संस्मरण : इँजार

~नयनराज पाण्डे~Nayan Raj Pandey

‘ए आशा ! कहाँ छ्यौ अचेल तिमी ? के तिमीले अझै ओठमा लाली लगाउँछ्यौ ? अझै गाजल लगाउने गरेकी छ्यौ आफ्ना ठूलठूला आँखामा ? रातो धागोले दुई चुल्ठो बाट्छ्यौ अझै पनि ? तिम्रो केशबाट के अझै आउँछ चमेली तेलको बास्ना ? पाउमा पाउजू लगाउँछ्यौ अझै पनि या नियतिको निर्दयी जंजिरले बेरिएकी छ्यौ अचेल ?’

अहँ, जवाफ कतैबाट आउँदैन । आउँछ त बस् एउटा अग्लो लहर, एउटा चिसो छाल र एउटा सुकिलो बास्ना । आशासित जोडिएका सम्झनाहरूको लहर, उसैको सम्झनाको चिसो छाल र उसकै शरीरबाट निस्कने मादक बास्ना ।

सम्झना न हुन् । कहिले बास्ना आउने मालाजस्तो बन्छन् र सर्लक्क मनभरि बेर्न मन लाग्छ । सम्झना न हुन्, कहिले बलियो जन्जिर भइदिन्छन् र त्यही मनलाई दुख्ने गरी बेरिदिन्छन् । हामी लेख्नेहरूका लागि सम्झना त खजाना हुन्, कहिले छापावाल सुन भएर टलक्क टल्कन्छन्, कहिले भने चानचुन भएर मनको खल्तीभरिबाट पालैपालो चुहिन्छन् । तर, जति चुहिए पनि सम्झना रित्तिएको उदाहरण छैन । सम्झना अजंगका हिमाल रहेछन्, जति उक्लियो, उति अग्लिँदै जाने । सम्झना, समुद्र रहेछ, जति गाग्री पानी उग्याए पनि कहिल्यै नरित्तिने । सम्झना बतास पनि त रहेछ, जसले जति तानेर आफ्नो फोक्सोमा भरे पनि कहिल्यै नसकिने ।
०००
आशा, टाँगावाल रामलालकी छोरी थिई । मेरै उमेरकी । गोरी, पातली र हँसिली । रामलालका बारेमा मैले पहिला पनि कतै लेखिसकेको छु । मेरो नेपालगन्ज, सुर्खेतरोडस्थित घरको ठीक विपरीत माटोको दुईकोठे घर थियो । त्यो टाँगावाल रामलालको घर थियो । मैले मेरो उपन्यास उलारमा प्रेमलालको घरको चित्रण गर्दा त्यही घर र त्यसैको परिवेशलाई सम्झिएको हुँ ।

त्यही घरभित्रका डिटेलिंगलाई उपन्यासमा सामिल गरेको हुँ । आशा त्यही घरमा आमाबुबा र सानो भाइसित बस्थी । म ६/७ कक्षामा पढ्दाताका उसको घरमा आउजाउ गर्न थालेको हुँ । ११/१२ वर्षको उमेर त हुँदो हो उसको पनि तर ऊ त्यतिबेला पनि ओठमा सस्तो खालको लिपिस्टिक लगाएर बस्थी । आँखामा गाजल पनि लगाउँथी । बास्नादार चमेली तेलले चम्किलो बनाएको कपाललाई टिनिक्क पारेर रातो धागोले बेर्थी । फ्रक लगाउँथी ऊ । उसलाई सम्झँदा म जैले पनि रातै फ्रकमा सम्झिन्छु ।

छातीमा हल्का क्वाँटी उम्रन लागेका थिए । खुट्टामा पाउजू पनि लगाउँथी । ती चाँदीका पाउजू थिए या गिल्टीका, थाहा छैन । तर, उसको मेहन्दी लगाएको खुट्टामा ती पाउजूहरू गजबले सुहाउँथे ।
आशा र म जब कहिलेकाहीँ धूलोमा सँगै खेल्थ्यौँ, उसले बेसर्माको डाँठले भुइँमा पानको पात र तीरको चिह्न बनाउँथी र अवधी भाषामा भन्थी, “यो प्यार–मोहब्बतको निसानी हो ।”

