गजल : घरको जग हाल्दै

~बूँद राना~

बूँदजी !, काठमाडौँमा घर बनाउनु भो ? केही समय यतादेखि मेरा परिचितहरूले मसँग सोध्ने गरेको प्रश्न हो यो । यो प्रश्न सोध्नेक्रम घट्लाजस्तो लाग्दैन, बरु बढ्ला । काठमाडौँ र घरको प्रसङ्ग उठ्दा विगतका तत्सम्बन्धी केही भावनात्मक तथ्यहरू मेरा आँखा वरिपरि आइपुग्छन् ।

संवत् २०४० तिरको कुरा हो, नाम रामप्रसाद पराजुली हो जस्तो लाग्छ । उनी नैकाप गाविसका प्रधानपञ्च थिए, म भैरहवा नगरपालिकाको उप प्रधानपञ्च । बेलामौकामा हुने सम्मेलनहरूमा हाम्रो भेटघाट भइरहन्थ्यो । बारम्बारको भेटघाटले हार्दिकता बढाउन सहयोग पुर्‍याउँछ । हाम्रो बीचमा त्यही भएको थियो । एकपटक यस्तै भेटघाटको क्रममा उनले मलाई उनको गाविस नैकापमा घडेरी किन्न प्रोत्साहित गरेका थिए । भनेका थिए-बूँदजी, यहाँ -नैकापमा) यौटा घडेरी किनी राख्नोस् । यतिबेला सस्तो छ । पछि काम लाग्छ । दाम बताएका थिए, एक रोपनीको पच्चीस हजार रुपियाँ । मनमनै लोभिएँ मात्रै, व्यवहारमा केही गर्न सकिएन, पैसा थिएन ।

यसका साथसाथै अर्को यौटा घटना पनि सम्झन पुग्छु-त्यो २०४१ सालतिरको हो । श्रीमतीको मुुटु रोगको उपचार निम्ति म दक्षिण भारतको

तमिलनाडु प्रदेशस्थित सी.एम.सी

-क्रिश्चियन मेडिकल कलेज) अस्पताल, भेलोर पुगेको थिएँ । त्यहाँ अढाइ महिनाजति बस्दा एउटै लजमा बस्ने गणेशमान श्रेष्ठसँग राम्रै मित्रता हुन गएको थियो । उनी भक्तपुर -भादगाउँ) का, म भैरहवाको । मित्रतालाई भौगोलिक दूरीले छेक्तैन । गणेशमानजीको भनाइअनुसार उनको बाल्टी बनाउने उद्योग थियो । यस हिसाबले उनी उद्योगपति, म राजनीतिक प्राणी ।

-म त्यतिबेलासम्म भैरहवा नगरपालिकाको उप प्रधानमञ्च पदमै थिएँ ।) पेसाको भिन्नताले पनि मित्रतामा बाधा पार्ने कुरा थिएन । हामीबीचको मित्रता बाक्लिँदै गएको थियो ।

एक साँझ गणेशले मप्रति यस्तो सद्भाव पोखें-बूँदजी म तपाईंलाई चारआना घडेरी दिन्छु । पैसा लिन्नँ तर यौटा सर्त भने राख्छु । त्यो के भने तपाईंले घर बनाउनु पर्छ र मेरो छिमेकी भई बस्नुपर्छ । मञ्जुर छ ? । उनको सद्भावको सगरमाथा शिखर मुन्तिर म पुरिएको थिएँ । जवाफ के

दिने ? मलाई अप्ठ्यारो परेको थियो, निर्णय गर्न । उनी भने मबाट-तपाईंको सर्त मलाई मञ्जुर छ, हुन्छ, म तपाइर्ंको छिमेकी बन्ने भएँ, यस्तै उत्तर सुन्न आतुर थिए । त्यही हुनाले उनी अझै पनि सोद्धै थिए- घर बनाउने

