संस्मरण : मनरा – मेरो गाउँ

~प्रमिला शर्मा~

नेपालबाट अमेरिका बसाइ सरेको आठ वर्षपछि म पहिलो पटक आफुले बाल्यकाल बिताएको गाउ“m मनरा घुम्न पुगें । त्यहा“ नपुगुन्जेल मैले सोचेकै थिइन, पुनः अमेरिका फर्के पछि मनराको सम्झनाले मलाई यति विघ्न सताउला । अचेल जबजब म अमेरिकामा एक्लै हुन्छु, मनराको मधुर सम्झनाले मेरो मस्तिष्क रंगमगाइदिन्छ । म अरु सबै काम बिर्सन्छु । मानौ, मैले भविष्यबारे सोच्नुनै छैन । मेरो मस्तिष्क ढुक्क हुन्छ, समयले मलाई आफै डो¥याएर भविष्यमा जहा“ पु¥याउनु छ, सहजै पु¥याइहाल्छ । हुन पनि सोच्नु पर्ने कुरा देख्दिन, अमेरिकामा नसोचेरै मैले सोचेभन्दा धेरै धेरै भइरहेछ ।

जब म मनरामा पढथें, १० वर्ष जतिकी अलि बु¤ने भएथें, त्यस वेला मैले के सोची हु“ला ? सोची हु“ला, चार आनामात्र छ मसंग, ६ आना भए अझ धेरै मुरही कचरी खान्थें हु“ला । म समोसाबारे पक्कै पनि सोच्दिन थिए“ होला ? त्यो त शहरिया खानेकुरा जनकपुरमा मात्र पाइन्थ्यो । शख्खरको एक पाऊ डल्लो कम्मरमा घुसारेर वेलावेलामा कप्प मुख रसिलो गर्नुनै सबैभन्दा रमाइलो हुन्थ्यो होला ? धान काटिसकेपछि खेतमा छुटेका धानका बालाहरू बटुलेर बनाएको मुा खुट्टाले मिचेर धान निकाल्ने, अनि फट्केर बेच्ने, र त्यसबाट पाएको पैसाले चिनी र रंग मिसाएर बनाएको ललिपप खा“दा, भोली पनि ललिपप खान पाए मजा हुन्थ्यो भनेर सोच्थें हु“ला ? कहिलेकाहीं मिश्री खान रहर लाग्थ्यो । नरिवल र मिश्री मिसाएको मटरदाना एकपैसाको १६ वटा दिन्थ्यो, हाथभरी हुन्थे । मटरदाना खाएर सकिएपछि पसिनाले चिपचिप भएको हात कता पखाल्नु ? चट्ट हत्केलालाई जीब्रोेले चाट्दा कति स्वादिलो हुन्थ्यो होला ? यी दिन आपैmमा रमाइला थिए । मनराको बजार लाग्ने दिन मुरही, कचरी, र शख्खरलाई पगालेर डोरी जस्तो तन्काएर बा“समा बेरेको मिठाई मनग्गे पाइन्थ्यो । कन्सारीको भुजा र आलूको चोखा मेरा प्रिय खानेकुरा थिए । त्यति वेला म चप्पल समेत लगाउ“दिन थिए“ । अहिले अमेरिकामा लगाउने गरेको टेनिस शुज उस वेला कसैले दिएको भए म के गर्थें हु“ला ? लगाएर हिंडदा लाजले भुतुक्क भएर लाउनै छोडथें हु“ला ?

