कथा : पीडा प्रतीक्षाको

~घनश्याम ढकाल~ghanashyam-dhakal

सङ्कटकालको छैटौ महिना अर्थात् वि.सं. २०५९ सालको वैशाख महिनामा पूर्ण काठमाडौको कालिमाटीबाट समातियो । सााझ ढलिसकेपछि डेरामा साथीसाग भात खाादै गर्दा सेनाले उसलाई गिरˆतार गरेको थियो । त्यसपछि पूर्णका बारेमा अनेकथरी कुराहरू सुनिए ।

-एकरात पूर्णसहित चारजनालाई चोभारमा लगेर हत्या गरियो ।

-ऊ ताप्लेजुङमा सैनिक क्याम्पमा देखियो रे ।

-उसलाई बङ्करभित्रै राखिएको छ ।

तर पूर्ण कतै देखिएको पनि थिएन र कुनै भनाइको पुष्टि पनि भएको थिएन ।

“उहाा विजयको बा हुनुहुन्छ” पन्ध्र वर्षअघि बजारको एउटा चोकमा पूर्णले मलाई आˆनी आमा मोतीमायासाग परिचय गराएको थियो । बाटुलो अनुहार, तिलचामले कपाल, बाक्लो शरीर र होचो कदकी मोतीमाया फलफूलको ठेलासागै उभिएकी थिइन् । उमेर त्यस्तै पचास वर्ष जतिको हुादो हो ।

“खानोस् बाबु Û” सुन्तला अगाडि बढाउादै उनले भनिन् ।

“भो Û भो Û राख्नोस् । किनेर ल्याएका सुन्तला बााडेर कहाा हुन्छ ?” मैले लिन इन्कार गरेा ।

“हामी सबै कुरा किनेर खान्छौा । डेरामा आउादा चिया-खाजा पनि किनेको भनेर खानु हुन्न त ?”

“त्यसो भनेको कहाा हो र?”

“यहाा खान मन नलागे घर गएर खानुहोला” उनले सुन्तला राखेको प्लास्टिकको झोला मेरो हातमा थमाइदिइन् ।

पूर्ण मध्यम कदको, थोरै चुच्चे नाक र कल्सााउदो अनुहार भएको तीस वर्षको लक्का जवान थियो । पढ्दापढ्दै क्याम्पस छोडेर ऊ युद्धमा होमिएको थियो । फरासिलो र बहिर्मुखी स्वभावका कारण उसको व्यक्तित्व खुलेको थियो र अरूमाथि सजिलै प्रभाव पार्न समर्थ हुन्थ्यो । केही समय अगाडिबाटै उसको कार्यक्षेत्र काठमाडौा थियो र सङ्कटकालपछि पनि पार्टीले त्यसलाई परिवर्तन गरेको थिएन । गिरˆतारीको खबर पाउनेबित्तिकै पारिवारिक नाताले मोतीमायाले हारगुहार लगाउन थालेकी थिइन् ।

“पूर्णको जीवन खतरामा छ, जीवन रक्षाका लागि बोलिदिनु पर्‍यो” अनुरोधका स्वर लिादै उनी मानवाधिकारवादी व्यक्ति तथा सङ्घ/संस्थामा पुगेकी थिइन्, बोल्न प्रतिबन्ध अझ त्यसमा पनि खतरा मोलेर कोही बोल्दैनथ्यो । सार्वजनिक र रिहाइको त कुरै छोडौा गिरˆतारीको चर्चासम्म गर्न पनि मानिसहरू डराउाथे । पूर्णको नाम उच्चारण गर्नु नै आतङ्ककारीको पक्ष लिनुसरह हुन्थ्यो । पूर्णकी आमा भनेपछि कतिपय मानिसहरू बोल्न पनि तर्सन्थे । यसको छनक मोतीमायाले पाइसकेकी थिइन् र विचार गरेर मात्र अरूसाग बोल्ने गर्थिन् ।

