउाघरमा भनेर सोचिरहेछु आधा आकाशको नियति ।

(स्रोत : मधुपर्क)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.