कथा : डल्ले र डल्ली

~बिजु सुवेदी “विजय”~


डल्ले र डल्ली श्रीमान् श्रीमती थिए । उनीहरु एकदमै मिल्थे । उनीहरु एकदमै गरिब पनि थिए । तर काम गर्नमा उनीहरु ज्यादै अल्छी थिए त्यसैले उनीहरुले एकदिन विराएर घरको काम गर्ने गर्दथे । उनीहरुको एकदम नराम्रो बानी पनि थियो त्यो थियो सुत्ने । उनीहरुले धेरैजसो समय सुतेरै खेर फाल्थे । एकदिन एकजनाले घरको काम गथ्र्यो भने अर्को सुतेर बस्थ्यो । एकदिन उनीहरुले छिमेकबाट क्यालेण्डर उपहार पाए । “अबको एक महीना सम्मका लागि एकदिन विराएर दुबैले काम गर्ने अर्को महीनामा जो पहिले उठ्छ उसले शुरुमा काम गर्ने ” भनेर क्यालेण्डरमा रातो र हरियो चिन्ह लगाए । अर्को महीना शुरु भयो तर उनीहरुले अर्को महीनाको शुरुमा कसले घरको काम गर्ने भनेर तय गरेका थिएनन् । त्यसैले दुबैजना सुतेरै बसे ।

डल्ले भने डल्ली उठेपछि मात्रै उठ्ने बिचार गरी निदाएझैं गर्न थाल्यो । डल्ली पनि डल्ले उठेपछि मात्र उठ्ने बिचार गरी निदाएझैं गर्न थालिन् । घरमा वस्तुहरु खोले नपाएर छटपटाएर कराउन थाले तर उनीहरु सुतेरै बसे । छिमेकीहरुले वस्तुहरुलाई खुवाए । उनीहरु के के गरि बसेछन् भनी हेर्दा उनीहरु मस्ताराम भइरहेका थिए । छरछिमेकीहरुले उनीहरुलाई उठाउने लाख प्रयत्न गरे तर उनीहरु टसमस भएनन् किनकी जो शुरुमा उठ्थ्यो उसले घरको काम गर्नु पथ्र्यो र अर्कोले मज्जाले सुत्नु पाउँथ्यो ।
छरछिमेकीहरुले चार घण्टा प्रतिक्षा गर्दा पनि उनीहरु टसमस नभएपछि उनीहरुलाई उठाएर भूइँमा राखेर सेतो कपडाले छोपिदिए र घाटमा बोकेर लगे । गाउँलेहरुले उनीहरुका लागि एउटै चिता बनाए । उनीहरु दुबैलाई उठाएर चितामाथि राखे तैपनि उनीहरु उठेनन् । उनीहरुले काम गर्नु पर्ला भनेर कुनै पनि हालतमा नउठ्ने  मनमनै प्रण गरिरहेका थिए ।

डल्ले र डल्ली मरे अब आगो हाल्नु पर्यो भन्दा पनि उनीहरु टसमस भएका थिएनन् । उनीहरुको एकमात्र नजिकको नाता पर्ने हजूरबाले मशाल बालेर चिताको दाउरामा “ के देख्नु पर्यो नि आफ्ना नातिहरुलाई आगो हाल्नु पर्यो ” भन्दै आगो लगाए । गाउँलेहरु सबै “ मृत आत्माले शान्ति पाओस् ” ”“ दुबैजना अति मिल्ने भएकाले एकै पटक एकै ठाउँमा गए धन्य डल्ले डल्ली ” भन्दै आँसु बगाउन थाले । जब आगो विस्तारै तलबाट सल्कँदै माथि मथि आउन थाल्यो उनीहरुलाई पोल्न थाल्यो । उनीहरुलाई पोलेपछि आथ्थाथाथा भन्दै भाग्न थाले ।
फेरि डल्ले र डल्लीको झगडा शुरु भयो ।
डल्ले :– तँ पहिला उठेको हो त्यसैले तैंैले पहिले घरको काम गर्नुपर्छ  ।
डल्ली :– तँ पहिला उठेको हो त्यसैले तैंैले पहिले घरको काम गर्नुपर्छ  ।