“यतिबेला कुरा उठाउन पनि बडो गाह्रो छ” मानवाधिकारको क्षेत्रमा काम गर्ने कतिपयले जवाफ दिन्थे । अनि कसैले- “ल ल ढुक्क हुनुहोस् हामी खोजी गर्छौा” भनेर ढाडसदिन्थे । तिनका कुरा सुनेर मोतीमाया कहिले निराश हुन्थिन् भने कहिले आशावादी । पत्रपत्रिकामा पूर्णको खबर छापिादा “अब खोजी हुने भो” भनी उनको मन आशाले भरिन्थ्यो । आशा विपरीत त्यो खबर मात्र हुन्थ्यो र त्यसै हराउाथ्यो ।

“न समातेको भए यी पत्रिकाले किन लेखे ?” पूर्णलाई रिहाई गर्ने अपिल छापेको एउटा पत्रिका लिएर उनी एक दिन सैनिक ब्यारेकमा पुगेकी थिइन् ।

“मर्न मन छ कि क्या हो यस्तो अपराधी, आतङ्ककारी डााकाको खोजी गर्दै हिाड्ने ?” ब्यारेकमा एउटा सैनिक अधिकारीले उनलाई धम्क्यायो । छोराप्रतिको यस्तो लाञ्छनाले मोतीमायाको मन आक्रोशित भयो तर त्यसलाई उनले विष पिएझैा घुटुक्क निलेर भनिन्- आतङ्ककारी वा डााका केही होइन राजनीति गरेको हो उसले “

“खोजी-खोजी कारबाही गर्नुपर्ने आफैा बेपत्ता भयो राम्रो भयो” ढुक्कका साथ सैनिक अधिकारीले भन्यो ।

“अर्कालाई त्यसै मार्न वा गायव बनाउन पाइन्छ र ? तपाईंहरू पनि सरकारी मान्छे “

“लम्बा-चौडा कुरा गर्छे, यी बूढी पनि आतङ्ककारी जस्ती छे । ” नजिकैको अर्को सैनिकले टिप्पणी गर्‍यो ।

“यी बूढीलाई बाहिर निकाल …. । ” सैनिक अधिकारी जङ्गियो ।

“भो… भो बल गर्न पर्दैन, म आफैा निस्कन्छु” मोतीमाया उठिन् । ” उन्मत्त भएकाहरूले किन कुरा सुन्थे र ?” उनी निराश भइन् । आक्रोश र घृणाभावले छातीभित्र ठेलमठेल गर्न थाले तर त्यहाा उनले कुनै प्रतिक्रिया जनाउ सक्दैनथिन् ।

“सरकारले मेरो छोरो बेपत्ता बनायो, खोजी पाउा,” मोतीमायाले अदालतको ढोका घच्घच्याइन् । केही भइहाल्छ कि एउटा आशा अझै थियो तर केही भएन । सरकार, पुलिस र सेना सबैले नसमातेको जवाफ दिए । रिट त्यसै खारेज भयो ।

दोस्रोपटक युद्धविराम हुादा धेरै बन्दीहरू छुटे । पूर्ण छुटेन, न ऊ कतै भएको पत्तो लाग्यो । पर्खंदापर्खदै युद्धविराम भङ्ग भयो र फेरि लडाइा सुरु भयो । गिरˆतारी र हत्याका नयाा-नयाा प्रकरणहरू थपिादै गए । पूर्णको बेपत्ता सवाल फेरि ओझेलमा पर्दै गयो ।

थप दुई-तीन वर्ष बिते लडाइाका । फेरि युद्धविराम भयो र शान्ति सम्झौता भयो । लडाइा थामियो । पार्टी खुला भयो । बन्दीहरू छुट्न थाले । पूर्ण सार्वजनिक भएर छुट्ने कुरामा मोतीमाया आश्वस्त हुादै गइन् । ” अब त कसरी नछुट्ला ?” विश्वास अरू थपियो ।

“पूर्ण पक्का पनि जिउादै छ, खोजी नपुगेर हो । ” अर्को भेटमा मोतीमायाले भनेकी थिइन् ।