हो ? मेरो छिमेकी बन्ने हो ? खै तपाईंले ‘हुन्छ’, ‘हुन्न’ केही भन्नु भएन नि ? उनको प्रश्न प्रस्तुतिबाट सजिलै बुझ्न सकिन्थ्यो-उनी नकारात्मक जवाफ सुन्न चाहँदैनन् । उनी मबाट सकारात्मक जवाफ ‘हुन्छ’ सुन्न चाहन्छन्, प्रष्ट थियो । प्रश्नमाथि प्रश्न थपिँदै जाँदा जवाफ नदिई सुखै थिएन । मेरो एक मनले स्पष्टवादी बनेर, घर बनाउनसक्ने आफ्नो आर्थिक अवस्था नभएको बताउन भने पनि त्यो भनाइले मित्रलाई पिरपर्ला भनेर त्यसो गर्ने आँट आएन । यति मात्र भनेँ मप्रतिको तपाईंको सद्भावनिम्ति

धन्यवाद Û मलाई थाहा थियो मेरो त्यो झारा टार्ने खालको भनाइले उनको चित्त बुझ्नेवाला छैन । हुन पनि त्यही भयो । उनले प्रतिक्रिया जनाउँदै भने-चाराना घडेरी थोरै भयो भने अझै थपौँ कि ? उनको यो भनाइमा मैले हत्तपत्त भन्नु पर्‍यो, हैनहैन त्यसो हैन, तपाईंले दिन्छु भन्नु भयो, मैले पाएँ । तपाईर्ंलाई दिलैदेखि धन्यवाद Û हाम्रो कुराकानीका माझमा अर्को एक जना थपिन आइपुगेको हुँदा कुराले अर्को मोड लियो । मैले केही सजिलो अनुभव गरेँ । गणेशजीको टोली हामीभन्दा अघि स्वदेश फर्किने भयो । बिदावारी हुने बेलामा थाती रहेको पूर्वप्रसङ्गलाई स्मरण गराउँदै उनले भनेको यो वाक्य आजसम्म मेरो कानमा बेलामौका झङ्कृत हुन पुग्दछ बूँदजी Û घर बनाउनु परे भक्तपुरलाई नबिर्सनु है Û

प्रश्नहरू सामान्यतया दुई किसिमका हुन्छन् । सोझो र बाङ्गो अर्थात् घुमाउरो । यी दुई रूपभित्र विविध कोण देख्न सकिन्छ । मलाई सोध्ने गरिएको प्रश्न-काठमाडौँमा घर बनाउनु भो ? को जवाफमा मैले भन्ने गरेको छु- केको पैसाले घर

बनाउनु ? ऋण खोजेर दुई चारलाख जुटाइहाले पनि त्यतिले के

हुने हो र । एक करोडले एकआना नपाइने भैसक्यो काठमाडौँ Û आफ्नो आर्थिक हैसियत बताएर मैले दिने जवाफले प्रश्नकर्ताको चित्त बुझ्दैन होला किन भने यतिबेला म प्राज्ञपरिषद् सदस्यको ओहोदामा छु ।

नेपालमा ओहोदावालहरूले गर्ने गरेको भ्रष्टाचारको तथ्याङ्क सङ्कलन गर्ने हो भने कहालीलाग्दो तस्बिर देखिने छ । यो निर्विवाद छ । सोच्छु, कतै मलाई पनि यही प्रसङ्गमा लपेटेको त होइन ? तर विश्वास लाग्दैन, मप्रति त्यो कोणबाट सोचियो होला भनेर । मेरा परिचितहरूलाई कुबेरको भण्डारबाट सिल्टीको पनियो लिई आउने व्यक्ति बूँद हो भन्ने कुरा बताइराख्नु पदर्ैैन ।