सायद जीवनमा पहिलोपल्ट मैले त्यो निसानी देखेको थिएँ । धूलोमा बनाएको एउटा अर्थ न बर्थको आकृति कसरी प्यार–मोहब्बतको निसानी हुन सक्छ ? तर, यसको जवाफ त आशासित पनि थिएन । सायद, मैले यसबारेमा ऊसित कुनै प्रश्न पनि गरेको थिइनँ ।

आशा स्कुल जान्नथी । उसका अभिभावकहरूसित उसलाई स्कुल पठाउने ल्याकत थिएन । त्यसबाहेक ऊ त्यो समाजकी पात्र थिई, जहाँ बालिकालाई स्कुल पठाउने कुरामा खासै उत्साह थिएन । ऊ मैले बोल्ने भाषा बोल्न जान्दिनथी । हामीबीच अवधी भाषामै संवाद हुन्थ्यो । तर, ऊ बोल्दा केही अंग्रेजी शब्द भने मिसाउँथी ।

“मेरो बप्पा डेली टाँगा लिएर रूपैडिहा र नेपालगन्ज अपेनडाउन गर्छ ।”
“मेरी अम्मा मार्किट गएकी छ ।”

ऊसित मलाई देखाउनका लागि अचम्मअचम्मका बस्तुुहरू हुन्थे । एकपल्ट उसले मलाई इण्डियाको रेलको टिकट देखाई । बाक्लो दफ्ती कागजको एक इन्च बाइ अढाइ इन्चको टुक्राजस्तो । त्यसमा केही नम्बरहरू हुन्थे । टिकट किनेको र पुग्ने स्टेसनको नाम हुन्थ्यो । उसले बडो जतनका साथ त्यो टिकट राखेकी थिई ।

मैले सोधेँ, “किन राखेको यो टिकट ?”
“अब जब मेरी अम्माले फेरि बच्चा पाउँछे नि, त्यो बेला यसको बुटी बनाएर अम्माको पेटमा बाँधिदिने । अनि, बच्चा फटाक से पैदा भैहाल्छ ।”

उसको यस्तो जवाफले म चकित भएको थिएँ । के एउटा ट्रेनको टिकटले आमाको पेटबाट धरतीमा आउन लागेको एउटा बालक या बालिकाको यात्रालाई पनि सहज बनाइदिन्छ ? आज पनि यो प्रश्न कहिलेकाहीँ मेरो मथिंगलमा सल्बलाउँछ । प्रश्नको जवाफ दिन आशा अब कहाँ छे र ?
मलाई केही अंग्रेजी वाक्यहरू कण्ठ थिए । म ती वाक्यहरू उसलाई सुनाउँथेँ ।

“माइ नेम इज राजु ।”
ऊ सोध्थी, “के भनेको ?”
म भन्थेँ, “मेरो नाम राजु हो ।” अनि, फेरि भन्थेँ, “आइ रिड इन क्लास सिक्स ।”
ऊ फेरि सोध्थी, “के भनेको ?”
म गमक्क परेर जवाफ दिन्थेँ, “म कक्षा ६ मा पढ्छु ।”
ऊ जिल्ल पर्थी । अनि, मार्केटबाट किनमेल गरेर आएकी अम्माको धोतीको फेर समातेर भन्थी, “अम्मा, म पनि स्कुल जान्छु ।”
आशाकी आमाले त्यस्तो बेलामा के जवाफ दिन्थी, थाहा छैन । तर, थाहा छ, आशा त्यसपछि निराश हुन्थी । कहिलेकाहीँ रुन्थी पनि ।

एक दिन स्कुलबाट भागेर कुनै हिन्दी सिनेमा हेरेको थिएँ मैले । त्यसमा नायकले नायिकालाई ‘आई लभ यु’ भनेको र त्यसपछि नायिकाले उसलाई बेस्मारी अँगालो मारेको दृश्य थियो । मेरा लागि त्यो सिनेमाभरिको सबैभन्दा उत्तेजक दृश्य थियो । त्यसरी अँगालेपछि अब नायिका गर्भिणी भइहाल्छे र चाँडै बच्चा पनि जन्मिन्छ भन्ने विश्वास भयो मलाई । अंकमाल गर्नु नै प्रेम र यौनको उत्कर्ष हो भन्ने लाग्थ्यो त्यतिबेला । मलाई किन किन आई लभ यु शब्दले खुब आकर्षित गरेको थियो । पहिलोपल्ट त सुनेको थिइनँ । तर, पहिलोपल्ट याद भने भएको थियो । पहिलोपल्ट त्यसको मादक अर्थ स्पष्ट भएर आएको थियो ।