“कतै केही सुइाको पाउनु भयो र ?” अविश्वासपूर्वक मैले प्रश्न तेस्र्याएा ।

“खुट्टो भााच्चिएर ओखती गर्न काठमाडौा ल्याएका थिए रे । देख्ने मान्छेले भनेका । ” उनको भनाइमा कुनै सन्देह भाव थिएन । मानौा त्यही नै सत्य थियो । मातृ-विश्वासमाथि शङ्का गर्न मलाई गाह्रो पर्‍यो ।

“सााच्चै होला कि ?” मेरो मनभित्र खुल्दुलीको छाल उरालियो तर विस्तार भएर बाहिर आउन नपाउादै मोतीमायाले भनिहालिन्- “कुटेर पो खुट्टा भााचेका हुन् कि?” त्यसपछि उनले धेरै भन्न सकिनन् । आाखाबाट बररर्र आासु खसे

“कुटपिट र यातनाको कुरा छोड्नोस् । साससम्म राखेको भए ज्यानत बााच्थ्यो” कारुणिक वातावरण सहज बनाउन खोज्दै मैले भनेा । सेनाले देख्नेबित्तिकै गोली हान्थ्यो । त्यसले समातेर कोही बााच्यो भने आश्चर्य मान्नु पथ्र्यो ।

“हाम्रो पूर्ण छुट्ने दिन आउला त बाबु?” सारीको आाचलले आासु पुछ्दै विश्वास-अविश्वासको दोधारमा उभिएर मोतीमायाले लामो सास बाहिर निकालिन् ।

“आशा र भरोसा भन्दा हामीसाग अहिले केही छैन । ” मेरो निरीह जवाफ थियो ।

“पार्टीका मान्छे भेटघाट गर्न त आउाछन् होला नि ?” मैले यो असहज प्रसङ्गलाई अर्कोतिर मोड्ने प्रयास गरेा ।

“आउाछन् तर पैलापैला जस्तो किन हुन्थ्यो र ?Ã उनले अगाडि भन्न थालिन्- “महिना-महिना दिनसम्म भात पकाएर ख्वाएका कोही-कोही त आजकल यो बाटो हिाड्दा पनि पस्दैनन् । “

त्यसपछि उनी एकाएक चुप भइन् र विगतमा र्फकन थालिन् । रात-दिन मान्छेहरू आइरहन्थे । पकाउन र ख्वाउन कहिल्यै खाली हुादैनथ्यो । कोही बिरामी आउाथे भने कोही घाइते । कति रमाइला थिए ती दिनहरू । पूर्ण घर आउादा घरको रोनकनै अर्कै हुन्थ्यो । अहिले अरू सबै छन् तर पनि उनको मन रित्तोरित्तो छ । उनका आाखाबाट भलभली बगेका आासु रोकिएका थिएनन् ।

“पूर्णकी दुलही सावित्रा नि ?” मैले थप प्रश्न गरेा ।

“आइरहन्छे, फुर्सद मिल्दासम्म । उसैले त मलाई ढाडस दिइरहन्छे” विगतबाट र्फकदै उनले जवाफ दिइन्

धेरै समयसम्म उनीसाग मेरो भेट भएन । म आफैा हराइरहेको थिएा । एक दिन पार्टी कार्यक्रममा उनसाग फेरि भेट भयो । त्यसबेला उनले निधार ढाकिने गरी सेतो पट्ट िबााधेकी थिइन् ।

“के भयो टाउकोमा ?”

“कुटे असतिहरूले”

“किन “

“कि ज्यान देखा, कि चिहान देखा” भन्दै हामीले काठमाडौामा जुलुस प्रदर्शन गरेका थियौा । त्यही पुलिसहरूले कुटे नराम्रोसित । धेरै घाइते छन् । ” मोतीमायाले दर्दनाक कथा सुनाइन् । बल्ल मलाई स्मरण भयो सङ्घर्षको । आफन्तको खोजिका लागि बेपत्ताका परिवारजनहरूले धर्ना मात्र होइन, सैनिक मुख्यालय समेत घेराउ गरेका थिए । तिनीहरूको आवाजलाई कुल्चिइएको थियो ।

“ए Û हो तनि…. ” मैले यति मात्र भनेा ।

“हजारौा नागरिक बेपत्ता छन् । आन्दोलन पछिका सरकार र संसद् किन बोल्दैनन् ?” मोतीमायाले प्रश्न उठाइन् ।

“बोल्दै होलान् नि “

“केही त हुनुपथ्र्यो ऐलेसम्म”

“बोलेर पनि केही नभएको पो हो कि ?”