उनीहरुको खाना खाने बेलुकीको ७ बज्यो । त्यो बेलादेखि उनीहरु पनि झनै ढिलो उठ्न थाले  । सधैं बिहानको खाना बनाउने बेला साँझको पाँच बजिसकेको हुन्थ्यो र उनीहरुले एक छाक मात्रै खान थाले । उनीहरु व्राम्हण परिवारको थियो त्यसैले कसैको जन्मदिन , श्राद्ध आदि कार्यहरु गर्न खाना नखाएको बाजे चाहिने भएकोले गर्दा यहाँका बाजेले त खाना खाएका छैनन् होला भनेर बोलाउन आउनेहरु बढ्न थाले । विस्तारै उनीहरु डल्ले पंडित र डल्ली पंडितनी बज्यै नामले प्रसिद्ध हुन थाले ।

साँच्चै त्यो बेलादेखि उनीहरुको आम्दानी मनग्गे हुन थाल्यो । एक त उनीहरुले दिनमा एक छाक मात्रै खाने अनि गाउँमा कसैको जन्मदिन , श्राद्ध आदि कार्यहरु गर्न खाना नखाएको बाजे चाहिने भएकोले यहाँका बाजेले त  पक्कै खाना खाएका हुँदैनन् भनेर पूजा पाठ गर्न बोलाउन आउन थाले । अनि डल्ले पंडितको पूजाको कार्य साँझ पाँच बजेपछि शुरु हुन्थ्यो । गाउँमा गाउँलेहरुलाई जन्मदिन श्राद्धको मतलबै हुँदैनथ्यो त्यसैले धेरैजसोले जब पर्यो राती अनि बुढी ताती भनेझैंै त्यही दिन मात्र ढिलो समयमा जन्मदिन , श्राद्धहरु थाहा पाउँथ्यो । आफ्नो बाजेलाई भन्न जाँदा खाना खाइसकेको हुन्थ्यो । अनि डल्ले पंडितको शरणमा जानु पथ्र्यो । डल्ले पंडितले भने किन चाँडो आएको म एकछिन सुतेर आउँछु भनेर आउन ढिलो गथ्र्यो । जजमानहरुले मनाई मनाई साँझ पाँच बजेपछि मात्र उसलाई लान समर्थ हुन्थ्यो । उसको  पूजापाठको काम सधैं मारामार हुन्थ्यो । यसरी डल्ले पंडितको कामको मारामारीले गर्दा त्यसपछि डल्ली पंडितनीले मात्रै  घरको कामकाज गर्न थालिन् । डल्ले पंडितलाई भने कहिल्यै फुर्सद हुँदैनथ्यो ।

यसो गर्दा गर्दै उनीहरुले गाउँमा सिमेन्टको  पक्की घर बनाए तर अरु गाउँले सबैको  माटोको कच्ची घर थियो । “दुबैजनालाई चितामा जलाएपछि उनीहरुको भाग्य नै बदलियो” भनेर गाउँकाहरुले  उनीहरुका बारे जहिल्यै कुरा गर्न थाले ।


डल्ले पंडित र डल्ली पंडितनीका एउटा छोरो थियो । छोरोको नाम मदन थियो । मदनले १६ वर्ष टेकिसकेको थियो । घरको काम सम्हाल्न भनेर बाबुआमाले भनेको उसले पटक्कै मान्दैनथ्यो । किनकी उसलाई पंडित्याँइ काम गर्न मन लाग्दैनथ्यो । उसले कपाल जुरेली जस्तो पारेर रङ्गाएको थियो । अरुले “यो के कपाल पालेको ?” भनेर सोधेपछि उसको चर्चा भएकोमा ऊ खुशीले गदगद हुन्थ्यो र “सोधेकोमा मलाई खुशी लाग्छ ”  भन्थ्यो । त्यस्तै उसले कानमा एकापट्टी मात्रै मुन्द्रा लगाएको थियो । ऊ जतिबेला पनि रक्सी  मात्रै खाने गथ्र्यो । केही रमाइलो भएपनि रक्सी खान्थ्यो । केही पीर परे पनि रक्सी खान्थ्यो । “पिउने मानिसलाई पिउने बहाना चाहिन्छ ” भनेजस्तै उसले जो सँग भेटे पनि पिउनका लागि एक न एक बहाना बनाउँथ्यो तर घरमा आउँदा हररर वासना आउने पान खाएर आउँथ्यो ताकि घरकाहरुले जात फालेको भनेर नभनोस् भनेर । तर गाउँकाहरुलाई उसको यो आनीबानी सबै थाहा थियो । त्यसैले सबैले उसलाई मुन्द्रे भन्थ्यो । मुन्द्रे भनेर बोलाउँदा पनि उसको नाक घिरौंला जस्तो हुन्थ्यो ।

