कथा : छनौट

~रत्नमणि नेपाल~

एउटा त्यसप्रकारको घटना घटेको थियो । त्यो देशका महाराजलाई त्यो घटनाले ठुलो चिन्तामा पारिरहेको थियो । देशको सम्पूर्ण शान्ति सुरक्षा मिलाउनु पर्ने । जनताका उर्लदा चाहना पूरा गर्नुपर्ने । विकास निर्माण, शिक्षा, स्वास्थ लगायतका दीर्घकालीन योजना तय गर्नुपर्ने । यी सबै प्रशासनिक कामहरूको अलवा भर्खरैमात्र महाराजलाई झन् ठुलो जिम्मेवारी आइपरेको थियो । त्यो थियो देशको कार्यकारी प्रमुख अथवा देशको प्रधानमन्त्री नियुक्त गर्नुपर्ने । दुईदिन अघिमात्र वहालवाला प्रधानमन्त्रीले जिम्मेवारी पुरा गर्न नसक्दा उनले राजीनामा दिनुपरेको थियो । कतिपयले प्रधानमन्त्रीलाई महाराजले हटाएको भन्ने समेत टिप्पणी गरेका थिए तर त्यसको त्यति ठुलो आधार भने तत्कालीन राजनीतिक समीक्षकसंग थिएन । किनभने प्रधानमन्त्रीको राजीनामा स्वीकृत गर्नु राजाको संवैधानिक कर्तव्य मानिन्थ्यो । प्रधानमन्त्रीले राजीनामा दिएपछिको महाराजको समय आफ्ना सल्लाहकार, भारदारहरुसंग परामर्शमा बित्यो । दोस्रो दिनपनि आधा हुन लागिसकेको थियो । महाराज एकजना दीर्घकालीन कार्यकारी नेतृत्व दिनसक्ने कुशल व्यक्तिको खोजीमा थिए भन्नेकुरा भारदार, सल्लाहकारहरु र जनताहरू सबैले नै प्रस्टै बुझेका थिए ।

उपयुक्त व्यक्ति खोज्न दरबार लगायत सहयोगी कुटनीतिज्ञहरु समेत त्यो दिन लागिपरे । विभिन्न पार्टी, समूहका क्रान्तिकारी योद्धासम्मका नाममा बहस चलाइए । स्वतन्त्र रूपमा शिक्षा, स्वास्थ्य, पत्रकारिता लगायतका अन्य क्षेत्रमा ख्याति कमाएका देशका प्रबुद्ध नागरिकहरुको पनि नाम लिई बहस चलाइयो । प्रशासनिक, कानुन कुटनीति आदि क्षेत्रमा अवकाश प्राप्त अनुभवी व्यक्तिहरूको नामावली पनि तयार गरियो । साँच्चै नै कर्मचारी भई काम गनुपरेको महसुस गरे त्यो दिन दरबारका कर्मचारीहरुले । उनीहरूलाई बिहानदेखि बेलुका ५ बजेसम्म एकैक्षण फुर्सद भएन ।

आखिर कार्यालय समयको डेढधण्टा पछि सबै कर्मचारीहरू बिदा भइसकेपछि महाराज स्वयम्बाट एउटा उपाय निस्कियो– अन्तर्वार्ता लिने । यो उपाय कुनै सल्लाहकारको थियो वा महाराज स्वयम्को थिया,े त्यो कुरा कसैले थाहा पाएनन, थाहा पाउने इच्छा पनि गरेनन् । केवल महाराजको उपायमा उनीहरू दङ्ग भए । उनीहरू महाराजका पटक पटकका निर्णयहरुबाट पहिलैदेखि दङ्ग नै थिए । उनको व्यक्तित्व अपार लाग्थ्यो उनीहरूलाई । उनको प्रभावशाली बय, फराकिलो चेहरा, प्रभावशाली बोली आदिबाट उनीहरू धेरै प्रभावित भएका थिए । उनीहरूलाई वास्तवमै राजा पाएकोजस्तो सधैँ महसुस हुन्थ्यो ।