ठूलो दाजु मलेरिया उन्मुलन कार्यालयमा काम गर्न थालेपछि मलाई लाग्थ्यो, मलेरियाको ट्रक वेलावेला मनरा आओस् । त्यतिवेला मैले सोच्दै सोचिन, मनरामा मेरो आÏनो कार भएको भए कति रमाइलो हुन्थ्यो होला ? मैले आपैmले कार चलाउने भनेर सोचेको भए कति लाज लाग्थ्यो होला ? ड्राइभरले पो मोटर चलाउ“छ, र ड्राइभर लोग्नेमान्छे हुन्छ भन्ने सम्झेर मलाई आÏनै कुरो सिल्ली लाग्थो होला ? बैलगाडा हा“क्न मैले सिक्नै खोजिन । भाइले मभन्दा सानै उमेरमा सिक्यो । मैले सोचेको हुनुपर्छ, सवारी चलाउने काम जति लोग्नेमान्छेले गर्ने हो । आइमाईले त सवारीको आनन्द मात्र लिने हो ।

मेरो स्वभाव सोच्ने खाले रहेनछ । समय बित्दै जान्छ, अनि मेरो सम्झनामा बितेका समयको रमाइलो छाप रंगबंगिरहन्छ । बि.ए. सम्म पढनुपर्छ भन्ने मगजमा पसेको रहेछ । हुन त, विवाह चा“डै भएको भए बि.ए. नसिद्धाई विवाह गर्दिन भन्ने जिद्दी लिन्नथें ह“ुला । बि.ए. पास गरें, बिहे पनि भयो । अरूले भनेको सुनेर काठमाण्डुमा एउटा घर हुनुपर्छ भन्ने लाग्यो । सबैले भन्थे, ²तेरो दुलाहा इन्जिनीयर, घर छैन ?² यसै गरी जे तत्काल बुझेको छ, त्यही मात्र सोच्ने मेरो बानी, टाढाको नसोच्ने । तापनि समयले अहिलेसम्म राम्ररीनै डो¥याएर लगिरहेको रहेछ मलाई ।

अ“, मैले थालेकी थिए“ मनराको भ्रमणको कुरा लेख्न, तर पुगिछु १० वर्षको उमेरको कुरा लेख्न । भनिहालें नि, मेरो कुनै निश्चित उद्देश्य ह“ुदैन । लेख्दा पनि लेख्न वस्छु एक थोक, तर कुरा र कलम मिलेर बन्छ अर्कै थोक । त्यसकारण फर्कौं मूल कुरामा । अचेल जबजब म अमेरिकामा एक्लै हुन्छु, मनराको मधुर सम्झनाले मलाई रंगबगाइरहन्छ । कल्पनामा रंगबगिनुलाई एउटा भारतीय कविले लेखेको थियो, ए जब कोइ नही होता तुम होती हो गोया । खुबै चलनमा आएको थियो उस वेला यो पंक्ति, जसको अर्थ हो, हे प्रियसी, जब कोही मस“ग हुन्न, त्यस वेला तिमी मेरो सम्झनामा हुन्छौ । एक्लै भएका बखत मलाई पनि मेरो मनरा प्रियतमको सम्झनाले पछ्याइरहन्छ । म अहिले पनि त्यही सम्झनामै फतफताइरहेछु (

तिमीस“ग बोल्न नपाएर मेरो यात्रा अधुरै रह्यो । मैले बजारको भीडमा टाढैबाट तिमीलाई हेरें । तिमीले पनि मलाई टाढैबाट हेरिरह्यौ । करिब एक माइलको परिधीमा मैले आफुलाई सीमित पारिहालें । मैले त भन्ठानेकी थिए“, २५ वर्षभन्दा पनि बढी भयो मैले मनरा छोडेको, तिमीले मलाई सम्झन्न होलाऊ । मैले के पो गरिदिएकी थिए“ तिम्रोलागि, र तिमीले मलाई सम्झनामा सा“ची रहेका होलाऊ भन्ने लागोस् ? तर त्यस भीडको बिचमा पनि म तिम्रो आ“खाको भाखा पढिरहेकी थिए“ । ती आ“खाले मलाई भन्दै थिए तिमी मलाई अभैm माया गर्छौ भनेर । त्यस वेला म चाहेजत्ति तिम्रो नजिक आउन सकिन, त्यसैले त होला, अहिले तिम्रो सम्झना तीव्र भइरहेछ ।

