कथा : के म द्वन्द्वपीडित होइन?

~टीका बिष्ट~

‘कहाँ हो कमरेड ?’ कतिपछि धनकलीले फोन गरी, ‘काठमाडौंमा आ’छु । भेटौं न मिल्छ भने ।’

कसरी सम्झिछ ! भनें, ‘आज अलि व्यस्त छु । भोली भेटौं न ल ।’

मनमनै सोचें, कमरेड नभन्नुपर्ने उसले । बच्चादेखिकै मिल्ने साथी । लाग्यो, निकै क्रान्तिकारी भइछे । हुन त पार्टीको भाषा नै प्यारो लाग्दो हो उसलाई । उनीहरू प्रायः सबैलाई कमरेड नै भन्छन् । उमेरले मभन्दा छिप्पलै भए पनि पाँचसम्म सँगै पढियो । तँ तँ चल्ने । ६ पढ्न म सहर झर्नेबित्तिकै क्रान्तिमा लागेकी हो ऊ । त्यसयता हाम्रो भेट पातलियो ।

गाउँलेको नजरमा खासै केही गरिन उसले । बिहे गरेर भुरा पाउनुलाई महिलाको सबैभन्दा ठूलो प्रगति ठान्छ समाज । मानौं, उसले कमाएको परिचय प्रगति नै होइन । काली भए पनि मान्छे राम्री हो । तर के चिन्ता लिन्छे कुन्नि ?

हाडछालाकी मात्र भएकी छ रे । तीस पनि काटी होली । कुरा काट्नेहरू अनेक व्यंग्य गर्दा हुन् । कसले पो बिहे गर्ला र यस्तीलाई?

जिल्लामा ‘कमरेड धरती’ भनेर चिनिन्छे ऊ । भर्खरै भएको अधिवेशनबाट डिसिएम भइछे । गोपी नहराएको भए र उसका बाबुले कान्छी नल्याएको भए माओवादी नै हुन्थिन कि !

दमाईकी छोरी । गाउँभरमा एक्लो दलित परिवार थियो । स्कुल जाने उमेरमा आमा गुमाई । बाउको पनि माया पाइन । स्वास्नी मरेको तीन महिनामै बाउले अर्की ल्याए । सुत्केरी कष्टले आमाको ज्यान गएको हो भन्ने थाहा पाएर बिहे नै गर्दिन भन्थी । सौतेनी आमाको रुखो व्यवहार, बाउको पिटाइ, समाजको हेपाहा दृष्टि सबै सम्झेर होला, भक्कानिन्थी मसँग । अर्की ल्याएपछि ‘कान्छा बा’ भएका उसका बाउको पेसा नै रक्सी खाने । बाजेबज्यै उहिल्यै बिते । मैले गाउँ छाडेपछि झनै एक्ली भई । सहर आउँदा जिम्मुवालका घरसम्म पु¥याउन आएकी हो । कम्ता नरमाइलो मानेकी थिइन । साँच्चि, अचेल कस्ती भा’होली ?

भोलिपल्ट बिहानै फोन गरें । शिक्षण अस्पताल महाराजगञ्ज बोलाई । यसै पनि ऊ बच्चैदेखि रोगी हो । के भएछ ? सोच्दै नेपाल यातायात चढें । पानी परेकाले काठमाडौं हिलाम्मे थियो । अस्पतालको गेटमै कुरेकी रैछे । उसले नै बोलाई, ‘पुतली’ । सहर झरेपछि म ‘प्रभा’ भएको उसलाई थाहै रैनछ । ठूलो झोला । गोल्डस्टार जुत्ता । झट्ट हेर्दा उही भूमिगत पहिरन । मरन्च्याँसे । अनुहारभरि कालो पोतो । ४५ वर्षकी जस्ती ।

‘के भो धनकली ? किन यस्ती भ’की ?’

