कथा : काली गण्डकीको हुरी

~डोर बहादुर विष्ट~Dor Bahadur Bista

आज ग्यामजो धेरै खुसी छ । मनमा निकै चन्चलता लिएर फर्याकफुरुक गरिरहेछ । स्वास्नीसँग दुई–चार पटक ठट्टा पनि गरिसक्यो । छोराछोरीलाई प्यारो गरी बोलाउँदै छ । उसको भनी जिम्मा लागेको सानो छोरो नुर्पालाई विशेष प्यारो गरी खेलाइरहेछ । स्वास्नीले पनि उसलाई आज अर्थपूर्ण मुस्कान भरिएको अनुहार लिएर लोभिएको आँखाले बराबर हेरिरहेकी थिई । उसको हेराइले ग्यामजोेको स्वाभिमानलाई धेरै नै भरोसा मिलेको थियो ।

जेठो दाजु छेवाङ व्यापारमा हिंडेको सात दिन भइसकेको थियो । तर यसपालि माहिलो ङवाङ फिन्जु र साँहिलो टासीले पालैसँग घर नछोडेको हुनाले ग्यामजोेले आजसम्म स्वास्नीसँग एकान्तवासको मौका पाएको थिएन । आज बल्ल निकै लामो प्रतीक्षापछि सिङ्गै दिन उसको अनि सिङ्गै रात पनि उसको हुने भएको थियो ।

अधिराज्यको अधिकांश भागमा बर्खा लागेको बेला भए पनि त्यो चट्टानी मरुभूमि भएको मुस्ताङ जिल्लाको माथिल्लो भागलाई बर्खाले उति असर पार्दैनथ्यो । यहाँका चौंरीहरूलाई सधैं नै हिमाली खोंचको माथिमाथि भीर र चौरहरू खोजी हिंड्नुपर्छ । यसरी जाँदाजाँदै एक साता वा त्योभन्दा बढी समयका लागि चौंरी चर्न पुग्ने घाँस भएका ठाउँमा पुगेपछि चौंरीलाई त्यहीं छाडेर गोठालाहरू घर फर्कने गर्छन् । त्यसैले टासी पनि बराबर घर फर्किरहेको थियो । टासी नफर्केको दिनमा जहिले पनि गाउँ नजिकैको गुम्बाबाट माहिलो जानू ङावाङ फिन्जु घरमा सुत्न आउने गथ्र्यो । त्यसैले बिचरा ग्यामजोका चन्चल तृष्णाहरू प्रत्येक दिन उठ्दै बस्दै गरिरहेका थिए । यसपालि छेवाङले उसलाई नुन खेपमा जान पनि दिएको थिएन । नत्र झोपा लिएर नुन लिन ल्ही मन्थाङ (मुस्ताङ) र नेचुङसम्म जाने उसको विचार थियो । त्यसो गर्न पाएको भए घरका समस्याहरूले उति पिरोल्न पाउने थिएनन् ।

(स्थानीय परम्परा अनुसार एउटा परिवारमा जतिसुकै छोरा भए पनि जेठोले मात्र विधिपूर्वक विवाह गरी ल्याउने चलन छ । अनि उसले घर थामी बसेसम्म पारिवारिक सम्पत्ति सबैमा विवाहिता दम्पतीको एकलौटी हक हुन्छ । बाँकी सबै भाइहरू संयुक्त परिवारमा बसी सम्पत्ति, स्वास्नी तथा छोराछोरीमाथिको पैतृक हकमा साझेदार हुने चलन छ । कुनै भाइले अलग स्वास्नी ल्याउने रहर गर्यो भने उसले पैतृक सम्पत्तिमा दाबी गर्न पाउँदैन । त्यस्ता मानिसहरू धेरैजसो गाउँ छोडी अन्त बसोवास गर्न जान्छन् ।