तिमीस“ग कुरा गरेको भए तिमी पक्कै भन्थेउ होला, ²यहीं आएर बस ।² तर मलाई अब गाउ“mमा बस्न गाह्रो पर्छ । पहिलेजस्तो मेरो बानी स्वभाव छैन । अमेरिकाले मलाई धेरै सुविधाभोगी बनाइसकेको छ । म तिमीस“ग एक्लै एकछिन घुमेर यी सबै कुरा बताउन चाहन्थें । स्कुलको ठुलो चौघेरालाई समेटदै त्यसछेउकै अब भत्काइसकिएको मेरो बाल्यकाल बितेको घरको नक्सा तिमीस“ग कल्पनामा कोर्न चाहन्थें । अहिले पुरिइसकेको ईनारलाई कल्पनामै फेरी खनी आफुले बाल्टीले पानी तानेको सम्झना गर्न चाहन्थें । गाग्रोमा पानी भरिदेओस् भनी डोमिनीले ²बौवा, बडा पुन्य होतई, घैला भरदेउ ² भनी मलाई उसवेला गरेकी अनुनय तिमीस“ग एकछिन उभिएर चिन्तन गर्न चाहन्थें । अनि, तिम्रो मदतले त्यो डोमिनीलाई खोजेर उसलाई ²थान्क यू² भन्ने पनि मन थियो । किनभने, म अमेरिका आउनमा त्यो डोमिनीको आशीर्वाद पनि सामेल छ ।

जाडो याममा घाममा उभिएर मास्टरको सुपरिवेक्षणमा घा“टी सुक्ने गरी कराई कराई घोकेका दुइ एकान दुइ, दुइ दुनी चार पहाडा फेरी एकपटक कराई कराई आपैmलाई र तिमीलाई सुनाउन मन लागेको थियो । स्कुलमा तीन कक्षासम्म सुकुलमा बस्नु पथ्र्यो । जब म चार कक्षामा पुगें, पक्की घरभित्र बेन्चमा बस्न पाइने भयो । बेन्चमा बसेर डेस्कमा लेख्न पाउ“दा म त्यसवेला कति गौरवान्वित भएकी थिए“ । सानी भएकीले बेन्चको किनारामा बसेर बल्लबल्ल बुढी औंलाले भुईं छुन सक्ने भएता पनि मलाई संसारको सबभन्दा सम्पन्न स्कुलमा पढेको अनुभूति तिमीलाई सुनाउने मन थियो । तिमीबारे सोच्दासोच्दै पनि तिमीस“ग कुरै हुन सकेन ।
घरस“गैको खाडल अघिल्तिर एकछिन उभिएर जमेको पानी हेर्ने मन थियो, जसमा गरम महिनामा भाइको लहैलहैमा म पनि वेलावेला बल्छी थापेर माछा मार्न बस्थें । मलाई सम्झना छैन, मेरो बल्छीमा कहिले माछा प¥यो परेन । तर भाइस“ग साझेदारीमा आमाको धोतीको जालोमा समातेका माछाहरू सलबलाएको बखान तिमीस“ग गर्न मन लागेको थियो ।

उस वेला गाउ“mमा टेलिफोन थिएन । छिमेकीकहा“ डुल्न निस्कनु भएको बाबालाई बोलाउनु परे म आगनमा निस्केर ²बाबा, भान्सा तैयार भयो, घर आउनुस्² भनी कराउने गर्थें । त्यस आवाजले टेलिफोनको काम गथ्र्यो । एकछिनपछि बाबाको खडाउ“को आवाज सुनिन्थ्यो । अहिले त्यही आगनमा उभिएर स्वर्गे भइसक्नुभएको बाबालाई भन्न मन लागेको थियो, ²बाबा, अब हामी सबैस“ग अमेरिकामा टेलिफोन छ, आंगनमा उभेर कराइरहनु पर्दैन ।² बाबा आश्चर्य मानेर सोध्नुहुन्थ्यो होला ? ²तेरी आमालाई पनि आकाशवाणीमा कुरा गर्न आउ“छ त ? घरमा बसेर अचेल के के गर्छे ?² मेरो कल्पनामा सजीव भएको बाबालाई मैले भनिदिन मन लाग्यो, ²तपाईंलाई सम्झनु हुन्छ ।² बाबाको यो झझल्को मैले तिमीस“ग विस्तारमा बा“डन पाएको भए मेरो मन कति हलुका हुन्थ्यो होला ?