‘कुबेरको भण्डारबाट सिल्टीको पनियो’ कथासित सम्बन्धित प्रसङ्ग यस्तो छ । जीवनको कुनै कालखण्डमा बूँद राना ‘क’ वर्गका ठेकेदारको कारिन्दा हुन पुगेथ्यो । संस्थाका म्यानेजिङ डाइरेक्टर बूँदका पुराना मित्रमध्येका थिए । पदीय हिसाबले कारिन्दा र हाकिम भए पनि दुबैबीच औपचारिक व्यवहार आवश्यक थिएन । बूँदलाई एकपटक करोडौँको लागतमा सम्पन्न हुने एउटा योजनाको जिम्मा दिइयो । साइट इन्चार्जको जिम्मेवारी तोकिएको समयमा पूरा गरेर बूँद फर्कियो । कार्यालयमा खानपिनको कार्यक्रम राखियो, योजना सम्पन्न भएको खुसीयालीमा । समान पेसाका समान स्तरका ठेकेदारहरूको राम्रै जमघट थियो । जमघटमा बूँदलाई चिन्नेहरू पनि थिए । खानपिनको दौडानमा ती मध्येका एक जनाले सोधिहाले-‘बूँदजीको हालखबर कस्तो छ नि ? । बूँदलाई मुख खोल्नै परेन हत्तपत्त आयोजक ठेकेदारले भनिहाले-बूँदको हालखबर म भन्छु सुन्नुहोस् । अनि कथा भन्न थालिहाले ।

एउटा गरिब मान्छेको हालत देखेर महादेवको मन पग्लेछ र कुबेरको भण्डार देखाउँदै सपनामा भनेछन्- ‘यो भण्डारभित्र पसेर रातभरि जति मन लाग्छ सम्पत्ति ओसार्नू । ओसारेको सम्पत्ति तिम्रो हुनेछ । ख्याल राख्नु, यो काम तिमीले रात छँदै गर्नु पर्नेछ । उज्यालो भयो भने केही हात लाग्ने छैन । रित्तै फर्किनु पर्ने छ ।’ महादेवले भनेअनुसार त्यो व्यक्ति कुबेरको खजानाभित्र पसेछ । खजाना देखेर दङ्ग परेछ र हेरेको हेर्‍यै भएछ । यहीक्रममा उज्यालो हुनहुन लाग्दा उसले आफ्नी श्रीमतीको गुनासो सम्झन पुगेछ । उसकी श्रीमतीले प्रायःजसो भन्ने गर्दिरहिछ –

‘ढिँडो ओडाल्ने जाबो एउटा पनियो जोर्न नसक्ने कस्तो हुतिहारा मान्छेको फेला परिँछु ।’ श्रीमतीको यस्तो गुनासो सम्भिmसकेपछि आफूलाई सामथ्र्यवान बताउने सुर चलेछ र खजाना घरको एउटा कुनामा रहेको सिल्टीको पनियो टपक्क टिपी त्यो पनियो हल्लाउँदै घरको बाटो लागेछ । सिल्टीको पनियो हल्लाउँदै अब श्रीमतीलाई खुसी तुल्याउने भएँ भन्दै मख्ख परेर घर फर्किने त्यै मान्छे हो बूँद राना ।

म्यानेजिङ डाइरेक्टरले सुनाएको यो कथाले एकछिनलाई त्यहाँ मुक्त हाँसो छुटायो । कथाको आशय शायद यो उखानको जस्तो थियो- मह काढ्नेले हात चाट्छ । बूँद रानाले हात चाट्नु पथ्र्यो चाटेन ।

उखान भनेको उहिल्यैको आख्यान हो । उहिलेको कुरा खुइलियो भनिरहेको अहिलेको जमानामा बूँद रानाले हात चाटेन भन्दैमा सबैले उसकै देखासिकी गर्न जरुरी छ त ? छैन । एक्काइसौँ शताब्दी हो यो । हात चाटेर पेट भरिँदैन । यो कुरा नेपालीहरूले राम्ररी बुझेका छन् । अनि पो ‘मह’ नामको उपलब्धिलाई बढीभन्दा बढी एक्लाएक्लै हसुर्ने र डकार्ने प्रतिस्पर्धामा पत्ताचोट लागेका छन् । देखिँदै पनि छ पहिले मह सिध्याइँदै छ, त्यसपछि माहुरी र त्यसपछि माहुरीको घारसमेत सखाप पारिँदैछ । यस खालको प्रतिस्पर्धामा बडेबडे ओहोदावाल र तिनका आसेपासेहरू लागिरहँदा कतै मलाई पनि तिनै प्रतिस्पर्धाहरूको लाममा सामेल गरेर मसित त्यो यक्ष प्रश्न सोध्ने गरिएको त हैन ? शङ्का लाग्छ तर डर पनि लाग्छ मैले मेरा हित चिन्तकहरूप्रति अनावश्यक शङ्का गरेर अनर्थ त गरिरहेको छैन ?