धेरै जना दाजुभाइ हुने परिवारमा पालैसँग भिन्नाभिन्नै काम बाँडी बाहिर डुल्नुपर्ने हुनाले सबै दाजुभाइ एकै समयमा घरमा उस्तो रहँदैनन् । सबैले एकोटा काम सह्मालेर हिंड्ने र एक भाइले घरमा हेर्ने गर्नाले पालैसँग स्वास्नीको साथ रहने दिन सबैको आउँछ । तर यसपालि धेरैसम्म ग्यामजोले चाहेको बेला उसको पालो आएको थिएन ।

छेवाङ व्यापारमा र टासी चौंरी गोठमा हिंडेका बेला अनि ङावाङ फिन्जु गुम्बामा सुत्ने दिन संयोगले ग्याम्जो घरमा रहेछ भने त्यो दिन एकलौटी हक उसको हुन्थ्यो । आज पनि बिहान त ङावाङ फिन्जु घरमा देखिएको थियो । दिउँसो कसरी हो कुन्नि स्वास्नीसँग झगडा गरेर उसलाई सराप्दै गुम्बामा फर्केको थियो । त्यसैकारणले भरे राति ऊ घरमा सुत्न आउने सम्भावना बिलकुलै थिएन ।

ङावाङ फिन्जुसँगको झगडापछि एकछिनसम्म अँध्यारो अनुहार लगाए तापनि ऊ गुम्बातर्फ हिंडेपछि पेम्फुटीले मुस्काएर ग्याम्जोलाई छड्के आँखाले हेरेकी थिई । मानौं इसाराले ऊ यही भनिरहेकी थिई — धेरै समयपछि आज कान्छो लोग्नेको मयालु अँगालोमा बाँधिन पाउने खुसीयालीको दिन हो । त्यस्तो सानो कुरामा सित्तै पनि निहुँ खोजिरहने रिसाहा माहिलो लोग्नेसँगको झगडाले उसलाई पिरोलिरहन सक्छ र ? ग्याम्जोको जवाफी मुस्कानले पनि यस्तै भनिरहे जस्तो भान हुन्थ्यो — दाजुको घुर्कीले तिमीले डराउनु पदैन । म तिम्रो साथ रहेसम्म कुनै पनि दाजुको घुर्कीदेखि तिमी किन डराउने ?

सरल तथा धैर्यशील पेम्फुटी ग्याम्जोको धेरै माया गर्थी । कर्तव्यले उसलाई सबैप्रति बराबर माया बाँड्न सिकाउँथ्यो । ऊ व्यवहारमा त्यसै गर्न कोसिस गर्थी । अनि विवाहमा विधिपूर्वक उसको निधारमा नौनीको टीका लगाइदिएर ल्याउने जेठो हुनाले छेवाङको ऊ सबैभन्दा बढी अदब राख्थी । तर उसको हृदय ग्याम्जोको लागि जति फराकिलो र कोमल बन्न सक्दथ्यो त्यति अरू लोग्नेको लागि कहिल्यै बन्न सकेको थिएन ।