उसले गाउँका केटीहरु जो देखे पनि लभ गर्न खोज्थ्यो । तर कोही केटी पनि पट्टिएनन् । अनि ऊ शहरकी केटी भए पनि पट्टाउने भनेर काठमाण्डौं तिर गयो । काठमाण्डौंमा पनि पैसा भएसम्म केटीहरु उसको पछि लागे । जब उसको खल्ती रित्तियो कसैले पनि टेरपुछ नै गरेनन् । फेरि उसले गाउँमा आमाबुबासँग पैसा मगायो तर बुबाआमाले पैसा पठाएनन् । अनि ऊ रिसाएर घरै आउँदिन भनेर खबर पठायो । उसले खान नपाएर भोकाएर विजोग हुन थाल्यो । ऊ सरकारी अस्पतालमा नक्कली बिरामी बनेर भर्ती भयो अनि अस्पतालमा खाना बाँड्ने समयमा बेडमा सुत्न आउँथ्यो ।

एकपटक ऊ सुत्ने अस्पतालको कोठामा एउटी लाटी केटी पनि बिरामी भएर ल्याएको थियो अनि त्यहाँ एकजना लङ्गडो पनि विरामी थियो । त्यो अस्पतालको कोठामा उनीहरु तीनजना बिरामी भएर बसेको थियो । तीनै जनाको आ–आफ्ना कथा व्यथाहरु थिए । उसले त्यो लाटी केटीसँग पनि लभ गर्न खोज्यो तर लाटीले पनि टेरिनन् तैपनि फकाउने कोशिश गरिरह्यो ।

रातको साढे एघार बजे समयमा शहरभरि हल्लाखल्ला भयो । अस्पताल साह«ै फोहोर थियो । मुन्द्रेलाई राति मुसाले टोक्न आयो तर उसले लाटीले माया गर्न आएकी होलिन् भनेर आनन्द लिइरह्यो । शहरको हल्ला त्यो केही थिएन त्यहाँ त भूइँचालो आएको थियो । मुन्द्रे भने “मेरो मुटु हल्लियो मैले धेरै रक्सी धोकेकोले भएको होला भनेर अब म मर्छु कि क्या हो” भन्दै आँखा चिम्म पारेर चिटचिट पसिना निकाल्दै रगमा गुटमुटिएर बसिरह्यो ।

उता लाटी सुतिरहेकी थिई भने लङ्गडोले भूइँचालो आएको चाल पायो । अब भाग्नु पर्यो भनेर लङ्गडोले लाटीलाई आफ्नो बैशाखीले छ्याक्क छ्याक्क गर्यो । लाटी भने लङ्गडोले माया गर्न बोलाएको भनी झल्यास्स भएर दङ्ग पर्दै लङ्गडोलाई च्याप्प अङ्गालो मारेर उसलाई भाग्नै दिइनन् । लङ्गडो भाग्न खोज्थ्यो भने लाटी उसलाई भाग्न नदिई तानेर माया गर्न खोज्थी भूइँचालो रोके तापनि उनीहरुको गुडुलमुडुल चलिरह्यो । मुटु हल्लिन रोकियो भनेर अब त बाँचियो भनेर “ धन्य ईश्वर” भन्दै मुन्द्रेले आँखा खोल्दा त दुईटाको गुडुलमुडुल देखेपछि “ थुइक्क मैले लाटी एउटी पनि पट्याउन सकिन ” भन्दै रुन थाल्यो । अनि त्यहाँबाट तत्कालै नाइटबसको पछाडि झुण्डिएर गाउँ गएर बुबाआमासँग माफी माग्यो र रक्सी खान छोडेर पंडित्याँइ काम गर्न थाल्यो । मुन्द्रे यसरी एकाएक परिवर्तन भएकोमा सबैजना अचम्मित भए ।
डल्ले पंडित र डल्ली पंडीतनीले मदनलाइृ “सधैं धेरै सुत्नुपर्छ ढिलो काम जानुपर्छ । यसरी नै हामी सम्पन्न भएका हौं । तिमीले यो सूत्रलाई कहिल्यै नभूल ” भनेर बारम्बार सम्झाइरहन्थे ।