सिनेमा हेरेर आएको राती पनि मैले त्यही दृश्य सम्झिएँ । तर, यसपटक नायक–नायिकाको ठाउँमा मैले आशा र आफूलाई राखेँ । मैले आशालाई आई लभ यु भनेँ र उसले हतारहतार मलाई अँगालो मारी । कल्पनामै आशाले भुँडी बोकी । बच्चा पाई । कल्पनामै उसले काखमा राखेर बच्चा खेलाई र आशा र बच्चालाई पाल्न म हवाईजहाज उडाउने पाइलट भएँ । कल्पनामा आशा र मेरो सुन्दर गृहस्थी तयार भयो । यस्तो कल्पनाले मेरो शरीरमा कताकता हलचलचाहिँ हुन्थ्यो । ज्वरो आएजस्तो निधार तातो हुन्थ्यो ।

कहिलेकाहीँ खेल्दाखेल्दै मलाई सु आउँथ्यो । म आशाकै छेउमा उसको घरको भित्ताको आडमा उभिएर सु गरिदिन्थेँ । कहिलेकाहीँ उसलाई पनि सु आउँथ्यो । ऊ मेरै छेउमा टुसुक्क भित्तानेरै बसेर सु गरिदिन्थी । हरेक दिनजसो घट्ने यस्ता दृश्यले मलाई कैले पनि ज्वरो आएन । ज्वरो आयो त सिनेमामा देखेको अंकमालको दृश्यले र आई लभ युभित्र निहित मादक अर्थले ।

एकदिन सु गर्दागर्दै मैले आशासित भनँे, “आशा, आई लब्यु ।”
उसले इँजार बाँध्दै सोधी, “के भनेको ?”

तर, त्यतिबेला मलाई त्यसको ठीकठीक अनुवाद आएन । म अलमलिएँ । जवाफ दिन सकिनँ । आज सम्झँदा मलाई लाग्छ, म त्यो वाक्यको अनुवाद गरेर ‘म तिमीलाई प्यार गर्छु’ अवश्य भन्न सक्थेँ । तर, भन्ने हिम्मत भएन त्यतिबेला मलाई ।

तर, म अब आशासितको प्रेममा फसिसकेको थिएँ । स्कुलबाट फर्किनासाथ बस्ता फ्यालेर दौडँदै आशाको घरमा पुगिहाल्थेँ । आशा प्राय: घरमै भेटिन्थी । ऊ जतिबेलै पनि चिटिक्क परेर बसेकी हुन्थी । उसको फेरफार गर्ने धेरै लुगा थिएन । तर, उसका लुगाहरू कहिल्यै पनि मैलो देखिनँ मैले ।

आज पनि जब म आशालाई सम्झिन्छु, उसको सुकिलो छवि मेरो दिमागमा उज्यालो भएर आउँछ । उसको नाकको फुली टलक्क टल्कन्छ अझै पनि । उसको पाउजूको मधुरो आवाज गुन्जन्छ आज पनि । उसको ओठको लालीले मेरो मनलाई रंगीन बनाउँछ अचेल पनि । उसको सफा र गोरो मुहार पोस्टर भएर टाँस्सिन्छ अझै पनि मेरो मनको भित्तामा ।

नेपालगन्जमा प्राय: मुसलमानहरूले टाँगा चलाउँथे । तर, रामलाल हिन्दु थियो । एकदम दुब्लोपातलो थियो ऊ । वर्णमालाको ‘त’ झैँ निहुरिएर हिँड्थ्यो । उसलाई हाँसेको र खुसी भएको मैले कहिल्यै पनि देखेको थिइनँ । उसको जीवनको अभाव र संघर्षले उसलाई खुसी हुने मौका दिँदैनथ्यो । आत्मविश्वास नभएर होला ऊ भकभकाएर बोल्थ्यो र शब्द उसका मुखबाट टुटेर, भाँच्चिएर र क्षतविक्षत भएर निस्कन्थे । तर, उसकी जहान अर्थात् आशाकी आमा भने आशाजस्तै हँसिली र उज्याली थिई । अनुहारमा बिफरका दाग थिए तर तिनले उसको अनुहारलाई खासै अनाकर्षक बनाउन भ्याएका थिएनन् ।