पेम्फुटीले ग्याम्जोेलाई एउटी स्वास्नीको माया मात्र होइन आमाको ममता पनि दिएकी थिई । ऊ स्वास्नीको रूपमा त्यस घरमा पस्दा ग्याम्जो केवल सात वर्षको थियो । अरू लोग्ने नभएको बेला पेम्फुटीले उसलाई आफ्नो न्यानो अँगालोमा च्यापेर सुत्ने गर्थी । ग्याम्जो पनि उसको फराकिलो अँगालो र भरिलो छातीमा टाँसिएर सुत्न पाउँदा आमाको ममतालाई बिर्सन्थ्यो । बालखै छँदा मरेको आमाको मायाबाट ठगिएको ग्याम्जोलाई पेम्फुटीले आमाको माया बिर्साएकी थिई । जब उसको उमेर पुग्दै आयो त्यस बेला पेम्फुटीले नै ग्याम्जोलाई आइमाई र लोग्नेमान्छेका बीच कायम हुने एक अर्काको स्नेहमा भिज्न भिजाउन सिकाएकी थिई । आफूभन्दा चौध वर्ष कान्छो लोग्नेलाई केटाकेटीबाट युवक र अनुरागी बैंसालु लोग्नेको थान्कोमा पुर्याउने उसको धेरै वर्षको परिश्रम उसका हृदयका ममता र तिर्सनाहरूले आतेप्रोत भएका थिए । त्यसरी ग्याम्जोको सुख सन्तुष्टिसँग उसको जिउनुको अधिकांश भाग गाँसिएको थियो । चारै जना दाजुभाइप्रति बराबरी माया, स्याहार तथा रेखदेख बाँड्न खोजेर पनि कति कोमलताका कासेलीहरू पेम्फुटीेले आफ्नो हृदयको अन्तरकुन्तरमा लुकाई ग्याम्जोको लागि मात्र सँगालेकी हुन्थी । त्यसैले आजको जस्तो दिन भेट्टाएको बेला बितेका दिनका न्यास्रोपनहरू सबै मेटिने गरी ग्याम्जोलाई ऊ मायामा चुर्लुम्म डुबाइदिन्थी र आज पनि ऊ त्यस्तै प्रयास गरिरहेकी थिई । एक चोटि उसले ग्याम्जोको विचार लिन खोजी । “ग्यामजो, अलिकति गोकपा (जङ्गली लसुल) खोजेर ल्याइदिने भए म आज मीठो हुने गरी ग्येथुक बनाउँछु । भरे बेलुकी ग्येथुक खाऊँ ।”

“ओहो त्यसरी मीठो खान दिने भए म गोकपा जति भने पनि ल्याइदिउँला । मैल अस्ति झोपा चराउन लैजाँदा एक ठाउँमा हरियो गोकपा थुप्रै देखेको छु ।” ग्याम्जो दाँत जम्मै देखाएर हाँस्यो । पसिनासँग मिसिएर कालो मयलले गाला र चिउँडोदेखि डोरा पार्दै लगेर धमिल्याएका मैला ओठहरू र हाँस्दा ओठले छोडेका राता गिजाहरू रसाएको पेम्फुटीले देखी । आत्मसन्तुष्टिले उसको छाती खँदिलो भए जस्तो लाग्यो । पेम्फुटी भित्ताको दराजको भाँडा पुछ्दै तर लगाउँदै गर्न थाली । ग्याम्जो चाहिं नाकमा लत्रिन थालेको सिंगान हातले पुछेर भित्तामा दल्दै उठ्यो ।

पेम्फुटी घर बढार्न थाली । ग्याम्जो पानी लिन गयो । पानी लिन जाँदा बाटाभरि ऊ निकै प्रफुल्ल रह्यो । गीत गाउँदै गयो । खोलातिर झर्ने घुम्तीको बैंसको रूखमुनि पुगेर एक पटक नाचको चालले खुट्टा बजार्दै घुम्यो । ‘‘एक, दुई, तीन, एक, दुई, तीन, चार, पाँच, छ, सात, आठ, नौ ।’’ यस बेला उसको मन बालखको जस्तो थियो । ज्यादै चन्चल । खुसीले उन्मत्त ।

फेरि पनि ऊ गाउँदै ओल्र्यो । ‘‘सो … ओ … हो … याला … सो’’ अनि भुइँमा खुट्टा बजार्यो, ‘‘खोसे, खोसे, खो…से । खोसे, खोसे खो…से ।’’ खोलामा पुगुन्जेल पनि ऊ मस्त नै रह्यो ।

खोलाको छेउमा पानी थाप्न बनाएको काठको धारोमा पुगेर मुख हात धोयो । अगिल्तिर लत्रेको कपालको चुल्ठो टाउकोमा एक फन्को घुमाएर रातो धागोको फुर्का झुन्डिएको टुप्पो निधारमाथि घुसार्यो ।