महाराजबाट निकालिएको अन्तर्वार्ता प्रणालीबाट देशको योग्य प्रधानमन्त्री चयन गर्ने योजनालाई कार्यान्वयन गर्न त्यस राती देखि नै दरबारमा चहलपहल सुरु भयो । राष्ट्रिय जीवनका विभिन्न क्षेत्रमा ख्याति कमाएका व्यक्तिहरूको नामावली तयार पारियो । नामावली तयार पार्दैजाँदा त्यो निकै लामो पनि भयो । लामो नामावली भएकोमा त्यो तयार पार्ने वरिष्ठ अधिकारीहरू निकै डराए पनि । उनीहरूलाई महाराज यति लामो नामावली देखेर हामीसँग रिसाउलान् भन्ने लाग्यो । तर जब यो कुरा महाराजले सुने उनले त्यसलाई निकै सहज रूपमा लिए । उनले आस्वश्त हुन खबर पठाए र भने– मेरो देशमा पनि प्रधानमन्त्री हुन योग्य धेरै मान्छे छन् भन्ने यो राम्रो उदाहरण हो ।

अन्तर्वार्ता प्रणाली त लागू गर्ने तर अन्तर्वार्ता कसले लिने ? यो विषयमा पुन दरबारमा चर्चा सुरु भयो । कसैले महाराजका प्रमुख सल्लाहकारको नाम लिए, कसैले भविष्यका राजा, हालका युवराजबाट अन्तर्वार्ता लिदा राम्रो हुने सम्झाए । यो कुरा युवराजतर्फका नजिककाले उठाएका थिए । कतिले चाहिँ लोकसेवा आयोगलाई नै यो जिम्मा दिनुपर्ने तर्क राखे । तर यी सबैको विमर्श केही काम लागेन । भित्रबाट निर्णय सार्वजनिक भयो– अन्तर्वार्तामा स्वयम् महाराज नै बस्ने ।

अब फेरि अर्को समस्या खडा भयो । अन्तर्वार्तामा के के प्रश्न सोध्ने ? प्रधानमन्त्री हुने व्यक्तिलाई प्रश्न पनि त्यस्तै सोध्नु पर्‍यो ! तर यो समस्यालाई पनि महाराजले सरल रूपमा लिए । केही सहयोगीहरुको सहयोग लिएर महाराजले निम्न प्रश्नहरू तयार पारे ।

– तिमी आफूलाई को हुँ भन्ने लाग्छ ?

–तिमी प्रधानमन्त्री किन हुन चाहन्छौ ?

–यो देशको भविष्य कस्तो देख्छौ ?

पछि एकजना सल्लाहकारले दिएको उपाय महाराज लगायत अन्यलाई पनि मन पर्‍यो । उनले भनेका थिए– महाराजलाई इच्छा लागे उनले अरू प्रश्न पनि सोध्न सक्ने । यो उपाय महाराजको व्यक्तित्वलाई निकै प्रभावित गर्ने खालको थियो ।

देश प्रधानमन्त्री विहिन थियो । प्रवुद्ध वर्गहरु कुनै योग्य व्यक्तिको आशामा बसेका थिए । राजनीतिक दलहरुमा पनि उत्तिकै छटपटी थियो । उनीहरू एकातिर पार्टीहरुकै सक्रियतामा प्रधानमन्त्री नियुक्ति हुनुपर्छ भन्ने मत राख्थे । तर महाराजको त्यस्तो व्यग्र प्रयासको खुलेर विरोधमा पनि थिएनन् । मुख्य कुरा त उनीहरूमा राजाले राम्रै मान्छे छान्नेछन् भन्ने थियो । उनीहरू त्यसमा ढुक्क थिए । समग्रमा महाराजको उपयुक्त चयन र त्यसको प्रभावकारी भूमिकाको अपेक्षा नै देशभरको सबै तहले गरेको थियो । त्यसमा राजनीतिक दलहरू प्नि पर्दर्थे । अझ सर्वसाधारण त महाराजबाट हुने यो कार्यको खुसीसाथ प्रतीक्षा गरिरहेका थिए ।