जवाफमा गम्लङ्ग अँगालो हालेर रोई । धनकलीले सबैका सामुन्ने यसरी डाँको छोडेको पहिलोपल्ट देखें । क्रान्तिमा लागेका मान्छेहरूको मन यति कमजोर हुन्छ भन्ने मैले कल्पना पनि गरेकी थिइन ।

सानोमा ऊ जति हाँस्थी, त्योभन्दा दोब्बर रुन्थी । आज बाल्यकालको याद आयो । एक दिन उसलाई बाउको पिटाइबाट जोगाउन हाम्रो गोठमा लुकाएकी थिएँ । आमाले थाहा पाएर मलाई सिस्नुपानी लगाउनुभयो, तल्लो जातकी धनकलीले गोठ छोई भनेर । मिल्ने साथीलाई गाईभन्दा तल्लोस्तरको सोचेकोमा दिक्क लाग्यो । त्यो गाई अघिल्लो वर्ष धनकलीकै घरबाट हामीले किनेर ल्याएका थियौं ।

तल्लो जातसँग संगत गरेको भन्दै घरकाले गाली गर्थे । देखे भकुर्थे । म भनें उसलाई खानेकुरा लुकाएर लगिदिन्थें । यस्तो सोच्थें, उसलाई कुनै भुत नलागोस्, मेरा भगवानले पनि उसैलाई हेरुन् ।

मेरो उमेर मिल्ने गोपीमात्र थिई । ऊ एकाएक हराएपछि धनकली झन् राम्रो साथी भई । दुबैसँग मिल्ने गोपीलाई उसकै भिनाजुले बम्बैतिर लगेर बेचे रे भन्ने सुनियो धेरैपछि ।

उसका आँखा ओभाएपछि नजिकैको क्याफेमा लगें । आमनेसामने गरी बस्यौं ।

‘भन्, के खान मन छ ?’

‘मन पर्ने चाउमिन त हो नि, त्यै खाम् ।’

‘यति बिहानै किन चाउमिन ?’

‘यो खाए खाना खानु पर्दैन के । त्यै भ’र ।’

फिस्स हाँसी । मलाई ब्ल्याक कफी भनें ।

‘के छ त खबर ?’

रुँलारुँलाजस्तो गरी उँधो मुन्टो लगाई धेरै बेर । मानौं ऊ पहिलोपल्ट बोल्ने अभ्यास गर्दैछे, मान्छेको अगाडि । उसको बोली फुटेन ।

‘किन गार्‍हो मानेकी ? बोल् न । म उही पुतली त हुँ क्यार ! मसंग नि अप्ठेरो मान्छेस् ?’

सायद उसले विगत सम्झिई । अलि सहज भई ।

‘थाहा छ पुतली, मेरो बारेमा तँलाई ?’

‘के ?’

‘मेरो बारेमा केइ था’पाइछैनस् ?’

‘अहँ,’ मैले भनें ।

‘कमरेड ‘नदी’ (सन्दीप) सँगको सम्बन्ध बारेमा के ?’

‘छैन । भन् न, के भयो ?’ म जान्न उत्सुक भएँ ।

‘पापी रैछ पुतली, त्यो सन्दीपे त ।’

‘किन र ?’

‘सम्बन्ध तोड्यो । मलाई घर न घाटको बनायो मोरोले ।’

नरोएर सबै कुरा भन्नै सकिन उसले ।

चाउमिन आयो । चाउमिनमा सस फिट्दै गर्दा भित्र पसेका गाला हुँदै बगेको आँसु प्लेटमा तप्प खस्यो । झस्केर पुछेझैं गरी । मानौं आँसु  बेखबर झर्‍यो ।

कफी आयो । चुस्की लिंदै भनें, ‘रोएर केही हुँदैन धनकली । आफैलाई कमजोर पार्ने मात्र हो । अरुको मुक्तिको लागि क्रान्तिमा लागेकी तँ । जे हुनु भइसक्यो । आफुलाई सम्हाल् । मलाई सबै कुरा भन् । पीडा जति सुनायो त्यति घट्छ भन्छन्।’

मैले सम्झाउन खोजें ।

‘तँ सहर आएपछि एक दिन हाम्रो गाउँमा पार्टीले सांस्कृतिक कार्यक्रम गर्‍यो । कार्यकर्ता घर घर बाँडिएर बास बसे । हाम्रोमा आएका दुई जना दिदीको कुराले उनीहरूसँगै जाउँ जाउँ लाग्यो ।’

‘त्यसको केही दिन पछि बा’ले खरीबोटे साइँला दमाईका छोरासँग बिहे छिन्दिएछन् । त्यो था’पाको साँझ नै म दिदीहरूको सेल्टर पुगें र पार्टीको एरिया कलाकार भएँ ।’