आज उसले स्वास्नीलाई माया गर्नुपर्छ । उसले चाहे जति, लिनसके जति माया खन्याइदिनुपर्छ । मायाको अविरल धारा बगाएर चुर्लुम्म डुबाइदिनुपर्छ । आफूभन्दा बूढी स्वास्नी भई त के भयो, उसको माया बूढो भएको छैन । तरुनी भनाउँदी सार्कीडोमा यौवनले उन्मत्त छ । नखरा गर्न जान्दछे तर पेम्फुटीको विवेकपूर्ण गहिरो माया र सरलतापूर्ण स्वच्छ व्यवहारका दाँजोमा उसको उत्ताउलोपना ज्यादै फिका र सस्तो ठहर्छ । तर सार्कीडोमाले पनि ग्याम्जोलाई कम माया दिएकी होइन । गाउँका दुई–चार जना ठिटाहरूले धूमधाम गरी कराउँदा पनि वास्ता नगरी ऊ ग्याम्जोको एकलौटी मायामा लपेट्न चाहन्थी । ग्याम्जोले पनि समयसमयमा उसलाई लोभ्याइरहेको थियो । बीचबीचमा ऊसँग रात बिताउने गथ्र्यो । खास गरी दाजुहरू घरमा जम्मा भएको बेला उसको उद्विग्न हृदय तथा चुलिएको जवानी, दुवैलाई सह्माल्न ऊ सार्कीडोमाकै सहायता लिन पुग्थ्यो । त्यसरी गएको बेला उसले कहिले पनि ग्याम्जोलाई निराश तुल्याएर फर्काएकी थिइन । त्यो गुन ग्याम्जोले राम्ररी सम्झिराखेको थियो । हुन त उसले प्रत्येक पटक गाली र घुर्कीले नै ग्याम्जोको पहिलो स्वागत गर्ने गर्थी । तर त्यो हतियारलाई सन्तुलित सीमाभन्दा बढी उसले कहिल्यै प्रयोग गरेकी थिइनँ । त्यसैले त्यो नियमित विधिपूर्वकको क्रियालाई ग्याम्जोले झर्को नमानी स्वीकार गरिसकेको थियो ।

धाराबाट पानी लिएर ग्याम्जो घर फर्कंदा पेम्फुटीले गहुँको मैदा मुछ्न ठीक पारिसकेकी थिई । त्यसमाथि दुईओटा कुखुराको फुल फुटाएर हालेपछि ऊ पिठो मुछेर डल्लो पार्न थाली । ग्याम्जोले भित्ताको ठूलो रोटी बेल्ने फल्याक भुइँमा उत्तानो पारेर सुतायो । अनि आफ्नो बक्खुको बाहुलाले एक पल्ट पुछ्यो । पिठो डल्लो पारिसकेपछि पेम्फुटीले त्यसै फल्याकमाथि राखेर ठूलो रोटी बेल्न थाली । ग्याम्जो गोकपा खोज्न निस्क्यो ।

फल्याकभरि पारेर बेलिसकेको ठूलो रोटीमाथि अलिकति पिठो छरेर मुसार्दै फुस्रो पारेपछि पेम्फुटीले त्यसलाई बेरेर लामो मुठा पारी, अनि एक छेउबाट एउटा स्याँगीले काट्दै लामालामा ग्येथुक (नुडल) तयार पारी । भुजुङ्गोमा पानी तताएर ग्येथुक पाकुन्जेल ग्यामजो एक मुठी हरियो गोकपा लिएर आयो । त्यसलाई काटेर सानोसानो टुक्रा पारेपछि अगेनुमाथि झुन्डिरहेको एउटा ठूलो साँप्रो झिकेर ग्याम्जोले सुकुटीको मसिनो टुक्रा काट्यो । पेम्फुटीले अलिकति नुनखोर्सानी पिँधी । बाहिर साँझ प¥यो । खेल्न गएका छोराछोरी जम्मा भए । खेल्नु के थियो र, एउटा सानो डोको लिएर दाउरा खोज्ने खेलमा गएका थिए । अलिकति सुकेको जरा, धूपीको एक–दुईओटा हाँगा र केही बैंसका पातहरू बटुलेर ल्याएका थिए ।