अन्तर्वार्ताको दिन सधंैजसो सूर्योदय भयो । तोकिएको समय पल्टिदै–पल्टिदै नजिक आइपुग्यो । प्रश्नहरू सोध्ने महाराजको आसन मिलाइयो । अन्तर्वार्ता दिने व्यक्ति बस्ने कुर्सी ठिक पारियो । छेवैमा दाँया–वायाँ महाराजका सहयोगी, सल्लाहकार बस्ने दुईदुई कुसीहर्रु मिलाइए । मूल ढोका, त्यसपछि अर्को ढोका अनि फेरि अर्को ढोकाबाट छिरेर त्यो कोठासम्म पुग्नु पथ्र्यो । प्रत्येक ढोकामा बन्दुक बोकेका सिपाही तैनाथ थिए । व्यक्तिलाई भित्र बोलाउन भित्री ढोकाबाहिर बसेको एक व्यक्तिले अर्को ढोकाभित्र बसेको व्यक्तिलाई इसारा गथ्र्यो । त्यो व्यक्तिले मूल ढोका भित्र बसेकोलाई अनि उसले वाहिरकोलाई । अन्तर्वार्तामा सामेल हुन आउनेहरुको भीड जम्मा हुन थालिसकेको थियो । कोही काला चिल्ला गाडी चढेर आएका थिए । कोही त्यस्ता गाडीबाट नओर्लिइ भित्रै वसिराखेका थिए । कोही कोही पाठ कण्ठ गरेजस्तो गरी एकान्तमा एक्लै गुन्गुनाइरहेका देखिन्थे । दौरा सुरुवाल कहिल्यै नलाएकाहरु आफैलाई घुमीघुमी हेर्थे । एउटा राम्रो उत्सबजस्तो भएको थियो त्यो भीड ।

पहिलो नम्बरको सहभागीको नाम वोलाइयो । ऊ ठाँटकासाथ भित्र छिर्यो । उसको हिडाइमा एक किसिमको दम नै देखिन्थ्यो । अन्तर्वार्ता लिइने कोठामा छिर्नासाथ उसले आफ्नो आसनमा बसिरहेका महाराजलाई झुकेर अभिवादन गर्‍यो । अग्लो त्यो व्यक्तिले झुक्दा वाँस नुहिएकोजस्तो दृश्य देखियो । त्यो देखेर दक्षिणतिर बसेका दुई सल्लाहकारहरु मुसुमुुसु हाँसे । महाराजले उसलाई हातको इसाराले अगाडिको मेचमा बस्न भने । ऊ धैर्यताकासाथ बस्यो । उसको बसाइले उसको दर्हो आत्मविश्वास प्रकट गरिरहेको थियो । त्यसपछि त्यहाँ एकछिन सन्नाटा छायो । महाराज चुप थिए । शान्त । उनलाई अन्तर्वार्ता दिन आएको व्यक्ति निकै परिचितजस्तो लाग्यो । त्यसकारण उनी एकछिन केही नवोली बसिरहे । सहयोगी भारदारहरु पनि एक न दुई भएर चुप नै रहे ।

 महाराजाले त्यही सन्नाटालाई चिरेर तयारी प्रश्न मध्ये पहिलो प्रश्न सोधे

– तिमीलाई आफू को हुँ भन्ने लाग्छ ?

सहभागी निर्धक्कसाथ उत्तर दिन तयार पर्‍यो र भन्यो

–मेरो विचारमाÒ…….।

उसले यतिमात्र के भनेको थियो महाराजले टाउको हल्लाइहाले । सहयोगी भारदारहरु पनि छक्क परेजस्ता भए । महाराजले उनीहरूलाई इसारा गरे । त्यो सहभागीलाई त्यहाँबाट बिदा दिइयो । ऊ हातका औँला खेलाउदै, रुमालले निधार पुछ्दै बाहिर निस्क्यो ।

त्यसपछि अर्को सहभागी भित्र छिर्यो । उसैगरि अभिवादन गरी ऊ एकछिन भित्र ठिङ्ग उभियो । उसको उचाइ भने त्यतिको ठीक्कै हो । महाराजले बस्ने इसारा गरेपछि ऊ बस्यो । ऊ बस्नासाथ महाराजाले प्रश्न सुरु गरिहाले

–तिमीलाई आफू को हुँ भन्नेलाग्छ ?