अनि मदनको पनि आपूmले सोचेभन्दा असल र राम्री केटीसँग बिहे भयो भने डल्ले पंडित र डल्ली पंडितनीले राम्री असल बुहारी पाइन् । केही समयपछि डल्ले पंडित र डल्ली पंडितनी पनि परलोक भए । पंडित मदन र उसकी श्रीमतीको पनि १६ वर्षको छोरा भइसकेको थियो । उनीहरु तीनवटैको कहानी पनि डल्ले पंडित , डल्ली पंडितनी तथा मदनको १६ वर्षको उमेरदेखि भएको घटना जस्तै घटनाहरु क्रमशः पुस्तौं पुस्ता यसरी नै समयचक्र जसरी नै घटित हुन थाले । डल्ले डल्लीका पुस्ताका थुप्रै परिवारहरु भैसकेका थिए । त्यस्ता थुप्रै परिवारहरुको  “ दिनको एक छाक खाने  तथा सुताहा बनेर बस्ने जस्ता प्रवृत्तिहरु” भने कहिल्यै परिवर्तन हुन सकेन ।


समयको निरन्तरता सँगै देशमा जनयुद्ध विद्रोह शुरु हुन थाल्यो । डल्ले डल्लीको पुस्तामा एउटा विद्रोही युवा “विजय”को जन्म भयो । विजयले आफ्नो परिवारले ढिलो उठ्ने कुरा परिवर्तन गर्न चाँडै उठ्न थाल्यो तर उसका परिवारले उसलाई उल्टै “चाँडै उठ्यो ,कहिल्यै सुत्दैन , खर्च बढायो ” भनेर मानसिक डक्टरकहाँ जँचाउन लगे । डक्टरलाई पनि के चाहियो र सबै परिवारले भने अनुसार नै गरेर पैसा हसुर्नका लागि उसलाई पागल बनाई उपचार गर्न थाल्यो । यस्तो समस्या परेपछि विजयले आफ्नो समस्या विद्रोहीहरु समक्ष राख्यो । उसलाई  उसको आफ्नो नाम पनि बिप्लब भनेर बिद्रोहीहरुले राखिदिए । तर विद्रोहीहरुले “तिम्रो घरलाई बमले उडाएपछि मात्रै ठीक हुन्छ” भनेर आक्रोश पोखे । त्यसपछि विजय विद्रोहीहरु कहाँ पनि गएन तर विद्रोह गर्न भने छोडेन । हुँदाहुँदा जनयुद्धलाई सरकारले तीव्र दमन गर्न थाल्यो । संकटकाल लाग्यो । एक लाख जति  जनताका छोराछोरीहरु शहीद भए  , कैयौं अङ्गभङ्ग भए अपाङ्ग भए , कैयौं बेपत्ता भए । विजय पनि पागलको संज्ञा पाएकोले गर्दा मात्रै  भूमिगत रुपमा रही सरकारी दमनबाट बच्न सफल भएको थियो । हुँदा हुँदा ०६२/०६३ सालको जनआन्दोलनले विद्रोहीहरुले पनि विजय प्रप्त गरी सत्तामा पुग्न सफल भए । तर नेताहरुका लागि जनताको रगतको खोलो सत्ता चढ्ने सिँढी मात्रै भयो ।

यस्ता स्वार्थी कार्यहरुले गर्दा विजयको परिवारमा तथा डल्ले, डल्लीका पुस्तेली परिवारको सुताहा प्रवृत्तिमा कुनै परिवर्तन हुन सकेन ।

अहिले त झन् सुताहा परिवारहरु बढ्न थाले र एक छाक खाने परिवारहरु पनि ।

समय :– २०७० भाद्र १४ शुक्रवार राति ११:३० बजे भुइँचालो आएको समय
बिजु सुवेदी “विजय”
कुलेश्वर , काठमाण्डौं
bijusubedi@gmail.com

(श्रोत:- Blog)

About Sahitya - sangrahalaya

We will try to publish as much literary work of different authors collected from different sources. All of these work is not used for our profit . All the creative work belongs to their respective authors and publication. If requested by the user we will promptly remove the article from the website.
This entry was posted in नेपाली कथा and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.