पेम्फुटीले सबैका लागि एकेकोटा फराकिलो प्यालामा अलिकति थुक्पा, त्यसमाथि सुकुटीमासुका टुक्रा, त्यसमाथि गोकपाको झुरा अनि सबभन्दा माथि नुनखोर्सानीको धूलो छरेर हातहातमा थमाइदिई । अनि दराजमा रहेको एउटा काठको भाँडोबाट एक मुठा खोज (चपस्टीक) झिकेर सबैलाई दुई–दुईओटा दिई । अन्तमा आफ्नो भाग लिएर सबैको साथ ऊ पनि खान थाली । आजको यो फर्मायसी खानामा सबै मग्न थिए । केटाकेटी रमाएका थिए । तर पेम्फुटीको लागि यो विशेष सन्तोषको बेला थियो । त्यसैले उसको ध्यान आज आफू खानमा भन्दा ग्याम्जोलाई खुवाउनमा तल्लीन थियो । उसले कति मीठो मानेर खाएको भनी उसको मुखमा हेर्दै थिई । तल कसैले ढोका खोलेको आवाज आयो । ग्याम्जोले कान थाप्यो । पेम्फुटीले आँखा गाडेर ग्याम्जोको अनुहारतिर हेरी । एकैछिनमा भर्याङ उक्लेको आवाज आयो, ‘थप … थप … थप’ गरेर । अनि भर्याङको टाउकोछेउको छेकाबाट देखा पर्यो छेवाङ । घरको मालिक । आफ्नै घरमा साँझमा आइपुगेको घरको मुख्य मानिस । पेम्फुटीको लोग्ने, ग्याम्जोको दाजु र केटाकेटीका बाबु । तर यस बेला ऊ चोर जस्तै कुबेला, कुठाउँ तथा कुसाइतमा आइपुगेको थियो । उसलाई देखेर ग्याम्जोको अनुहारमा आवेश, पेम्फुटीको अनुहारमा थकाइ र नैराश्य फैलियो ।

पेम्फुटीले पहिले सोधी, ‘‘किन हँ ? के भयो ?’’

‘‘झोपाहरू टुकुचेमा छोडेर आएको ।’’ छेवाङले बिस्तारै भित्र पस्दै जवाफ दियो ।

‘‘भारी केही पाइएन ?’’ ग्याम्जोले सोध्यो ।

‘‘अँह । नुन लिन ढाक्रे आएकै छैनन् । चामल एक गेडा पनि छैन । मलाई त हन्हन ज्वरो आयो । त्यसैले फर्कें ।’’

‘‘केही खाएको छैन होला … ?’’ पेम्फुटी आफ्नो हातको प्याला र काखको छोरो नुर्पालाई भुइँमा राखेर उठी । अर्को भाँडो झिकेर त्यसमा खाना हालेर अगेनुछेउको सानो होचो टेबिलमाथि राखिदिई । यतिन्जेल घरको मूल मानिस बस्ने पिर्काबाट आफू हटी टेबिलबाट प्याला हटाई ग्याम्जोले दाजुको लागि ठाउँ खाली गरिदिइसकेको थियो । छेवाङ आएर त्यही बसी चुपचाप खान थाल्यो । उसको अनुहार रातो र ज्यादै थाकेको देखिन्थ्यो । अगेनोमा बलेको आगोको उज्यालोमा उसको निधारको पसिना टल्केको पनि प्रस्टै देखिएको थियो । सबै जना उसैलाई हेर्न थाले । अलिकति खाना खाइसकेपछि उसले भन्यो, ‘‘मलाई ज्वरो आएको तीन दिन भयो । घट्ला भनेर पर्खेको, घटेन । टुकुचेमा रामप्रसाद तुलाचनको घरमा सुतेको रातभरि कामज्वरो आएर कम्प छुटेपछि सुत्नै सकिन । अनि आज बिहान सबेरै उठेर झोपालाई खोलापारीको भीरमा चर्न छोडेर हिंडेको ।’’

‘‘झोपा हराउँदैन ?’’ पेम्फुटीले सोधी । ‘‘रामप्रसादलाई याद गरिदिनु भनेर आएको छु ।’’