उसले सामान्य खुट्टा चलायो । अनि उस्तै निर्धक्क भएर भन्न सुरु गर्‍यो

–मलाई लाग्छ म…………।

यसपटक पनि महाराजले सबैलाई छक्क पारे । सहभागीले यति भन्नासाथ महाराज चल्मलाए र सहयोगीलाई इसारा गरिहाले । दोस्रो सहभागी पनि दौरा तान्दै वाहिरियो ।

त्यसपछि पुन अर्को सहभागीलाई त्यही प्रश्न महाराजबाट सोधियो । उसले तत्कालै जवाफ गर्न सकेन । उसले एकछिन सोचेजस्तो गर्‍यो । भूँइतिर एकटक हेरिरह्यो । त्यसपछि ऊ सिधा भयो अनि छड्केछड्के पाराले महाराजको कुम हेर्दै जवाफ दियो । महाराजले सोधे

–तिमीलाई आफू को हुँ भन्नेलाग्छ ?–महाराज ! म्………।

महाराजले यो सहभागीलाई त आँखा फुकालेर हेरे । महाराज रिसाएकोजस्तो देखेर छेउछाउका भारदारहरु पनि सशंकित भए । तत्काल उसलाई त्यहाँबाट निकालियो ।

त्यहाँ कोही वोलिरहेका थिएनन् । महाराजले दुई गिलास मनतातो पानी पिए । उनको अनुहारमा चिट्चिट् पसिना आए । सहयोगीहरु पनि बोल्न सकेनन् । महाराज अत्यन्तै चिन्तित देखिए । त्यसवीच वोलाइएका दुईचार सहभागीहरू पनि घोसेमुन्टो लाएर फर्किए । उनीहरू बाहिर पुग्नासाथ त्यहाँ उभिइरहेका अन्यहरुले घेरिहाल्थे । पत्रकारहरुले बाटै छेक्थे । सडकका कुनाकुनावाट सर्वसाधारण उभिइउभिइ नतिजा पर्खिरहेका थिए । देश एउटा ठुलो र ऐतिहासिक कार्यको परिणाम कुरिरहेको थियो । धेरैले राजनीतिक दलहरूका गतिविधिमाथि चासो राखेका थिए । तर अखवारहरुले दलका नेताहरू पार्टी कार्यालयमा नभेटिएका समाचार छापेका थिए । एउटा अखवारको प्रथम पृष्ठमा लेखिएको थियो– एक दलका नेताले मोबाइलको स्विच वन्दगरि बसेका छन् र उनले घरको फोन पनि उठाएनन् । घर परिवारहरू पनि उनी कहाँछन् भन्ने यकिनकासाथ भन्नसक्तैनन्…….. । भक्तपुरका ज्यापुहरु बिहानदेखि खेतमा पसेका छैनन् भन्ने समेतको चर्चा अखवारहरुले छापेका थिए ।

अन्तर्वार्ता चलिरहेको थियो । अर्को सहभागी महाराजको प्रश्नको प्रतीक्षामा थियो ।

–  तिमीलाई आफू को हुँ भन्ने लाग्छ ? महाराजले प्रश्न गरे ।

उसले उत्तर दियो

–   जिन्दगीका यत्रावर्ष पार्टीको दास भएँ, सँगैका साथीभाइ मन्त्री, प्रधानमन्त्री भइसके कतिचोटी । आफू कहिल्यै भइँन, न वैकक् जान पाएँ । न पजेरो नै चढ्न पाएँ । आफूलाई जनताको सेवक भन्थें तर होइन रहेछ । महाराजको सेवक म त, सधैंको ।

महाराज निकै प्रफुल्लजस्ता देखिए । उनले एकछिन त्यो उत्तर दिने व्यक्तिलाई नियाले । कतै देखेको त हो ! उनी दङ्ग भए । छेउछाउका सल्लाहकारहरु पनि खुसी देखिए ।

महाराजले दोस्रो प्रश्न पनि उसलाई सोधे

– तिमी प्रधानमन्त्री किन हुन चाहन्छौ ?