अहिले गाउ“mमा एक लाइन सामुदायिक टेलिफोन सरकारले स्कुल कम्पाउण्डभित्र राखिदिएको रहेछ । त्यहा“बाट एक एक हजार गरी दुइ दिनमा दुइ हजार रूपिया“ खर्च गरेर अमेरिका फोन गरें । टेलिफोन बुथ ओरिपोरी बसेका सबै गाउ“ले आÏनो गाउ“mबाट अमेरिकासम्म कुरा गर्न सकिने रहेछ भनेर खुबै दंग परे । त्यहा“ं टेलिफोन गर्न आइपुगेको रहेछ हाम्रो खेत बटैया लिने जनक गुवारको छोरा सीया पनि । उसले मलाई धेरै वेरसम्म हेरिरह्यो । मलाई चिन्हेपछि बोल्यो, ²भोलही गाउ“m पनि हेर्न हिंडनुस् न, त्यहा“ पनि विकास भएको छ ।² सियालाई देखेर मलाई मेरो बाबाले सियास“ग कुरा गरे जस्तो लाग्यो । कल्पनाको कुरा त हो नी । बाबाले सियालाई भन्दै हुनुहुन्थ्यो, ²तेजाथानमा खीर चढाउनु छ, तेरो बुवालाई गाईको दूध राखिदिन भन्नु ।² सिया भन्छ, ²गाईले अव दूध दिन छोड्यो ।² म बाबालाई भन्छु, ²बाबा, हामी बसेको ठाउ“m अमेरिकामा गाईको दूध प्रशस्त पाइन्छ । त्यहा“ गाईकै दूध खान्छन् ।² बाबा सोध्नुहुन्छ, ²तेरी आमालाई गाई दुहनु पर्छ ?² म भन्छु, ²आमाले गाई दुहनु पर्दैन ।² फेरी के भनेर सम्झाउ“m जस्तो लाग्छ र भन्छु, ²गाई दुहने प्रशस्त मानिस पाइन्छ ।² बाबा टाउको हल्लाउ“दै मुसुक्क हा“स्नुहुन्छ । मेरो कल्पना त्यस वेला भंग हुन्छ, जब उलुवा मेरो अगाडी चिया लिएर ²पमु नानी, चिया लेऊ² भन्दछ । उलुवाको सत्कारले म मुग्ध हुन्छु । उसको बुवा भरथा हाम्रो हलो जोत्ने हरवाहा थियो । तर अहिले उसको आर्थिक स्थिति राम्रो भएछ । उसले बजारमा चिया पसल खोलेछ । उसको भाइ दिनेशले एस.एल.सी. पास गरेर स्कुलमा पिउन र टेलिफोन अपरेटरको काम गर्दो रहेछ । यो सब देखेर गाउ“mको विकास कुनै न कुनै रूपमा भइरहेको छ भन्ने मेरो प्रसन्नता तिमीस“ग बा“डन रहर फुर्सद नभएकोले मनमै रह्यो ।

घर्तिटोलको चबच्चा पोखरीको नाम चबच्चा किन राखियो, थाहा छैन । तर तिमीस“ग बात मार्दै त्यस पोखरी वरीपरी टहल्न मनलागेको थियो । पोखरीस“ग गा“सिएका मेरा सम्झनाहरूलाई एकैछिन भए पनि चलचित्र जस्तै कल्पनामा हेर्न मनलागेको थियो । एक हातले बा“धेको चुल्ठो र अर्को हातले नाक थुन्दै डुबुल्की लगाएको, पौंडी खेल्दै पोखरीको माझमा गाडेको खामो समाउन पुगेको, पोखरीको पींधको माटो टाउकोमा टन्न राखेर, ²हेर कति माटो निकाल्न सकें² भनेर बहादूरी देखाउ“दै दंग परेको । पोखरी छेउको बरको रुखबाट पोखरीमा हाम्फालेको । पोखरीको डीलमा स्थित महादेवको मठमा जल चढाउ“दै राम्रो दुलाहा पाउने वरदान मागेको । यी सम्झनाहरू पनि तिमीलाई साक्षी राखी महादेवजीलाई सुनाउने रहर पुरा गर्न सकिन ।