सबै कुरा कथा झैं सुनाउन थाली ।

पार्टी जातीय विभेदविरुद्ध थियो । पार्टीकै अगुवाइमा धेरैको अन्तरजातीय विवाह भए । सल्लेरीको सन्दीप केसीसँग मेरो बिहे गरिदिने पार्टीको प्रस्ताव आयो । हामी दुवै राजी भयौं । ०५८ सालमा जनवादी बिहे भयो । हामी आआफ्नो जिम्वेवारीमा खटिएका थियौं । जिल्लाभित्रै तर अलगअलग । बीचबीचमा भेट हुन्थ्यो । अरुहरु जस्तो क्रान्तिका लागि मर्नेभन्दा बाँचेरै युद्ध जित्ने संकल्प थियो दुबैको । पार्टीमा लागेपछि मैले धेरै कुरा सिकें । पार्टीभित्र हुने प्रशिक्षणहरुले वैचारिक ज्ञान मात्र दिएन, समाज बुझ्न सहयोग गर्‍यो ।

२०६१ को अन्त्यतिर सेनाले माओवादी निर्मुल पार्ने भन्दै हाम्रो सेल्टरहरु खोज्न थाल्यो । एक दिन हामी दुश्मनको घेराबन्दीमा पर्‍यौं । घरको झ्यालबाट हाम फालेर बारीका ठुल्ठुला कान्ला र भिर छिचोल्दै घेरा तोडियो । धन्न ज्यान जोगियो । अर्को सेल्टरमा नपुग्दै मलाई असहजजस्तो भयो । महिनावारी रोकिएको पनि दुई महिना नाघेको थियो । भोलिपल्टैबाट त रगत नरोकिने भयो । बच्चा रहेछ, खस्यो भन्ने लख काटें ।

कसैलाई भनिन । सन्दीप कमरेड पनि टाढा । अहिलेजस्तो फोन पनि नाइँ । थकाइ मार्न पनि पाइएन । बिनाउपचार खटिइरहें पार्टीकै काममा । चोक्टाचोक्टा भएर बग्यो रगत । शरीर कमजोर हुँदै गयो । तल्लो पेट दुखिरह्यो । खलंगाबाट औषधी मगाएर खाएँ । के हुन्थ्यो ? भएन । आफैं अस्पताल जाने स्थिति थिएन । घर जाउँ, सेनाले थाहा पाउँथ्यो । तीन महिनापछि मात्र सन्दीपसँग भेट भयो । भेटमा सबै कुरा भनें ।

मैले कफी दुईपटक सुरुपसुरुप पारें ।

उसले पुलुक्क मलाई हेरी ।

भनी– त्यति माया गर्ने सन्दीपले मेरो कुरामा ध्यानै नदिए जस्तो गर्‍यो । भेट्न पनि मन नमानेजस्तो । मलाई अमिलो भयो । मृत्युलाई हत्केलामा राखेर हिँड्दा सँगै बाँच्ने सँगै मर्ने कसम खाएका हामीमा कुनै पल नमीठो होला भन्ने कल्पना समेत थिएन । हतार छ भन्दै सन्दीप हिँड्यो ।

युद्धविराम भयो । पार्टीले बन्दुक बिसाउने चर्चा चल्यो । सोचें, त्यसपछि सन्दीपसँग खुलस्त कुरा गरौंला । वैैधानिक रूपमा पार्टी बन्दुक बिसाएर शान्ति प्रक्रियामा आयो । घर जाने वातावरण बनाउँछु भनी गएको ऊ बेखबर भयो । मसँग टाढिन खोजेको महसुस गरें ।

एकदिन खोज्दै उसको गाउँमै गएँ । म आएको थाहा पाएर चौतारोमै भेट्न आयो । मन खुशी भयो । कतिबेला ‘घर जाउँ’ भन्ला भयो । तर, उसको पहिलो वाक्य नै ‘डिभोर्स गरौं’ भन्ने थियो । त्यसै पनि म लखतरान । कुरा सुनेर उभिरहन सकिन । थचक्क बसें । कारण बुझ्दा म तल्लो जातकी रे !

ऊ रोकिई ।

मेरो मन जिज्ञासाले गह्रौं भयो । सोधें, ‘दमाईकी छोरी भन्ने पहिल्यै थाहा थिएन र ?’