सहभागीमा पनि झनै आत्मविश्वास बढेको थियो । उसले ढुक्क भएर भन्यो

– मेरो विवेक, मेरो……………।

उसको वाक्य यत्तिमै राकिन पुग्यो । किनभने महाराजले देवे्रहात निधारमा लगिहाले । उनले नजिकको गिलासको भरी पानी स्वाट्टै पिए । यो देखेर सहभागी नीलोकालो भयो । सल्लाहकार सहयोगीहरु पनि चिन्तित भए । उसलाई पनि त्यहाँबाट बाहिर पठाइयो । ऊ एकोहोरो अगाडिको भुईँ हेर्दै वाहिरियो ।

बिहानदेखि थालिएको अन्तर्वार्ता । दिउँसोको साढेदुई बज्न लागेको थियो । कुनै नतिजा निस्कन सकेको थिएन । देश एउटा महत्वपूर्ण निर्णयको प्रतीक्षामा थियो । महाराजको चिन्ता हेरिनसक्नुको थियो । उनी छेउको पानी स्वाट्–स्वाट् पिउँथे । रुमाल निकालेर निधार गाला पुछ्थे । दाहिने खुट्टामाथि देव्रे खुट्टा एकछिन चढाउँथे । अनि फेरि फेर्थे । नजिक बसेका सहयोगी भारदारहरु पनि उदास देखिए । उनीहरू पनि के गर्न सक्थे र ? त्यहाँ कसैले भने – यो तरिकाको साटो महाराजले आपनो नैसर्गिक अधिकारे प्रयोग गरी कुनै उपयुक्त व्यक्तिलाई प्रधानमन्त्री नियुक्त गर्नुपर्छ । कसैले प्रधानमन्त्री नभए पनि देश चल्ने तर्क दियो । उसले कतिपय अरू देशको पनि विवरण पेस गरेको थियो । महाराजले उसको तर्कमा कान ठाडा पारेका त हुुन् तर कसैको कुरा सुनुवाइ भएन । अन्तर्वार्ता सुचारु गर्न महाराजले पुन. अराए । अव त सहभागी ४–५ जनामात्र भएको कुरामा त्यहाँ एकछिन बहस गरियो । अर्को ख्याउटे सहभागीले पनि महाराजलाई निराश पारेर जिव्रोेले ओठ भिजाउँदै निस्क्यो ।

पुन अर्को सहभागीलाई वोलाइयो । महाराज व्यग्र देखिन्थे । ऊ निराशजस्तो देखिन्थ्यो । हतारमा लगाएकोजस्तो देखिने सुरुवाल निकै खजमजिएको थियो । उसको नाक सामान्य मानिसको भन्दा फरक किसिमले उठेको थियो । लगाएको टोपीले छोप्ननसकेका कपालका कतिपय त्यान्द्राहरु सेतै देखिन्थे ।

महाराजको इसारा अनुसार ऊ मेचमा बस्यो । त्यसपछि महाराजले उसलाई पहिलो प्रश्न राखे

–तिमीलाई आफू को हुँ भन्नेलाग्छ ?

उसले डराइडराइ, अनुहार रातोकालो पार्दै एकटक भुइँमा मात्र हेर्दै जवाफ दियो

–पार्टी, जनता भनेको केही पनि होइन रहेछ । स्वतन्त्रता, अधिकार भन्नेकुरा फोगटिया आदर्श रहेछन् । सबैकुरा महाराज नै, सबै आदर्श महाराज नै ।

यस्तो उत्तर सुनिरहेका छेउछाउका सहयोगी भारदारहरु अलमल्ल परिरहेका थिए । उनीहरू महाराजबाट कस्तो प्रतिक्रिया आउने हो भन्ने जान्न आतुर र भयभित देखिन्थे । महाराजको अनुहार एकाएक उज्यालो र शान्त देखियो । उनीहरू पनि सिधा बसेर शान्त भए ।

महाराजले शान्त भएर दोस्रो प्रश्न पनि सहभागीलाई सोधे

– तिमी किन प्रधानमन्त्री हुन चाहन्छौ ?