मेरो वार्षिक परीक्षाको समय नजिक आउँदैथ्यो । म प्राय: सबै विषयमा कमजोर थिएँ । हिसाब, विज्ञान र अंग्रेजी मगजमा घुस्नै मान्दैनथे । त्यसैले घरमा एक जना अख्तर सर आउँथे मलाई, दिदी र बैनीलाई ट्युसन पढाउन । उनी खुब पिट्थे । खुब कान निमोठ्थे । उनीसित पढ्नु यातनाजस्तै लाग्थ्यो मलाई । त्यसैले म प्राय: पेट दुखेको बहाना गर्थें र एक घन्टैसम्म चर्पीमा बसिदिन्थेँ ।

स्कुलबाट बटुलेर ल्याएको चकका टुक्राले चर्पीका भित्तामा आशाको चित्र बनाएर बस्थेँ र त्यही चित्रसित भन्थँे, ‘आइलब्यु ।’

चित्रबाट निस्कन्थी आशा । म पनि चर्पीबाट कल्पनाको बगैँचामा पुग्थेँ । आशाले त्यही बगैँचामा मलाई अँगालो मार्थी । केहीबेरमै ऊ गर्भिणी हुन्थी । केही बेरमै उसले बच्चा पाउँथी र केहीबेरमै म पाइलट भएर प्लेन उडाउँथे ।

जाँचका दिनहरूमा मलाई घरबाट निस्कन निषेधजस्तै थियो । निस्कने हिम्मत पनि हुँदैनथ्यो । नपढे पनि किताब हेरेको जस्तो गर्नुपर्ने बाध्यता थियो । म कहिलेकाहीँ किताब लिएर बरन्डामा आउँथे र त्यहीँबाट आशाको घरतिर टुलुटुलु हेरिरहन्थेँ । धेरै दिन भइसकेको थियो मैले आशालाई नदेखेको । उसको घरमा कुनै चाडबाड थियो क्यार ! उसको घरको पछाडिबाट डमडम डमडम केही बाजाहरूको आवाज आउँथ्यो ।

केही नयाँ खालका मान्छेको चहलपहल पनि देखिन्थ्यो उसको घरमा । तर, म उसको घरमा जान सक्ने र उसको घरको चाडबाडमा सामेल हुने स्थिति थिएन । यतिन्जेल मैले आई लभ युको अर्थ बुझिसकेको थिएँ र आशालाई बताउन व्यग्र थिएँ ।

अन्तत: जाँच सकियो । म फ्रि भएँ । पहिलो दिन नै हतारिँदै आशाको घरमा पुगेँ । आशा मलाई देखेर खुसी भई । उसकी आमा पनि खुसी भई । हामी फेरि धूलोमा खेल्यौँ । उसले फेरि धूलोमा प्यार–मोहब्बतको निसानी बनाई । मलाई फेरि सु आयो । मैले सु गर्दै भने, “आशा ! आइलब्यु ।”
उसले इँजार लगाउँदै सोधी, “के भनेको ?”
मैले भने, “म तँलाई प्यार–मोहब्बत गर्छु ।”

उसले नसुनेको जस्तो गरी । होइन, नसुनेको जस्तो गरेकी होइन । वास्तवमा मैले केही भनेकै थिइनँ । आवाजै निस्केको थिएन मेरो घाँटीबाट । म यसै यसै नर्भस भएको थिएँ । तर, आशा उत्साहित थिई । उसको अनुहार अरू दिनभन्दा चहकिलो थियो । उसले खुसी हुँदै भनी, “मेरो त बिहे भैसक्यो । अब केही दिनमा त मेरो गौना पनि भैहाल्छ । म अब चाँडै आफ्नो खसमको घर जान्छु ।”

मेराअगाडि बाक्लो अँध्यारो भयो । मैले केही देखिनँ त्यसपछि । यति मात्र देखेँ, आशा इँजारमा गाँठो पार्दै छे । उसको इँजारसँगै मेरो मनमा पनि गाँठो पर्दै छ । इँजारको अन्तिम गाँठो पार्दै उसले भन्दै छे, “मेरो खसम त नानपारामा टाँगा चलाउँछ ।”
मैले त्यसपछि कल्पनामा प्लेन उडाउन छाडिदिएँ ।

प्रकाशित: भाद्र ३०, २०७२

(स्रोत : कान्तिपुर – नेपाल साप्ताहिक )

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in संस्मरण and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.