‘किन नहुनु । पार्टीलाई समेत थाहा थियो नि ।’

‘के जातीय समानता पार्टी भूमिगत भएको बेला मात्रै हो ?’ ऊ बर्बराई ।

‘हाम्रो विवाह गरिदिने धेरैजसो कमरेडहरू सहिद  भइसक्नु भो । बाँचेकापनि कता छन् कता ? म कहाँ जाउँ मेरो विवाहको प्रमाण माग्न ?’

‘सरकारी विवाह दर्ता पनि छैन । तै पनि नजिकका नेताकहाँ कुरा राखें । उनीहरूले पनि खासै वास्ता गरेनन् । सन्दीपबाहेक मेरो को नै थियो र ? आखिर पार्टी पनि तिनै ठूला जात भनाउँदाहरूको न रै’छ । पार्टीकै सहयोगमा डिभोर्स भयो । हेर् न पुतली विचल्ली भो । धन्न गाउँमा यो कुरा थाहा भएन ।‘

एकै सासमा उसले कुरा सकी ।

मैले कफीको अन्तिम घुट्को लाएँ।

पार्टीमा लागेर मुक्तिको सपना देखेकी विचरीको कथा सुनेर नमीठो लाग्यो । बाउले विहे गरिदिन खोज्दा पार्टीमै आफ्नो भविष्य देखेकी धनकलीको कुन हविगत भएछ अहिले । दुःखीलाई जहाँ गए पनि सुख छैन ।

के भनौं भनौं भो । सोचें, अस्पताल किन आइहोली ?

‘अहिले कस्तो छ त स्वास्थ्य ?’

‘खै । पेट दुखिरहन्छ । एक्सरे गरेको । डाक्टरले पाठेघरको मुखको क्यान्सर भा’छ भन्छ । पहिले चेक गराउनै पाइन । अपरेसन नै गर्नु पर्छ रे ।’

‘खर्च कसरी चलाकी छेस् त ?’

मेरो प्रश्नले एकछिन मौन भई ।

‘पार्टीले केही सहयोग गरेन ?’

‘के गथ्र्यो ? जस्तो अवस्थामा पनि होमिने कार्यकर्ताको लागि रैनछ यो पार्टी । अनि, त्यो क्रान्ति पनि हामीजस्तालाई हैन रैछ पुतली । हिजो ज्यान जोगाउन जो इन्डीया गए, अरु पार्टीको खोल ओढर सदरमुकाममा बसे र बाँचे, तिनै मान्छेलाई पार्टीले भएभरको सहयोग गर्दोरैछ ।’

‘हेर् न पुतली मर्न पनि सकिंदो रैनछ । बाँचेर पनि सास्ती । युद्धकालमै मरेको भए सहिद त भइन्थ्यो ।’ उसले खुइय्य गरी ।

‘हाम्रो कति भयो ?’ मैले बिल मागें ।

वेटरले कप र प्लेट उठायो ।

द्वन्द्वपिडितलाई राहत दिने भन्ने सुनेपछि धनकली पहिलोपल्ट काठमाडौं झरेकी रैछ । पार्टीकै कमरेडहरूको सहयोगमा सिंहदरबार पनि छिरिछ । शान्ति मन्त्रालय पनि धाइछ पटकपटक । राहत वितरणका लागि बनाइएका विभिन्न समितिसम्म पुगिछ । पार्टीका माथिल्ला नेताहरूको निवास पनि गइछ ।

‘मेरो नाम कहीं पनि राख्न मिल्दैन रे पुतली, हेर् न । कस्तो आपत् ।’

‘के म द्वन्द्वपीडित होइन ?’ आफैंसँग सोधी उसले ।

‘द्वन्द्वपिडित हुँ’ भन्ने प्रमाणसहितको गह्रौं ब्याग निकालेर देखाई ।

‘यी हेर् । के द्वन्द्वकै कारण मेरो यो हाल भा’हैन ?’ मानौं म नै उसलाई निसाफ दिने अधिकारी हुँ ।

वेटरले बिल ल्यायो ।

मैले पर्सबाट १ सय १० रुपैयाँ झिकेर दिएँ ।

‘पार्टीले उपचार त व्यहोरिदिनु पर्ने नि,’ मैले भनें ।

सुनेकी थिएँ, ‘क्रान्ति सत्तामा पुग्ने भर्‍याङ हो ।’ लाग्यो, साँच्चै रहेछ ।

(श्रोत :- Setopati )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.