सहभागी उत्तिकै त्रासमा देखिन्थ्यो । भुईँबाट उसका आँखा दायावाया उठेका थिएनन् । उसले त्यही अवस्थाबाट उत्तर दियो ।

–यो महाराजहरुको देश, सवैकुरा महाराज नै, सबै आदर्श महाराज नै ।

आफ्नो दोस्रो प्रश्नको जवाफ सुनेर महाराज एकदम हलुका भए । उनी कल्पनामा डुवेकाजस्ता भए । वरिपरिका सल्लाहकारहरु पनि महाराजलाई एकटक हेर्नथाले । महाराजलाई त्यो सहभागी निकै चित परिचित हो कि जस्तो लाग्यो । यस्तो मान्छे यत्रो दिन कहाँ थियो भनी उनले छेवैको सल्लाहकारलाई प्रश्न गरे । सल्लाहकार के भनँु–के भनुँ भई एकछिन अडियो अनि गएर आफ्नो कर्सीमा बस्यो ।

सहभागी अझै पनि उस्तै भयभित थियो । घोसेमुन्टो लाइराखेको । दुईखुट्टा फारेर बसेको । दुईहात दुवैतिर टेकेको । वेलावेला देव्रेहातले नाक कोट्याउँथ्यो ऊ । महाराजले अर्को प्रश्न पनि उसलाई गरिहाले

–तिमीले यो देशको भविष्य कस्तो देखेका छौ ?

अघि वसिराखेकै अवस्थाबाट उसले जवाफ दियो

– पार्टी, प्रजातन्त्र, प्रेस, पसिना केही पनि होइनन् । सवैकुरा महाराज नै, सबै आदर्श महाराज नै ।

यो उत्तर सुनेर महाराज अत्यन्तै दङ्ग परे । उनले टाउको हल्लाउँदै दायाँवायाँ हेरे । मुस्कुराइरहेका महाराजलाई देखेर सहयोगीहरु पनि मुस्काए । उनले एकछिन शान्त भएर आँखा चिम्लिए । पुन खोले । त्यो सहभागी त्यही मुद्रामा बसिरहेको थियो । उसको त्यो चाल देखेर नजिकको महाराजको  सहयोगी चिन्तित देखियो । ऊ एकछिन् चलमलायो । छेउको साथीसँग खासखुस गर्‍यो । अनि ऊ महाराज छेउ विस्तारो आयो र भन्यो – महाराज यो अर्धपागल त छैन ? महाराजले उसको कुरामा वास्तै गरेनन् । ऊ चुपचाप आप्नो कुर्सीमा फक्र्यो ।

महाराजलाई त्यो सहभागीलाई अर्को प्रश्न पनि सोध्न मन लाग्यो । उनले यो इच्छा पनि पुरा गरिहाले । उनले सोधे

–संविधान भनेको के हो ?

सहभागीले भयभित मुद्रामै जवाफ दियो

– सवैकुरा महाराज नै, सबै आदर्श महाराज नै ।

महाराजले उसलाई जान इसारा गरे। ऊ लुरुलुरु वाहिरियो । महाराजले सहयोगी ,सल्लाहकारहरु तर्फ फर्किए । उनीहरू अलमल्ल परे । त्यसको आधाघण्टापछि अन्तर्वार्ता सकियो । अव नतिजाकोेमात्र काम बाँकी थियो ।

त्यस वेलुकी दरवारवाट सूचना टाँसियो र विज्ञप्ति पनि जारी गरियो ।

यो खबरलाई भोलिपल्ट अखवारहरुले प्रधानमन्त्रीको फोटो सहित प्राथमिकताकासाथ प्रस्तुत गरेका थिए । अखवारमा एउटा कपाल फुलेको, दुव्लो, नाक सामान्य मानिसको भन्दा फरक किसिमले उठेको, पुरानो मोडलको चस्मा लाएको भयभित अनुहार भएको मान्छेको फोटो छापिएको थियो ।

(श्रोत:- WNSO)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.