पेम्फुटीले ग्याम्जोको मुखमा हेरी, ग्याम्जो कतै नहेरी खाइरहेको थियो ।

‘‘म त जान सक्दिन । भोलि बिहान सबेरै उठेर ग्याम्जोले जानुपर्यो ।’’ ग्याम्जोले खाइसकेर कसैसँग नबोली आफ्नो हातको भाँडो चाट्दै उठ्यो । अनि भाँडो र चपस्टीक दराजमा राखेर भित्ताको बाकस खोतल्न थाल्यो । मुक्तिनाथको मेलामा एक जना मनाङेसँग लिएको तीन सेलको टर्च एउटा थियो, त्यसलाई खोकिलामा हालेर ऊ सरासर घरबाट निस्क्यो । पेम्फुटीलाई ज्यादै न्यास्रो लाग्यो, तर उसले केही भनिन । छेवाङलाई नरमाइलो लाग्यो, तर उसलाई ज्वरोले मिच्दै लगेको थियो । ग्याम्जो रिसाएको थियो, तर रिसलाई बलैले दबाएको थियो उसले ।

ग्याम्जो तल ढोकाबाट बाहिर निस्कँदा पेम्फुटी कराई, ‘‘उवाको सातु अलिकति छ है, ग्याम्जो । बाटोका खाजालाई लगे हुन्छ ।’’ उवा भुटेर बनाएको सातु चियासँग मुछेर खान ग्याम्जो निकै मीठो मान्थ्यो । तर यस बेला ग्याम्जो बोल्दै नबोली गयो । ऊ एक झोंकमा हिंड्न थाल्यो । पारा गाउँभन्दा केही तल पुगेपछि एउटा घुम्ती आउँछ । त्यहाँदेखिको बाटो कालीगण्डकीको खुला डोलबाट ओरालो लागेको हुनाले हुरीले हान्ने ठाउँमा पर्छ । कागबेनीतिर घुम्ने बेलाको भन्ज्याङको बाटो हिंडेको कोही पनि मानिसले कालीगण्डकीको हुरीलाई जिन्दगीभरि बिर्सन सक्ने कुरा होइन । त्यो ओरालोमा परेको बेला बलियो मानिसालाई समेत हुरीले पेलेर भित्तामा टाँसिदिन खोज्छ । केही गरी लड्यो भने सितिमिति मानिस एक्लै उठ्न सक्दैन । भटमासका गेडा जत्रा बालुवाका टुक्राले हानेर मुखभरि चस् चस् घोच्न थाल्छ । तर ग्याम्जो यस बेला आफ्नै हृदयभित्रको हुरी थाम्नमा व्यस्त थियो, त्यसैले कालीगण्डकीको हुरीको पर्वाहै नगरी ओरालो झर्न थाल्यो । त्यहाँ ढुङ्गाका निकै अप्ठेरा खुड्किलाहरू थिए । बत्तीको उज्यालोमा त्यो बाटो फटाफट् हिंड्न सम्भवै थिएन । त्यसमाथि बालुवाले नाक, मुख, आँखा, घाँटीमा हान्न थाल्यो । चिसो बढ्दै आयो । ग्याम्जोको रिस र जोस शान्त भयो । अनि विचार गर्न थाल्यो । यस्तो रातमा कसरी त्यति लामो बाटो लाग्ने । रिसको झोंकमा त्यसै हिंडेर कसरी काम बन्छ । त्यसैले त पेम्फुटी उसलाई बरबर भन्थी, “ग्याम्जो धेरै रिसाउँछ, कुन दिन एउटा ठूलो खाल्डोमा खस्छ ।”

ग्याम्जोले ठान्यो, ठीकै त हो नि उसले भनेको । यस्तो रातमा हिंड्दा गण्डकीमा खसे के गर्ने । यसरी रातमा हिंड्नु ठीक होइन । जेसुकै होस् भोलि बिहान जानुपर्ला । यस्तो सोचेर ऊ बिस्तारै गाउँतर्फ फक्र्यो । अनि दोबाटामा आइपुगेपछि सरासर सार्कीडोमाको घरतिर लाग्यो ।

३० कार्तिक, २०७१

(स्रोत : RecordNepal)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.