चमारटोली र मुसहरटोली पस्दा म आफु मेरी आमाजस्तै लाग्यो । म कल्पना गर्न थालें, आमा त्यस बखत मेरो अहिलेको उमेरकै त हुनुहोला ? उहा“ले खेतालाहरूलाई भनिरहेजस्तो लाग्यो, ²हेर, आज फलाना ठाउ“मा धान रोप्नुछ । छिटो जावो, तिमीहरूलाई राम्रो खाना पठाउ“ला ।² त्यसपछि निस्कन्थे जनहरू हलो र गोरु लिएर खेततिर । कसै कसैले आमालाई घुर्की पनि लगाउ“थेः ²बजै, राम्रो खुराक, पीरो खुर्सानीको अचार पठाउनु होला । तपाईंले हाम्रो पेट भरिदिनु भयो भने बल्ल हामी तपाईंको खेत भरिदिन्छौं ।² आमा हा“स्दै भन्नुहुन्थ्यो, ²हुन्छ हुन्छ, तिमीहरू छिटो खेत पुग ।² आमालाई सम्झदै त्यहा“का मानिसहरूले मलाई भने, ²बुढिया बजैको दर्शन गर्ने मन थियो ।² मैले जवाफ दिए“, ²बजै अब धेरै बुढी हुनुभयो, मनरासम्म आइपुग्न धेरै तकलिफ हुन्छ उहा“लाई ।² मनरावासी मेरो चिन्ता दूर गर्न भन्छन्, ²अब मनरा आउन पहिलो जस्तो दुःख छैन । गाउ“mको विकास भएको छ । अब पैदल हिंडनु पर्दैन, काठमाण्डुदेखि रात्रीबसमा आउन सकिन्छ ।² म भन्छु, ²तै पनि, आमा बुढी हुनु भयो ।² मैले त्यसो भने पनि उनीहरूको आ“खामा पहिलेकी मेरै उमेरकी आमा बस्नुभएको छ । काठमाण्डुबाट जनकपुर आउने रात्रीबस अब मनरासम्म पुग्ने गरेको एउटा मात्र बसको आवत जावतलाई मनरावासीले विकास मान्नु परेको छ । म के भनु“ उनीहरूलाई ? मेरी आमा अहिले जुन देशमा बस्नुभएको छ, त्यहा“ उहा“को आठै छोराछोरीको घरमा दुइतीनवटा मोटर तैनाथ रहन्छन् ।

हे मनरा प्रियतम † तिमीस“ग धेरै धेरै बोल्ने रहर थियो, त्यही रहर नमेटिएकोले यी पानाहरू अहिले अक्षरले भरिए । मैले पहिले गहिरिएर सोचेकै रहेनछु तिमीले मलाई कति माया गर्छौ भनेर । अब पो बु¤छु, तिमीले माया देखाएकोले नै म अमेरिका फर्किसकेपछि पनि तिम्राबारे यति विघ्न सोच्ने गर्दछु । म जब जब एक्लै हुन्छु तिम्रै सम्झना आउ“छ, सपनीमा पनि तिमीलाई नै देख्छु । गाउ“mमा धेरै आइमाईले ²घडी कोसेली देऊ² भनी मागे । मैले सकें भने म मनरामा एउटा घण्टाघर बनाइदिन्छु, र भगवानले मस“ग सोधे भने मनरालाई डिजनील्याण्ड बनाइदेऊ भनी वरदान माग्नेछु । अरुका नजरमा मनरा मधेशको एउटा पिछडिएको गाउ“m होला, तर मेरालागि मनरा जननी जन्मभूमीश्च स्वर्गादपि गरियसी ।

-डेनभर, कोलोराडो
Issue : 2006

(स्रोत : Pardesh.com)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.