“त्यसो भए संसद् र सरकारमा किन जाने ?”

“के गर्ने त नगएर ?”

“यत्रा वर्ष लडेर भयो भने, अब पनि आन्दोलन गर्ने नि । जितिएकै छैन भने किन जितियो भन्नु ?” यति भनेर मोतीमाया चुप लागिन् । यतिबेला उनका मुख मुद्रामा आक्रोश मडारिएको थियो ।

“त्यो त हो …. ” मैले केही बोल्नै थालेको थिएा उनले फेरि उछिनेर भनिन्” छ-छ वर्ष भइसक्यो बेपत्ता बनाएको । मरे/बााचेको एउटा निधो त दिनुपर्छ । “

“यो सबै सेनाको करतुत हो । सरकारले भनेको पनि त्यसले टेर्दैन” उनीसित सहमत हुादै मैले भनेा ।

“त्यसो भए पूर्ण यसै गायब हुने भयो त ?” फेरि उनको मन कमलियो । आाखा सजल हुन थालिसके ।

“त्यसो होइन, विद्रोहले जितेपछि सबैको टुङ्गो लाग्छ । ” मेरो जवाफ थियो ।

“फेरि विद्रोह गर्लान् र ? अब चिल्ला कारमा हुइाकिन थालिसके । बिर्से अभागीहरूलाई । अब किन सम्झनुपर्‍यो र ?”

“विद्रोह अनिवार्य छ । यो समयको माग हो । कहाा के भएको छ र विद्रोह नहुने ? जहाासम्म बेपत्ताहरूलाई भुल्ने कुरा छ, कसैकसैले भुल्लान् तर सबैले बिर्सदैनन् । पार्टीले बिर्सदैन । “। मैले उनको निराशालाई चिर्ने प्रयास गरेा । पूर्ण छ भन्ने आधार पनि मसाग थिएन र छैन भन्ने आधार पनि थिएन । मोतीमायाका अनुहारभरि पीडाका धर्साहरू कोरिादै गए । ती कहिले कठोर हुन्थे र कहिले वर्षन्थे । सभा र जुलुसमा पूर्णलाई खोज्न उनका आाखा दौडिरन्थे र निराश-निराश भएर त्यसै फिर्ता हुन्थे । उनको छाती रित्तो-रित्तो थियो, कसैको मायाले पनि भरिादैनथ्यो । छ भनेर आशा मान्नु कि छैन भनेर बस्नु-एउटा पीडादायी प्रतीक्षामा थिइन् उनी । यो पीडालाई बुझ्नेले बुझ्थे र नबुझ्नेले बुझ्दैनथे, यसमा उनको त्यति गुनासो थिएन । “जुन भन्ने आˆनै नभएपछि…… । ” कहिलेकाहीा उनको मन उराठिन्थ्यो तर त्यो क्षणिक हुन्थ्यो । अनि फेरि मनको एउटा कुनाबाट आशा उम्रन्थ्यो ।

“कतै न कतै ऊ जिउादै छ, टुप्लुक्क आइपुग्छ एक न एक दिन… ” तिनले भन्थिन् ।

“दुनियााका छोराछोरीलाई हत्या र गायव बनाउने अपराधीहरूलाई सजाय गर्न सक्ने विद्रोह उठेदेखि त….” मोतीमायाको अनुहार उज्यालो र कठोर भयो र अनि तिनले भनिन्-

“कि मेरो पूर्ण चाहिन्छ, कि सबै अपराधीलाई बढार्ने विद्रोह”

-प्रतिमा मार्ग-८, पोखरा

(स्रोत : मधुपर्क कथा बिशेषांक)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.