काठमाडौँसँग घरको सम्बन्ध गाँसेर मसँग सोध्ने गरिएको प्रश्न कुन कोणबाट आएको होला ? त्यो खुट्याउन त्यति सजिलो होलाजस्तो छैन । तथ्य थाहा नपाइकन त्यतिकै कसैलाई – मलाई भ्रष्टाचारीमा गन्नु भयो कि क्या हो ? भनेर अत्तो थापिहाल्न पनि भएन । सोँच्छु-हिजोआज काठमाडौँमा म अलि बाक्लै देखिन थालेको छु । नेपाल प्रज्ञा प्रतिष्ठानमा त दिनहुँजसो, त्यसबाहेक विभिन्न साहित्यिक संस्थाहरूबाट आयोजना गरिने कार्यक्रमहरूमा, विवाह भोजहरूमा, स्वास्थ्योपचार केन्द्रहरूमा, तरकारी र राशनका दोकानहरूमा मलाई देख्न सकिन्छ । झण्डै एक वर्षदेखि म यतै छु । यति लामो समयसम्म मेरो उपस्थिति काठमाडौँमा देख्ने जो कसैलाई पनि बूँद रानाले काठमाडौँमा घर बनाएछ कि जस्तो लाग्नु स्वाभाविक हो भन्नुपर्छ । अनि त्यस्तो लाग्नेले प्रश्न गर्छन् काठमाडौँमा घर बनाउनु भो ? Û यस्तो हुन सक्तैन र हो यस्तो पनि हुनसक्छ ।

जे होस्, अब मैले त्यो प्रश्नलाई कहिले दाहिने, कहिले देब्रे कोणबाट केलाएर नदुखेको टाउको दुखाउनु साटो त्यसलाई साहित्यिक कोणबाट बु्झ्ने निधो गरेको छु । साहित्यकार भएको नाताले यसो गर्नु उचित लागेको छ । साहित्यकारलाई सोधिने प्रश्नमा साहित्य नहुने कुरै भएन । साहित्यिक हिसाबले त्यो प्रश्नलाई बुझ्दा कति अर्थपूर्ण छ, कति भावगाम्भीर्य छ, भनी साध्य छैन ।

यसरी बुझ्दा घर बनाउने कुरा माटोमा मात्र बनाइँदैन, घर मानिसका मनहरूमा पनि बनाइन्छ । भानु, देवकोटा, युद्धप्रसादहरूले हाम्रो मनमा घर बनाएकै छन् । जनजनका मनमा घर तुल्याउने कामभन्दा अरू कुन कुरा श्रेयस्कर होला ? माटोमा बनाइने घरको निश्चित आयुसीमा हुन्छ र त्यो सीमा पार गरेपश्चात् माटोमै विलिन हुनजान्छ तर मनमा स्थापना गरिने घर अजरामर हुन्छ, यो भनिराख्नु पर्दैन । मनमा बनाइने यस्तो दिव्यघरको चाहना कल्ले पो गर्दैन ? लाग्छ मित्रहरूले सोध्ने गरेको प्रश्नभित्रको ‘घर’ शब्दको सङ्केत शतप्रतिशत मनको घरतिर हुनुपर्छ ।

उपर्युक्त विचार मनमा उब्जेपश्चात् म ढुक्क भएको छु । मलाई पूर्वोक्ति प्रश्नले नपिरोल्ने पक्का भएको छ । अब कसैले मलाई-‘काठमाडौँमा घर बनाउनु भो ?’ भनी सोधेको खण्डमा मैले भन्ने भएको छु – ‘काठमाडौँमा मात्र होइन मित्र, म त मुलुकैभरि घर बनाउने तयारीमा जुटेको छु । जग हालिसकेको छु । माथि उठाउन बाँकी छ ।

उपयुक्त जवाफ यही पो हुन्छ कि ?

(श्रोत : मधुपर्क असार, २०६८)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in निबन्ध, हास्य - व्यङ्ग्य and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.